Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

(link)
Cannodale bisikletçisi Alex Howess. Ben yazıyı neden disk frene ihtiyacımız yok diye okudum.
 
Scudo
(link) chris froome göre ya disk fren kullanılacaksa ya tüm peleton kullanmalı yada kimse kullanmamalı
yukarıdaki kaza resmi de disk frene ait değil zincire ait bir yaralanmanın resmi sanırım
 
  • Beğen
Tepkiler: Asivemavi09
@CevdetBilge Cevdet bey kazaya sebebiyet verip vermemesinden bahsediyorum , yani kaza olduktan sonra vücutta zincir izi de olabilir, taş izi de yerde sürtünme izi de ...
 
@Hasan Saylık Tabi ki verebilir zaten bunları konuşuyoruz ama resimdeki görüntüye yazılan yazılar bu şekilde sadece benim yorumum değil

Ben de Froome aynı kaygıları paylaşıyorum
 
@CevdetBilge Yol bisikletleri çok hafif ve tekerleri ince olduğundan,fren yapınca disk'in olduğu yöne çekme olacaktır diye düşünüyorum.
Motorlar gibi çift tarafa yapılması lazım,o da ağır olur..... :hihi:
 
@Emre Yönlüer Yarışlar esnasında denemelerde aksaklıklar belli olur zaten devam kararı olursa gerekli düzeltmeler yapılacaktır
 
Ben disk freni sadece tozlu toprakli yollara girdigimde, jantla balatanin arasina sikisan toz ve toprak oldugunda ariyorum. Dag bisikletlerine disk koymalarinin en onemli sebebide bu diye dusunuyorum.
 
Paris-Roubaix sonrası bu soru tekrar gündeme geldi.
Fran Ventoso'nun yaralanması sonrası UCI'nın disk fren kullanımını askıya aldığı söyleniyor. Ventoso'nun sözleri:
“Disc brakes should have NEVER arrived into the peloton, not at least as we know them right now,” Ventoso wrote. “I haven’t met any rider who has run out of braking power with traditional brakes; I haven’t known anyone who didn’t see his wheels skidding when you brake with all power you’ve got, no matter traditional or disc brakes. Then: why using them?
Yani diyor ki, geleneksel frenlerin ne kötülüğünü gördünüz ki başımıza bir de disk fren çıkarıyorsunuz?
Haberin kaynağı ve açıklamanın tamamı(ingilizce):
(link)
 
Ben severek v fren kullanıyorum ama bence disk fren büyük nimet, özellikle 70-80 kilometrelere çıkıldığında yol bisikletinde sağlam bir frenleme gücü gerekiyor.

Oradan oraya giden kablolar ve teller yüzünden zaten bir kısım fren gücü kaybediliyor, bence disk fren yol bisikletlerinde şart oldu artık.
 
V frenle durabiliyorsam neden disk frene geçme ihtiyacım olsun ki? Bence geçmek pek mantıklı değil hele ki bisikletinizde disk bağlantıları yoksa bisiklet değiştirmeniz gerekecek.
 
2017 Vuelta öncesi izlediğim bir röportajda:
-kimi sporcu disk frenin iğrenç olduğunu,
-kimisi sadece yağmurda kullanışlı olduğunu,
-kimisi jant frenlerinin halihazırda yeterince güvenli olduğunu ve frendense lastiklerin daha önemli olduğunu söylüyordu.
Hatta Sky'dan Philip Deignan, "Biz gerekli bulmuyoruz, zaten diskli bisikletimiz var ama 700 gr daha ağır. Sadece bisiklet endüstrisi daha çok satmak için işi ileriye taşımaya çalışıyor." demişti.
Disk frene önce izin vermeyen UCI daha sonra endüstrinin para oyununa falan mı geldi bilinmez daha sonra izin verdi. Güzelim narin yol bisikletlerine disk fren belasını getirdiler. Şimdi jant değiştirirken oturdu mu diye iki defa kontrol edecekler, mekaniğin araçtan sarkıp freni ayarlama şansı olmayacak. Hadi pro takımlar bunları halleder de; biz tertemiz u-frenlerimiz varken neden disk frene geçelim.

Jant frenleri ne kadar iyi çalışıyor? Buyrun:


Bazı arkadaşlar disk frenin tehlikesiz olduğunu savunuyorlar. Videonun ana fikri disk frenin portakallar için zararlı olmadığı. Yalnız rotor alplerin inişine pelotonun dinamiğine gelip de alev alev yanınca ne kadar güvenilir olacak, kendi kendime soruyorum. Buyrun:
 
bence gerekli. v frende çok sık fren sıkıyorsanız özellikle, bir süre sonra jant inceliyor ve ömrünü tamamlıyor. disk frende böyle bi sorun yok
 
@sirrunu Disk frenin janta zarar vermediği konusuna katılmıyorum. Pabuçlar doğru ayarlandığı sürece janta zarar vermez; henüz jant eriteni görmedim doğrusu. Gelgelelim fazla ısınan rotorlar uzun vadede jant göbeğine ve jant tellerine zarar verebilir diye düşünüyorum.
 
@Berke Şahan rotorun ısınıpta göbeğe yada jant tellerine zarar verdiğini hiç duymadım daha önce. kendimde kullandım böyle bi soruna rastlamadım. ama v frende jantın inceldiğine bizzat kendi bisikletimde şahit oldum
 
@Uğur S.

Bu adamların disk frenle de olsa durabileceklerine inanmıyorum. Gerçekten hızlılar.
Böyle bir durumda spd pedal + disk fren kitlemesi sonucu daha da iyi olmazdı hatta.
 
Yol bisikletinde hd disk kullanıyorum. Bazı arkadaşlar takla atma konusunda korkuyorlar. Fakat eliniz hd in konforuna ve kullanisliligina alistiktan sonra sorun olmuyor. Zaten bu senede tdf de birçok bisiklet hd kullanıyor. Eğer imkanınız varsa kesinlikle hd öneririm.
 

Dosyalar

  • DSC_0735.JPG
    DSC_0735.JPG
    1 MB · Okunma: 121
Yol bisikletimde de gravel bisikletimde de hd fren kullanıyorum. Yol bisikleti için konuşmam gerekirse benim gibi inişlerde iddialı birisi için özellikle virajlarda çok büyük avantaj sağlıyor. Her şeyden önce frenlerime güveniyorum. Bana göre kontrolü normal frenlere göre çok daha kolay ve kararlı. Her iki bisikletimde de frenler ve kolar Ultegra hoodlardan serçe parmağımla bile frenleri kontrol edebiliyorum. Bakımı çok kolay. Tıpkı kali çıkarmak gibi frenleme esnasında kendimi geriye almak refleks olmuş, ani frenleyip de arkanın kalktığı çok az oldu, bir keresinde 5-6 metre ön teker üzerinde gitti (bir daha yapmaya çalışıyorum yapamıyorum :D) Bu seneki Akra Fondoda 40 km/s hızlarda giderken 15 - 20 metre önümdeki grupta kaza olundu,hava yağmurlu olduğu halde çok iyi yavaşlayabildim, kazayı hafif atlattım. Ayrıca jantlarım fren yüzeyi yıpranma sorunu da yok. Rim fren de kullanmış biri olarak kesinlikler hd tavsiye ederim, elbette aşırı ağırlık takıntınız yoksa.
 
Bana kalırsa biz faniler için hiçbir anlamı yok.Ancak 70-80 km virajlı inişlerde daha hassas frenleme gereksinimi duyan proflara lazım olabilir.Pazar yaratılmaya çalışılıyor.Yakında istesek de istemesek de mecbur kalacağız gibi çünkü geleneksel sistemlerle çıkan bisiklet sayısı azaldı. Önümüzdeki senelerde upgrade yapmak da zor olacak ahanda buraya yazıyorum.
 
Disk frenin ısınmasına gelince ilk kullandığım rotarlar sıradan çelikti. %6 ortalamalı 15 km inişte yüksüz bisiklet ile sadece arka freni kullanmıştım. Balata kokusu ve frenlin az tutmasını fark edip durdum. Rotar mas mavi olmuş yanına 1 metre yanaşılamıyordu. Sonra gravel bisikletimi toplarken icetech set kurdum, çok daha uzun ve dik inişlerde yüklü olduğu halde banamısın demiyor. El uzatmadıkça ısındığı fark edilmiyor. Keza yol bisikletimde de RT800 rotarlar var onlar gravelimdeki RT99'lardan çok daha serin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bu forumda bir atomun parçalanmadığı kalıyor fakat hala hidrolik disk frenler ile mekanik vfrenler karşılaştırılıyor mu?

Vfren konumu sayesinde en iyi yavaşlama performansına sahip fren sistemidir kaliteli bir vfren sistemi ile disk fren sistemi arasında performans olarak öyle uçurumlar yoktur.Ama iki emsal hid. disk ile hid. vfren arasında çok ciddi farklar vardır frende son nokta hid. vfren sistemleridir.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Geri