Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir yağlama

Valla surekli zincir yaglari ile yaglardim. Temizlemekten biktigim icin 2 litre mazot bir de firca aldim. Daha kisa km lerde firca ile mazot surup bez ile siliyorum artik :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun
Scudo
Valla surekli zincir yaglari ile yaglardim. Temizlemekten biktigim icin 2 litre mazot bir de firca aldim. Daha kisa km lerde firca ile mazot surup bez ile siliyorum artik :)
Dikkat et, her yerin kaşınıp kurdeşen olmayasın.
Mazot yüzünden birbuçuk yıldır kaşıntı egzama tedavisi görüyorum da, bilinsin istedim.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Ben yıkanmış zinciri çamaşır askısında çok kuruttum, bir kere bile paslanmadı. Akşamdan sabaha beklettiğim bile oldu. Ki o zamanlar bisikleti yeni almıştım sürekli zincir söküp temizliyordum.
 
Dikkat et, her yerin kaşınıp kurdeşen olmayasın.
Mazot yüzünden birbuçuk yıldır kaşıntı egzama tedavisi görüyorum da, bilinsin istedim.:)
Egzama. Bende de var. Gluten, işlenmiş gıdalar , süt ve süt ürünleri , ( özellikle marketlerdeki yoğurt ) bunlara dikkat edip , probiyotik takviyesi alıp , bağırsağı kuvvetlendirmek. Faydalı olabilir . Birde egzama’nın üstüne nemlendirici krem sürmek faydalı olabilir . ( ben bunların hepsini yapamıyorum gerçi ).
Konuyla alakası yok ama lafı geçtiği için yazıyorum , kusura bakmayın arkadaşlar .
 
Güzel bir test olmuş (birçoğu ülkemizde bulunmasada)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Geçen haftasonu bisikleti ve zinciri yıkamıştım. Zinciri yine bulaşık deterjanı ve su ile temizlemiştim. Sonrasında kurusun diye evin içine alıp bekletmiştim. Tabii tam o arada ayakta problem çıkınca unuttuk kaldı. Demin bir anda aklıma geldi gittim baktım. Pas göremedim. Zincir temiz duruyordu. Ne olur ne olmaz yağlamayı yaptım. Bu sefer fazla yağı silerken biraz fazla bastırdım bezi. Bakalım yine o vıcık ses çıkacak mı? Göreceğiz.
 
@-Deniz- Hemen pas olmaz hocam, sakin olun.
 
  • Hahaha
Tepkiler: -Deniz-
Eminsiniz değil mi? Sakin olamıyorum. Sanırım sakin olamama hastalığım var.
Videoda yağlandıkları halde bazı zincirlerin üzerinde bir kaç saat içerisinde korozyon oluştuğu rahatlıkla görülüyor. Keza daha önce paylaştığım zincirimin hali ortada Bende sakin olamam çünkü aldığım en uygun fiyatlı zincir 600tl, pahalı olanı ise 1300tl.
 
Geçen haftasonu bisikleti ve zinciri yıkamıştım. Zinciri yine bulaşık deterjanı ve su ile temizlemiştim. Sonrasında kurusun diye evin içine alıp bekletmiştim. Tabii tam o arada ayakta problem çıkınca unuttuk kaldı. Demin bir anda aklıma geldi gittim baktım. Pas göremedim. Zincir temiz duruyordu. Ne olur ne olmaz yağlamayı yaptım. Bu sefer fazla yağı silerken biraz fazla bastırdım bezi. Bakalım yine o vıcık ses çıkacak mı? Göreceğiz.

Epeydir ihtiyaç duymadığım ağır temizlik için el altında gaz yağı bulundursam da önceki yıldan beri (artık kimyasallara karşı daha hassas olduğumdan ve bir Shimano mekanikerinin bakım videosunu izledikten sonra Shimano dokümanlarında da aynısının önerildiğini gördüğümden beri) zincirleri su ve bulaşık deterjanı ile temizliyorum. Öyle detaylı kurutma süreçlerine de girmiyorum. Evdeki iki bisikleti biraz balkonda, aşağıdaki 3 bisikleti de biraz bahçede bekletiyorum, sonra yağlıyorum, yukarıdaki ikisini teflonlu bisiklet yağı ile, aşağıdaki üçünü makine yağı ile. Hiçbirinin zincirinde pas yok ((link) zaten paslanmıyor da ötekilerde de yok). Neredeyse 40 yılda hiçbir bisikletimin zinciri paslanmadı, tabii yağmurda-karda kullanılsa da sürekli açık havada, yağış altında bekletilen olmadı. Islanmış zincir kurutulur, gerekirse temizlenip yağlanır, yüzeysel pas olduğunda yine temizlenip yağlanır ve kullanılır. Pas yüzeysel olup uzaklaştırılabildiği, yapısal deformasyon oluşturmadığı sürece işleyişi etkilemez. Etkiliyorsa çok uzun süre ihmal edilmiş ya da temizlenememiş demektir.

Zincir, özellikle de yağlı zincir o kadar kolay paslanıyor olsa, yüzeyinde biraz pas görüldüğünde hemen ıskartaya çıkması gerekse vites sistemi kapalı yapılırdı, su birikintisinden geçemezdik, yağmurda kullanamazdık, zincirlerde "kesinlikle ıslatmayın" yazardı, bir kere yağışa-su geçişine maruz kalsa değiştirmek gerekirdi.
 
Epeydir ihtiyaç duymadığım ağır temizlik için el altında gaz yağı bulundursam da önceki yıldan beri (artık kimyasallara karşı daha hassas olduğumdan ve bir Shimano mekanikerinin bakım videosunu izledikten sonra Shimano dokümanlarında da aynısının önerildiğini gördüğümden beri) zincirleri su ve bulaşık deterjanı ile temizliyorum. Öyle detaylı kurutma süreçlerine de girmiyorum. Evdeki iki bisikleti biraz balkonda, aşağıdaki 3 bisikleti de biraz bahçede bekletiyorum, sonra yağlıyorum, yukarıdaki ikisini teflonlu bisiklet yağı ile, aşağıdaki üçünü makine yağı ile. Hiçbirinin zincirinde pas yok ((link) zaten paslanmıyor da ötekilerde de yok). Neredeyse 40 yılda hiçbir bisikletimin zinciri paslanmadı, tabii yağmurda-karda kullanılsa da sürekli açık havada, yağış altında bekletilen olmadı. Islanmış zincir kurutulur, gerekirse temizlenip yağlanır, yüzeysel pas olduğunda yine temizlenip yağlanır ve kullanılır. Pas yüzeysel olup uzaklaştırılabildiği, yapısal deformasyon oluşturmadığı sürece işleyişi etkilemez. Etkiliyorsa çok uzun süre ihmal edilmiş ya da temizlenememiş demektir.

Zincir, özellikle de yağlı zincir o kadar kolay paslanıyor olsa, yüzeyinde biraz pas görüldüğünde hemen ıskartaya çıkması gerekse vites sistemi kapalı yapılırdı, su birikintisinden geçemezdik, yağmurda kullanamazdık, zincirlerde "kesinlikle ıslatmayın" yazardı, bir kere yağışa-su geçişine maruz kalsa değiştirmek gerekirdi.
Hocam sizinkiler paslanmamış olabilir eğer bendeki ybn ve videoda görülen zincirler paslanabiliyorsa bu başka zincirlerin de paslanabileceği anlamına gelir! O sebeple "rahat olun, paslanmaz" gibi ifadeleri doğru bulmuyorum. Üyeler bu mesajlara itibar edip güvense ve zincirleri paslansa bu kişiler zincir ücretini karşılayacak mı hiç sanmıyorum...
 
Hocam sizinkiler paslanmamış olabilir eğer bendeki ybn ve videoda görülen zincirler paslanabiliyorsa bu başka zincirlerin de paslanabileceği anlamına gelir! O sebeple "rahat olun, paslanmaz" gibi ifadeleri doğru bulmuyorum. Üyeler bu mesajlara itibar edip güvense ve zincirleri paslansa bu kişiler zincir ücretini karşılayacak mı hiç sanmıyorum...

Aslında mesajımda neden paslanabileceğini de yazdım ya da pasın ne zaman etki edeceğini. Tekrar olmasın.

Bisikletlerin açık mekanda, zaman zaman, hatta bazı ülkelerde neredeyse 4 mevsim yağış altında kullanıldığı ve pasın bu bisikletleri ne kadar etkilediği ortada. Herkes kayış ya da titanyum zincir kullanmadığına ve bisikletlerini kullanmaya devam ettiğine göre herkes o kadar rahatsız değil, epey daha sakin.

Forum gibi yerlerde herkes kendi görüşünü yazar, üyeler de hangisi kendisine mantıklı geliyorsa ona güvenir. Burada görüşümüzü, tecrübemizi paylaşıyoruz.

Ben birisine öneri yaptığımda, o önerinin şartlarını eksiksiz olarak yerine getirmiş ve benim yanlışım yüzünden zarara uğramışsa zararını karşılarım. Benim seçimimle aldığı araba sorunlu çıkınca kayınpederim "sen bunu dedin diye bunu aldım" dediği için kredi çekip arabayı satın aldım ben, zincir neymiş? Ama "o kadar kolay paslanmaz" dedim diye günlerce suda bekletip kurutmadan, yağlamadan 20 gün sonra "bak paslandı" diyen olursa, zaten eskimiş zincirle işlem yapıp "bak olmadı" diyen olursa o da benim derdim değil. Forumların, görüş paylaşımının mantığı bu değil.

Diğer yandan, kullanılan eskir. Eskimemesinin yolu kullanmamak. "Pas zerresi gördüm", "6 yıldır kullandığımdan kadro yorulmuştur" gibi ifadeler biraz takıntı belirtileri. Yani, yukarıda da önerildiği gibi biraz sakin olun. Yoksa iş "bisikleti sürünce lastikleri tozlanıyor, sudan geçtiysem çamurlanıyor. Bir lastik kaç para? O yüzden sakin olamıyorum" aşamasına kadar gider. Bisiklet kirlensin, paslansın, eskisin, kırılsın, bozulsun. Size bir şey olmasın.
 
Hocam sizinkiler paslanmamış olabilir eğer bendeki ybn ve videoda görülen zincirler paslanabiliyorsa bu başka zincirlerin de paslanabileceği anlamına gelir!
Tartışma var dediler geldim. Sen şu zinciri bile "paslanmış, işi bitmiş" olarak görüyorsun. Biz görmüyoruz. Baklaları sert dönüyordu demiştin, buna inanmıyorum. Diyelim ki akıcılığı çok az bi miktar azaldı, bir süre motorin veya benzin içinde beklese eski akıcılığına kavuşurdu bu zincir.

img_20240216_202651-jpg.314844
 
Tartışma var dediler geldim. Sen şu zinciri bile "paslanmış, işi bitmiş" olarak görüyorsun. Biz görmüyoruz. Baklaları sert dönüyordu demiştin, buna inanmıyorum. Diyelim ki akıcılığı çok az bi miktar azaldı, bir süre motorin veya benzin içinde beklese eski akıcılığına kavuşurdu bu zincir.

img_20240216_202651-jpg.314844
Valla hocam seni yada bir başkasını inandırmaya çalışmak gibi bir gayem de yok sana yalan borcum da yok. İnanmak isteyen inanır istemeyen inanmaz. Gördüğümü doğru bildiklerimi söylerim birileri kusura bakacaksada baksın umurumda olmaz!
Aslında mesajımda neden paslanabileceğini de yazdım ya da pasın ne zaman etki edeceğini. Tekrar olmasın.

Bisikletlerin açık mekanda, zaman zaman, hatta bazı ülkelerde neredeyse 4 mevsim yağış altında kullanıldığı ve pasın bu bisikletleri ne kadar etkilediği ortada. Herkes kayış ya da titanyum zincir kullanmadığına ve bisikletlerini kullanmaya devam ettiğine göre herkes o kadar rahatsız değil, epey daha sakin.

Forum gibi yerlerde herkes kendi görüşünü yazar, üyeler de hangisi kendisine mantıklı geliyorsa ona güvenir. Burada görüşümüzü, tecrübemizi paylaşıyoruz.

Ben birisine öneri yaptığımda, o önerinin şartlarını eksiksiz olarak yerine getirmiş ve benim yanlışım yüzünden zarara uğramışsa zararını karşılarım. Benim seçimimle aldığı araba sorunlu çıkınca kayınpederim "sen bunu dedin diye bunu aldım" dediği için kredi çekip arabayı satın aldım ben, zincir neymiş? Ama "o kadar kolay paslanmaz" dedim diye günlerce suda bekletip kurutmadan, yağlamadan 20 gün sonra "bak paslandı" diyen olursa, zaten eskimiş zincirle işlem yapıp "bak olmadı" diyen olursa o da benim derdim değil. Forumların, görüş paylaşımının mantığı bu değil.

Diğer yandan, kullanılan eskir. Eskimemesinin yolu kullanmamak. "Pas zerresi gördüm", "6 yıldır kullandığımdan kadro yorulmuştur" gibi ifadeler biraz takıntı belirtileri. Yani, yukarıda da önerildiği gibi biraz sakin olun. Yoksa iş "bisikleti sürünce lastikleri tozlanıyor, sudan geçtiysem çamurlanıyor. Bir lastik kaç para? O yüzden sakin olamıyorum" aşamasına kadar gider. Bisiklet kirlensin, paslansın, eskisin, kırılsın, bozulsun. Size bir şey olmasın.
Görüşünüzü elbette yazarsınız ancak birileri daha önceki tüm yorumlarınıza istinaden size güveniyorsa ve bu güven boşa çıkarsa karşı taraf için üzücü sonuçlar doğurabilir. o bakımdan %100 emin olduğumuz şeyleri yazmayı doğru buluyorum(bu da benim görüşümdür).

@Spartiat Takıntılı olmak ile titiz olmak arasındaki önemli farklar vardır... Kadro 6 yılda boş durarak yorulmaz ancak benden önceki sahibinin bisikleti benden daha hor kullandığı arka maşanın düzeltilmesi gerektiğinde ortaya çıkmıştır. Keza boya dökülmeleri ciddi bir noktaya geldiğinde bana göre o kadro yorulmuştur. Size göre böyle olmaması takıntılı olduğumu göstermez!!! Gayet sakinim kelimeleri seçerken daha dikkatli davranmanızı rica ederim.
 
Son düzenleme:
...@Spartiat Takıntılı olmak ile titiz olmak arasındaki önemli farklar vardır... Kadro 6 yılda boş durarak yorulmaz ancak benden önceki sahibinin bisikleti benden daha hor kullandığı arka maşanın düzeltilmesi gerektiğinde ortaya çıkmıştır. Keza boya dökülmeleri ciddi bir noktaya geldiğin bana göre o kadro yorulmuştur. Size göre böyle olmaması takıntılı olduğumu göstermez!!! Gayet sakinim kelimeleri seçerken daha dikkatli davranmanızı rica ederim.

Kelimelerin oldukça dikkatli seçilmiş hali bu, tıbbi terim v.b. kullanmadan, yalın. Takıntılı olmak çok kötü bir şey ya da suç değil ama kurtulmakta fayda var. Benim de takıntılı olduğum konular var, azaltmaya gayret ediyorum.

...Görüşünüzü elbette yazarsınız ancak birileri daha önceki tüm yorumlarınıza istinaden size güveniyorsa ve bu güven boşa çıkarsa karşı taraf için üzücü sonuçlar doğurabilir. o bakımdan %100 emin olduğumuz şeyleri yazmayı doru buluyorum(bu da benim görüşümdür)...

Ben bir görüşümde yanlış ya da eksik varsa onu düzeltirim ve silmek yerine üstünü çizip doğrusunu yazarım ki herkes neyi yanlış yazdığımı, neyin doğru olduğunu görsün. Bununla birlikte 4244 mesajımda güven sarsıcı bir konu olduğunu ben fark etmedim, fark eden varsa lütfen yazsın, hemfikir olanlar da olursa ben de bu konuda hassas biri olarak bir daha bu foruma yazmayayım.

...Kadro 6 yılda boş durarak yorulmaz ancak benden önceki sahibinin bisikleti benden daha hor kullandığı arka maşanın düzeltilmesi gerektiğinde ortaya çıkmıştır. Keza boya dökülmeleri ciddi bir noktaya geldiğin bana göre o kadro yorulmuştur...

Madem titizsiniz, aynı hassasiyeti bu kadro ilanınıza bu bilgileri de yazarak gösterseydiniz, zira "arka maşanın düzeltilmesinin gerekmesi"," boya dökülmeleri varlığı" ile "Mosso yazıları tarafımdan silinmiş, sprey boya ile boyanıp sprey parlak vernik atılmıştır. Maşa orjinal Mosso dur siyaha boyanıp parlak vernikleme yapılmıştır" ifadeleri aynı şeyi anlatmıyor:

(link)
1708257789697.png

Mosso Cavalier 700 Sora Kadro
1708257890488.png

Üzgünüm ama benim ifadelerime kızıp üç ünlemle yükseleceğinize önce ilanlarınıza doğru bilgileri yazın. Forumdaki ilanlara / sahibinden'deki forumdaşların ilanlarına arkadaşlarımızı yönlendiriyoruz, mahçup olmayalım.

Güven çok önemli değil mi?
 
Kelimelerin oldukça dikkatli seçilmiş hali bu, tıbbi terim v.b. kullanmadan, yalın. Takıntılı olmak çok kötü bir şey ya da suç değil ama kurtulmakta fayda var. Benim de takıntılı olduğum konular var, azaltmaya gayret ediyorum.



Ben bir görüşümde yanlış ya da eksik varsa onu düzeltirim ve silmek yerine üstünü çizip doğrusunu yazarım ki herkes neyi yanlış yazdığımı, neyin doğru olduğunu görsün. Bununla birlikte 4244 mesajımda güven sarsıcı bir konu olduğunu ben fark etmedim, fark eden varsa lütfen yazsın, hemfikir olanlar da olursa ben de bu konuda hassas biri olarak bir daha bu foruma yazmayayım.



Madem titizsiniz, aynı hassasiyeti bu kadro ilanınıza bu bilgileri de yazarak gösterseydiniz, zira "arka maşanın düzeltilmesinin gerekmesi"," boya dökülmeleri varlığı" ile "Mosso yazıları tarafımdan silinmiş, sprey boya ile boyanıp sprey parlak vernik atılmıştır. Maşa orjinal Mosso dur siyaha boyanıp parlak vernikleme yapılmıştır" ifadeleri aynı şeyi anlatmıyor:

(link)
314890 dosyayı görüntüle

Mosso Cavalier 700 Sora Kadro
314891 dosyayı görüntüle

Üzgünüm ama benim ifadelerime kızıp üç ünlemle yükseleceğinize önce ilanlarınıza doğru bilgileri yazın. Forumdaki ilanlara / sahibinden'deki forumdaşların ilanlarına arkadaşlarımızı yönlendiriyoruz, mahçup olmayalım.

Güven çok önemli değil mi?
OOO Siz saldırıya geçtiniz önce size sakin olmayı öneririm. Boya atıldıysa elbette bir sebebi vardır kara cahil insanlara bisiklet satmıyorum soran sorgulayan insanla benim işim. Çatlak kadro satıyormuş muamelesi yaptığınıza göre yukarıda söylediklerimi dostça değil düşmanca algılamışsınız yazık.., beni iyi takip ettiğinize göre ünlemleri ne için kullandığımı daha evvel belirtmiştim dikkatinizden kaçmamış olması gerekirdi...ünlemlerden alınganlık yaptığınıza göre kızgın surat koysam kavga edeceksiniz demekki, sizin gibi birinden daha olgun davranmasını beklerdim açıkçası beni çok şaşırttınız...
 
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: makaram
tur bisikletimin zincirini yıllarca ve binlerce km, uzamasına bile bakmadan kullandım. yaz kış ve uzun turlarda kullandığım için bazen gerçekten kömür kadar siyahlaşıyordu ve her seferinde ufak bir pet şişeye yarım bardak tiner döküp zincirle birlikte çalkalayıp çıkardığımda ilk alındığı gün kadar temiz ve parlak hale geliyordu. kimileri buna zararlı vs. diyebilir ama ben cidden bir zararını görmedim. paslanma konusunda en önemli mesele daha önceki arkadaşların da bahsettiği gibi kurutma konusu. tiner uyguladıktan sonra yıkadığım zinciri her zaman en doğru şekilde kurutmaya çalıştım. geçen sene rublemi ve zincirimi daha farklı diş sayılarına geçmek istediğimde değiştirdim, eski zincirim ve rublemde en ufak bir sıkıntı görünmüyor, hala dekor ve gidilen yolların hatırası olarak rafımı süslüyorlar.
 
OOO Siz saldırıya geçtiniz önce size sakin olmayı öneririm. Boya atıldıysa elbette bir sebebi vardır kara cahil insanlara bisiklet satmıyorum soran sorgulayan insanla benim işim. Çatlak kadro satıyormuş muamelesi yaptığınıza göre yukarıda söylediklerimi dostça değil düşmanca algılamışsınız yazık.., beni iyi takip ettiğinize göre ünlemleri ne için kullandığımı daha evvel belirtmiştim dikkatinizden kaçmamış olması gerekirdi...ünlemlerden alınganlık yaptığınıza göre kızgın surat koysam kavga edeceksiniz demekki, sizin gibi birinden daha olgun davranmasını beklerdim açıkçası beni çok şaşırttınız...

Aslında cevap verip konuyu daha fazla kapsamından çıkarmayı düşünmüyordum ama buradaki mesajlarınızı küçük değişikliklerle güncellemekte olduğunuzu görünce daha fazla zahmete sebep olmamak için ve bir de notumu eklemek için son bir kez yazıp konuyu kapatmaya çalışayım dedim.
Yoğun etkileşimde bulunduğum kişilerin tarzlarına az çok aşinayım ama o kadar; kimin noktalama işaretlerini, emojileri ne şekilde kullandığını takip etmiyorum malesef.
Saldırıya geçmek, kavga etmek, düşmanca algılamak pek benim tarzım değil. Dolayısıyla benim için sorun yok, bu konudan ne küslük, ne kavga, ne düşmanlık çıkar; daha önce yaşanmış benzerlerinde de olduğu gibi. Ancak, tahrifat beni rahatsız eder. Ben herhangi bir yerde "çatlak kadro satıyormuş muamelesi" yapmadım, kadronun sorunlu olduğunu burada kendiniz belirttiniz, ben de burada o mesajdaki ve ilanlardaki sizin kendi ifadelerinizi karşılaştırdım. Yazılmayan şeyleri yazılmış gibi göstermeye çalışmak, onun üstünden suçlama yöneltmek iyi değil.
Şimdi son yazan olmak için yazmak isterseniz buyurun ama konu kapsam dışına çıktığı için cevap vermezsem cevap veremediğimi / küstüğümü / kızdığımı / düşmanlık beslediğimi düşünmeyin.
 
Geri