Bilge dönmez
Daimi Üye
- Kayıt
- 5 Eylül 2020
- Mesaj
- 333
- Tepki
- 344
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- bilge dönmez
- Başlangıç
- 2019—20
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Arkadaşlar Selsil marka sıvı gres aldım zinciri yağlamak için. Önce wd 40 ile temizleyip yağlamayı düşünüyorum. Alırken denemek için kapağının içine sıkıp elimle kontrol ettim. Akışkan bir yapısı vardı hafif yapışkanlık hissedebiliyordum. Eve geldiğimde kapağın içini tekrar kontrol edeyim dedim. Akışkanlık gitmiş ama yapışkan ve akıcı hala.
Okuduğuma göre bu kalıcı bir yapı oluşturuyormuş. Sizce zincirde kullanmalı mıyım bu yağı. Yoksa daha akışkan yağlarla mı değiştireyim? Önerilerinizi bekliyorum.
Wd40 kullanmayın diyorlar .....Arkadaşlar Selsil marka sıvı gres aldım zinciri yağlamak için. Önce wd 40 ile temizleyip yağlamayı düşünüyorum. Alırken denemek için kapağının içine sıkıp elimle kontrol ettim. Akışkan bir yapısı vardı hafif yapışkanlık hissedebiliyordum. Eve geldiğimde kapağın içini tekrar kontrol edeyim dedim. Akışkanlık gitmiş ama yapışkan ve akıcı hala.
Okuduğuma göre bu kalıcı bir yapı oluşturuyormuş. Sizce zincirde kullanmalı mıyım bu yağı. Yoksa daha akışkan yağlarla mı değiştireyim? Önerilerinizi bekliyorum.
Ben hep bulaşık deterjanı ile yıkıyorum. Mavi zincir temizleme aparatı var . Ayrıca sprey olarak hazırlayıp sıkıp fırçalıyorum . Tertemiz oluyor.Geçen gün temizleyip makine yağı ile yağladım ben çamurlu bir rotadan geçince yine aynı oldu. Yine temizledim ve yağladım. Kalıcı olması biraz da çevreye bağlı sanırım.
Zincirde WD-40 kullanmayı önermiyorlar. Normal bulaşık deterjanı ile temizlemek daha iyi galiba.
Zincire nemli bez ile müdahale edilmez zira su zincirin düşmanıdır paslanmaya neden olur. Hele hele dry lube uygulanmış bir zincirin ölüm fermanıdır. Yapılacak doğru hareket gaz yağı yada mazot yoksa wd40 ile temizlemek sonra kuru bezle kimyasal artıkları arındıran sonra yağlama yapmaktır. Bunların hiçbiri yoksa asperox ile temizlendikten sonra yıkanmalı ve çok kısa sürede hav bırakmayan emici bir bezle fazla su alınıp fön makinesi ile en yüksek derecede iyice kurutulmalıdır. Sonrasında yağlama yapılabilir.Yalnızca kendi tecrübe ve fikirlerimdir:
- WD40 bisikletçinin dostu değildir.
- İsmi hidrolik olan hiçbir sıvı bisiklete temas etmemelidir. (HD fren sistemini kastetmiyorum).
- Zinciri, kirlendikçe hafif nemli ve temiz bir bezle temizlemek çoğunlukla yeterlidir. Bu şekilde yapılan her temizlikten sonra tekrar yağlamak gereksizdir. Zincirde kalan yağ bir süre daha idare eder.
- Zinciri yağladıktan sonra kuru ve temiz bir bezle silmek gerekir. Fazla yağın faydası yoktur.
Haftasonu yine zinciri temizledim ben de bulaşık deterjanı ve aparat ile. Yalnız bu sefer bayağıdır temizlemiyordum. Biraz zorlandım açıkçası. Aktarıcıların iç kısımları da vıcık bir şekilde yağlı idi. Oraları temizleyebildiğim kadar temizledim bez ile. Sonra bisikleti genel yıkayıp, kuruladım. Bu sefer kurulamaya dikkat ettim çünkü daha önceki yıkamalardan sonra fark ettim ki bazı vidalar paslanmaya başlamış. Vida içlerini özellikle sildim. Sonra ayakta problem olunca tekrar yağlama işi kaldı öyle. Biraz daha kurusun öyle yağlarım. Shimano'nun zincir yağını kullanıyorum ama pek memnun değilim. Bir sonraki sefer başka bir markaya geçeceğim.
250 km civarında temizliyorum ben. Zaten kapkara ve vıcık olmuş oluyor. Makine yağı çabuk kararır diyorlardı. Ondan bundan almıştım. Şimdi ben de bir düşünmeye başladım. Bayağı uzun zaman gidecek gibi duruyor. Yazın almıştım. Şişe yanımda değil ama çok eksilmiyor kullanımda.Shimanonun zincir yağını ortalama kaç km kullanım sonunda temizleme gereği duyuyorsunuz hocam? Ve 100 ml bir şişe ne kadar gidiyor mesela? Benin aldığım zincirin, rublenin yarı fiyatına satıldığını gördüm şimdi baktığımda. Siner makine yağı kullanan biri olarak ben mi bir şeyler kaçırıyorum yoksa hesaba katmadığım şeyler mi var?
Çok uzun yıllar dikiş makinası yağı kullandım ve çok memnundum. Geçen sene dekathlondan zincir yağı aldım. Ben hayatımda bu kadar dandik yağ görmedim. 10 km sonra hemen simsiyah oluyor zincir. Temizlemesi de daha zor. Bitsin diye bol bol sürüyorum. Biter bitmez tekrar makine yağına dönüş yapacağım250 km civarında temizliyorum ben. Zaten kapkara ve vıcık olmuş oluyor. Makine yağı çabuk kararır diyorlardı. Ondan bundan almıştım. Şimdi ben de bir düşünmeye başladım. Bayağı uzun zaman gidecek gibi duruyor. Yazın almıştım. Şişe yanımda değil ama çok eksilmiyor kullanımda.
Bende de var bence de çok çabuk kararıyor ki bendeki Dry lube250 km civarında temizliyorum ben. Zaten kapkara ve vıcık olmuş oluyor. Makine yağı çabuk kararır diyorlardı. Ondan bundan almıştım. Şimdi ben de bir düşünmeye başladım. Bayağı uzun zaman gidecek gibi duruyor. Yazın almıştım. Şişe yanımda değil ama çok eksilmiyor kullanımda.
Maalesef benimki de dry lube. Yağmurlu havada sürmüyorum.Bende de var bence de çok çabuk kararıyor ki bendeki Dry lube
Orası sana kalmış prima bebek bezi de sarabilirsin kimse de karışamaz 👍Ancak zincirin paslanmaması için izlenecek doğru yol budur.En sonunda da pudralayalim da pişik olmasın zincir
dry lube kesinlikle yağmurlu havaya gelmiyor tecrübeyle sabit.Maalesef benimki de dry lube. Yağmurlu havada sürmüyorum.
Evet gayet güzel paslanır.Bisiklet kişinin hobi ekipmanı/oyuncağı/odasının süsü vs ise orası paslanmasın, burası çizilmesin diye uğraşıp duruyor. Ben de geçtim o evreden.
Bisikleti bir spor aleti ya da ulaşım aracı olarak gerçekten kullandığınızdaysa boş yere pimpiriklendiğini farkediyor insan.
Kendi imkanlarımla aldığım 9. bisikletimi kullanıyorum. Hiçbirinin hiçbir yerinde pas görmedim.
Zincir nemli bezle silince paslanacaksa çürüsün gitsin zaten.
Bir de bu mantıkla yağmurlu havalarda arabayı da yola çıkarmamamız lazım. Onun da bir dünya metal aksamı yok mu altında? Ters çevirip kuruluyor muyuz akşam eve gelince?