Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle yokuş çıkmak

yokuş çıkarken gidona doğru yaklaşılmalı selenin mümkün olduğunca önüne oturulmalı ve pedal çevirirken pedal yere yakınken sanki ayağınızın ucuna çiğnenmiş sakız bulaşmışta temizlemeye çalışırken gibi yere sürttüğünüz gibi pedalı geriye iterek çevirin. daha rahat olucaktır. aslında pedal çevirmenin tekniği budur.
 
Scudo
Ben de konuya birkaç ekleme yapmak istiyorum.

Yokuş böyle çıkılır:



Veya böyle:


(link)

Üstteki fotoğrafta bisikletçi vücudun ağırlığını mümkün olduğunca öne vermeye çalışmış. Bu da bize çıktığı yokuşun eğimi hakkında fikir veriyor. Aslında kural çok basit: Yokuş çıkarken vücudun ağırlığı öne verilir, inerken arkaya.

Yokuş çıkarken önemli bir konu da nasıl rahat çıktığınız ile ilgilidir. Bu da stilinizi belirler. Yokuşu zaman zaman ayakta çıkmak oturarak çıkmaktan daha pratiktir. Ama bazıları sürekli oturmayı tercih edebilir. Örneğin Jan Ullrich gibi. Ullrich'in Alpler'i nasıl olup da oturarak tırmandığına akıl sır erdirememekle birlikte bunun tercih/alışkanlık sözcüklerine bağlı olduğunu varsayabiliriz:



Yokuş çıkmakta önemli olan birkaç faktör vardır. Daha önce dile getirilmiş olsa da tekrarlamak isterim: Doğru vites kullanımı başta, kilo fazlası da yokuş performansınızı etkiler (bu bisikletin ağırlığından daha önemli!). Kaybedeceğiniz 1 kilo bile sizi fazlasıyla olumlu etkileyebilir. Ve her zamanki kural: disiplinli ve doğru çalışmak.

Ayrıca teknik bir bilgi: Yokuş çıkarken bedeninizin belden yukarı olan kısmı dik (yere paralel) olmalıdır, kambur değil. Tırmanışta bedenin bu bölgesinin pozisyonu tıpkı (yürüyerek) merdiven çıkarken aldığı şekle benzer.

Yakında yol bisikletiyle yokuş çıkmak konusunda detaylı bilgi içeren bir konu geliyor. Özellikle yeni başlayanların okumasını tavsiye ederim.
 
@aykutozalan

Sele ayarı icin forumda bir yazı var, gidon mesafesini seleyle yarlamayın, sele dogru pozisyonda iken pedal yere paralel pozisyonda diz hizası pedal milinden 1 cm önde olmalı diyor. Bulabilirseniz güzel bir yazı.
 
@Ali AKTAŞAli haklısın da... Yeni başlayan biri, hele ki benim gibi hobi kullancısı ise 39/53-11/23 oranlarına binmesi ve alışmaya çalışması hiç akıl kârı değil. Benim gibi uslu uslu 34/50-12/27 oranlarını seçebilir ve hemen her yokuşu da kendi temposunda çıkabilir.

Bir resim de benden olsun. 3lü aynakol ile Giro etabını tırmanırken.
http://www.bisikletmagazin.com/media/blogs/a/2009/05/giro-climb/6-tirmanma/Giro%20172.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: nükleer kedi
çalış çalış çalış göreceksin ilk çıkamadıgın yokuşlar sana nası rahat gelecek ve şaşıracaksın sabır sabır sabır

ha! birde bindigin bisiklet nedir ne markadır üzerindeki kompenatlar ?
kadro ölçün dogrumu? ön tekerin açısı çok önemli tırmanma bisikletlerinin önü çok diktir a açısı diye kadro ölçülerinde var örnek trekin modena modelindeki A açısı 72.1 ile 73.9 kadro ölçüsüne göre degilşiyor NE KADAR DİK OKADAR RAHAT TIRMANMA!
 
evet aynı sorunla bende karşılaşmıştım, sele(koltuk) yi düşürmeyi dene. ben çok yükseltince kollarım ve omuzlarım aşırı şekilde ağrımıştı. Bu arada yol bisikletinin yeri bambaşka :)
 
Spora yeni başladığımda dik ve uzun dağ yokuşlarını genelde mtb ile çıkardık.Yol bisikletinin 42-52 aynakolu 14-15 li yaşlarımda bana ağır gelmekteydi.Bu nedenle mtb ile antrneman yapardık.ve ancak yıllarca çalışarak kuvvet toplayıp yol bisikletilye her yokuşu çıkabilir kondisyona eriştik.

Aykut, senin yapabileceğin en faydalı antrenman, İzmirdeki Yamanlar Dağına tırmanan karagöl yokuşunda çalışmak.
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutozalan
@ultegrax

birlikte tırmanalım abi :D önce menemen yapıp gelelim tabi ısınma amaçlı
 

aslında yollarımız okadarda düzgün değil.Hele o mazgallar bıktırıyo benim gibi yol bisikletçilerini.ama yokuş antremanı için yamanlar dağındaki karagöl yokuşumuz düzgündür(oda biyere kadar ):D
Mazgal meselesi İtalya'da da var dicem inanmıyacaksınız. Hatta Milano şehir içinde "ray" olmayan yer yok. Ama şikayet duymadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Ertörün
@gurol

mazgalın kendisinden şikayetimiz yok yola paralel döşenmesine tepkiliyiz.
içine kaçıyoz yaww:eek:
 
@çağdaş efe

aynen öyle ya.resmen içine kaçıyoz.ben birkeresnde girdim mazgala mandal olmasa daha gircek gidona kadar içine.okadar açık mazgallar var
 
@aykutozalan
:D :D :D İstanbul'da Allah'tan mazgalları çapraz tasarımlı olanları ile değiştirdiler, sağolsunlar...
Ama bazen yola çapraz koyuyorlar, yine düz oluyor:D :D

Onun dışında yol seviyesinden düşük olmaları sorun...
 
@yunusoymak

sizde yine bi şekilde mazgal var ben her sabah ankarada demetevler -aydınlıkevler arasında gidip geliyorum mazgal koyulacak boşlukarda boşluk var mazgalları kaldırmışlar ama boşlukjları duruyor... allah emanet sürüyoruz bisikletleri
 
  • Beğen
Tepkiler: ismailofli
Ankara'da yollar güzel gibiydi sanki, son iki ayda 2 kere gitmemden biliyorum, demek ki biz ana yollardan gittik:D
 
@yunusoymak

yok aslında güzel yollarımız var ama bazen mazgalları çıkartıyorlar ama çukurları boş bırakıyorlar bunu demek istemiştim
 
@EXTASY

Aman dikkatli olun Allah korusun hele bide araç arkasında yakın takip yapıyorsanız kaçma şansınızda kalmaz
 
Bu arada konu baya sapmış :D, konunun başlığı yol bisikleti ile yokuş çıkmaktı, kilitli pedalların ve ayağa kalkarak vücut ağırlığı ile pedala baskı yapmanın yokuş çıkarken çok faydası oluyo, yol bisikleti ile tırmandığım en uzun yokuş hatta tırmandığım en uzun yokuş 18 km sırf tırmanışı olan kartepe
 
  • Beğen
Tepkiler: suzunkopru
Geri