Scudo Sports

Yol bisikletlerinde artık beş haneli rakamların zikredilmesi.

Bisiklet Elit zevk sınıfına giriyor malesef.aynı set bisiklet mosso da 3000 ken trekte 2 kat pahalı.aradaki tek fark kadro.ağırlıklarıda aynı, o zaman tek fark geometri.akla şu soru gelmeli neden trek alıyorum. Cevap neden prada ayakkabı alıyorsan ondan.marka algısı fiyatı çok arttırıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolamantur
Scudo
@mehmetsunu 5 derken? 6 olacak az kaldı... Bence maytap olmuş bu başlık :D
 
diğer arkadaşların kıyaslamarına katılıyorum diğer sektörlerdeki gelişim hızı bisikletten daha iyi ve daha verimli bisiklet fiyatları gereksiz şekilde fırlıyor netice olarak elde çok büyük başarı yok araç motorları aynı şekilde 5-10 yıl önce 2.0 cc motor hacmindeki araba 130 hp ortalama 150-200 nm güç üretirken bugün 1.0 - .1.3 cc motorlar 120-200 hp 220-270 nm güç üretmektedir bisiklet te ise max 5 -10 yılda 4 kilo hafifletme farkı vardır yıllar boyu ne ar ge leri oldu firmaların neyi geliştirdiler tasarım yapmayı ar ge olarakmı değerlendiriyolar firmala
 
Biz bisikleti basit olduğu kadar keyifli olduğu için sevmedik mi?
Sanki gaza gelmişiz gibi hissediyorum..
Bisiklet bu çok kurcalama al pedalla diyorum kendime..
İçimdeki ses daha hafifi var karbonu var şu marka bu modeli var demekten geri durmuyor ama..
Üreticiler ve satıcılar da bunu çok iyi biliyor ve bizim psikolojimize oynuyorlar..



Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
@batasoy


@batasoy o kadar doğru demişsiniz ki bunun üzerine bana diyecek birşey kalmamış. Size katılmadığım tek nokta olsa olsa ''Nexus 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi'' kısmı olacaktır..
 
@batasoy

Keşke kimin nasıl bir bisiklete bindiğiyle bu kadar ilgili olmasak, bu forumda gördüğüm en şaşırtıcı şeylerden biri bu. Bisikletçilerin kafasında 'şu'na binebilecekler, 'bu'na binemeyecekler, 'o' kadar para harcaması tarafımca uygun görülmeyenler gibi kategoriler olması benim anlayabildiğim bir şey değil.
 
@Cemil DadaMerhaba, demek istediğim şeyi çok yanlış anlamışsınız. Keşke herkes herşeyin en iyisine sahip olsa da kavga gürültü, haset, husumet azalsa. Derdim o değil. Evveliyatina bakarsanız, konu bisiklet fiyatlarının yüksekliği üzerine gelişti. Ben de dedim ki, diğer faktörlere ek olarak, elbette ki alım gucumuz GSMH si bizden 4-5 kattan fazla ülkelerin insanları kadar olmayacak. Yani ortalama Alman vatandaşı ultegra grupset alabiliyorsa (hangi ülkede en çok ne satılıyor şirketlerde bunun istatistiği vardır) bizim oransal hakkımız tourney. Ha, bundan fazlasını alayım dersen, ülke olarak, önce bir Mercedes, Bayer, basf cikarman lazım ülke olarak. Cikaramiyorsan da, borçlanarak ya da tasarruf etmeyerek alacaksın ki, biz de bunu yapıyoruz. O yüzden ülkenin yarisi ipotekli. Tercih meselesi. Ben şahsen hiç borclanmiyorum, en çok bindigim bisikletim 10 senelik ümit evolution. Geçen sene Deore fren, SLX gobekler ve alexrims jantlara geçtim, çünkü başta bütçe yaptım ve ona yetti. Bu sene de XT grupsete geçtim, karbon fiber gidon ve sele aldım. Ama bütçe sınırına takıldım, kadro hala ümit. Banka bana 30.000 TL limitli kk gönderdi, azarlayip geri yolladım. Karta asilsam istediğim bisikleti alırım,.ama vallahi utanıyorum da! 42 yaşında fit de olmayan adamım, gidip karbon Cannondale almışım mesela, Bisan li adam geçip gidiyor yanımdan [emoji3]

Yine de isteyen istediğini borç harç alsın diye düşünüyorum. Nitekim eskiden, bazı durumlarda bunu yaptım çünkü ne yaptığımı biliyor olsam da, psikolojik olarak o mantiksizligi yapmaya ihtiyacım vardı.

Yani kişiler çerçevesinden bakmadım, bizim ülke olarak elde ettiğimiz zenginlik ancak bu kadar, onun için de aslında layigimiz bu demek istedim


Nexus 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
zaten profesyonel sporcu değilsen ... hafta da bir kez kullanacaksan ne gereği var ... karbon kadro ,, dura-ace set, vs ... Sora , Claris , hayli hayli yeter giyor mu gidiyor ,, ...
 
@batasoy
Merhaba, ben yanlış anlamış olabilirim dediklerinizi. :)

Bu bütçe açmazlarından ve zihin yarılmasından maaşlarımızı ayda birkaç bin lira yerine birkaç bin € olarak aldığımızda ancak kurtulacağız (tabii ki bu bir fantezi) sanırım:rolleyes:. Benzer şeyleri ben de yaptım, bu harcamalar çevremdeki insanları çoğunlukla şaşırttı. Konu ev dekorasyonu ya da yeni araba olsaydı katbekat fazlası bile hiç şaşırtmayacaktı tabii.
 
Merak ettigim avrupa veya amerikada yasayanlar bisiklet fiyatlarindaki degisimden etkileniyor mu?
Sanirim etkilenmiyor. S2 kadrolari hep 2.000 dolar, komple bisiklet hali de 2.800 dolar. Ben bisikleti aldigimdan beri degismedi, fiyat dolar cinsinden sabit.
Dolarin yukselmesinden opuluyoruz sanirim. 2018'de 4'ü, belki de 5'i gorecek :snzdglsn:
 
@Serkan Mıstınoğlu

(link)

Canyon ultimate cf 7.0 ye 60 dolar zam geldi özellikleri aynı. 1559 dolar fiyatı onlara göre bir çok şey değil de 60 dolar için gümrük+kdv ödememiz gerekiyor olan yine vatandaşa oluyor. ötv yi de kitlerler ise;

1559 +ötv311=1870
1870 +gümrük336=2206
2206 +kdv397=2603
+kargo
+kutulama

1500 dolarlık bisiklet 2819 dolar oldu
 
@Serkan Mıstınoğlu
Her yıl duruma göre ufak ufak zamlar yapılıyor ama hem donanımı aşağı çekip hem zam yapan yok pek. En kötüsü de bazen yabancı forumlara bakıyorum, bizim 1000 liraya alabileceğimiz maşalara başlangıç seviyesi ucuz maşa diyorlar( ki haklılar) o yüzden yabancı Forumlara pek bakmıyorum. Fakirliğimiz yüzüme yüzüme vuruluyor :(
 
Yazık gerçekten bu ülkede hiçbir şey yapılacağı kalmadı Bisiklet desen öyle.fİtness desen et pahalı ek takviyeler pahalı bu kadar pahalılığın içinde asgari ücret komik rakamda Allah yardımcımız olsun.
 
@Mustafa ZeybekRusya dünya ekonomisine kapalıyken herşeyi kendi üretiyordu. Dışarıdan bakınca o lada nivalar filan primitif görünürdü bize ama adamların kendi şartlarında güzel iş gören, amaca uygun araclardi.

Özellikle Rusya, birçok batı ülkesine benzer sekilde 2. Dünya Savaşı'ndan sonra büyük atılım yaptı, buyuk ölçüde kaçan Yahudileri, savaş bitince de sığınan Alman bilim adamı ve mühendisleri kabul ederek. Demografik olarak, 100 yıl önce Rusya bizim halimizden farklı değildi, hani Anadolu comari diyoruz ya, onların nüfusunun da yüzde 90'i "comar" di.

Ancak, küçük bir kesim, iyi bir eğitim, devlet ve planlama sayesinde kısa sürede halkı eğiterek bir süper güç haline getirdi.

Bugün Avrupa'ya gidin, Hollanda üretimi traktörle Alman üretimi farklıdır. Adam traktörü kendi ülkesinin şartlarına göre tasarlar, üretim fazlasını da rüşvetle, reklamla, kandırarak bizim gibi ülkelere satar.

Bugün mesela İmes e gidin, dünyanın en iyi bisikletini üretecek malzeme, ekipman var. Olmayan ne? Üretmeye yönelik kafa yapısı, özgüven, başarma hırsı ve vizyon. ARGE ye filan girmiyorum bile, ama inanın ki 5000 TL'lik maşayi yapmak pek o kadar iş değil. 30 sene önce torna bulmak bile olayken hidrolik kepçe yapan ilkokul mezunu adamlar vardı.

Burada 5 tane torna tesviyeci, 2 tane metalürji, 2 tane makina mühendisi olsun, kolayca tüm aktarma sistemini yaparsınız. 5 tane adam gibi reklamcı, 5 tane uluslararası ticareti bilen (Sirkeci esnafı değil) adam 5 tane de aslan parçası fotoğrafçı, sosyal medyaci ile dünya markası olursunuz.

Kiminiz gülecek, o kadar kolaysa sen yap diyecek. Ok, siz uretin mali, lojistik kısmını ayarlayın, ben sosyal medyada, ABD de İngiltere de konusturayim mali, sipariş almaya başlayalım.

Sorun şu ki, yapı olarak kolektif çalışabilen ve bol bol ufurmek dışında özgüveni yüksek insanlar değiliz, arabanın arkasına kimin olduğunu bilmedigin padişahın tugrasini yapıştırmak özgüven değil.

Alüminyum alaşımları ticari sır değil, sertleştirme işlemini çoluk çocuk biliyor, 20 sene önce en dandik sanayide dişli yapan adamlar vardı nuhnebiden kalma makineyle. Ama vizyon ve özgüvenin yoksa burda 3 liraya shimano grupsetini üretirsin fason, sonra çocuğun gidip sadece kutulanip tekrar ithal edilen bir rubleye 100 dolar sayar. Buna da "marka değeri" der geçersin, fiyatı görünce adam ARGE yapmış, eh dolarda olmuş 4.tl diye avunursun.

Hele bir üret. İlk birkaç sene shimano kadar iyi olmasın, ihraç da etme, her karne zamanı 10 milyon bisiklet satılıyor zaten, bir şekilde büyüyecek sermaye birikimi yaparsın. ABD 300 milyon, adam iç pazarda satılacak ürün yapınca zaten dünya çapında marka olabiliyor, ama tuketime bu kadar aç 80+ milyonluk pazarda az buz şey değil. Nüfusu Esenler kadar olan ülkeler dünya markası çıkarabiliyor kafayı kullanarak.

Türkiye'de hobisi olan, evinin garaji olan insan arttıkça üretim işi gelişir. Her büyük iş vizyonla başlar.

Bizim vizyonumuz dolar kuru, bisiklet kataloğu takip edecek düzeyde kalırsa, yarın tourney'li ümit bisiklet bile bugünün alivio lu Merida binicisine ultra lüks olur.

Surc-i lisan ettiysek affola, umarım derdimi kırmadan, uzmeden doğru anlatabilmisimdir.

Nexus 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@batasoy

"Anadolu çomarı" ne demek?
Diyoruz ya derken? Yanlış anlamışımdır umarım..
 
@DecsanO diyor şu demiyor ya da ben diyorum diye söylemedim, böyle bir durum olduğu sır da değil. Bu sadece Türkiye'ye has bir durum da değil. Tarih boyunca misal komedinin yarisi "köylü" "şehirli" çatışması üzerine kurulmuştur.

Nexus 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@batasoy
Sizi bu sözü kullandığınız için kınıyorum.
Kim kullanıyorsa ve kullanacaksa da kınıyorum..
Ben kullanmıyorum..
 
Geri