Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Zincirsiz, arka ve ön aktarıcısız, 13'lü rubleye sahip grupset duyuruldu! (Şimdilik sadece prototip)

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.993
Tepki
24.857
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Ceramic Speed çılgın işler peşinde! BikeRumor'un haberine göre Cremic Speed firması, tek aynakol, 13'lü rubleye sahip bir grupset duyurdu ve bu grupsette arka ve ön aktarıcı bulunmuyor :ssrtcbya:

ceramicspeed-concept-drivetrain-with-13-speed-shaft-driven-flat-cassette01-1068x652.jpg

Grupsetteki mekanik sürtünme kayıplarından hep bahsetmiştik ama kesin sayılar kullanmamıştık. Ceramic Speed firması, yaptığı testler sonucu Dura-Ace grupsetin %98 verim ile çalıştığını tespit etmiş. Yani Pedala 100 watt basıyorsunuz, bunun 98 watt'ını arka jantınıza aktarıyor grupset.

Üstelik bu sıradan grupsetler zincirin iyi bakılmaması, yağlanılmaması, toz tutması, veya zincirin çapraz kullanılması ile verimini daha da aşağılara düşürüyor.

Ortaya çıkarılan bu aktarıcısız grupset ise %99 verime sahip ve piyasadaki en yüksek verime sahip grupset olma iddiasında :naslyany:

Verilen yüzdesel değerler 500 watt için verilmiş. Tabi hepimiz 500 watt basamıyoruz :)

200 watt için konuşacak olusak, Dura-Ace grupsetin verimi %96.75'miş ve unutmayın ki bu sayı ulaşılabilen en yüksek sayı. Yani tertemiz, yepyeni bir grupset ve kusursuz yağlanmış, zincir hiç çapraz kullanılmıyor!

ceramicspeed-concept-drivetrain-with-13-speed-shaft-driven-flat-cassette02.jpg

Eğer bu sayılar sizi pek etkilemediyse, diğer verimliliklerden konuşalım :) Bu set, daha aero ve daha hafif (aktarıcılar yok, kafadan 250-300 gram demek!) Güç ölçerli kullanıma uygun (şaftın içine monte ediliyormuş) Rublenin dişli sayıları da, ihtiyaca göre ayarlanmaya müsait.

ceramicspeed-concept-drivetrain-with-13-speed-shaft-driven-flat-cassette05.jpg

ceramicspeed-concept-drivetrain-with-13-speed-shaft-driven-flat-cassette07.jpg
Ruble ve aynakolun üstten görünümü. Sette şimdilik sadece tekli aynakol seçeneği mecvut.

ceramicspeed-concept-drivetrain-with-13-speed-shaft-driven-flat-cassette08.jpg

ceramicspeed-concept-drivetrain-with-13-speed-shaft-driven-flat-cassette11.jpg

Şimdilik sadece özel bir kadroda kullanıma uygun, yani bizim kadrolarımızda kullanılamıyor. Kadro üreticileri eğer bu grupsette gelecek görürlerse, buna uygun kadro üretimine geçecekler.


ceramicspeed-concept-drivetrain-with-13-speed-shaft-driven-flat-cassette03.jpg

Grupset sadece 9 aylık bir çalışmanın ürünü ve henüz birkaç ufak sorunu da bulunuyormuş. Yani halen geliştirilme aşamasında :)

ceramicspeed-concept-drivetrain-with-13-speed-shaft-driven-flat-cassette12.jpg

ceramicspeed-concept-drivetrain-with-13-speed-shaft-driven-flat-cassette13.jpg


Haberdar olduğum link:
(link)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yorumlar arasında "Parmağınızı sıkıştırırsanız kıyma makinesi gibi yapar" ve "Çamurdaki halini merak ediyorum" şeklinde yorumlar da var :D

Tabiki kullandığımız yaygın sistem 100 yıldan fazla bir geçmişe sahip, tüm açıkları ve kusurları zamanla, yıldan yıla kapatılmış bir sistem. Bir anda bu sistemin yerini tam anlamıyla alabilecek, benzer kusursuzlukta ve kullanışlılıkta bir set ortaya birden bire çıkamaz. Ama çalışma beni çok heyecanlandırdı ve şaşırttı.

Yaşlandığımızda, şimdikine nazaran çoook farklı bisikletler göreceğimiz kesin :D
 
Scudo
UCI, yarışlarda kullanılan bisikletlere uygulanan teknik yönetmeliklere biraz esneklik getirse fezatronik kadroların değişik metaryallerin ,daha özel komponentlerin önü açılır.Biraz muhafazakar davrandıkları düşünülebilir.
 
Az evvel instagramda gördüm enteresan bir şey..
 
bunu alacağıma motor alırım.


bisiklet dediğin insan gücüyle çalışan bir ulaşım aracıdır. pahalı da olmaması gerekir. tüy gibi olmaması da gerekir. çok hızlı gitmesine de gerek yoktur.

eğer çok hızlı gitmek istiyorsam ve param da çoksa gider güzel bir motor alırım aga. ne uğraşacam çevir çevir. zaten ne kadar hızlı giderse gitsin asla bir motor olamayacak. o zaman motor alalım en iyisi.
 
Eski bilindik sistemleri geliştirip bu tür işe yarar çözümleri bulmaları sevindirici. Bu sistemle 13 üzeri rubleler artık hayal değil. Araçlarda ki şaft mili tarzı bir mekanizma uyarlayıp biz bisiklet severler adına büyük bir sıkıntıyı çözmüşler gibi görünüyor. Bu sistem tutarsa kadro dışın da Jantlar da da yeniliklere yol açar.
 
@Serkan Mıstınoğlu Telefonumdaki sıkıntıdan dolayı linke giremiyorum.
Size bir sorum var: Şafta benzeyen yapı üzerindeki seramik rulmanlar vasıtasıyla mı dişli oranları değişiyor.Eğer öyleyse ceramic rulmanlar şaft üzerinde ileri geri hareket ediyor olmalı ki dişli oranları değişsin.Video tarzı birşey paylaşma şansınız var mı? Ya da mümkünse çalışma prensibini anlatabilir mısınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
bizim izmirdeki bisikletcilere gelene kadar kiyamet kopmus olur muhtemelen birgun gelse de 373739384748383 trilyon dolar ile satisa sunulur malum aldigimiz nefes bile euro dolar bazinda olur hale geldi artik
 
@hamlet2006
Henüz bir vites değiştirme sistemi geliştirilmemiş, ancak CeramicSpeed, şaft milinin içine bir elektronik motor konularak mümkün olabileceğini belirtmiş
 
@Bigpatron
Vites değiştirme sistemi için şaft milinin içine elektronik motor konulduğunda motorun da verimlilik kaybı olacaktır.Bundan dolayı vites değiştirme sistemi de işin içine girdiğinde toplam verim % 99 ' un altına daha da düşecektir.Motorun ağırlık dezavantajı da olacaktır.Kesin gözden kaçırdığım bir nüans var.Sistem çok ilginç.
 
Geri