Scudo Sports

Yol (Performance-Endurance) Bisikleti Seçiminde Geometri ve Materyal Kıstasları

Scudo
Konu için teşekür ederim çok başarılı bir yazı olmuş. ''Smartformed C1 6069 Alumınum'' unutmamak gerek. :)
 
@Ahmet ERENN kompozitler var, 7075 var, 8xxx serisi var vs vs :) en çok kullanılanları örnek vermeyi tercih ettim ama haklısınız onlar da var:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet ERENN
İyi günler. Yol bisikleti kullanıcısıyım. Aero kadro yol bisikleti 52 kadro endurance bisiklette 54 kadroyamı tekabül ediyor. Bazı ilanlarda böyle yazmışlar tam anlayamadım. ben 55 kadro kullanıyorum boyum 1.80 bacak içi 83 aero kardo bir bisiklet alsam kaç kadro tercih etmeliyim
 
Endurance bisikletlere tur bisikleti lasitiği olurmu??
 
@Adrenalin26 Her endurance kadrolu bisiklete kalın tur lastikleri olmaz. Maşa genişliği ve jantların uygunluğu en önemli kıstastır. İlk yol bisikletim olan Fuji Sportif (Endurance diye tabir edilen kadro geometrisine sahipti) 32 lastikleri desteklemesine rağmen şimdi kullanmış olduğum Lapierre Sensium 300 32 lastikleri desteklemiyor ki bu da Endurance diye tabir edilen kadro geometrisine sahip bir bisiklet.
 
@BerkEvren Fatih Bey'i takipteyim kafası biraz karışık kendisi Gravel Bike tarzı bir bisiklet aradığından tur bisikleti lastiği takılır mı diyince aklıma 32-35 mm lastikler geldi.
 
Gravrel modellere baktım, pahalı olmasına rağmen donanım olarak zayıf gözüküyorlar. Bu yüzden endurance tarzı bir bisiklet alıp, en kötü @BerkEvren gödterdiği gibi bir dış lastik alırım. Benim korkum mıcırlı, toprak yollarda yol bisikletlerinin o pürüzsüz lastiklerinin patlamsı veya akort bozulması. Bu yüzden gravel ve cylocrooss lar dikkatimi çekti. Aksi halde , tarzıma ve düşünceme en uygun tür endurance modeller..

@BerkEvren
Kesinlikle bu lastiği alırım sanırım, tam istediğim ve düşündüğüm tarzda, Teşekkür ederim
 
Bir noktada hataya düşmenizi istemem @BerkEvren bey tur lastiği konusunda elbette benden daha çok bilgiye sahiptir ancak 23 mm genişliğinde bir lastikle gireceğiniz mıcırlı-hafif kumlu yoldan çıkamayabilirsiniz. Çıkamayabilirsinizden kastım ayakta çıkamayabilirsiniz. Yüzey daraldıkça daha fazla derine saplanacaksınız.
 
@trainspotting35 dediğiniz doğru tabiykide, tutunacak yüzey daraldıkça sürüş zorlanacak yumuşak yollarda, ama en azından bu tarz bir lastik sert ama taşlı, kumlu bir yolda normal yol bisikleti lastiğinden daha fazla yol tutar diye düşünüyorum.
 
@trainspotting35
Ben sadece maraton tur serisi olduğu için linki paylaştım. Mıcırda - toprakta ne yapar bilemem. Kullanan varsa bir ses etsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@BerkEvren Yol bisikleti için fazla ağırlar. Yol bisikletine göre değiller. Topraklı mıcırlı yollar için Michelin Endurance tipi yol lastikleri daha iyi iş görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@BerkEvren
Schwalbe Marathon Tour lastikleriyle mıcır ve toprakta yol alınabiliyor, ama mıcır ve toprak sizin asıl amacınız değilse. Toprak sorun değil ama mıcırlar iriceyse yolun o kısmının olabildiğince erken bitmesini istersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@h.kozan
Ağırlık farkı cidden fazla. Bende lastik bakarken direkt elemiştim maraton serisini.
 
benim bisiklet cycle cross olarak geçiyor. 23mm lastikle kullanıyorum en fazla 260km yaptım bir gün içersinde. bide bozuk yollara girerim diye 32 veya 35mm lik lastik aldım. hiç kullanmaıdm ama denemek için taktım. bisikletin eski bir karesi var. şimdi janları seleyi falan değiştirdim.
.facebook_1423833835502.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Merhaba! Kadro seçimi ve rakamlara biraz geri dönersek merak ettiğim birkaç şey var :) Yaklaşık 1 yıldır Carrro Gravel G2 sahibiyim ve sadece asfalt yolda antreman ve uzun sürüşler için kullanıyorum. Çok da uzun olmayan bir vadede bisikletimi daha safkan bir yol bisikletiyle değiştirmek istiyorum ancak geometri konusunda çok da bilgili olmadığım için bazı modelleri değerlendirirken kafam karışıyor. Piyasada detaylı inceleme ve kullanıcı yorumu da bulamayınca aklıma bu konu başlığı geldi. Aşağıda eklediğim kadro geometrisine sahip 54 kadro boyunda Carraro Fire bisikletler sürüş pozisyonu olarak Gravel G2 sonrası çok mu fark eder, uzun sürüşlerde (80-100k ve üzeri) oturma pozisyonundan dolayı sıkıntı yaşar mıyım gibi sorularım var. Yokuşu bol bir yerde yaşıyorum şu sıralar çok yokuş çıkmasam da yakın zamanda yokuşlara da daha fazla çalışacağım için yokuşlarda beni zorlar mı?

Şu anda kullandığım G2(55 kadro) nin ölçülerini de ekliyorum ki karşılaştırma yapabilenler daha iyi yardımcı olabilir belki.
 

Dosyalar

  • firec3.3geo.jpg
    firec3.3geo.jpg
    50,7 KB · Okunma: 34
  • 2020-GRAVEL.jpg
    2020-GRAVEL.jpg
    50,8 KB · Okunma: 33
@Bıyıkov
Kullandığınız Carraro'da 417mm reach, 595mm stack var. 54 kadro Fire'da ise bu değerler 397 ve 551. Yani aynı gidon, boğaz ve spacer miktarı ile kullanırsanız; gidon 20mm yakında ve 44mm aşağıda olacak. Aslında sürüş pozisyonu olarak çok farklı bisikletler değiller ama siz bir buçuk boy daha ufak kadroya geçecek gibisiniz.
 
Geri