Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir yağlama

Abi biz galiba fazla sürüyoruz ya. Ben artık 5 damla falan sürüp bırakıcam. Çünkü fabrikadan gelen halinde de yağı azdı yani öyle denicem son kere iyice temizleyip xcp yi. Olmazsa bay bay
Her baklaya bir damla damlatıp zinciri tüm dişlilerde iyice çevirip yağlanmasını sağladıktan sonra fazlasını kuruluyorum. Forumdaki çoğu kişi böyle yaptığını tarif ediyor. Yine de bir iki sürüşten sonra tozlar yapışıyor, doğal olarak yağ kararıyor. Başlangıçta ruble ve zincir beyaz kalsın diye ben de kafama takıyordum; ama sonra düşündüm ki biz bu bisikleti sokaklarda sürüyoruz, yağa tozun yapışması çok doğal bir sonuç. Arabayı sokakta sürüp de kirlenmemesini beklemek gibi bir şey değil mi? Farklı marka yağlar da tavsiye edilmiş, kararmadığı söylenmiş; ama sonuç olarak yağa toz, kir, tüy, kıl ister istemez yapışır ve er geç kararır diye düşünüyorum.
Belki sık sık temizlemek gerekiyordur kararmasına fırsat kalmadan beyaz kalmış olur. Ben Shimano PTFE kullanıyorum yaz mevsiminde, sessizlik konusunda başarılı, ama asfaltta 50-100 km sürüşten sonra kararma başlıyor.
 
Scudo
En iyi zincir yağlama olayı mum ve ptfe tozu ile oluyormuş..:D
 
Yağ olarak halk arasında kapı yağı olarak bilinen makine yağını kullanıyorum. 😀😀
 
Yağ olarak halk arasında kapı yağı olarak bilinen makine yağını kullanıyorum. 😀😀

5 yıldır ben de bu şekilde yapıyorum :). Hiçbir farkı yok pahalı marka yağlara göre. Ucuz olduğu için her sürüşten sonra yağlayıp sonraki sürüşü bekliyorum.
 
gres yağı deneyen var mı?
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar bir şeyi merak ettim.

Daha önce trainer üstünde bisiklet zinciri için wax uygulaması yapıyordum. O yüzden gaz yağıymış, degreasermış uğraşmıyor, en fazla fırçalayıp tekrar wax'liyordum.

Şimdi trainerda dry lube yağ kullanıyorum. Malum, dışarısının tozu toprağı olmuyor. Bu durumda ne kadar zamanda bir yağı degreaserla temizlemek gerekir sizce. Yağı yenilemekten bahsetmiyorum ama.. Hadi ses yaptı, yağsız kaldı yeniden yağladık. Iç mekanda kullanılan bir zincir için degreaser ile yağı temizleme periyodu ne olmalı sizce?
 
Arkadaşlar bir şeyi merak ettim.

Daha önce trainer üstünde bisiklet zinciri için wax uygulaması yapıyordum. O yüzden gaz yağıymış, degreasermış uğraşmıyor, en fazla fırçalayıp tekrar wax'liyordum.

Şimdi trainerda dry lube yağ kullanıyorum. Malum, dışarısının tozu toprağı olmuyor. Bu durumda ne kadar zamanda bir yağı degreaserla temizlemek gerekir sizce. Yağı yenilemekten bahsetmiyorum ama.. Hadi ses yaptı, yağsız kaldı yeniden yağladık. Iç mekanda kullanılan bir zincir için degreaser ile yağı temizleme periyodu ne olmalı sizce?

Teoride zincirin baklalarının arasına toz, tortu girmedikçe yağı çözücü kullanmanın gereği yok. Ama ev içinde de az da olsa toz, kir olur. Ben yerinizde olsam 1000km de bir degreaser kullanırdım. 200-250km'de bir de gelen sese göre yağ yenileme yapardım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Teoride zincirin baklalarının arasına toz, tortu girmedikçe yağı çözücü kullanmanın gereği yok. Ama ev içinde de az da olsa toz, kir olur. Ben yerinizde olsam 1000km de bir degreaser kullanırdım. 200-250km'de bir de gelen sese göre yağ yenileme yapardım.

Ben de böyle mantıklı olur diye düşünüyorum. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Sanırım en üşenmediğim şey bisikletim. Her 250-300 km'de bir aktarma bakımlarımı yaparım. Daha öncelerde bunun için bisikletçi yolu gözükürdü. Şimdi 300 liralık bir yatırım ile bu işleri evde kendim yapıyorum. Satın aldığım aletler;

1- Pro ruble sökme-takma anahtarı
2- Shimano hallowtech 2 aynakol sökme anahtarı
3- Superb quick link zincir sökme takma pensesi

Bakımı nasıl yapıyorum ?

Öncelikle Quick link pensesi kullanarak zincirimi söküyorum. Sonrasında ruble anahtarı ile rublemi de söküyorum. En son olarak ayna kolu da söküp bisikleti bir yere kaldırıyorum.

Ruble ve zincirimi 10 dakika kadar mazotun içinde bekletip sonrasında uygun bir fırça ile fırçalıyorum. Bu şekilde, özellikle zinciri içinde kalan toz toprak vs çıkıyor.

Sonrasında bulaşık deterjanı ve bol su ile, ruble ve zincirimin üzerindeki mazotu güzelce temizliyor ve arındırıyorum. Temiz bir bez ile kabaca kuruladıktan sonra 10 dakika kadar kurumaya bırakıyorum. Zincir pimlerinin içi ıslak iken yağlama yapmamaya dikkat etmek gerekiyor zira.

Mazota batırdığım bez ile ayna kol dişlerini, arka aktarıcı makaralarını ve ön aktarıcının zincir geçen kısmını güzelce temizliyorum.

Aynakol miline biraz gres yedirdikten sonra takıyor ve gerekli torka alıyorum. Rubleyi de montajlamadan önce, arka hub yüzeyine biraz gres sürüp, ruble dişlerini takıyorum. Rubleyi de gerekli tork değerinde sıktıktan sonra, zincirimi takıyorum.

Zincir yağı olarak muc off ceramic c3 yağını kullanıyorum. Her baklaya tek damla yağlama yaptıktan sonra bir kaç tur zinciri çevirip 30 dk kadar bekliyorum. Sonrasında 2. kez zincirin her baklasına 1 damla daha yağ damlatıp fazlasını bir bezle siliyorum.

İkinci kez neden yağlıyorum ? Zincir sökülüp, mazota ya da gaza yatırıldığı zaman, pim boşluklarındaki tüm yağ fazlasıyla çözülüyor. Doğal olarak fabrikasyon kuruluğuna ulaşıyor. (fabrika, zincirleri komple yağa sokup çıkarıyor paketleme öncesi). Diğer bir sebebi ise, kullandığım yağın ziyadesiyle kıvamlı olması. Fazlasıyla kurumuş bakla boşluklarına yeterince giremiyor ilk yağlamada.

Bu işlemler toplamda 1-1.5 saatimi alıyor ev balkonu ortamında. Yoruyor mu ? Hem de nasıl. Özellikle bir tamir standım olmadığı için eğil-kalk yorucu oluyor. Tabi sürüşe çıktığımda ilk bastığım pedal, su gibi akıp gidince o yorgunluğa değiyor.

Merhaba rubleyi gerekli tork değerinde sıkıyorum demişsiniz, bende tork anahtarı var yalnız, bits uçları var alyan ve sair, anahtarın ucu 1/4 sanırım, siz tork anahtarını ruble anahtarına nasıl adapte ettiniz?
 
Hanıma çaktırmadan bulaşık makinesine atsak? 🙄
Dün zinciri temizleyeyim derken yıprandım resmen. Önce zefal ile başladım sonra fairy ve bulaşık süngeri sıcak su vs derken temizledim ama tam istediğim gibi olmadı. Bulaşık makinesine atıp yıkasak gerçekten ne olur? Deneyen yok mu?
 
Zincir temizleme olayı niye bu kadar kafaya takılıyor anlamış değilim. Mükemmel bir şekilde temizlenmeye çalışılıyor sürekli. Yani sonuçta sürekli kirlenen birşey bu, temizleyeceksiniz tekrar kirlenecek tekrar kirlenecek. Yani idare eder bir şekilde temizleyip yağlayıp devam etmek bana mantıklı geliyor. Şimdiye kadar bende çok çeşitli temizleyiciler kullandım. En son kullandığım asperoxtu , memnun kaldım. Onu da bilerek almadım, evde o vardı onu kullandım. Bi ara Migros un yağ sökücüsünü kullanıyordum, o da fena değildi.
Bulaşık makinesinin hiç bir işe yaramayacağını düşünüyorum. Onun yerine zinciri çıkarıp sıcak su ile temizleyin daha iyi.
Yani bisikleti temizleyip tavana asmayacaksanız bu kadar zincir temizliğine takılmak bana garip geliyor.
 
Zinciri yağlamak da kiri pa
Zincir temizleme olayı niye bu kadar kafaya takılıyor anlamış değilim. Mükemmel bir şekilde temizlenmeye çalışılıyor sürekli. Yani sonuçta sürekli kirlenen birşey bu, temizleyeceksiniz tekrar kirlenecek tekrar kirlenecek. Yani idare eder bir şekilde temizleyip yağlayıp devam etmek bana mantıklı geliyor. Şimdiye kadar bende çok çeşitli temizleyiciler kullandım. En son kullandığım asperoxtu , memnun kaldım. Onu da bilerek almadım, evde o vardı onu kullandım. Bi ara Migros un yağ sökücüsünü kullanıyordum, o da fena değildi.
Bulaşık makinesinin hiç bir işe yaramayacağını düşünüyorum. Onun yerine zinciri çıkarıp sıcak su ile temizleyin daha iyi.
Yani bisikleti temizleyip tavana asmayacaksanız bu kadar zincir temizliğine takılmak bana garip geliyor.
Zinciri yağlamak da kiri pası temizlemek de aynı mantığa dayanıyor. Zincir kirlendigi zaman kır dedigimiz çamur kum vs surtunmeyi artırıp zincirin dönmesini zorlaştırıyor. Onun için bunlardan arındırmak gerekiyor. Ama yaglamazsaniz yine sürtünme yüksek olur ve sürüş performansınız düşüyor. Ben bu mantıkla belli aralıklarla temizleyip sonrada yagliyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
...Yani bisikleti temizleyip tavana asmayacaksanız bu kadar zincir temizliğine takılmak bana garip geliyor...
Amaç zinciri maksimum ömründe kullanmak. Böylece, pahalı olan dişlilerin ömrünü uzatmak. "Duygusal" yani.
 
Amaç zinciri maksimum ömründe kullanmak. Böylece, pahalı olan dişlilerin ömrünü uzatmak. "Duygusal" yani.

İşte zaten bir süre sonra illa ki ömrünü tamamlıyor zincir. İster iyi temizleyin ister iyi temizlemeyin, uzayıp uzamadığını iyi takip etmek gerekiyor. Ben de zaten zincir temizlenmesin demiyorum ama delicesine temizlemek ne kadar gerekli.
Yağlama konusu da aynı. Delicesine yağlamayla ilgili konular açılıyor, parafinler bilmemneler, valla bilmiyorum, bana abartı geliyor, belki sürekli bisiiklet kullandığım içindir. Haftada bir kullansam belki ben de aynı şekilde düşünürüm.
 
İşte zaten bir süre sonra illa ki ömrünü tamamlıyor zincir.
Hiç yağlanmayan kuru bir zincir ile, düzenli aralıklarla eski yağdan arındırılan ve tekrar yağlanan zincirin uzama hızı arasında ciddi fark oluşur. Tabi zincir/dişlinin ömrünü uzatıcam diye dişli kadar pahalı degreaserlara yağlara para vermek de mantıksız, o kısımda haklısın.
 
Yüzeye yapışmış, sertleşmiş şeyleri temizlemenin en iyi yolu
Zincir temizleme olayı niye bu kadar kafaya takılıyor anlamış değilim. Mükemmel bir şekilde temizlenmeye çalışılıyor sürekli. Yani sonuçta sürekli kirlenen birşey bu, temizleyeceksiniz tekrar kirlenecek tekrar kirlenecek. Yani idare eder bir şekilde temizleyip yağlayıp devam etmek bana mantıklı geliyor. Şimdiye kadar bende çok çeşitli temizleyiciler kullandım. En son kullandığım asperoxtu , memnun kaldım. Onu da bilerek almadım, evde o vardı onu kullandım. Bi ara Migros un yağ sökücüsünü kullanıyordum, o da fena değildi.
Bulaşık makinesinin hiç bir işe yaramayacağını düşünüyorum. Onun yerine zinciri çıkarıp sıcak su ile temizleyin daha iyi.
Yani bisikleti temizleyip tavana asmayacaksanız bu kadar zincir temizliğine takılmak bana garip geliyor.

Sürtünmenin artması verimliliği düşürüyor. Ben açıkçası farkı hissediyorum. Belirli bir periyodum yok ama ayda 1 kere felan çok abartmadan kirlendikçe temizliyorum. Zincire baktığımda yağlanması gerektiğini düşünürsem de yağlıyorum. Sürtünme kayıpları önemli olmakla birlikte öyle çok abartılacak bir konu değil bence. Kirlendikçe temizleyip yağsız bırakmamak yeterli. Yüzeyler parlasın vs biraz görünümlere takılma ile ilgili. Ben de parlayan zincir görünce hoşlanmıyor değilim ama benim için çok önemli bi faktör değil.
Çamaşır deterjanları sertleşmiş yağ ve karbon partiküllerini yumuşatmada oldukça etkili. Gemide uygun kimyasal olmadığında toz deterjanlı suda 1 gün bekleterek temizleme yapılan parçalar oluyordu. Korozyon riskinden dolayı zincir gibi parçalar için çok uygun olduğunu düşünmüyorum.
Fiyatı karada pek uygun sayılmaz ama benim favori yağ çözücüm ise DİZEL. Korozyon oluşmaması için de iyi bir tercih. Staj sürecimde yağ veya fuel-oil olan elimi kolumu önce dizel ile silip sonra deterjan ile yıkadım. Deterjanlar kısa süreli yıkamada pek etkili değiller yağ çözmede, bekletmek gerekli.
 
Yağlamayı bilmemde temizlik için balata spreyi kadar pratik, hızlı ve çözüm odaklı bir temizleyici yok gibi. Bir tur sıkıyorsun yetiyor.
Daha öncede balata spreyinin konusu açılmış ve solunması sağlıklı değil denilmişti, fakat soluma durumuna çözüm bulduktan sonra (açık hava gibi) bas gitsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
Yağlamayı bilmemde temizlik için balata spreyi kadar pratik, hızlı ve çözüm odaklı bir temizleyici yok gibi. Bir tur sıkıyorsun yetiyor.
Daha öncede balata spreyinin konusu açılmış ve solunması sağlıklı değil denilmişti, fakat soluma durumuna çözüm bulduktan sonra (açık hava gibi) bas gitsin.

doğrudur yanlıştır bilmem ama valla bence de en pratik ve hesaplı yöntem balata spreyi.

kasenin içine iki üç parmak yükseklikte balata spreyi doldurup içine zinciri koyup diş fırçasıyla bir iki tur fırçalıyorum, yağ pislik hepsi çıkmış oluyor. üzerine köpüklü suyla zinciri bir iki tur süngerle elde çektirdikten sonra lavaboda durulayıp takıyorum. ellerim dışında başka herhangi bir yere yağ bulaşmamış oluyor.
 
Temizlik için kimyasal kullandıktan sonra kimyasalın uçması için güneşte en az 1-2 saat bekletmek lazım yoksa süreceğiniz yağın etkisi azalir
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Arkadaşlar Selsil marka sıvı gres aldım zinciri yağlamak için. Önce wd 40 ile temizleyip yağlamayı düşünüyorum. Alırken denemek için kapağının içine sıkıp elimle kontrol ettim. Akışkan bir yapısı vardı hafif yapışkanlık hissedebiliyordum. Eve geldiğimde kapağın içini tekrar kontrol edeyim dedim. Akışkanlık gitmiş ama yapışkan ve akıcı hala.
Okuduğuma göre bu kalıcı bir yapı oluşturuyormuş. Sizce zincirde kullanmalı mıyım bu yağı. Yoksa daha akışkan yağlarla mı değiştireyim? Önerilerinizi bekliyorum.
 
Geri