Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Yarış/Şehir Bisikleti Seçimi Salcano xrs 030 Apex

Kayıt
29 Mart 2014
Mesaj
81
Tepki
5
Şehir
istanbul
Bugün SALCANO XRS 030 APEX siparişi vermeye gittim, bisikletçi fabrikaya telefon açtı 15 gün sonra ürünleri çıkarıcakmış fabrika. ama bu arada bisikletçi benim aklımı biraz karıştırdı, bana şehir bisikleti almam gerektiğini, apex gibi yol yarış bisikletlerinin sürüş pozisyonunun rahatsız konforsuz olduğunu, en ufak tümsekte, engebede, çukurda sarsıntı yaşayacağımı söyledi, yokuşlarda ayağa kalkıp abanmak zorunda kalacağımı, bu tür bisikleti sürenlerin bacaklarının taş gibi olması gerektiğini, apexin lastik kalınlığının çok ince1 cm olduğunu v.s söyledi.

Bana şehir bisikleti tavsiye etti hem sürüş pozisyonunun, hemde konforunun istanbul yollarına/tırafiğine en uygunu olduğunu söyledi. hele booyun fıtığın varsa apex'e hiç bulaşma dedi. bisiklet kiralıyayım yarış ve şehir bisikleti deneyeyim dedim, ama kiralık yarış bisikletleri yokmuş, sebebinide; yol yarış bisikletleri çok çok hassastır hemen dagılır diyor. kısacası kafam iyice karıştı beni yanıltmayamı çalışıyor elinde olan ürünleri alayım diye, yoksa doğrumu söylüyor anlamadım..
 
Scudo
@serdar beyaz

serdar bey herkes yol bisikleti kullanıyor, bisiklet gofret gibi kırılıp elimizde kalmıyor, parçalar dağılıp 4 bir yana saçılmıyor. gayet konforlu, başka dükkana gidin deneyin
 
Peki bu 20 vites apex ile yokuşlarda çok sıkıntı yaşarmıyım, ayrıca lastikler çokmu dayanıksızdır, misal her ufak tefek cam kırığına patlama yapmaz herhalde.
 
Ben yaklaşık 100kiloyum :)
Lastiğimin patlama sayısı şu güne kadar en fazla 10 falandır.
Yaklaşık 1.5 - 2 senedir yol bisikletine biniyorum. Doğru lastik basıncı ile kullanıldığında lastikler kolay kolay patlamaz.

Yokuşlarda zorlanmak da tamamen sizinle alakalı.. Bir süre antrenman yaptıktan sonra alışırsınız zaten.
 
@serdar beyaz

çok vites, çok iyi demek değil, benim bisiklet 5 vites. 20 vites zaten yeterince çok. basın 120 - 130 devam. yokuşlarda gram sıkıntı olmaz
 
@Edip Dinçer

Aslında 1 senedir aralıksız ağırlık sporu sayesinde benim bacaklarım çok sağlamdır, sadece şehir bisikleti 27-30 vitesi ile, yol/yarış bisikleti 20 vites arasındaki yokuştaki performans farkını bilemediğimden, bu bisikletçininde anlatıklarından sonra dert edindim biraz, ama siz iki yorumcunun açıklamalarından sonra, hemen telefon açıp siparişi geçiyorum apex için. eywallah/sağolun.
 
O ufak tefek cam kırıkları,taşlar kısacası tekerlegınızı patlatacagını dusundugunuz cisimler dogru hava basınclı yol lastıklerının altından basıncla kursun gıbı saga sola fırlıyor.Eger olurda kullanma fırsatınız olursa bunu otomobillerin yanından gecerken aracların camlarından kaportalarından gelen seslerden anlarsınız :) Çogu zaman yoldan gecen bırının yuzune gelecegi korkusu bile gecmıstır ıcımden.Bir de eger alırsanız ''dolma mı bu lastikler? '' sorusuna da alısık olmalısınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
biraz abartmış galiba ama şu sürüş pozisyonu benim de kafamı karıştırıyor uzun yıllar kullanınca vücudumuza zarar vermez di mi ?
 
@serdar beyaz

serdar bey burda yazanlar için kesin karar vermeyin, gidin deneyin birinden ödünç alın kullanın vs, ben denedikten sonra almanız taraftarıyım. şundan eminim ki seveceksiniz, yokuş ta çıkacaksınız hızlı da gideceksiniz. ama önce ne alacağınız konusunda sizin de fikirleriniz olsun. bunlar bizim fikirlerimiz tecrübelerimiz
 
Bu satıcılar yol bisikletlerini kendileri bile gördüklerinde içleri geçiyor ama nedir bu yol bisikletini itibarsızlaştırma çabası bir türlü anlayamadım ya. Yol bisikleti taş gibi bisikletti hiç korkmayın. Bakımlarını düzgün yaptıkça ve özenle kullandıkça hiçbirşey olmaz. Olursa da kader zaten yapacak bir şey yok. Ama bu yol bisikletlerini çıt kırıldım göstermeye çalışan insanları hiç anlamıyorum. Ve genelde bu tarz düşünce sahibi olan kişiler yol bisikleti kullanmayan yada kullanmamış kişiler oluyor. Bence önce kullanımınıza yol bisikletimi yoksa tur bisikletimi uygun onu bir değerlendirin. Forumda bir çok konu var bilgi sahibi olabilirsiniz. Daha sonra bulunduğunuz şehirde iki türü de denemeye tecrübe etmeye çalışın. Hangisi size uygunsa ve hangisini beğenirseniz gönül rahatlığı ile alın derim ben.
 
Hazır sizi bulmuşken bu kask hakında fikriniz nedir, amazon üzerinden sipariş vermek istiyorum.

(link)
 
En baba yol bisikletinin lastiği 23 mm'dir, yani 2,3 cm. 1 cm diyerek biraz atmış.

Şehir bisikletlerine göre daha sert bir sürüşünüz olacağından kuşku yok, ancak atla deve de zannetmeyin. Sürüş zevki çok daha farklıdır yol bisikletinin. Bunun dışında sağlamlardır da.

Çok vites iyi demek değil. Çok basit şekilde, eğer derdiniz yokuş çıkmaksa önemli olan aynakolun en küçük dişlisiyle rublenin en büyük dişlisi arasındaki orandır. Aynakol 30, ruble 28 olan bir bisiklet, aynakol 34, rublesi 27 olana göre daha kolay yokuş çıkar, ama ötekisinin hızlanması ve performansı daha yüksektir diyebilirim, hatalıysam düzeltsinler. (tabi burda dişli oranları vs de var işin içinde, o kadarına girmiyorum)
 
  • Beğen
Tepkiler: gökhangenel
@Furkan Çınar

Söyleyeceklerim tamamen benim düşüncem, bilimsel olarak herhangi bir yerde okumadım ve araştırmadım açıkçası.
Daha dik oturuş pozisyonu olan bisikletler kanımca uzun vadede daha çok zarar verecektir. Çünkü vücudunuzun bütün yükü belinize biner.
Fakat dropbar gidonlu bir bisiklette ağırlığınızın bir kısmını gidona verdiğinizden belinize binen yük azalacaktır, bu yüzden de uzun vadede daha rahat edersiniz.
 
@serdar beyaz

Lastiklerden yana endişeniz olmasın. Ancak vites oranları rampalarda biraz canınızı sıkabilir; bildiğim kadarıyla XRS30 Apex'de 53/39 aynakol ve 11-23 ruble var. Bu da en düşük vites oranında bile pedalı her çevirişinizde 3,5 metreden fazla bir mesafe gitmek anlamına geliyor. Çok sorun olursa rubleyi 11-28, 12-28 veya 12-32 ile değiştirmeniz mümkün...
 
Bahsettikleri kısmen doğru, fakat doğru olanları da abartmış.

Lastiklerin ince olduğu doğrudur. Fakat bu size çok da sorun yaşatmaz.
Sürüş pozisyonu çok rahat değildir (tur bisikleti kadar dik değil), ama rahatsız etmez.
Yokuşlar, vites oranları nedeniyle daha zor gelecektir. Fakat hafiflik ile bunu telafi eder.

Fakat her zaman, sürüş amacınıza göre bisiklet almak mantıklıdır.
Eğer sadece ulaşım için, performans kaygısı olmadan kullanılacaksa bisiklet, şehir bisikleti daha mantıklıdır.
 
@Gökhan Toros

Benim alacağım bisikletin İki amacada hizmet etmesi gerekir, sahilde spor niyetine turlamak ve semtler arası bağdat cad araç trafiğinde kullanmak. ve her gün binilecek bu bisiklete. çok uzun senelerdir bisiklete binmedim ama çok iyi sürücüyümdür uçarım yani :). aslında niyetim honda pcx motorsiklet almaktı fakat garajım yok, çalınır korkusuyla bisiklete karar verdim. ve kesinlikle kışın yağmurda falan binilmiyecek sadece sıcak güzel havalarda.
 
Açıkçası ''Salcano xrs 030 Apex'' Şart değil, siz tecrübeli olanlarınızın bilgisine deneyimine güveniyorum. Kullanım amacım belli okudunuz,Salcano xrs 030 Apex'i öneriyormusunuz, yoksa önerebileceğiniz başka bisiklet varmı_?
 
11-23 ruble oranı, yol bisikletine yeni geçiş yapan birisi için zorlayıcı olur. ama bana kalırsa, zamanla bacakları geliştirir, faydalıdır.

son söz: yol bisikletinden ürkmeyin! :)
 
XRS030 Apex ile çok zorlanmıştım ilk ciddi rampa deneyimimde. Kaba etimden terler akmıştı, inip yürümüştüm. Öyle diyeyim de anlayın. O aynakol sakat.
 
Geri