Bisiklet Yolculuğu,
Onur Yılmaz,
Samet Horasan ve
63 kişi daha
ilk mesajıma teşekkür eden 66 kişiye teşekkür ederim.
(link)
1676 imza gerekiyor.
Köprünün yanlarında her biri 3 metre genişliğinde, kullanılmayan yaya yolları var. Bunlardan birinin bisiklet yoluna dönüştürülmesini istiyoruz.
Gerekli görülmesi halinde daha yüksek tırabzan eklenebilir. Bisikletlilerin iki yakadan köprüye sürerken güvenlik ve konforlarını arttıracak bisiklet yolları yapılabilir. Bunlar teferruat... İlk adım atılsın istiyoruz!
İlk adım atılsın ki inşaatı devam eden Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İzmit Körfez Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nde aynı hata tekrar edilmesin; Bisiklet yolu eklensin. Karar vericilerin, mimarların, mühendislerin mücadelemizi görmesini sağlamak, yaptıkları projelere biz bisikletçiler için de yollar eklemelerini, gerekli düzenlemelerin yapılmasını istiyoruz.
Projelerin, bisikletçileri, tekerlekli sandalyelileri, görme engellileri, yaşlı ve hamileleri unutmadan, herkesi düşünerek, herkes için erişilebilir bir kamusal alan düsturuyla çizilmesini talep ediyoruz.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Orhan Gazi (İzmit Körfez) Köprüsü, şehir hayatından kaçmak, yakın çevrede pedal çevirmek isteyenler için harika rota alternatifleri sunuyor. İnşaatı devam eden bu köprüler, buradaki seslenişimize rağmen bisiklet yolu eklenmeden açıldığında Türk bisikleti büyük darbe alacaktır.
Bu köprüleri sportif veya rekreasyon amaçlı bisiklet sürenler dışında, uluslararası bisiklet turu yapan bisikletçilerin de kullanacağı unutulmamalı. Bir tur bisikletçisi, yoğun istanbul trafiğine girmek yerine kuzey ormanlarının içinden geçerek pedal çevirebilir, devamında Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullanarak yeşillikler içindeki yolculuğunu sürdürebilir. Aynı tur bisikletçisi, sanayi tesisleri ile dolu İzmit Körfezinden geçmek yerine, doğal güzelliklerinin sahip coğrafyalara, ege sahillerine, iç anadoluya Orhan Gazi (İzmit Körfez) Köprüsünü kullanarak erişebilir.
Boğaziçi köprüsünün bisikletli ulaşıma açılması önerimize otobanda bisiklet sürmenin yasak olduğunu söyleyerek karşı çıkanlar oluyor; Bu sorun yolun paralelinde bisikletçiler için ayrı bir şerit açılarak rahatlıkla üstesinden gelinebilecek bir detay. Ayrıca arabalar için otoyollar varsa, bisikletçiler için de var. Dünyadaki örneklerini merak edenler (EuroVelo) Avrupa Bisiklet Otobanı Ağını inceleyebilirler.
Bunların gerçekleşmesi sizin imzanız, Engelsiz Pedal Derneği gönüllüleri olarak da bizlerin elimizi taşın altına koymamız gerekiyor. İmzayı basın, kampanyayı paylaşın, biz bu mücadelenin peşini bırakmayacağız. Bize güvenebilirsiniz.
İnşaatı devam eden köprüler de dahil Boğaziçi Köprüsünün Bisikletli Ulaşıma açılmasını sağlamak adına herkesten, özel olarak da hukukçulardan destek bekliyoruz. Niye geçilmiyor köprüden, yasal olarak neye dayandırıyorlar, ne yapılırsa bu yasal engeller kalkabilir gibi konularda elimizi güçlendirecek hukuki bilgiler, kampanyayı yürütürken işimize yarayacaktır.
5000 imza olsun,
Montrö Boğazlar Sözleşmesini imzalayan tüm tarafları Aynı masada buluşturacağız.
10.000 imza olsun,
Amerika Birleşik Devletler Başkanı dahil herkesi devreye sokacağız.
Nedir Bu Engelsiz Pedal Derneği:
(link)