Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona 781 çatladı

Ahmet LALEOĞLU

Daimi Üye
Kayıt
20 Eylül 2006
Mesaj
351
Tepki
52
Şehir
İSTANBUL
Merhaba Arkadaşlar. 2008 model Sedona 781 kadrom maalesef sele borusunun girdiği çeki borusu ile üst borunun birleştiği kaynak noktasından çatladı. Bu kadro ile araziye hiç girmedim.Tamamen gezi amaçlı kullandım. Atlama zıplama yapmadım. Kaza yapmadım. Kadro darbe almadı. Ancak kusurlu olduğuna inandığım kadro fotoğrafta da görüldüğü gibi bahsettiğim yerden çatladı. Kadro garanti süresini 3-4 ay kadar geçmişti. Bunun farkındayım ama aşağıda sayacağım güzel örneklerden dolayı benden kaynaklanmayan bu durum için SEDONA bisikletin bana yardımcı olacağını düşünmüştüm. Neticede ortada, kusurlu bir mal vardı. Ancak bu konuda hiç makul bir yaklaşım göstermediler. Üstüne aynı model 2010 yılı kadrosunu bana pazarlamaya çalıştılar küçük bir indirimle. Amaç burada mağduriyetimin giderilmesiydi. Durumu bahane edip indirim sağlamak değildi.

Bu gün ''kimden aldın?'' veya ''faturası nerede?'' ya da ''garanti süresini geçti mi?'' diye sorular bir çok büyük firma tarafından artık sorulmuyor. Sıkıntı varsa derhal değişikliğini yapıyorlar. Nedenide firmanın marka değerini dünyanın her yerinde korumak. Bir arkadaşım garanti süresi geçmiş bugünkü bedeli 400 TL veya bunun biraz üstünde olan karbon sele borusunu kırdı. Durumu fotolarıyla (benim yaptığım gibi ) EASTON firmasına gönderdi. Sonuç aynı boru sıfır olarak kargo bedeli ödemeksizin gönderildi.Hemde bedava. Bugün başka bir arkadaşım karbon SCOTT kadrosunu sadece boya çatladığından dolayı ücretsiz değiştirebiliyor.

Açıkçası benim beklentimde bugün buydu ama bedeli biraz önce saydığım ürünlerden rakam olarak daha aşağıda olan basit bir alu-kadroyu değiştirmemek için bahane üretilmesi hiç hoş olmadı. Benim için bu kadronun vatandaş olarak bir parasal bir çıktısı var ama firma tarafından bakacak olursanız senede bir kaç kez olabilecek bu tür kusurlar için ödeyecekleri bedel çok komik olacağı gibi parayla yapamayacakları bir reklamıda gerçekleştirme fırsatını kaçırmış oldular. Görüyorumki etiketlerine bir kaç bin euro veya dolar koydukları bisikletlerini veya malzemelerini diğer firmalar gibi savunamıyorlar.

Bu gün yaşadığım bu mağduriyeti sadece sizinle paylaşmak istedim. Amaç bir polemik yaratmak değil. Konu, kadro gibi bir ürünün sadece iki sene dayanması ve kusurlu üretimi garanti süresi gibi bir kriterle değerlendirerek mağdur edilmemin sonucu bir tepki olmasıdır.
 
Scudo
Çok şey beklemişsiniz.

Geçenlerde bisiklet dükkanı sahibi bir ağabey ile konuşmamızda benzer bir konu geçti. Bayi toplantısında firmaya, ömür boyu kadro garantisi vermesi konusunda öneride bulunmuş. Sonuç malum; reddetmişler. Ağabey diyor ki: yılda Türkiye çapında gelebilecek sorunlu kadro sayısı bir elin parmaklarını geçmez, bunun firmaya maliyeti önemsiz, bu sayede yapacağı reklam ise muazzam.

Allah akıl fikir versin onlara. Bize de sabır!
 
Tek bisiklet değil birçok ürün için insanlar satış sonrası hizmetin daha iyi olacağını düşünürek yerel firmaları tercih ediyor ama gel gelelim bi firma yurtdışından binlerce km öteden sorunu çözebilirken, bizim yerli firmalarımız hala ufak hesaplar peşinde.
 
bencede bu konuya el atsalar iyi olur. yerli malı kadro kullanmayı yaymak istiyor firmalar,ama böyle sorunlar olunca sıkıntı oluyor. yabancı firmaların ne farkı var,adamlar okyanus ötesinden kargoyla bedava parça gönderiyor.türkiyede yerli bisiklet gelişmesi için bu sorunlar aşılmalı bence. umarım bu sorunu dikkate alıp,gereğini yaparlar.
 
çok geçmiş olsun demekle yetinebiliyorum
ancak hiç bir çözüm bulamaz iseniz kadronuzu güzel bir kaynak ustasına götürüp aluminyum kaynağı ile tekrar kullanılacak duruma getirebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet LALEOĞLU
çok geçmiş olsun gerçekten çok üzüldüm:(
evet kadronuz kaynattırıp kullanabilirsiniz.
bundan 1.5 yıl önce sıkı bir kaza sonucu 11 parça olan trek im sayesinde bile yenisini alırken iyi bir indirim yaptılar %25 e yakın bir indirim yaptıkları halde arka kaliperim de bi takılma vardı hiç getir görelim bile demediler direk gönderdiler değistirdim eskisini gönderdim.
trekinde belli bir garanti kriteri var tabi kaza yapma,boyama ama atla zıpla kırıldımı değiştiriyolar(kırabilenlerede şaşıyorum).istanbula gittiğim zaman götürdügümde yapılan bakımlar çok şaşıtmıstı beni akortlarına göbeklerine fren ve vites telleri yağlandı falan bir zincire karışmıyolar 2 ayda bir yenilemem gerekiyo çünkü.
bana bu kadar trek i ve bisikleti sevdiren bahar hırdavat'ada tekrar çok teşekkür ederim.
 
Bende bişeyeler söylemek istiyorum ;

Öncelikle ben paylaşım için teşekkür ederim... Kaybedilen tek müşteri aslında kaybedilmiş binlerce müşteri demektir... Hem yerel bir firmanın olmasını istiyorum hem sedonayı beyeniyorum hem de bundan bugüne kadar mutluluk duyuyordum! Yaptırdıkları kadro taiwandan buraya parça başına en kötü ihtimalle 100 tl falandır ama size yapılan şey çok ayıp...

Bugün bazılarımız ekonomik nedenlerle veya ülkemiz para kazansın diye bizler bu tip markaları tercih ediyoruz ama bence gerçekten yurtdışından almamız lazım. Bugün bir giant, bir scott asla bu tavrı göstermez! Ömür boyu aslanlar gibi garanti verir...

Aslı bisikletin tavrı hiç yakışmadı hem de hiç!!!! Bence zaten toplanmış bir bisiklet almayın sonunda kendimiz topluyoruz ! Madem ki kendimiz topluyoruz biraz geç olsun ama kadro scott olsun gt olsun merida olsun giant olsun... Biz biz olalım kaliteden şaşmayalım...

Ayrıca hatalarını düzelteceklerini hiçte sanmıyorum zaten bu saatten sonrada düzeltmesinler bence herkes kendine yakışını yapar!!!
 
sedonanın çok eksiği var birincisi fiyat opsiyonu her bayii ayrı fiyat veriyor birde şunu söylemek istiyorum bazı fedakarlıklar yapmak gerek marka olabilmek için gördüğüm kadarıyla sedonada bu yok biraz hesapçı davranıyorlar bence biraz daha hoşgörülü olmalılar zira bu bisiklet senin bir ürünün insannlar her zaman bir güvence arar haklı olarak marka güven vermiyorsa onu tercih etmenin bir anlamı yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet LALEOĞLU
Sorunuma burada duyarlılık gösteren herkese teşekkür ederim. Dediğim gibi; Amaç, bir şeyleri provoke etmek değil ama her an herkesin başına gelebilecek bu tip olaylarda benim gibi yerli firma ürünlerini kullanan arkadaşlarla ortak bir paydada buluşmak. Neticede aldımız her bisiklet veya parça için ciddi paralar veriyoruz ve yabancı firmaların yaptığı gibi yerli üreticilerinde bizleri ciddiye almalarını sağlamalıyız diye düşünüyorum. Bunu markayı karalayarak yapmakta iyi bir yöntem değil.Her firmanın ürettiği mallarda belli bir oranda kusur vardır. Önemli olan bunları tazmin edebilmesidir.
Ancak bu forum ortamı bize benzersiz bir güç veriyor (verdikleri ilanlara bakmanızı rica ediyorum) ve bir çok yerli firma tarafından da dikkate alınıyor. Öyle ise, toplam kalite duyarlılığından uzak davranışlar sergileyen bu firmalara buradan vereceğimiz tepkiler er ya da geç amacına ulaşacaktır. Biz büyük bir camiayız. Bu forumun gücü bunu gösteriyor. Bu gücü doğru kullanırsak bu sıkıntıların azalacağını düşünüyorum. Bunun için bu sorunların burada dillendirilmesi ve mağdur olan arkadaşlarımızın camia olarak organize bir şekilde desteklenmesinde fayda var.
 
adı gectıgıne gore rahatlıkla basıma gelenı anlatabilirim:
2 adet schwalbe crazy bob için beni boludan istanbula davet etti kargo yapamazlarmıs gerekceleri tokmuş prensipmiş hesabına havale yapıyım dediğim halde yapmadılar! ardından ileri motor ticaret (esnaflığa dikkat bu firmadan sadece 3 tekerli bi kargo bisikleti almıştım)murat abiye izah ettim sen parayı bana yolla dedi ben alır kargo ederim sana dedi.
-tek yapacagı aksam 17.00 da kargo firmaları uğrar aslı bisikletde vericekti kargocuya onlar getiricekti.buna istinaden schwabeyi daha doğrusu aslı bisikletin ithal ettiği ürünleri kullanmama kararı aldım bontragerinde güzel dıs lastikleri olduğumu farkettim piyasa malı kullanırım ama aslı ürünlerini kullanmamaya da kararlıyım.
 
ürünün garantisi bitmiş..alırkende ürün ömür boyu garantili dememişler.

anlamadığım buna rağmen neden ısrar ediyorsunuz.

sony , philips vs markalardan aldığınız ürün garanti süresi bittikten sonra

arızalanırsa garantiden tamir ediliyor mu ? yada değiştiriliyor mu?

sedona alarak zaten baştan bazı şeyleri kabullenmişsiniz
 
Açıkçası firmanın yaptığı olayı çokta kötümser karşılayamadım çünkü garanti süresi bitmiş bir ürün. Firma yardımcı olur,olmaz onların insiyatifine kalmış birşey tamamen ki yinede yardımcı olmaya çalışmışlar azda olsa. Yenisiyle değiştirmediler diyede bişey söylemeye hakkımız yok maalesef,adamlar en başından 2 yıl garantisi var demişler sonuçta.
 
  • Beğen
Tepkiler: kuduzk9
Elektronik eşya ile bisiklet kadrosunu karşılaştırmak bence çok da doğru değil. Neticede kadroları 2 yıl kullanmak için almıyoruz, eğer firma kadrosuna 2 yıldan fazla garanti veremiyorsa ben o malı kullanmam, en azından kadro için böyle düşünüyorum. Kullanım hatası olmayan hangi sebep kadroyu 2 yıldan sonra kullanılmaz hale getirecek? Mantıklı bir izahı var mı? Ha varsa yine kullanmam demek ki firma malına 2 yıl güveniyor anlamını çıkartırım bundan...
 
Benim de başıma gelmişti ama bir farkla, bir araba arka tekere hafiften çarpmış, jantı yamultmuştu. Birkaç hafta sonra kadroda çatlak olduğunu farkettim. Servis birşey olmaz dese de firmaya yaşadığım kazayı da anlatan mail attım. Hemen cevap geldi. iki hafta içinde de kadromu değiştirdiler. ( Üstelik kadro boyu bana biraz küçüktü - bilmeden almıştım, kadro boyu da değişmiş oldu - ) . Bana bu ilgiyi gösteren firma Sedona değil bu arada, reklam olmasın, başka bir firma.

Şimdi yeni kadroyla yollardayım. Bu firmaların müşterilere bakışı bence başka bir şey değil. Ama bu çok önemli tabii. Geçmiş olsun
 
madem yasal sureç 2 yıl scot trel gıant nasıl oluyoda 12 yıl once sattıgı kadroyu değistiroyo.
BOMBA SORU:sedonayla bu 3 markayı donanım ları olarak fiyat karsılastırmasını ele aldığımızda neden %10-15 gibi küçüçük bir fark çıkıyo?
aynı segmentteki modellerde bu 3 marka pahalı inkar etmiyorum(%10-15)ama büyütülecek bi rakam olmadığı aslı bisiklet sayesinde anlaşıldı.
-buda benim görüsüm 3 marka tanırım her sektörde bunlar müsteri kullansın diye üretir gerisi satmak için.ÖR:BMW-TOYOTA-FORD/SCOT-TREK-GIAN/PIONEER-TECHNİCS-JBL/TOSHIBA-ASUS-SIEMENS vb.
 
Geri