Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletlerinde hızı etkileyen faktörler

Emrah Özşahin

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2012
Mesaj
888
Tepki
1.645
Şehir
Kocaeli
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Cyclocross
Farklı yol bisikletleri denemiş olanlardan aradaki farkları öğrenmek istiyorum. Ne kadar kassamda belli bir ortalama hızın üzerine çıkamıyorum. Bisikletteki kalite ne denli performansı etkiliyor. Yoksa iş bacaklarda, kondisyonda mı yatıyor. Vitesler ne kadar etkiler, kadro ne kadar etkiler. Bunu ancak aynı parkurda, aynı hava şartlarında deneme yanılma yöntemi ile bulabiliriz sanırım. Düz yolda rutin pedal çevirirken 25 km hızı pek geçemiyorum. Biraz kasarsam 30-35'leri görüyorum. Ama 15-20 km mesafede hızım tabi ara yolları da kullandığımdan 20-22 km ortalamayı geçemiyorum. Bisikletim Bianchi SLR200, sora vites sistemi var, arka aktarıcı 105, jantlar Shimano RS11, Lastikler Continental 4000s, arka bagaj falanda taktırmıştım. Ne gibi değişikliklerle hızımı artırabilirim.
 
Scudo
4 yıldır var ama sürekli kullanmıyorum. Dönem dönem..Genelde işe gidiş gelişlerde kullanıyorum. Süreyi kısaltmak için daha iyi bir bisiklet alsam çok fark yaratır mı onu öğrenmek istedim.
 
Kesinlikle kondisyon derim. Konu 40'la sürüyorum 45'e çıkayım olsaydı ekipmanlardan bahsederdik ama konu şu haliyle kesinlikle kondisyon bence :harika:
Çevrenizdeki grup sürüşlerine katılın bence. Kısa sürede faydasını görürsünüz :harika:
 
Bisiklet üzerinde aerodinamik kuvvetlere karşı konumlanmasını bilmiyorsanız,kilolu ve kondisyon durumunuz da kötüyse; daha iyi bisikletin getirisi biraz plasebo etkisine dayanıyor.O etki de sınırlı kalıyor.
 
hocam bisiklette bence bir şey yok sizde konsiyon eksikliği var kesinlikle mesela ben düz yolda 20 km ortalama ile gidiyorum bisikletimde tourney set,14,5 kg ağır,unnamed jant seti var bence bu gibi şeylere kafa takmak yerine kondisyonumu nasıl arttırabilirim diye düşünmen daha iyi olur
 
@Emrah Özşahin siz şimdi mesela body'e yazıldınız 4 yıl önce. Ama dönem dönem gittiniz bıraktınız. Sonra da ben niye kaslı görünmüyorum beyler, protein tozu almadım ondan mı acaba? diye soruyorsunuz gibi oldu :)

Yeni bisiklet, 20 olan ortalamanızı 21 veya 22 yapar en fazla. O da göbekleri yeni ve grupseti sıfır olduğu için :snzdglsn:

Bisiklette gelişim düşündüğünüz kadar basit değil o_O

İşe gidip gelerek belli bir yere kadar gelişebilirsiniz. Hergün 1 kiloluk dumbell ile aynı hareketi yapıyormuşsunuz gibi düşünün bunu. Hem çeşitlilik yok, hem zorlanma yok.
Zorlanmadan gelişemezsiniz. Nabız ölçeriniz var mı bilmiyorum sanırım yok. Biz nabız verisini antrenmanımızı daha verimli yapmak için kullanıyoruz mesela. O gün hangi tip, hangi zorlukta antrenman yapılacaksa nabzımızı ona göre kontrol ediyoruz :harika:

Siz evden çıkıp, kendinizi fazla terletmeden işe gidiyor-geliyorsunuz.
Başka biri ise 5-6 farklı tipte antrenman yapıyor, bunlar yetmiyor squat çalışıyor ve yağ oranını daha aşağı çekebilmek için koşu yapıyor.

Şimdi ikinizin ortalamaları eşit mi çıkar sizce? o_O

İlk yokuşta alır anahtarınızı valla :D

Gelişim istiyorsanız işe gidip gelmekten fazlasını yapmanız gerek :harika:
Yokuş antrenmanı veya TT antrenmanı (nabzı thresholdun çok az altında sabitlediğimiz antrenman)
Endurance antrenmanı veya grup sürüşü yapmanız gerek, nabzınız düşük atımlarda gitmeye alışsın pedala basar basmaz heyecanlanmasın, bacaklarınızdaki yavaş kasılan kaslar gelişsin diye :)
Sprint antrenmanları yapmanız gerek, ki nabzınız hızlı bir şekilde düşmeye alışsın ve bacaklarınızdaki hızlı kasılan kaslar gelişsin.
Bacak hareketleri yapmanız gerek özellikle squat, ki sprint esnasında yüksek güçlere ulaşabilin, pedala daha fazla güç verebilin diye.

Yani siz isterseniz 10 sene işe gidip gelin, 3-5 kez sprint antrenmanı yapmış biri çıksın karşınıza, yine alır ilk yokuşta anahtarınızı :D Çünkü işe 120-130 nabızda gidip geliyorsunuz. Ne bacaklarınız, ne nabzınız zorlanıyor

Yani nefes alıp verirken hiç kan kokusu gelmemiş burnunuza :D Biz araba lastiği yakar gibi ciğer yakıyoruz yokuşta :eek:
 
9.6 kg 6061 kadro bisiklet üzerinde 46-52 km/s hız ortalamam var, amacım "Kas yap m'lader" demek değil, ama 13 kiloluk Peugeot bile bu hız ortalamasını pek düşürmedi. Uzun tırmanma yarışları dışında ağırlık faktörü çok önemli değildir. Eh tabi eğer 17 kiloluk 30° bisikletle 6.9 kilolukadar full aero karbon bisikleti karşılaştırırsak sonuç mâlum :) Diyeceğim o ki, dönem arası performans düşüşleri önemli değildir, eğer bisikletinizin bakımını yaparsanız (fren tellerinden headset'e kadar) bir miktar çalışmayla eski günlere dönmek mümkündür. Hayırlı akşamlar olsun.

Bir
@Beckundorf
yazım hatam olmuş affola. 6.9 kiloluk demek istedim.
 
Lastikleriniz iyi jantınız rs11 benimde kullandığım giriş seviyesinde en iyilerden birisi sayılır nekadar aero pozisyonda alsanız küçük bir fark olur üstadların söylediği gibi en önemlisi bacaklar ve ciğer yani kondisyon birde lastik basıncınız az olabilir kilitli pedal ve düz pedallar arasında da küçük hız farkı olur @Emrah Özşahin
 
@Serkan Mıstınoğlu

Yukarıda yazmayı unutmuşum. Kilo verme amacıyla tacx trainer almıştım. 4 yılda 2-3 kez +20 -20 kilo aldım verdim. 85-105 arası gidip geliyorum. Kilo problemim var. Şuan 1,74 boy 96 kiloyum :) Kışları evde trainer eşliğinde nabız saati ile hiit cardio, yada rutin tempoda sürüşler yaptım ama tabi bunlar genelde 45 dk 1 saat civarı.
Konuyu açma amacım, bisiklet kalitesinin aşırı fark yaratıp yaratmayacağı hususuydu. Benim bisikletle ne kadar kasarsam kasayım çok fazla performansımda değişim olur mu olmaz mı, yoksa ekipman bunu engelelr mi gibi sorular takıldı kafama.
Sorunu bisiklete atıp yeni bisiklet alarak hayal kırıklığına uğramayalım :)
Yeni yeni form tutuyorum. Performansımın arttığını hissediyorum gidip geldikçe. Özellikle yokuşlarda hissediliyor. Daha önce 1-2. viteste zor çıkarken şimdi 4-5'te rahat çıkabiliyorum. Antrenman yaparak kendimi geliştirmeye çalışayım.
Grup sürüş imkanım pek yok ama kendim yapabildiğim kadarıyla antrenman programlarına bakarak yapmaya çalışayım.
Yazın evde trainer olmuyor. Kışın bile 45 dakikada kan ter içinde kalıyordum.
 
@Emrah Özşahin mümkün değil o kiloda elle tutulur bir ortalama çıkarmanız :D Yani benden bile daha şişkosunuz ayıp olmasın :eek:ops: (Ben de şu an pert durumdayım 82 kg)

100+ km sürüşler yapın siz işe gidiş geliş temposunda
 
@Emrah Özşahin Haha, ben 5'7" boyundayım, kilom da senin kadar :) ama endişelenmen gereken birşey yok, yağ oranı yüksekse biraz sıkıntı olur tabii, ama kol ile bacak değildir kanımca :)

@Emrah Özşahin
Bu arada, sadece "yokuş" çıkmak değil de, biraz daha uzun süreli "tırmanışlar" yapmalısın, küçük bir tavsiye :)
 
@BerkEvren
Kesinlikle katıldığım bir yorum olmuş. Öncelik tamamen kondisyon ve bacaklar. Bunlar tamam oldu derseniz ondan sonra ekipman önem arz edip fark yaratır...
 
@Emrah Özşahin @Serkan Mıstınoğlu 'un dediği gibi kaslar zorlanmadan gelişim olmaz.

Hangi sporu yapıyorsanız yapın, kas gelişimi için zorlanması ve buna bağlı olarak kaslarda mikro yırtılmalar olması gerekiyor. Vücutta bu yırtıkları terzi misali üzerine yama yaparak kası onarıyor ve böylece kas gelişimi meydana geliyor.

 
Sadece kondisyon değil, lastik, eğim, rüzgar, beslenme şekli, o günkü moral-motivasyon, trafik yoğunluğu, bisikletin kadro yapısı vb. bir sürü faktör devreye girer ama hangisi yüzde kaç etkiler onu bilemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: historiyst
@Eroseros
Benim bildiğim en ciddi etkiyi jant seti ve lastikler yapıyor.
 
@Eroseros
Bisiklet sürmek temelde önünüzdeki hava direncine karşı yapılan bir eylem olduğundan en büyük faktörlerden biri rüzgar. Vücuda oturan bir tayt - forma ile şort - tişört arasında bile hızınız etkilenecektir. Hava direncinin önemini dik durarak ve yatarak sürerken anında görebilirsiniz.
Bisikletin hareket ederken ikinci savaşı sürtünmedir. Burada lastiklerin yuvarlanma direnci ve jantlarınızın akıcılığı devreye girer.
Eğimlerde ise iş yükü hava direncinden, yer çekimine kayıyor. Bu sebeple bol bol rampa çalışmak, doğru vites / nabız kombinasyonunuzu bulmak ve kilo vermek işinizi kolaylaştıracaktır. (Siz ideal ağırlıkta değilseniz kadro ağırlığına takılmanız için çok erkendir)
Beslenme cidden kritik bir noktada. Son öğününüz, son öğünü ne zaman yediğiniz kondisyonunuzu anında etkiliyor. Ve yanlış beslenme en kötü jant / lastik ikilisinden de, kafa rüzgarından da beter bir durum. Uzun bir turun ortasında yenen gözleme size yerlere düşen bir kondisyon olarak dönecektir.
Motivasyonun nasıl işe yaradığı ise grup sürüşlerinde ortaya çıkıyor genelde. Ufak kapışmalar, rampada en arkada olmamaya çalışmak, grup devam ettiği sürece pes etmemek gibi faktörler iyi bir motivasyonun sürüşe nasıl etki ettiğini gösteriyor.
 
@Taner James sanırım bunun ısınmadan, çok sert ve ani yapılması halinde derin kas yırtıkları oluşuyor :harika: sürüş öncesi ve sonrası ısınma açma germe hareketlerini atlamayalım. Kaslarınızı yakın.
 
  • Beğen
Tepkiler: historiyst
@isosel

Aynen, arasında çok fark var :) birisi mikro boyutlarda yırtılmalar, diğeri zedelenme, doku hasarı vs.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
Geri