Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincir yağlama

Scudo
Sanırım en üşenmediğim şey bisikletim. Her 250-300 km'de bir aktarma bakımlarımı yaparım. Daha öncelerde bunun için bisikletçi yolu gözükürdü. Şimdi 300 liralık bir yatırım ile bu işleri evde kendim yapıyorum. Satın aldığım aletler;

1- Pro ruble sökme-takma anahtarı
2- Shimano hallowtech 2 aynakol sökme anahtarı
3- Superb quick link zincir sökme takma pensesi

Bakımı nasıl yapıyorum ?

Öncelikle Quick link pensesi kullanarak zincirimi söküyorum. Sonrasında ruble anahtarı ile rublemi de söküyorum. En son olarak ayna kolu da söküp bisikleti bir yere kaldırıyorum.

Ruble ve zincirimi 10 dakika kadar mazotun içinde bekletip sonrasında uygun bir fırça ile fırçalıyorum. Bu şekilde, özellikle zinciri içinde kalan toz toprak vs çıkıyor.

Sonrasında bulaşık deterjanı ve bol su ile, ruble ve zincirimin üzerindeki mazotu güzelce temizliyor ve arındırıyorum. Temiz bir bez ile kabaca kuruladıktan sonra 10 dakika kadar kurumaya bırakıyorum. Zincir pimlerinin içi ıslak iken yağlama yapmamaya dikkat etmek gerekiyor zira.

Mazota batırdığım bez ile ayna kol dişlerini, arka aktarıcı makaralarını ve ön aktarıcının zincir geçen kısmını güzelce temizliyorum.

Aynakol miline biraz gres yedirdikten sonra takıyor ve gerekli torka alıyorum. Rubleyi de montajlamadan önce, arka hub yüzeyine biraz gres sürüp, ruble dişlerini takıyorum. Rubleyi de gerekli tork değerinde sıktıktan sonra, zincirimi takıyorum.

Zincir yağı olarak muc off ceramic c3 yağını kullanıyorum. Her baklaya tek damla yağlama yaptıktan sonra bir kaç tur zinciri çevirip 30 dk kadar bekliyorum. Sonrasında 2. kez zincirin her baklasına 1 damla daha yağ damlatıp fazlasını bir bezle siliyorum.

İkinci kez neden yağlıyorum ? Zincir sökülüp, mazota ya da gaza yatırıldığı zaman, pim boşluklarındaki tüm yağ fazlasıyla çözülüyor. Doğal olarak fabrikasyon kuruluğuna ulaşıyor. (fabrika, zincirleri komple yağa sokup çıkarıyor paketleme öncesi). Diğer bir sebebi ise, kullandığım yağın ziyadesiyle kıvamlı olması. Fazlasıyla kurumuş bakla boşluklarına yeterince giremiyor ilk yağlamada.

Bu işlemler toplamda 1-1.5 saatimi alıyor ev balkonu ortamında. Yoruyor mu ? Hem de nasıl. Özellikle bir tamir standım olmadığı için eğil-kalk yorucu oluyor. Tabi sürüşe çıktığımda ilk bastığım pedal, su gibi akıp gidince o yorgunluğa değiyor.
 
Tabi ki yapabilirsiniz, başka bir arkadaş paylaşmıştı yine sizin fotoğrafta ki ürünü o zaman ben de düşünmüştüm yapsam mı diye.Aklıma şöyle birşey geldi, teflon bant plastiğinin içine 2.görselde ki yapışkanlı pencere süngerinden kesip yapıştırıyoruz.Son olarak süngere eser miktarda yağ damlatmak kalıyor.Muhafaza için de teflon bandın kendi kutusunu kullanabilirsiniz.Uğraşmaya değer mi bilemedim.
Not: Denemedim.
9546395058226.jpg
434405565_tn30_0.jpg
 
Son düzenleme:
Finishline Türkiye satılmıyor mu?
 
Yeni bir yazıya denk geldim, paylaşıyorum :)



171334 dosyayı görüntüle

  • Daha yapışkan yağlar (wet lube) pine daha iyi ulaşıp daha iyi yağlar
  • Her baklaya 1 damla yağ damlatmak ile birkaç baklaya 1 damla yağ damlatmak arasında 0.01 watt fark oluşur, her baklaya 1 damla yağ zinciri daha iyi yağlar
  • Fakat her baklaya 1'den fazla damlaya gerek yoktur
  • Her baklaya 1 damla yağ damlatmak ile, pedalı hızlıca çevirerek ve zincire değdirerek yapılan yağ damlatma işlemi de kıyaslanmış ve her baklaya 1 damla yağ damlatmak 0.08 watt kazançlı çıkmış. Çünkü zincire hızlıca sürterek yapılan yağ damlatma işlemi biraz hızlı olduğun için baklalar yeterince yağ alamıyormuş.
  • Bakla başına 1 damla yağ zinciri çok iyi yağlıyor çünkü günümüz zincirlerinde çapraz vites kullanımına daha iyi olanak sağlamak adına, resimde görülen GAPlar (boşluklar) kasten daha geniş yapılıyor. Eski geleneksel zincirlerde bu boşluklar çok daha küçüktü. Zincirin yanal bükülebilmesine daha iyi olanak sağlaması için artık bu boşluklar büyük. (Yukarıdaki görsel Sram 1x12 vites sisteminin zincirine ait)
-Jason Smith
(link)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Benim ekstra tavsiyelerim:

  • Zinciri yağlayışımızdaki amacın, kırmızı dikdörtgen ile gösterdiğim PİN'i yağlamak olduğunu unutmayın. Zincirin farklı bölgelerini veya yanlarını yağlamaya gerek yok, rubleyi de yağlamaya (yapan gördüm) gerek yok :snzdglsn:
  • Eğer zincire çok fazla yağ sürdüyseniz ilk sürüşte bütün bu fazla yağ jantınıza ve jant tellerinizi sıçrayacaktır :acpsnr:
  • Yağlama sonrası pedalı birkaç tur çevirip biraz bekledikten sonra, bir kağıt havlu veya bezle hafifçe fazla yağın alınmasını tavsiye ediyorum (Çünkü birkaç saniyenin ardından yağ pinlere güzelce ulaşmış ve nüfus etmiş oluyor, dışarıda kalan ihtiyaç fazlası yağ ise hızlı bir şekilde toz çekerek simsiyah bir görüntü oluşturacak ya da rubleye ve aynakola akacak en yakın zamanda. Unutmayın, yağ siyah renk değildir, siyah bir zincir kirli bir zincirdir. Yağ+toz=alışık olduğumuz siyah çamursu görüntü)
  • Yeni satın alınan bir bisikleti zincirini yağlamayınız, zaten zinciri paslanmaktan korumak adına fabrika yağı ile geliyor ve mükemmel bir şekilde yağlı oluyor :) Zincirin belki de en verimli zamanları bu ilk fabrika yağıyla kullandığımız zamanlar :)
  • Zinciri temizleme ve yağlama işleminin 250 km'de bir yapılması öneriliyor. Zincirin yeterli tozu çekip siyahlaşması için genellikle bu mesafe yetiyor. Fakat yol ve hava şartlarına bağlı olarak mesafe değişebilir tabiki, bu ortalama bir bilgi.
  • Zinciri temizlerken rublede,aynakolda kalan yağları da silmeye çalışın (En azından ulaşabildiğiniz yerleri. Yoksa zamanla birikip çamur oluyorlar ve zincire yapışıyorlar)

Kazasız sürüşler :harika:
Uzunca bir süre arayıp sonunda bulduğum bu teknik anlatım için teşekkür etmek isterim.
 
en az 400-500 km kararmayan bir yağ tavsiyesi olan var mı? kuru havada yol bisikleti kullanıyorum.
 
Merhaba,
Geçen yaz aldığım Chain-L yağ bitti,

Oldukça memnum olduğum bir üründü, özellikle shimano yağlara göre hem vites geçişleri daha yumuşak oluyordu hem de en az 250-300 km kararmadan gidebiliyordu. (Şimdiye kadar Shimano Dry, -Zefal, Muc-off Dry ve Chain L kullandım)
ancak piyasada bulamıyorum.....

Nereden bulabileeğime dair fikri olan var mı? (Yurtdışı şu an opsiyon değil ne yazık ki..)
 
  • Beğen
Tepkiler: 𝕥𝓪lℍค
himcinar
en son chain L kullanmıştım bende bulamayınca şunu (link) kullandım aynı performansı aldım diyebilirim tavsiye ederim.dip not:kolay kararmıyor
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Tesekkurler hocam
 
Merhaba,
Geçen yaz aldığım Chain-L yağ bitti,

Oldukça memnum olduğum bir üründü, özellikle shimano yağlara göre hem vites geçişleri daha yumuşak oluyordu hem de en az 250-300 km kararmadan gidebiliyordu. (Şimdiye kadar Shimano Dry, -Zefal, Muc-off Dry ve Chain L kullandım)
ancak piyasada bulamıyorum.....

Nereden bulabileeğime dair fikri olan var mı? (Yurtdışı şu an opsiyon değil ne yazık ki..)
hocam chain-l yi sadece formula x diye bir firma getiriyordu onlarla iletşimi geçtiniz mi?
 
Hocam, inceledim..
Anladığım şu, formula x, Chain-L yağıni XCP olarak piyasaya vermiş....

Kendi sayfarında da, XCP yi satıyorlar..
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Hocam, inceledim..
Anladığım şu, formula x, Chain-L yağıni XCP olarak piyasaya vermiş....
Kendi sayfarında da, XCP yi satıyorlar..
Hocam xcp ingiltere üretimi yazmışlar açıklamaya
Chain-l USA üretimi
Soru-cevap kısmına baktım xcp ile chain-l arasında bir ilişki yok

açıkcası merak ettim satıcıya sorucam bizzat chain l yağlara ne oldu diye?

orjinal site:(link)
100 ml 12 dolar+8 dolar shipping
geçmişte buradan alan arkadaşlar vardı neyse 2 sene önce aldığım 50 ml nin hala yarısı hala duruyor 2 sene sonra düşünürüm ben :)
 
Yok mu shimanonun ptfe sinden kiloluk ucuza satılan? 100 gr 50 tl civarı , kilosu 500 tl ye geliyor. Yağ olmadigindan bisikletleri yikiyamiyorum.
 
@himcinar xcp yağ chain-l yağdan daha akışkan. Kesinlikle aynı yağ değiller.
 
1)Gaz Yağı ile zinciri temizledikten sonra yağlamaya gerek var mıdır?

2)Gaz Yağı az da olsa zinciri yağlı bırakıyorsa sonradan süreceğimiz bisiklet zincir yağının ekstra özelliklerini baltalamaz mı?

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Bugün shimano degreaserle temizledim, sonra da shimano wet lubeyle güzelce yağladım tertemiz oldu velespit:
 
@tekvites 1 - yağlamaya (havayla temasını kesmeye) gerek var, ama genelin sandığının aksine, sürerken değil bisiklet yatıyorken.
2 - eğer yağlanacaksa gazyağından arındırılıp yağlanması yağın metale daha iyi tutunmasını sağlayacaktır mantıken. çünkü gazyağı makine yağına göre daha akıcı bir sıvı.
 
@tekvites 1 - yağlamaya (havayla temasını kesmeye) gerek var, ama genelin sandığının aksine, sürerken değil bisiklet yatıyorken.
2 - eğer yağlanacaksa gazyağından arındırılıp yağlanması yağın metale daha iyi tutunmasını sağlayacaktır mantıken. çünkü gazyağı makine yağına göre daha akıcı bir sıvı.
Gaz yağını da başka bir çözücüyle mi arındıracağız? Kısır döngüye girerim ben. Sonra o çözücüyü de çözmeye çalışırım 😀

Şaka bir yana: Gaz yağından nasıl arındırırız?
... ya da bunlarla uğraşmadan zinciri en iyi neyle temizleriz? Benzin, mazot veya WD-40 ile mi?
 
Geri