Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle Triathlon bisikleti arasındaki farklar

Scudo
çalısırsan olur niye olmasınki senin performansına bakar rekoru kıran adamlar nasıl kırıyorlar runner başarmak için inanmak gerekir
bide benim sorum var bisiklet almayı düşünüyorum uzun yolu seven insanım yarış bisikletimi almalıyım yoksa triatlonmu acaba
 
sorduğunuz sorudaki iki bisiklette ayrıntıyla açıklanmış bu konuda.eğer triatlon yapmıcaksanız -ki uzun yol severim demişsiniz- triatlon bisikleti gereksiz olur.
 
@by tasiyici

sorunuz tamamen konudan aykırı olmuş...
burda triatlon yarışlarında tt yada yol bisikletinin farkları konuşuluyor...
24dk mümkündür çalışarak gibi gereksiz söylemler komik olmuş...
uzun yol için tavsiyem city-bike tır...
 
iki bisiklet türü arasindaki farki anlatan guzel bir video buldum:

(link)
 
Oksal'da Doubleplay'de aynı şeyden bahsediyor.
Bence çeviride yanlışlıklar var.
5dk imkansız.10 K dünya rekoru 26 ortası!!! 24 nasıl olacak?
Öyle olsaydı bütün prolar düşme riskine katlanıp izin verilen ölçülerde draft-legal yarışlarda kısa bar kullanıp bara yatar ve 40 km boyunca kalkmazlardı.
ITU cupları kovalayan proların çoğu kısa bar bile kullanmıyorlar.

Draft yasak yarışlarda aerobarın sağladığı avantajları konuşmaya da gerek yok.

bu gibi çeviriler öğrenmek isteyenler,ingilizce bilmeyenler için çok faydalı,
Çok teşekkürler, çeviri için.
Benim genel tavsiyem böyle çeviriler yapılacağı zaman diğer arkadaşlardan da destek alınması bence bu gibi karışıklıkları önleyecektir.

Ben her zaman yardımcı olabilirim.

Sevgilerimle
 
arkadaşlar muhteşem bilgiler, bende triatlon yapmak istiyorum. aslına bakarsanız üniversitede yüzme takımında ki 2 sırt yüzücüden biri olmam yüzünden triatlona başlayamamıştım. şimdi ise MTB yarışlarına girmeye çalışıyorum. niyetim triatlon yarışlarına katılmak. ancak elimde binmek için yalnızca

corratec exvert expert var ve bununla katılacağım. ne dersiniz çok büyük problem yaşarmıyım şimdiden ilgi ve bilgilerinize teşekkür ederim,
 
galiba elinde bir mtb var.

Kesinlikle katılabilirsin.

Tek yapman gereken bir çift silik lastik alman.

Bu sene bu şekilde katılıp seneye devam edip kendini geliştirip 2. el bir yol bisikleti ya da sıfır bir yol bisikleti almanı öneririm.

Hangi üniversitedesin?
 
  • Beğen
Tepkiler: turky
teşekkürler:)

evet elimde şu an 13- 14 kg lık mtb var.

üniversiteye gelince ankara - kara harp okulu
 
Selamlar

Aerobar kullanumı konusunda şunu merak ediyorum toplu sürüşlerde ideal olmadığı ortak görüş diyebiliriz,peki yüzmeden 1-2 dakika önce çıkıp bisiklete başlandı aerobarlı bisikletle 20km.tek başına gidersen barsız bisiklete göre avantajı olurmu acaba,yani sudan ilk çıkan kişi aerobar kullanıyorsa arkadaki grubun yetişmesi daha zorlaşırmı normal yol bisikletine oranla,biraz karışık bi anlatım oldu galiba:)

Birde kastettiğim sonradan takılan kısa aerobar,triatlon bisikleti değil.

Türkiyedeki triatlon yarışlarında kısa aerobar kullanımı serbest değilmi,veya kullanıma uygun barlar için ölçü nedir bilen varmı?
 
Anladığım kadarıyla şunu soruyorsun; Yüzmeden tek başına çıkan ve bara yatan bir triatlet arkadan gelen gruba karşı avantajlı mıdır?
Çoğu zaman hayır.Çünkü grup genellikle 10+ kişiden oluşur (ITU) yarışları için konuşuyorum.ve genelde tek triatleti yakalar.Örneği Andy Potts amerikalı triatlettir.Yüzme makinası olan Potts yarışların çoğunda yüzmeden önce çıkardı ama sonradan hep yakalanırdı.Andy Potts hiç yarış kazanamadı mı tabiiki hayır. kazandı ve sadece 1 kere ITU cup aldı.Sonradan da olimpik mesafeyi bırakıp IRonman'e geçti şimdide Ironman de çok iyi dereceler yapıyor.

Türkiye'de ise 97-2003 arasında çekişmenin ve derecelerin en iyi olduğu zamanda yüzmesi iyi olanları arkadan bisikletten yaklaşık 1 dk. geriden çıkıp yakalayanlarda oluyordu.Yüzmeden tek çıkıp tek bitiren de oluyordu.Zaten bütün bu stratejiler, taktikler triatlonu daha güzel bir spor yapan faktörler. TR'de kısa bar ucu kapalı griple sarılı olmak koşulu ile, uzunluğuda ön teker göbeğini geçmeyecek şekilde kullanılıyordu.Hala öyledir diye düşünüyorum.Yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Belki buradan drafting yapılmalı mı yoksa yapılmamamlı mı sorusuna gelebiliriz.Ki bence yapılmamalı.Drafting legal yarışlarda bisiklette iyi bisikletçilerin işleri zorlaşıyor.Olimpik Triatlonda bisiklet toplam sürenin nerdeyse % 55'i bu da çok uzun bir süre. Çoğu teknik olmayan draft legal yarışlarda bisiklet etabında grubun arkasında sporcular dinlenirler.Bu da haksız rekabete yol açıyor. Tabi bu benim görüşüm şu an için olimpik mesafede Dünya da yasal otorite olan ITU draftlegal yarışları olimpik mesafede destekliyor.

NOT; Forumda bu gibi konuları konuşmak çok güzel.Triatlon federasyonunun yanlışlarını konuşmaktan çok sıkılmıştım.Umarım triatlon Trükiye'de hakkettiği yere kısa sürede tekrar gelir.Çünkü triatlon çok özel bir spor.
 
Bilgi ve yorumlar için teşekkürler.
Soruyu biraz karışık şekilde sorduğum için zor anlaşıldı,kafama takılan son bişey daha var:
Grup ve deryal olayının hiç olmadığını farzedersek
20km.mesafeyi tek başına aerobarlı bisikletle gitmekmi yoksa
20km.mesafeyi tek başına normal yol bisikletiyle gitmekmi avantajlıdır.?

Birde kısa aerobarda vites değişimi yapılamadığı için sürekli eğilip kalkmak büyük bi dezavantaj olurmu acaba.?
 
Teoride ve hatta azda olsa bazı pratiklerde, eğer 20km. için ve kapalı bir yol veya temiz trafikde gidiyorsanız aerobars size avantaj sağlayacaktır. En azından "arm rest" sağladığından tüm fokusunuzu pedala kitleyebilirsiniz. Sizi yerleştirdiği pozisyonda rüzgarı yarmanız açısından özellikle dahada uzun mesafeler için ise tartışılmaz avantajlı. Aerobarlar gerçekten faydalı fakat riskide yüksek, yokuş aşağı veya ani duruşlarda ciddi tehlikeli. Birde yol koşulları ve rüzgar durumlarıda bu avantajı dezavantaja döndürebilir. Fakat denemenizi tavsiye ederim en zaından bir disiplin oluşturursunuz.
 
@dağcı

Solo binişlerde aerobar(adından da anlaşılacağı gibi)gerçekten insan gücüyle çalışan alet olan bisiklette çok anlamlı enerji tasarrufu sağlar.20 km.yi time trial gitmiyorsanız hangi bisikletle gitseniz farketmez.Aerobar aslında tamamen triatloncular için(Özellikle de ironman) düşünülmüş bir buluştur.Grup içinde aerobar kullanılacaksa bisikletçinin drafting+deryal tekniğinin ve tecrübesinin mutlaka çok iyi olması gerekir;değilse arkadaki sporcunun öndekine çarpması kaçınılmazdır.(Ortalama 25 cms.den takip edilir öndeki sürücü).Yokuşta dezavantajdır.Şehir trafiğinde intihardır.Vites tamamen farklı konu.yarışlarda veya toplu sürüşlerde kullanılan vites sayısı bence 6 dır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat YILMAZER
Faydalı bilgiler için çok teşekkürler,söylediğiniz gibi deneyerek kullanıp kullanmamaya karar vermek gerek.
 
Bence çeviri de olsa sitedeki faydalı konu başlıklarından biri bu. Zuhal'in anlatımında 1-2 belirsizlik olabilir, buna karşı sert çıkışıp taraf olmak yerine ek bilgileri adabı ile paylaşmak daha doğru olur, öyle de oldu sonradan. Başta Zuhal ve Oksal'a, sonrasında diğer bilgiyi paylaşanlara çok teşekkürler.

Zuhal'i, kıvılcıma karşı soğukkanlı sükuneti için de ayrıca tebrik ederim.

İlk kez triatlon denemeyi düşünen biri olarak ben, bulabildiğim en ucuz (ama dengeli ve sağlıklı çalışan) yol bisikletine Türkiye'de izin verilen boyutta bir aerobar ekleyerek antreman yapmayı düşünüyorum. Ağırlık bile 2. planda benim için (bazı şeyleri tecrübeyle anlamak hazmetmek daha iyi). Belki 1 saatlik mesafeyi mümkün olduğunca objektif olarak, aerobar ve aerobarsız olarak bir de kendim katederek arada hissettiğim farkları sizlerle paylaşabilirim. Rüzgar direnci mutlaka azalacaktır, fakat sürüş pozisyonumun performansa nasıl etki edeceği ve 1 saat sonrasında koşuya nasıl adapte olabildiğim önemli.

Bisikler ağırlığı konusunda bir not: Bu aralar bir satranç kitabı okuyorum. Orada eski bir Büyükusta ve ilk satranç dünya şampiyonu olan Wilhelm Steinitz'in 'zafer' hakkındaki yorumu ilgimi çekti (birebir çevrim değildir): ''Küçük kazanımların birikimi mutlak kazanımı getirir'' Bu ara bisiklet sporuna odaklandığım için hemen ağırlık konusu aklıma geldi. Her parçadan ayrı ayrı 20-30 gram hafiflik için gösterilen çaba, sonuçta 1-2 kilo tasarruf olarak meyvesini veriyor. Bu noktada, koşu yapan birinin ayaklarında 2şer kilo kum torbası bulunması örneği olayın önemini daha da belirgin biçimde gösteriyor.

SONUÇ: Bence Triatlon bisikleti, bu sporla çok ciddi dereceler kovalayacakların seçeceği bir araç. Bir de maddi olarak hiçbir problem yaratmıyorsa alınabilir. Onun dışında yol bisikleti çoğunlukla daha akılcı bir araç olacaktır.
 
ben bişey sormak istiyorum bende 26 jant triathlon bisikleti var bi şekilde elime geçti bununla yarışlara katılamazmıyım?
 
size yorumsuz olarak Almanyada redbul bisikletlerini imal eden fabrikanın teknisyeninden kadro ve rulman sistemi ile ilgili bilgiyi aktarıyorum oyüzden cümleler karışık ve devrik olabilirTime Kadro yani Zamana karsi olan bisikletler grup halinde ve yokuslu yollarda yani yüksek tepelere cikarken sürüs yapilmiyor. Cünkü grup halindeyken fren yapilamadigi icin ve hiz oldugundan kazalara neden oluyor. Yokuslu ve tepeli yerler icinde kadrosu agir.
Time Kadro Aerodynamisch (almancasi: Luftwiederstand, türkce tercüme edersem havaya veya rüzgara karsi anlaminda) olarak kullaniliyor ve sadece hiz yapiliyor.
Ölcüleri birbirini tutmaz cünkü kadrolarin formlari ve durusu degisiktir.
Yol bisikletin agirligi: 7 ile 8 kg arasinda. Zamana karsi olan bisikletin agirligi: 9 ile 9,5 kg arasinda.
Günde kac kilometre yol yaptiginiz veya rüzgara karsi mi degil mi önemli degil. Her ortamda bu bisikletleri sürebilirsiniz.
Zamana karsi ve triathlon kadrolari agir olmali cünkü kadrolarda diger kadrolara karsi daha degisiktir.
Kadrolar ayni damla seklinde yani boru sistemi degil. Burda borular ince ve enli. Ayrica daga cikarken
veya Daga karsi zaman yarisinda kadrolar hafif olmali. Yokus asagi veya rüzgarda hafif olmali
Rulmanin bakimi kolay. Kimisi cok veya az bisiklete biniyor. Az bisiklete binen icin rulman daha iyi.
Birde rulmanli bisikletler yüzde 0,2 ile 0,3 arasinda daha fazla hiz yapabiliyor buda cok az.
Ama yatak üzerinde giden bilyeli göbekler, triathlon icin daha iyi.
Yani size yatak üzerinde giden bilyeli göbegi tavsiye ediyoruz.
saygılarımla
 
@crosser

Katılırsın, handlebar uçlarının kapalı olması yeterli.
sorun çıkmaz.
Kolay gelsin.
 
Geri