Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bir Surly Long Haul Trucker daha

Kayıt
4 Haziran 2012
Mesaj
96
Tepki
271
Şehir
İzmir
Yeni bisikletim bir Surly Long Haul Trucker olacak.
Öncelikle kadronun siparişini verdim. Almanya'dan gelecek. Kadro yola çıktı internetten gelişini izliyorum. Şu anda Türkiye'ye girdi. Sanırım 2 ya da 3 gün sonra elimde olacak.
Aradığım kadroyu burada buldum: (link)
Boyum 172 ve bacak boyum 76 cm. Surly'nin internet sitesinden bana uygun kadronun 50'lik kadro olduğunu okudum ve siparişi buna göre verdim.
Gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum. Gelince fotoğraflarını yayınlayacağım.

Baştan sona bir bisiklet toplamanın en zor yeri jantları örmek. Tabii ki jant çemberlerini, göbekleri ve telleri temin edip bir bisikletçiye jantları ördürmek de bir çözüm. Ama ben zor olanı yapıp jantları da kendim örmek istiyorum. Amaç ucuza mal etmek değil, nasıl yapıldığını öğrenmek. Eğer baştan sona kendim yaparsam zorda kaldığımda nasıl tamir edileceğini de bilirim.

Önce jant çemberlerini sipariş verdim. İzmir Karşıyaka'da ki Seda bisiklet sağolsun bu konuda yardımcı oldu. İstediğim jantları Türkiye ana bayiinden temin edip bana teslim etti.

http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0906.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0908.jpg

Seçtiğim jant çemberleri Mavic XM719 Jant çapı 26 inch, 36 tel. V-frene uygun. Ne kadar çok tel o kadar sağlam jant. Bu yüzden 32 tel yerine 36 tel seçtim. Malum Surly tam anlamıyla bir kamyonet. Çok ağır yük taşıyacak. Ve bu yükü janttaki teller taşıyacak. Amele sayısını arttırmak oldukça iyi bir fikir. 36 amele 32 ameleden daha fazla yük taşır.

Diğer malzemeler geldikçe konuyu derinleştireceğim.
 
Scudo
Şimdiden hayırlı olsun, jant toplamak bence bisiklet toplamanın en zahmetli kısmı, ben çok uğraştım şimdiden allah sabır versin :) Eğer daha önceden hiç jant akortu dahi yapmadıysanız ve jantı örmek için akort sehpanız yoksa bence hiç bulaşmayın derim, tel başlarına ve jant çemberine zarar bile verme ihtimaliniz var, hadi zarar vermediniz akort tutturmanız çok zorlayacaktır. İlla öğrenmek istiyorsanız eski bir jantta pratik yapmaya başlarsanız 4. veya 5. seferden sonra eliniz iyice alışacaktır.
 
Belliki çok güzel bir biisklet olacak... 36 telli göbek kullanmakta bencede doğru seçim yapmışsınız...
 
Konunun takipçisiyim. Ertuğrul Bey. Yurtdışından hiç siparişim olmadı, bu konuda da ayrıntılı yazarsanız sevinirim :) Karşılaştığınız güçlükler, tavsiyeleriniz falan..
 
@ayhanakbuga
güvenli site + paypal + özel kargo firma olmayacak şekilde postalama (ingiltere için parcelforce veya royalmail) = sorunsuz e-alışveriş. Forumda zaten konusu var.

Konuya yazıldım, merakla izleyeceğim. Hadi kolay gelsin parçalar!
 
@Eser Sevinç

Evet aslında çok haklısınız, akort sehpası işi çok kolaylaştıracaktır. Ama ben bu bisikleti dünyanın en ücra köşelerinde turlamak için topluyorum. O yüzden akort sehpam olsa bile ters çevrilmiş bisikletin ön maşasında baştan sona jant örmeyi öğrenmem lazım. Zor olacağının farkındayım, gerekirse bir kaç takım jant çemberi veya jant teli takımı feda ederim, fark etmez. Jant teli örmeyi bir dağ başında ya da ücra bir çölde güneş altında öğrenmektense zamanım ve imkanlarım varken şimdi öğrenmeyi tercih ederim. Umarım bu öğrendiklerimi uygulamak zorunda kalmam. Ama gerektiğinde biliyor olmak çok işime yarayacaktır.

Bu arada en çok sevdiğim deyişlerden biri şudur: Zor olduğu için yapmaya cesaret edemediğimiz şeyler, aslında bir yapmaya cesaret edemediğimiz için zordur.
 
@ayhanakbuga


Konunun akıcı olması açısından elime geçen her malzeme için temin koşullarını tek tek anlatmayı planlamıştım. Mesela kadroyu teslim alınca yurt dışından gümrüklü malzeme getirtme konusunu açacaktım. Hala da planım o. Bir kaç güne kalmaz detaylar belirginleşir. Ama sanırım bu konuyu merak eden çok, o halde biraz ön bilgi olması amacıyla Gümrük Bakanlığının kargo ile malzeme getirtme prosedürünün özeti bu sitede: (link)

Detaylara ve püf noktalarına önümüzdeki günlerde değineceğiz.
 
Abi hayırlı olsun öncelikle. Hemen arkanızdan takipçinizim sizin gibi ben de adım adım yapmak istiyorum bu işi umarım bu yaz için tamamlamış olurum. Soma Saga vardı benim aklımda ama Türkiye satışı olan bir yer bulamadım bakalım hayırlısı.
 
Bugün jant tellerinin de siparişini verdim.
Tellerin boyu kullanılan komponentlere göre değişiyor. Örneğin jant çapı, tekerlek göbeklerinin geometrisi gibi faktörler jant tel uzunluğunu etkiliyor. Tel uzunluğunu hesaplayan formül şöyle:
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/Rim1_zps03f0d165.jpg
Formüldeki değişkenlerin anlamları şunlar:
R: tel ucundan tel ucuna jant çemberi yarı çapı
H: teker göbeklerinin merkezle tel delikleri arasındaki mesafe. (Tel deliği yarı çapı)
F: göbeklerin dik aksı ile tel bağlantı yeri kaçıklığı
X: örgü cinsi
h: jant teli adedi
fi: tel deliklerinin çapı

Burada H ve F değişkenleri biraz karışık görünse de geometrik olarak alttaki şekildeki gibi açıklanabilir.
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/Rim3_zpsa020ccf9.jpg
Üstteki ön göbeğe göre açıklama yapacak olursak, A ve B mesafeleri birbirine eşittir ve A/2 formüldeki H değişkenine tekabül eder.
Yine üstteki ön göbekten bahsedecek olursak, arka göbeğin aksine göbek simetrik olduğundan C ve D mesafeleri birbirine eşittir ve formüldeki F değişkenine tekabül eder.

X değişkeni örgü geometrisidir. Genelde 36 telli jantlarda 3 atlamalı örgü kullanılır. Ben de bu geometriyi kullanacağım.

R değişkeni, yani tel ucundan tel ucuna jent çemberi yarı çapı şu şekilde ölçülebilir:
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/Rim2_zps568ff976.jpg
2 adet jant teli kısaltılarak 200 mm ölçüsüne getirilir. Jant çemberi üzerindeki karşılıklı 2 deliğe takılarak aradaki mesafe ölçülür. Böylece R değişkeni =(ölçülen mesafe + 200 mm + 200 mm) /2 'dir. (yarı çap olduğu için 2'ye bölüyoruz).

http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/wSC_0910_zps5781aba0.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0911_zps7d7ec185.jpg

Tüm değişkenleri yerine koyup tel boylarını hesapladığımda jant teli boyları şöyle çıkıyor.
Ön sağ 260,7 mm
Ön sol 260,7 mm
Arka sağ 258,2 mm
Arka sol 259,8 mm

Hesapta çıkan rakkamın bir alt boyu tel kullanılır. Bu yüzden 258 mm tel siparişi verdim.
 
Evet kadro sonunda geldi.

http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0914_zpsd215b279.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0917_zpsa68b80de.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0918_zpsfa947fae.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0920_zps3343ba98.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0922_zps7da7ea9e.jpg
 
Kadroyu Almanya'dan Bike-Components firmasından sipariş verdim.

(link)

Bu firmanın iyi bir tarafı, Avrupa Birliği dışına çıkan mallarda %19 oranında vergi indirimi yapıyor.
Normal büyüklükteki paketler için 15 €, kadro gibi büyük paketler içinse 35 € kargo ücreti alıyor.
Tabii ki bir de 75 €'yu geçen kargolarda Türkiye gümrüğü %18 KDV ekliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nomad
@muratcolakoglu
Almaya'dan DHL ile yola çıktı. Ama Türkiye sınırlarında işi ptt devraldı. Böylece resmi vergi dışında herhangi bir hizmet ücreti ödememiş oldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurerdem
PTT ye devrolması iyi olmuş. Yoksa DHL 65 TL ardiye parası alıyor. Bu arada hayırlı olsun. Gelişmeleri bekliyoruz. :)
 
Sitede kadronun bütün açıları verilmiş ama ağırlık bilgisi girilmemiş :rolleyes: tartınız mı acaba kadroyu :)
 
merhaba,

52 kadro almanız daha hayırlı olmaz mıydı?

size 50cm gerektiğini nereden hesapladınız?
 
@SametAksuoğlu


Surly'nin sitesinde

(link)

Geometry bölümünde 50 cm kadronun 'Standover Height' değerini 756,9 mm vermiş = 75,7 cm. Benim bacak boyum bisiklet ayakkabılarıyla 76 cm olduğuna göre arda sadece 3 mm var. 50 cm kadro boyunun bana gayet uygun olduğuna oldukça eminim.

Ayrıca 756,9 mm olan Standover Height değeri 26 x 1,25 lastikle ölçülmüş değerdir. Ben 26 x 1,75 lastik kullanacağım için zaten kadro biraz daha yükselecek.
 
@Osman D.

Surly'nin sitesinde

(link)

Frame Highlights bölümünde 58 cm kadronun ağırlığı 2340 gr, kesilmemiş ön maşanın ağırlığı olarak da 1020 gr verilmiş. 50 cm kadro biraz daha hafiftir.

Ancak siz sordunuz diye baktım, şimdiye kadar ağırlıklara hiç bakmamıştım, çok da önemli değil. Zaten bu bisiklet kendi ağırlığı haricinde 40 kg kamp yüküyle yola çıkacak. Bu tip bir projede sağlamlığın yanında hafiflik pek öne çıkan bir kriter değildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman D.
cevap için teşekkürler. haklısınız, uygun bir kadro almışsınız. ben dikkat etmemişim.


inseam ölçüm, her ölçüşümde farklı bir sonuç çıkıyor ama yuvarlarsak 89cm.
bu durumda benim de 62cm surly almam gerekecek.

şuanda xl boy giant yol bisikleti kullanıyorum. bu kadronun standover mesafesi 83cm. banzen diyorum ki, acaba bir boy küçük kadro daha iyi olmaz mıydı? çünkü kadro bir boy küçük olsaydı gidona daha rahat erişebilceğimi hissediyorum.
 
Geri