1. köprüye bisiklet yolu

B

BF Okuru

Misafir
Köprüden tekil olarak bisikletle geçiş güvenli değil. Trafikten bağımsız olarak rüzgar açısından da tüm cephelerden açık olduğunda ortalama güçlü bir rüzgar bisiklete çok sorun çıkarır. Arabaları bile alabora edebileceği zamanlar oluyor, uygun bir iklim yok bu durum için.

San Francisco köprüsüyle kıyaslayacaksak eğer; San Francisco'nun iklimi ve köprü uzunluğu bizimkilerle aynı değil. Hatırlamakta fayda var.
 
Scudo
B

BF Okuru

Misafir
@barış barış

yok bi dövülecek hareket yapmayacağız,çok basit bi hareket söz konusu,bisikletlerin üst borusuna ruloladığımız pankartları kaldırımda durarak açacağız ,ve resimleyeceğiz ,bu 10 kişi ile başlar ,50 kişi olur bi de bakmışsın 200 kişi olmuş hoydeee sonra kanlıcaya yoğurt yemeye yazın başka ne yapılır..

@drumbanger

şu yapılabilir nitekim yarıya kadar sürdüm ve gördüm ,yaya girişine tel örgü çekilir, 2 metre .
 

kutsaruzgar

Daimi Üye
Kayıt
16 Nisan 2016
Mesaj
264
Tepki
267
Yaş
43
Şehir
ist
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Sedona
Ben motorla çok geçtim, hatta kar yağarken bile. Bisiklete ayrılan tarafın trafik yönüne pleksi yaparlar, hem araçların hem doğal rüzgarın etkisi %60 tan fazla ortadan kalkar.
@Kudret Kurtcebe hocam yaz bizide...
 
B

BF Okuru

Misafir
@kutsaruzgar

tarihi hep birlikte belirleriz kuzey ege,ok dedi sercan ok. dedi asusmune ok .dedi

1-kuzey ege
2-asusmune
3-sercan
4-kutsaruzgar

üsküdar motor iskelede 09.00 'da toplanırız ,ilk 10 kişilik bir kontenjan oluştururuz ,talep olur ise kontenjan 30 kişi olur.
bu arada kırtasiyeden ebadı 1 metre olan resim kağıtları alırız siyah keçi kalemi ile isteklerimizi yazarız .

1- köprüye bisiklet yolu istiyoruz
2- köprü hakkımız
3-"Bize bir yol lazım"
"Bisiklete binmenin güvenli bir 'yolu' olmalı"
4-temiz enerji bisiklet

gibi,,,
 

gmfaruk

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Kasım 2013
Mesaj
1.102
Tepki
1.109
Şehir
istanbul
Bisiklet
Kron
Abi ben de varim

Ayrica critical mass'le iletisime gecilmesi lazim
 
B

BF Okuru

Misafir
@gmfaruk

tarihi grupça belirleriz.

1-kuzey ege
2-asusmune
3-sercan
4-kutsaruzgar
5- gm faruk

saat 09.00-üsküdar motor iskelesi,
evde pankart hazırlayabiliriz 1 metre ebadında resim kağıdına istekler sıralanır,

1- köprüye bisiklet yolu istiyoruz
2- köprü hakkımız
3-"Bize bir yol lazım"
"Bisiklete binmenin güvenli bir 'yolu' olmalı"
4-temiz enerji bisiklet

gibi,

12 haziran keşif yapacağım nerede duracağımıza dair,köprü yoluna çıkan yol var akabinde kaldırım var ,orada durabiliriz o noktada pankartları açarız ,resim çeker bi arkadaş ,bu arada araçtan ve otobüslerden geçenler bizleri görecek, farkındalık yaratacağız. durduğumuz yer bisiklete yasak olmayan yer olacaktır .düdük çalınabilir,bisikletin önünede afiş olabilir.istekler yazılır.aynı gün kanlıcada yoğurt yemeye gideriz..

pankartı evde hazırlayacağım rulo yapıp üst boruya geçireceğim iple tutturacağım...
 

ElcaSeJawS

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Nisan 2015
Mesaj
673
Tepki
546
Yaş
37
Şehir
istanbul
İsim
fatih
Bisiklet
Cannondale
Benim de anlam veremediğim sey bu neden ben ücret odeme den bir yakadan bir yakaya gecemiyorum !
 
  • Beğen
Tepkiler: Kafaikiteker
B

BF Okuru

Misafir
@forwett

o yetkiliyi alnından öperim en uygun köprü 1.köprü,şimdi,diyelim anadolu yakasından geliyor bisikletli,nerden geçecek beşiktaşa,soldan ,soldan girebilmesi için yayaların kullandığı bir yer var ,yukarıya çıkıyorlar basamaklardan ,bisikletli oradan çıkar,ve durağa ulaşır,ordan direk yaya girişine soldan bisiklet yolu olur,ikinci alternatif bisiklet yolu bu olur,soldan giderken 2 metrelik kafes olur ,soldan devam eden bisiklet yolu ya yıldız üniversiteye kadar kadar bisiklet yolu olur ya da asansör ile ortaköye inilir.

@ElcaSeJawS

ücretsiz bende isterim tabi,dedimki alacaklar ise 1 lira alsınlar, ha bu bir liralar zamanla köprüde bozulan bisiklet yollarına gider,iyi niyet esastır.

birde şöyle düşünelim.diyelim soldan köprünün ortaköy ayağına asansör yapıldı ,bu asansörün elektrik faturası var tabi bakım masrafı bunlar para ,ayrıca köprünün anadolu yakasının sağ girişinede yayalar için geçiş hakkı tanınır ,böylelikle yayalarda köprüden faydalanır onlarada 1 lira,millet yürüyerek köprüden geçer ,asansörle ortaköye iner. çokmu zor kardeşim bunları yapmak,ama diyorum ya, türkiye büyük ülke,bide bürokrasi olmasa...
 

BugraKargi

Üye
Kayıt
4 Temmuz 2015
Mesaj
72
Tepki
32
Yaş
25
Şehir
Trabzon
İsim
Buğra Kağan Kargı
Bisiklet
b'Twin
Konuyu takipteyim. İstanbul da yaşamasam da sürekli İstanbula geliyorum ve köprüden manzara izleyerek bisikletle geçmek isterim. Birde fikir sunayım; bu zamana kadar çok fazla pankart vb. işle uğraştım. Büyük bir kumaş alınıp kumaş boyaları ile boyanıp bizi destekleyen derneklerin adları ve logoları çizilebilir. Umarım başarılı bir çalışma olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kafaikiteker
B

BF Okuru

Misafir
@BugraKargi

dernek, bisikletliler derneği,ama onlardan bir destek şu an yok,bisikletli ulaşım platformu yazacağım pankartın altına ,kısaca bup olacak.bup dernek değil,bağımsız sürücüleriz.

ayrıca bisikletli ulaşım platformuna teşekkür ederim ,çalışmalarını takdirle karşılıyorum ,bundan sora face 'den aktivitelerinde yer alacağım.buradanda,


Öncelikle BUP'u tanıyalım. Kimdir? Amacı nedir?

Bisikletli Ulaşım Platformu, kent içi ulaşımını bisikletle gerçekleştirenlere destek olmayı, bisikletli ulaşımı yaygınlaştırmayı ve kamu kurumları ile belediyelerin ulaşım politikalarında bisiklete önem vermelerini sağlamayı amaçlayan bağımsız ve gönüllü bir oluşumdur. Gerçekleştirdiği etkinliklerle ve eylemlerle bisikletin bir ulaşım aracı olduğu gerçeğini toplumun mümkün olan en geniş kesimine yaymayı ve bu konuda farkındalık oluşturmayı hedeflemektedir.

(link)

BUP neler yapmıştır?

BUP kurulduğu Aralık 2013’ten beri İstanbul’un farklı ilçelerinde farkındalık turları gerçekleştiriyor. Bu etkinliklerde trafiğin içinde ve hem yaya hem araç trafiğinin yoğun olduğu ana caddelerde sürüş gerçekleştiriliyor. Etkinlik öncesi rota belirlenirken güzergahın bu kriterlere uygun olmasına özellikle dikkat ediliyor. Farkındalık turlarına ortalama 200-300 bisikletli katılıyor ve trafiğin içinde bisiklet görünürlük ve farkındalığını artıran sürüş gerçekleşiyor. Düdükler, ziller ve bisikletlere asılan sloganlarla, bisikletlilerin trafik içinde yerleri ve hakları olduğu çevredeki tüm araç sürücülerine ve yayalara anlatılıyor.

BUP ilk eylemini Ocak 2014’te, bisiklet için alınan ek ücretin kaldırılması ve sadece gece değil yoğunluğun azaldığı öğle saatlerinde de bisiklet alınması talebiyle ‘Bu Bisiklet Metrobüse Girecek’ sloganıyla Söğütlüçeşme Metrobüs istasyonunda gerçekleştirdi. Trafikte hayatını kaybeden bisikletlilere dikkat çekmek için ‘Bisikletli Ölümlerini Durdurun’, bisikletlilerin trafikteki haklarını sürücülere hatırlatmak için ‘Trafikte Biz de Varız’, bisiklet yollarına park eden araçlara karşı ‘Sticker’, bisiklet yollarının önemine dikkat çekmek için ‘Yol Boyama’ eylemleri gerçekleştiriyor.

BUP bisikletlilerin de söz hakkı olması gerektiği düşüncesinden yola çıkarak Türkiye’nin ilk bisiklet forumlarını gerçekleştirdi. Dünyanın pek çok şehrinde aynı hafta sonu organize edilen, şehirlerin bisiklet dostu tasarımlara kavuşması için yeni fikirlerin üretilerek hayata geçirilmesini hedefleyen ve Türkiye’de ilk defa gerçekleşen Cyclehack organizasyonunu destekledi.

Kamu kurumları ile belediyelerin ulaşım politikalarında bisikletli ulaşımı gündemlerine almaları ve bisiklete önem vermelerini sağlamak amacıyla ortak projeler yürüterek hayata geçirilmesine katkıda bulunuyor.

(link)

BUP çeşitli yazılı-görsel basında yer almış diyorlar. Bunlar nelerdir?

Bisikletli Ulaşım Platformu bisiklet üzerine gerek kendisinin organize ettiği, gerekse destek verdiği konular çeşitli mecraalarda haber konusu olmuşur. Detaylı bilgiye aşağıdan ulaşabilirsiniz.
(link)

Peki ya harita olayı nedir? Yenilir mi yoksa içilir mi? Nasıl oluşturuldu?

Bisikletli Ulaşım Haritası, bisikletle bir sorun yaşandığında çözüme en kolay yoldan ulaşılması için hazırlandı. Tüm Türkiye’yi kapsayan ve teknik altyapısı BUP tarafından oluşturulan haritanın verileri BUP’u takip edenler tarafından gönderiliyor. Haritanın içeriğinde tüm Türkiye’deki bisiklet yolları, bisiklet dostu işletmeler, bisiklet kiralama yerleri, tehlikeli mazgallar, bisiklet park yerleri, bisiklet tamircileri, belediyelerin akıllı bisiklet istasyonları yer alıyor. Uygulama, en yakın bisiklet tamircisinin konumunu rota olarak çiziyor ve irtibat bilgilerini veriyor.

Web tabanlı versiyona ek olarak, haritanın Android ve iOS işletim sistemleri için uygulaması bulunuyor ve ücretsiz yüklenebiliyor. Harita uygulaması, Apple mağazasında “featured” olarak, yeni uygulamalar arasında kısa sürede öne çıktı.
Bisikletli Ulaşım Haritası’nı Google Play ve App Store'dan ücretsiz indirebilirsiniz.
Web üzerinden görüntülemek için;
(link)

Haritaya veri göndermek için aşağıdaki formu doldurmanız yeterlidir.
(link)

BUP ile nasıl iletişime geçebiliriz?

Forum üzerinden bana veya (link) arkadaşımıza mesaj atabilirsiniz.
Web sitemizdeki adresimizden form doldurarak iletişime geçebilirsiniz.
(link)

Sosyal Medya hesaplarınız yok mu peki?
Var tabi :)
Facebook Grup Sayfası: (link)
Facebook Hayran Sayfası: (link)
Twitter: (link)
Instagram: (link)
YouTube Kanalı: (link)

Her hangi bir sosyal medyayı kullanmak istemeyenler de e-mail aboneliği yapabilir. Böylece (link) adresinde yeni bir konu yayınlandığı zaman e-mail yoluyla haberdar olabilirler. Bunun için de Anasayfanın en altında Buplog Via Eposta kısmına mail adreslerini yazabilirler
(link)

(link)

teşekkürler bup,,,,,

bu demokratik mücadele 10 yılda sürse ben 10 yıl boyunca bu forumda bu topiği güncellerim ,asla yılmam.inadım inat........
 

BugraKargi

Üye
Kayıt
4 Temmuz 2015
Mesaj
72
Tepki
32
Yaş
25
Şehir
Trabzon
İsim
Buğra Kağan Kargı
Bisiklet
b'Twin
@Kudret Kurtcebe Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bu hepimizin davası ve arkasındayız.
 
Kayıt
26 Şubat 2014
Mesaj
170
Tepki
139
Şehir
İstanbul, Erenköy
İsim
ŞükrüGüllüoğlu
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet yolları E-5 ve köprü yolu gibi bisikletliler için zor olan yerlere yapılmalı. Sahile, sütliman yerlere değil. Öncelikli proje 1. köprü ardından E-5 olmalı. Teşekkür ederiz Kudret Bey.
 
B

BF Okuru

Misafir
haklı olarak dernek bu harekette var olmuyor,onları eleştirmiyorum,derneği bağlar bu hareket,son bana atılan mesaj bu yöndede,madem murat bey tv 'de durumu açıkladı,köprüye bisiklet yolu için hamle yaptı,artık hareket zamanı,bu konuda çalışmalar oluyorda ,biraz ağır oluyor,şu anda san fransisko köprüsünden bisiklet ile millet geçiyor,bisikleti alan üsküdarı çoktan geçti,bu köprünün açılışında 15 yaşında idim ,ve orda idim.sene 1973,bu köprü açılalı 43 yıl olmuş,bunca zamandır adama derlerki niye bisiklet yolu yapmadınız.

(link) (link) Biz bu yöntemi en son seçenek olarak düşünebiliriz, şu an girişimlerimiz sürüyor, şu aşamada bu tür bir eylemi doğru bulmuyoruz

gelen cevap bu,,girişimler sürüyor,bence ağır gidiyor,kaplumbağa misali.

dernek girişimlerine devam etsin tek başıma gider hiç bir hareket yapmadan resim çeker buraya koyarım,bu topik 10 yıla kilitlendi,10 yıl içinde bir bisiklet yolu göremez isem pes vallahi derim.

(link)

destek zamanı

1875 kişi lazım ,5000 kişide iş biter ,,,



Köprünün yanlarında her biri 3 metre genişliğinde, kullanılmayan yaya yolları var. Bunlardan birinin bisiklet yoluna dönüştürülmesini istiyoruz.

Gerekli görülmesi halinde daha yüksek tırabzan eklenebilir. Bisikletlilerin iki yakadan köprüye sürerken güvenlik ve konforlarını arttıracak bisiklet yolları yapılabilir. Bunlar teferruat... İlk adım atılsın istiyoruz!

İlk adım atılsın ki inşaatı devam eden Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İzmit Körfez Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nde aynı hata tekrar edilmesin; Bisiklet yolu eklensin. Karar vericilerin, mimarların, mühendislerin mücadelemizi görmesini sağlamak, yaptıkları projelere biz bisikletçiler için de yollar eklemelerini, gerekli düzenlemelerin yapılmasını istiyoruz.
Projelerin, bisikletçileri, tekerlekli sandalyelileri, görme engellileri, yaşlı ve hamileleri unutmadan, herkesi düşünerek, herkes için erişilebilir bir kamusal alan düsturuyla çizilmesini talep ediyoruz.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Orhan Gazi (İzmit Körfez) Köprüsü, şehir hayatından kaçmak, yakın çevrede pedal çevirmek isteyenler için harika rota alternatifleri sunuyor. İnşaatı devam eden bu köprüler, buradaki seslenişimize rağmen bisiklet yolu eklenmeden açıldığında Türk bisikleti büyük darbe alacaktır.

Bu köprüleri sportif veya rekreasyon amaçlı bisiklet sürenler dışında, uluslararası bisiklet turu yapan bisikletçilerin de kullanacağı unutulmamalı. Bir tur bisikletçisi, yoğun istanbul trafiğine girmek yerine kuzey ormanlarının içinden geçerek pedal çevirebilir, devamında Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullanarak yeşillikler içindeki yolculuğunu sürdürebilir. Aynı tur bisikletçisi, sanayi tesisleri ile dolu İzmit Körfezinden geçmek yerine, doğal güzelliklerinin sahip coğrafyalara, ege sahillerine, iç anadoluya Orhan Gazi (İzmit Körfez) Köprüsünü kullanarak erişebilir.

Boğaziçi köprüsünün bisikletli ulaşıma açılması önerimize otobanda bisiklet sürmenin yasak olduğunu söyleyerek karşı çıkanlar oluyor; Bu sorun yolun paralelinde bisikletçiler için ayrı bir şerit açılarak rahatlıkla üstesinden gelinebilecek bir detay. Ayrıca arabalar için otoyollar varsa, bisikletçiler için de var. Dünyadaki örneklerini merak edenler (EuroVelo) Avrupa Bisiklet Otobanı Ağını inceleyebilirler.

Bunların gerçekleşmesi sizin imzanız, Engelsiz Pedal Derneği gönüllüleri olarak da bizlerin elimizi taşın altına koymamız gerekiyor. İmzayı basın, kampanyayı paylaşın, biz bu mücadelenin peşini bırakmayacağız. Bize güvenebilirsiniz.

İnşaatı devam eden köprüler de dahil Boğaziçi Köprüsünün Bisikletli Ulaşıma açılmasını sağlamak adına herkesten, özel olarak da hukukçulardan destek bekliyoruz. Niye geçilmiyor köprüden, yasal olarak neye dayandırıyorlar, ne yapılırsa bu yasal engeller kalkabilir gibi konularda elimizi güçlendirecek hukuki bilgiler, kampanyayı yürütürken işimize yarayacaktır.

5000 imza olsun,
Montrö Boğazlar Sözleşmesini imzalayan tüm tarafları Aynı masada buluşturacağız.

10.000 imza olsun,
Amerika Birleşik Devletler Başkanı dahil herkesi devreye sokacağız.

Nedir Bu Engelsiz Pedal Derneği:
(link)

Çıkış Filmimiz:

Derneğimiz Hakkında Basında Çıkan Bazı Haberler:
RADİKAL
(link)
ALJAZEERA
(link)

EKŞİSÖZLÜK
(link)
 

mtbcanavarı

Daimi Üye
Kayıt
19 Eylül 2015
Mesaj
279
Tepki
162
Şehir
zng
İsim
mosso
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bu işlerlerle uğraşan önemli kademelerdeki kişilerle konuşmak lazım yoksa hayal gibi birşey bunca işin arasında kimse bununla uğraşmaz.
 

byhsyn34

Aktif Üye
Kayıt
12 Haziran 2015
Mesaj
128
Tepki
79
Şehir
Istanbul
İsim
Hüseyin I
Bisiklet
Salcano
+1 fakat bu hafta c.tesi pazar çalısıyorum.
+2 Arkadaşımı daha getiririm. :)
 
B

BF Okuru

Misafir
@Arınç

köprü kimin sorumluluğunda

1- ulaştırma bakanlığı

ya da

2- köprüyü sponsör firma işletiyor ise o sorumlu

bisiklet yolun masrafı kimden çıkacak,bu yukardaki kurumlardan,ulaştırma bakanlığının yerini biliyorum ,danışma kısmından bilgileri aynen alır iletirim,

@byhsyn34

tarihi grupça belirleriz.

1-kuzey ege
2-asusmune
3-sercan
4-kutsaruzgar
5- gm faruk
6- byhsyn34 -iki arkadaşı ile

saat 09.00-üsküdar motor iskelesi,
evde pankart hazırlayabiliriz 1 metre ebadında resim kağıdına istekler sıralanır,

1- köprüye bisiklet yolu istiyoruz
2- köprü hakkımız
3-"Bize bir yol lazım"
"Bisiklete binmenin güvenli bir 'yolu' olmalı"
4-temiz enerji bisiklet

gibi,

(link)

kaldı 1862 imza,,,,,

3.138 destekçi var yalnız bunların ne kadarı 34 plaka,eğerki bir kampanyada 10.000 kişi istanbuldan destek çıkar ise kazın ayağı değişir,birazda insanımızda bitiyor iş,senenin 363 günü bize yasak ise sadece 1 gün için geçiş veriliyorsa,bu neyi gösterirki,hiç bir şeyi,istanbul halkı köprüden bisiklet ile geçmeye hazırmı ,böyle bir anket yapılsa faydalı olur,deneklerin kaçta kaçı işine bisiklet ile gidecek bakalım ,bu anket sonuçlarıda önemli,
ayrıca senenin bir günü köprüden geçelim eğlenelim diyorsak umurumuzda bile değil ise bisiklet yolu kendimi servantesin donkişotuna benzetebilirim, altımda bisiklet ile yel değirmenlerine karşı savaşırken kendimi yerde görmekte var,ama genede küçük bir gösteri yapmaya deyecek.
 
Kayıt
30 Eylül 2015
Mesaj
72
Tepki
78
Şehir
Türkiye
İsim
Gökhan Altınelliler
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
ben yapıcam bireysel gecicem hızlı bir şekilde kanunen sıkıntı biliyorum ama eylem eylemdir
 
  • Beğen
Tepkiler: Kafaikiteker

C. Tiryaki

Daimi Üye
Kayıt
15 Nisan 2014
Mesaj
204
Tepki
348
Yaş
36
Şehir
Göztepe / ISTANBUL
Bisiklet
Scott
Olmayacağını bile bile imzamı attım. İnşaallah olur tabi.

Köprünün üzerine değil 3 metre, 13 metre de ilave edilir. Bisikletin ağırlığı ne ki? Hiç sıkıntı değil. Sıkıntı zaten köprüden geçtikten sonra başlıyor... O yol köprü biter bitmez beni Beylerbeyi ya da Ortaköy'e atacaksa, yani ben köprüden çıkıp devam edemeyeceksem hiç bir şeye yaramaz.

İstanbul trafiği denilen karmaşada, köprüden sonra şerit sayısı 3 e düşen otoyolda kimse bisiklete öncelik vermez. Veremez. Önce trafik çözülür, sonra bisiklet yolu. Bisiklet yolu ile trafik sıkııntısı çözülemez. Köprü bağlantı yollarında bisiklet yolu için yapılacak herhangi bir daraltmaya kimse izin vermez diye düşünüyorum.

Gerçekler acıdır... Tekrar söylüyorum; İnşaallah yapılır ve İnşaallah yanılan ben olurum.

Küçük bir tavsiye: Pankart, döviz ya da forma vb. bir şey yaptırılacaksa ne olur o "köprü hakkımız" olmasın.

O değil de bilmediğim için soruyorum; neden 5000 imza? 5000 imza toplanınca ne oluyor? 5000 imza toplanınca yapılması şart mı?
 
B

BF Okuru

Misafir
@Speker

medya bu işe ne kadar sıcak bakar bilemem,ben üstüme düşeni aynen yaparım,insanları kaldırıma çıkartacam kaldırımda pankart açacağız,pankartları açacağımız yer yasak olan yer değil zati,resimler çekilir video çekilir,youtube 'a konur ,dönüştede kanlıcada yoğurtlarımızı yeriz.