Scudo Sports

Zincir değişimi ve uyumu

11-34 ruble zincirini 11-30 rubleye düşürdüğünüzde, zincir genellikle daha kısa olması gerektiğinden bakla çıkarmanız gerekir,

Hesaplama:
Ortalama olarak, her 2 diş küçültme yaklaşık 1 bakla (yarım halka çifti) azaltmayı gerektirir.
34T → 30T geçişinde yaklaşık 2 bakla (1 tam halka çifti) çıkarmanız yeterli olur.

peki bu trainerda sorun olur mu çünkü ordaki ruble halen 11-34
 
Scudo
peki bu trainerda sorun olur mu çünkü ordaki ruble halen 11-34
Bisikletinizin jantında 11-30 ruble bulunurken, trainer'da 11-34 ruble olması birkaç potansiyel soruna yol açabilir:

1. Zincir Uyumsuzluğu ve Gerilimi
Eğer zinciriniz 11-30 rubleye göre ayarlıysa, 11-34 rublede büyük dişlilere geçtiğinizde zincir uzunluğu yetersiz kalabilir ve vites geçişleri sorunlu olabilir.
Eğer zincir uzunluğu 11-34 rubleye göre uzunsa, bu kez 11-30 rublede en küçük dişlilere geçtiğinizde zincir fazla gevşek kalabilir, arka aktarıcı gereğinden fazla yay açabilir veya gerginlik kaybı nedeniyle zincir sesi yapabilir.

2. Vites Ayarları Bozulabilir
Vites ayarları 11-30 rubleye göre yapılmışsa, trainer’daki 11-34 rublede özellikle büyük dişlilere geçerken vites geçişleri zorlaşabilir veya atlama yapabilir.
Eğer arka aktarıcınız 34T desteklemiyorsa, büyük dişlilere geçtiğinizde zincir atabilir ya da aktarıcı aşırı gerilerek zarar görebilir.

3. Kadans ve Pedal Çevirme Dinamiği Değişir
Trainer’da 11-34 ruble kullanmak, özellikle büyük dişlilere geçtiğinizde pedal çevirme hissini değiştirebilir ve antrenman sırasında farklı bir dirençle karşılaşabilirsiniz.
Yol sürüşü ile trainer üzerindeki sürüş arasındaki fark daha belirgin hale gelebilir.
 
Bisikletinizin jantında 11-30 ruble bulunurken, trainer'da 11-34 ruble olması birkaç potansiyel soruna yol açabilir:

1. Zincir Uyumsuzluğu ve Gerilimi
Eğer zinciriniz 11-30 rubleye göre ayarlıysa, 11-34 rublede büyük dişlilere geçtiğinizde zincir uzunluğu yetersiz kalabilir ve vites geçişleri sorunlu olabilir.
Eğer zincir uzunluğu 11-34 rubleye göre uzunsa, bu kez 11-30 rublede en küçük dişlilere geçtiğinizde zincir fazla gevşek kalabilir, arka aktarıcı gereğinden fazla yay açabilir veya gerginlik kaybı nedeniyle zincir sesi yapabilir.

2. Vites Ayarları Bozulabilir
Vites ayarları 11-30 rubleye göre yapılmışsa, trainer’daki 11-34 rublede özellikle büyük dişlilere geçerken vites geçişleri zorlaşabilir veya atlama yapabilir.
Eğer arka aktarıcınız 34T desteklemiyorsa, büyük dişlilere geçtiğinizde zincir atabilir ya da aktarıcı aşırı gerilerek zarar görebilir.

3. Kadans ve Pedal Çevirme Dinamiği Değişir
Trainer’da 11-34 ruble kullanmak, özellikle büyük dişlilere geçtiğinizde pedal çevirme hissini değiştirebilir ve antrenman sırasında farklı bir dirençle karşılaşabilirsiniz.
Yol sürüşü ile trainer üzerindeki sürüş arasındaki fark daha belirgin hale gelebilir.

interaktif bir trainer kullanıyorum @Aesert dediği gibi çapraza düşecek durumlarım olmuyor bu durumda da aynı sorunlar olabilir mi? eğer oluyorsa bu durumda trainerdaki ruble de değişecek anlaşılan
 
interaktif bir trainer kullanıyorum @Aesert dediği gibi çapraza düşecek durumlarım olmuyor bu durumda da aynı sorunlar olabilir mi? eğer oluyorsa bu durumda trainerdaki ruble de değişecek anlaşılan
Bu durum için kullanımda nasıl olduğunu bakmanız gerekiyor. Eğer ki sorunlar la karşılaşıyorsanız değiştirmekte fayda olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman karabaş
Zincirinizi temizlerken peki arada sırada da olsa komple söküp dışarda mı yapıyorsunuz işlemi yoksa bisiklet üstünde olduğu kadar mı? Normal midir yani mesela ayda bi defa en azından 400-500 kilometre yol yaptıktan sonra söküp temizlesem? Yağmur falan olduğu zaman bizim buralarda yol kenarları baya tozlu olduğu için hemen çamur oluveriyor bi de.
Ben balata spreyi ile çıkarıyorum sonra da yağlıyorum, pırıl pırıl oluyor, zararı var mı bilmiyorum ama yıllardır zincirimlerimde sorun olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Geri