Yeni bir yazıya denk geldim, paylaşıyorum
171334 dosyayı görüntüle
- Daha yapışkan yağlar (wet lube) pine daha iyi ulaşıp daha iyi yağlar
- Her baklaya 1 damla yağ damlatmak ile birkaç baklaya 1 damla yağ damlatmak arasında 0.01 watt fark oluşur, her baklaya 1 damla yağ zinciri daha iyi yağlar
- Fakat her baklaya 1'den fazla damlaya gerek yoktur
- Her baklaya 1 damla yağ damlatmak ile, pedalı hızlıca çevirerek ve zincire değdirerek yapılan yağ damlatma işlemi de kıyaslanmış ve her baklaya 1 damla yağ damlatmak 0.08 watt kazançlı çıkmış. Çünkü zincire hızlıca sürterek yapılan yağ damlatma işlemi biraz hızlı olduğun için baklalar yeterince yağ alamıyormuş.
- Bakla başına 1 damla yağ zinciri çok iyi yağlıyor çünkü günümüz zincirlerinde çapraz vites kullanımına daha iyi olanak sağlamak adına, resimde görülen GAPlar (boşluklar) kasten daha geniş yapılıyor. Eski geleneksel zincirlerde bu boşluklar çok daha küçüktü. Zincirin yanal bükülebilmesine daha iyi olanak sağlaması için artık bu boşluklar büyük. (Yukarıdaki görsel Sram 1x12 vites sisteminin zincirine ait)
-Jason Smith
(link)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Benim ekstra tavsiyelerim:
- Zinciri yağlayışımızdaki amacın, kırmızı dikdörtgen ile gösterdiğim PİN'i yağlamak olduğunu unutmayın. Zincirin farklı bölgelerini veya yanlarını yağlamaya gerek yok, rubleyi de yağlamaya (yapan gördüm) gerek yok
- Eğer zincire çok fazla yağ sürdüyseniz ilk sürüşte bütün bu fazla yağ jantınıza ve jant tellerinizi sıçrayacaktır
- Yağlama sonrası pedalı birkaç tur çevirip biraz bekledikten sonra, bir kağıt havlu veya bezle hafifçe fazla yağın alınmasını tavsiye ediyorum (Çünkü birkaç saniyenin ardından yağ pinlere güzelce ulaşmış ve nüfus etmiş oluyor, dışarıda kalan ihtiyaç fazlası yağ ise hızlı bir şekilde toz çekerek simsiyah bir görüntü oluşturacak ya da rubleye ve aynakola akacak en yakın zamanda. Unutmayın, yağ siyah renk değildir, siyah bir zincir kirli bir zincirdir. Yağ+toz=alışık olduğumuz siyah çamursu görüntü)
- Yeni satın alınan bir bisikleti zincirini yağlamayınız, zaten zinciri paslanmaktan korumak adına fabrika yağı ile geliyor ve mükemmel bir şekilde yağlı oluyor Zincirin belki de en verimli zamanları bu ilk fabrika yağıyla kullandığımız zamanlar
- Zinciri temizleme ve yağlama işleminin 250 km'de bir yapılması öneriliyor. Zincirin yeterli tozu çekip siyahlaşması için genellikle bu mesafe yetiyor. Fakat yol ve hava şartlarına bağlı olarak mesafe değişebilir tabiki, bu ortalama bir bilgi.
- Zinciri temizlerken rublede,aynakolda kalan yağları da silmeye çalışın (En azından ulaşabildiğiniz yerleri. Yoksa zamanla birikip çamur oluyorlar ve zincire yapışıyorlar)
Kazasız sürüşler