Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir yağlama

Zincir için sıvı gres önermiyorum. Hızlı kirleniyor, temizlemesi biraz daha zor.
 
  • Beğen
Tepkiler: osssssyyyyy
Scudo
Wd40 kullanm
Arkadaşlar Selsil marka sıvı gres aldım zinciri yağlamak için. Önce wd 40 ile temizleyip yağlamayı düşünüyorum. Alırken denemek için kapağının içine sıkıp elimle kontrol ettim. Akışkan bir yapısı vardı hafif yapışkanlık hissedebiliyordum. Eve geldiğimde kapağın içini tekrar kontrol edeyim dedim. Akışkanlık gitmiş ama yapışkan ve akıcı hala.
Okuduğuma göre bu kalıcı bir yapı oluşturuyormuş. Sizce zincirde kullanmalı mıyım bu yağı. Yoksa daha akışkan yağlarla mı değiştireyim? Önerilerinizi bekliyorum.
Arkadaşlar Selsil marka sıvı gres aldım zinciri yağlamak için. Önce wd 40 ile temizleyip yağlamayı düşünüyorum. Alırken denemek için kapağının içine sıkıp elimle kontrol ettim. Akışkan bir yapısı vardı hafif yapışkanlık hissedebiliyordum. Eve geldiğimde kapağın içini tekrar kontrol edeyim dedim. Akışkanlık gitmiş ama yapışkan ve akıcı hala.
Okuduğuma göre bu kalıcı bir yapı oluşturuyormuş. Sizce zincirde kullanmalı mıyım bu yağı. Yoksa daha akışkan yağlarla mı değiştireyim? Önerilerinizi bekliyorum.
Wd40 kullanmayın diyorlar .....
 
  • Beğen
Tepkiler: osssssyyyyy
Geçen gün temizleyip makine yağı ile yağladım ben çamurlu bir rotadan geçince yine aynı oldu. Yine temizledim ve yağladım. Kalıcı olması biraz da çevreye bağlı sanırım.
Zincirde WD-40 kullanmayı önermiyorlar. Normal bulaşık deterjanı ile temizlemek daha iyi galiba.
 
Arkadaşlar zincirin kirli gözükmesini çok kafaya takmayın buna engel olmak hemen hemen mümkün değil. Hele hele yağmurlu günlerde. Yapılacak olan mümkün olan en ideal miktarda (az) uygun marka bisiklet zincir yağını (Motor zinciri yağı, gres veya makine yağı vs değil çünkü hepsinin ısınma dereceleri akışkanlığı filan farklı) kullanıp zincirin sürüş sırasında akıcılığını takip etmek. Ne zaman zincirin akıcılığı azalır veya ses yapmaya başlarsa o zaman işte zinciri temizleyip yağını yenileyin. Yoksa kirli gözüküyor diye yapmayın bunu. Bunlar benim şahsi tecrübelerimdir. Bu arada WD40 hem zinciri aşındırdığı hem de uçucu olup kısa zamanda kaybolduğu için kullanılmaz. Zincirinize zarar verir. Kısa zamanda da uçtuğu için yağlama etkisi kaybolur ertesi gün işlemi tekrar etmeniz gerekir. WD40 ın yağlama etkisinden faydalanmaya kalkarsanız hergün bunu uygulamak zorunda kalırsınız
 
Geçen gün temizleyip makine yağı ile yağladım ben çamurlu bir rotadan geçince yine aynı oldu. Yine temizledim ve yağladım. Kalıcı olması biraz da çevreye bağlı sanırım.
Zincirde WD-40 kullanmayı önermiyorlar. Normal bulaşık deterjanı ile temizlemek daha iyi galiba.
Ben hep bulaşık deterjanı ile yıkıyorum. Mavi zincir temizleme aparatı var . Ayrıca sprey olarak hazırlayıp sıkıp fırçalıyorum . Tertemiz oluyor.
ilk temizlerken. Balata spreyi gibi birşey vardı o nerdeyse bitmişti , ayrıca daha çok kimyasala maruz kalmıştım .
 
Yalnızca kendi tecrübe ve fikirlerimdir:

- WD40 bisikletçinin dostu değildir.

- İsmi hidrolik olan hiçbir sıvı bisiklete temas etmemelidir. (HD fren sistemini kastetmiyorum).

- Zinciri, kirlendikçe hafif nemli ve temiz bir bezle temizlemek çoğunlukla yeterlidir. Bu şekilde yapılan her temizlikten sonra tekrar yağlamak gereksizdir. Zincirde kalan yağ bir süre daha idare eder.

- Zinciri yağladıktan sonra kuru ve temiz bir bezle silmek gerekir. Fazla yağın faydası yoktur.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Haftasonu yine zinciri temizledim ben de bulaşık deterjanı ve aparat ile. Yalnız bu sefer bayağıdır temizlemiyordum. Biraz zorlandım açıkçası. Aktarıcıların iç kısımları da vıcık bir şekilde yağlı idi. Oraları temizleyebildiğim kadar temizledim bez ile. Sonra bisikleti genel yıkayıp, kuruladım. Bu sefer kurulamaya dikkat ettim çünkü daha önceki yıkamalardan sonra fark ettim ki bazı vidalar paslanmaya başlamış. Vida içlerini özellikle sildim. Sonra ayakta problem olunca tekrar yağlama işi kaldı öyle. Biraz daha kurusun öyle yağlarım. Shimano'nun zincir yağını kullanıyorum ama pek memnun değilim. Bir sonraki sefer başka bir markaya geçeceğim.
 
Yalnızca kendi tecrübe ve fikirlerimdir:

- WD40 bisikletçinin dostu değildir.

- İsmi hidrolik olan hiçbir sıvı bisiklete temas etmemelidir. (HD fren sistemini kastetmiyorum).

- Zinciri, kirlendikçe hafif nemli ve temiz bir bezle temizlemek çoğunlukla yeterlidir. Bu şekilde yapılan her temizlikten sonra tekrar yağlamak gereksizdir. Zincirde kalan yağ bir süre daha idare eder.

- Zinciri yağladıktan sonra kuru ve temiz bir bezle silmek gerekir. Fazla yağın faydası yoktur.
Zincire nemli bez ile müdahale edilmez zira su zincirin düşmanıdır paslanmaya neden olur. Hele hele dry lube uygulanmış bir zincirin ölüm fermanıdır. Yapılacak doğru hareket gaz yağı yada mazot yoksa wd40 ile temizlemek sonra kuru bezle kimyasal artıkları arındıran sonra yağlama yapmaktır. Bunların hiçbiri yoksa asperox ile temizlendikten sonra yıkanmalı ve çok kısa sürede hav bırakmayan emici bir bezle fazla su alınıp fön makinesi ile en yüksek derecede iyice kurutulmalıdır. Sonrasında yağlama yapılabilir.
Diyeceksiniz ki e sende suya soktun! Burada durum farklı zincir tamamen yağdan arındığı iyi maksimum kurutma yapılır ve nem kalmaz. Ancak zincir üzerinde yağ mevcutken kurutma yapılamaz su, yağ ile zincir arasında hapis kalır. Ancak başta belirttiğim gibi asperox çözümü de son tercih olmalıdır.
 
Mumlayın gitsin, sağa sola bulaştı, nasıl temizleyeceğim vs gibi dertleriniz olmuyor. En kötü durumda sıcak suya daldırıp çıkarırsınız , pislikle birlikte akar gider :) Çoğu zaman ona bile gerek olmuyor.
 
Haftasonu yine zinciri temizledim ben de bulaşık deterjanı ve aparat ile. Yalnız bu sefer bayağıdır temizlemiyordum. Biraz zorlandım açıkçası. Aktarıcıların iç kısımları da vıcık bir şekilde yağlı idi. Oraları temizleyebildiğim kadar temizledim bez ile. Sonra bisikleti genel yıkayıp, kuruladım. Bu sefer kurulamaya dikkat ettim çünkü daha önceki yıkamalardan sonra fark ettim ki bazı vidalar paslanmaya başlamış. Vida içlerini özellikle sildim. Sonra ayakta problem olunca tekrar yağlama işi kaldı öyle. Biraz daha kurusun öyle yağlarım. Shimano'nun zincir yağını kullanıyorum ama pek memnun değilim. Bir sonraki sefer başka bir markaya geçeceğim.

Shimanonun zincir yağını ortalama kaç km kullanım sonunda temizleme gereği duyuyorsunuz hocam? Ve 100 ml bir şişe ne kadar gidiyor mesela? Benim aldığım zincirin, rublenin yarı fiyatına satıldığını gördüm şimdi baktığımda. Siner makine yağı kullanan biri olarak ben mi bir şeyler kaçırıyorum yoksa hesaba katmadığım şeyler mi var?
 
Son düzenleme:
Shimanonun zincir yağını ortalama kaç km kullanım sonunda temizleme gereği duyuyorsunuz hocam? Ve 100 ml bir şişe ne kadar gidiyor mesela? Benin aldığım zincirin, rublenin yarı fiyatına satıldığını gördüm şimdi baktığımda. Siner makine yağı kullanan biri olarak ben mi bir şeyler kaçırıyorum yoksa hesaba katmadığım şeyler mi var?
250 km civarında temizliyorum ben. Zaten kapkara ve vıcık olmuş oluyor. Makine yağı çabuk kararır diyorlardı. Ondan bundan almıştım. Şimdi ben de bir düşünmeye başladım. Bayağı uzun zaman gidecek gibi duruyor. Yazın almıştım. Şişe yanımda değil ama çok eksilmiyor kullanımda.
 
250 km civarında temizliyorum ben. Zaten kapkara ve vıcık olmuş oluyor. Makine yağı çabuk kararır diyorlardı. Ondan bundan almıştım. Şimdi ben de bir düşünmeye başladım. Bayağı uzun zaman gidecek gibi duruyor. Yazın almıştım. Şişe yanımda değil ama çok eksilmiyor kullanımda.
Çok uzun yıllar dikiş makinası yağı kullandım ve çok memnundum. Geçen sene dekathlondan zincir yağı aldım. Ben hayatımda bu kadar dandik yağ görmedim. 10 km sonra hemen simsiyah oluyor zincir. Temizlemesi de daha zor. Bitsin diye bol bol sürüyorum. Biter bitmez tekrar makine yağına dönüş yapacağım :)
 
250 km civarında temizliyorum ben. Zaten kapkara ve vıcık olmuş oluyor. Makine yağı çabuk kararır diyorlardı. Ondan bundan almıştım. Şimdi ben de bir düşünmeye başladım. Bayağı uzun zaman gidecek gibi duruyor. Yazın almıştım. Şişe yanımda değil ama çok eksilmiyor kullanımda.
Bende de var bence de çok çabuk kararıyor ki bendeki Dry lube
 
3 bisikletimde kullandığım bu yağ hala bitmedi:
1707749919065.png
(link)

Diğer ikisinde Decathlon'un teflonlu yağını kullanıyorum: (link)

Makine yağı da Decathlon'un teflonlu yağı da kararmıyor. Tabii ki diğer bütün yağlar gibi kararması bakım zamanı, şekli ve kullanım şartlarına bağlı.
 
Bisiklet kişinin hobi ekipmanı/oyuncağı/odasının süsü vs ise orası paslanmasın, burası çizilmesin diye uğraşıp duruyor. Ben de geçtim o evreden.

Bisikleti bir spor aleti ya da ulaşım aracı olarak gerçekten kullandığınızdaysa boş yere pimpiriklendiğini farkediyor insan.

Kendi imkanlarımla aldığım 9. bisikletimi kullanıyorum. Hiçbirinin hiçbir yerinde pas görmedim.

Zincir nemli bezle silince paslanacaksa çürüsün gitsin zaten.

Bir de bu mantıkla yağmurlu havalarda arabayı da yola çıkarmamamız lazım. Onun da bir dünya metal aksamı yok mu altında? Ters çevirip kuruluyor muyuz akşam eve gelince?
 
Bisiklet kişinin hobi ekipmanı/oyuncağı/odasının süsü vs ise orası paslanmasın, burası çizilmesin diye uğraşıp duruyor. Ben de geçtim o evreden.

Bisikleti bir spor aleti ya da ulaşım aracı olarak gerçekten kullandığınızdaysa boş yere pimpiriklendiğini farkediyor insan.

Kendi imkanlarımla aldığım 9. bisikletimi kullanıyorum. Hiçbirinin hiçbir yerinde pas görmedim.

Zincir nemli bezle silince paslanacaksa çürüsün gitsin zaten.

Bir de bu mantıkla yağmurlu havalarda arabayı da yola çıkarmamamız lazım. Onun da bir dünya metal aksamı yok mu altında? Ters çevirip kuruluyor muyuz akşam eve gelince?
Evet gayet güzel paslanır.
Bisikletine ne kadar iyi bakarsan o da sana o denli keyifli ve sağlıklı bir sürüş deneyimi sunar NET. Zincir nikel yada çinko kaplama ise paslanmaz ancak piyasada bunların hiçbirine sahip olmayan "nispeten" uygun fiyatlı birçok zincir modeli mevcut ki bunların bazılarında iç yüzeylerinde çinko/nikel mevcut dış yüzeyler ise tamamen paslanmaya açık vaziyettedir. İşte o sebepledir ki wet lube gibi çözümlerle zincirimizi sıvı temasından koruyoruz! Korozyona uğrayan bir zincir kopabilir, baklaların hareketi kısıtlanıp vites geçişlerinde sorun yaratabilir.
Araba ile kıyaslamak abesle iştigal, onların şasesine üretim aşamasında korozyondan koruyucu astar kaplama uygulanır nihayetinde de boya ve vernik ile sıvılara karşı dayanım kazanırlar. Dalgaya vurmak yerine kulağa küpe etmek daha faydalı olur kanaatimce...
 
Geri