Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yüksek kadans her derde devaymış

@Yunus Emre küçük verdiğiniz değerler eğer düz bir yol yada yüzde 2 gibi eğime varan bir yol ise daha dikkatli olun derim, aksi durumda bacaklara değil eklemlere zarar verirsiniz... düz bir yolda mümkün olduğunca ortalama 80 100 kadans aralığında kalın... eğimli yolda ise eğimin durumuna ve mesafesine göre 60 ile 80(fazlası daha makbuldür,bacaklarınıza kalmış) minimum kadans idealdir.saglicakla kalın
 
Scudo
@bilalfidanboy
80-100 yol için geçerli sanıyordum tüm hepsi için geçerli mi?
 
Uzun turlarda düşük kadans tendonları zorluyor. Hafif vites yüksek kadans ile ağrılar son buluyor. İşin başında yüklenmek ısınma az olduğu için daha çok sakatlık riski doğurur. Yüksek kadans ile başlamak en doğrusu.
 
@Afyon35 yol ve MTB benzer yol şartları içinde üç aşağı beş yukarı evet ama,bu durum yüklü bir sürücü için değişkenlik gösterebilir...turcular +15 ile 40 kg hatta daha fazla yükle yollarda olma ihtimalini konu dışında tutmak gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
@bilalfidanboy
Sağolasın kardeşim. Bacak derken eklemleri kastetmiştim. Düz yolda 80 deviri muhakkak geçiyodur, belki yüzü bile buluyodur. Zaten rampalarda pedala fazla yüklenip eklemlere zarar vermemek için dandik pedal taktım, yüklenirsem pedal kırılır. Pedalda azıcık bi ağırlaşma olsa bile yüklenmeyi hemen kesiyorum, daha sonra yavaş yavaş hızlanıyorum. Vitesle uğraşmayı hiç sevmiyorum, acaip bi şekilde angarya geliyo bana
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Yunus Emre küçük
Siz bisikleti single speed gibi kullanıyorsunuz o zaman. Kadansiniz o yüzden düşük çıkıyor. Vites degistirmediginiz taktirde bu şekilde çıkması normal. Sağlık açısından bilgim yok yorum yapamayacagim. Single speed/fixie kullanan arkadaşlar varken bana düşmez. Eski bisikletciler de sizin gibi kullanırmıs. Siz sağlığı açısından biz yokuş çıkarken düşük viteste kullanmayı tercih ediyoruz. Yüksek Kadans/düşük vites diz sağlığı açısından tavsiye ediliyor.
 
Evet o şekilde kullanıyorum, vitesi falan söktüm hep, 40 dakikalık yolun 4-5 dakikası falan yürümekle geçiyor zaten (pedal tıkanmaya başlayınca iniyorum bisikletten) . ön zincir en büyük boy dişlide, arka zincir en küçük boy dişlide.

7+7=14 km yol 38 dakka sürüyor. Pedal devrini sayarak hesaplıyorum dakika ortalaması 52 falan çıkıyor. Ama bu sürenin 3-4 dakkası yürümekle geçiyor. Bide bisikletin boşta gittiği anlar da az değil. Uzun süre pedal çevirmediğim anları (mesela 5-10 saniye) süreye katacaz mı? Yoksa pedal çevirmediğim anlarda kronometreyi durdurmam mı gerekiyor? Veya bu kadar kısa mesafelerde bile zararlı mı düşük kadans. (single speed)
 
belki alakasız bir soru olacak ama yinede sorayım.... düşük vitesle 90 kadans sürrüyorum aylar gecti vites arttı kadans sabit bu kas gücünün arttığını gösterir diyip devam etmekmi lazım yok kasları ve dizi zorluyorum diye düşünüp vitesi ve kadansı arttırmadan hep o moddamı sürmek dogrusu bunun sonu ne yani somut bir marker yokmu kas gücümüzün arttığını nasıl anlıycaz tamamen hissiyatmı
 
vites yükselince aynı kadansı zorlanmadan koruyorsanız sorun olmaz. kas gücü artışı vs. bunlar sizin tespit edebileceğiniz şeyler. sürüş şartları da etkiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Boyum 179 cm Kilom 98, günde bi paket sigara, bisiklet single speed Aynakol dişlisi 42'de arka dişli 14'te, 7+7 km yol 34 dakika, ortalama hız 25 km/h, ortalama kadans 67, bisikletin ağırlığı 12,2 kg, teker 700x38
.
Ortalama kadans ım 51'den 67'ye yükseldi şükürler olsun, ilk turum 50 dk sürmüştü
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Yunus Emre küçük
Hem kilo,hem sigara,hem de bisiklet olmaz:naslyany:
70 kg'ya düşün..Sigarayı bırakın..9 kg'luk bir yol bisikleti alın..23 mm lastiklerle aynı yolda 6 ay antreman yapın..O zaman kadansa/zamana filan bakarsınız:eek:
 
@Triban
.
yani kadans miktarım eklemlere zararlı olan sınırdan kurtuldu demek istiyorum, bu kadarı kafi, 100 kiloyu geçmeyeyim yeter bana, hem 70 kilo olsam bisiklet kullanmamki :D
 
@Yunus Emre küçük
Soru;70 kilo olanlar niye bisiklet kullanır?
Cevap;100 kilo olmamak için :D
 
@Triban
.
O da doğru :D ama ben bu mideyle 70'i hayatta göremem heralde
 
Aynen :D benim mide az'a kanaat edemiyo malesef. Zinciri söküp kısalttım, zinciri aynakol dişlisinin en büyüğünden alıp ortaya getirdim ve ortalama kadans ım 67den direkt 72'ye yükseldi, tek fark yolculuk normalden sadece 2 dakika fazla sürdü, süper bişey, hani diyolar ya 70ten aşağı düşmemeye çalışın, peki ortalama kadansın 72 olmasının sağlığa bir faydası var mıdır, yoksa bu şekilde sadece bisiklet mi kullanmış oluyorum?
 
Günaydn arkadaşlar.
yeni bir binici olarak sormak istiyorum.
Şimdilik biiskleti işe gidip gelirken 5 gün kullanıyorum.Gidiş 10 km dönüş 10 km şeklinde.
Ve şu an bacaklarımda ağrılar mevcut.
Şu an benim için önemli olan şey nedir sizce.
1-Bisiklete alışmak ve hamlaşmayı atmak mı?
2-Kadans bu aşamada önemli mi?
3-Nabız sayısı mı önemli.

Öneri ve yardımlarınızı bekliyorum.

Şimdiden teşekkür ederim.
 
Günaydn arkadaşlar.
yeni bir binici olarak sormak istiyorum.
Şimdilik biiskleti işe gidip gelirken 5 gün kullanıyorum.Gidiş 10 km dönüş 10 km şeklinde.
Ve şu an bacaklarımda ağrılar mevcut.
Şu an benim için önemli olan şey nedir sizce.
1-Bisiklete alışmak ve hamlaşmayı atmak mı?
2-Kadans bu aşamada önemli mi?
3-Nabız sayısı mı önemli.

Öneri ve yardımlarınızı bekliyorum.

Şimdiden teşekkür ederim.
Sele ayarınız düzgün ise yüksek kadans candır, bir süre sonra alışırsınız.
 
Günaydn arkadaşlar.
yeni bir binici olarak sormak istiyorum.
Şimdilik biiskleti işe gidip gelirken 5 gün kullanıyorum.Gidiş 10 km dönüş 10 km şeklinde.
Ve şu an bacaklarımda ağrılar mevcut.
Şu an benim için önemli olan şey nedir sizce.
1-Bisiklete alışmak ve hamlaşmayı atmak mı?
2-Kadans bu aşamada önemli mi?
3-Nabız sayısı mı önemli.

Öneri ve yardımlarınızı bekliyorum.

Şimdiden teşekkür ederim.
Günlük 20 km. iyi bir mesafe hem de sıcaklarda. Onun için alışıncaya kadar bacaklarında ağrı gayet normal. Bence başlangıçta da olsanız yıllarca bisiklet kullanıyor da olsanız kas iskelet sağlığınız için en önemlisi yüksek kadansda sürüş yapmanızdır
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
tarkanaslan

Yüksek kadans hem dizler için hemde bacaklar için faydalıdır ama boşu boşuna fazla çevirmekte size enerji kaybı yaşatır,bu seferde rüzgarı karşınıza aldığınızda yorulmuş olacağınız için sizi zorlar,dengeli sürüş yapmanızı tavsiye ederim,bacakların ve vücudun tempoya alışması zamana alır tabiki ama katettiğiniz mesafe çabuk alışılacak bir mesafe esasında,ağrılarınızın birçok sebebi olabilir,bunun kilonuzla,vücut hamlığınızla,bisiklet ayarlarınızlada ilgisi olabilir,en son ve en önemlisi ise ısınmadan sürmeyin sürdükten sonrada esneme hareketi yapın,ağrılarınızın muhtemel sebebi bacak kaslarınızdaki laktik asid birikmesidir,bunun çözümüde yeterli sıvı ve mineral eksiğini tamamlamak ve esneme hareketleriyle soğumaktır.
 
Geri