Scudo Sports

1. köprüye bisiklet yolu

Yakın zamanda bu proje hayata geçer diye umuyorum. Olursa çok güzel olur gerçekten.
 
Scudo
Bisiklet Yolculuğu, Onur Yılmaz, Samet Horasan ve 63 kişi daha

ilk mesajıma teşekkür eden 66 kişiye teşekkür ederim.

(link)

1676 imza gerekiyor.

Köprünün yanlarında her biri 3 metre genişliğinde, kullanılmayan yaya yolları var. Bunlardan birinin bisiklet yoluna dönüştürülmesini istiyoruz.

Gerekli görülmesi halinde daha yüksek tırabzan eklenebilir. Bisikletlilerin iki yakadan köprüye sürerken güvenlik ve konforlarını arttıracak bisiklet yolları yapılabilir. Bunlar teferruat... İlk adım atılsın istiyoruz!

İlk adım atılsın ki inşaatı devam eden Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İzmit Körfez Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nde aynı hata tekrar edilmesin; Bisiklet yolu eklensin. Karar vericilerin, mimarların, mühendislerin mücadelemizi görmesini sağlamak, yaptıkları projelere biz bisikletçiler için de yollar eklemelerini, gerekli düzenlemelerin yapılmasını istiyoruz.
Projelerin, bisikletçileri, tekerlekli sandalyelileri, görme engellileri, yaşlı ve hamileleri unutmadan, herkesi düşünerek, herkes için erişilebilir bir kamusal alan düsturuyla çizilmesini talep ediyoruz.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Orhan Gazi (İzmit Körfez) Köprüsü, şehir hayatından kaçmak, yakın çevrede pedal çevirmek isteyenler için harika rota alternatifleri sunuyor. İnşaatı devam eden bu köprüler, buradaki seslenişimize rağmen bisiklet yolu eklenmeden açıldığında Türk bisikleti büyük darbe alacaktır.

Bu köprüleri sportif veya rekreasyon amaçlı bisiklet sürenler dışında, uluslararası bisiklet turu yapan bisikletçilerin de kullanacağı unutulmamalı. Bir tur bisikletçisi, yoğun istanbul trafiğine girmek yerine kuzey ormanlarının içinden geçerek pedal çevirebilir, devamında Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü kullanarak yeşillikler içindeki yolculuğunu sürdürebilir. Aynı tur bisikletçisi, sanayi tesisleri ile dolu İzmit Körfezinden geçmek yerine, doğal güzelliklerinin sahip coğrafyalara, ege sahillerine, iç anadoluya Orhan Gazi (İzmit Körfez) Köprüsünü kullanarak erişebilir.

Boğaziçi köprüsünün bisikletli ulaşıma açılması önerimize otobanda bisiklet sürmenin yasak olduğunu söyleyerek karşı çıkanlar oluyor; Bu sorun yolun paralelinde bisikletçiler için ayrı bir şerit açılarak rahatlıkla üstesinden gelinebilecek bir detay. Ayrıca arabalar için otoyollar varsa, bisikletçiler için de var. Dünyadaki örneklerini merak edenler (EuroVelo) Avrupa Bisiklet Otobanı Ağını inceleyebilirler.

Bunların gerçekleşmesi sizin imzanız, Engelsiz Pedal Derneği gönüllüleri olarak da bizlerin elimizi taşın altına koymamız gerekiyor. İmzayı basın, kampanyayı paylaşın, biz bu mücadelenin peşini bırakmayacağız. Bize güvenebilirsiniz.

İnşaatı devam eden köprüler de dahil Boğaziçi Köprüsünün Bisikletli Ulaşıma açılmasını sağlamak adına herkesten, özel olarak da hukukçulardan destek bekliyoruz. Niye geçilmiyor köprüden, yasal olarak neye dayandırıyorlar, ne yapılırsa bu yasal engeller kalkabilir gibi konularda elimizi güçlendirecek hukuki bilgiler, kampanyayı yürütürken işimize yarayacaktır.

5000 imza olsun,
Montrö Boğazlar Sözleşmesini imzalayan tüm tarafları Aynı masada buluşturacağız.

10.000 imza olsun,
Amerika Birleşik Devletler Başkanı dahil herkesi devreye sokacağız.

Nedir Bu Engelsiz Pedal Derneği:
(link)
 
aslında yaya yoluna bisiklet yolu yapılabilir, ancak şeritten ayırma söz konusu olamaz. çok vizyon sahibi arkadaşlar zamanında 3 şeridi nasıl yapmış ona bile şaşıyorum ya, yalnızca 2x3 genişliğinde yapmışlar köprüyü. genişlik araç trafiği için bile yetersiz.

yaya yolunu bisikletli ulaşıma açmak için, yaya trafiğine kapatmaya neden olan güvenlik sorunlarını ortadan kaldırmak gerekiyor. intihar benim bildiğim sebep, başka var mı bilmiyorum. buna karşı önlem almak gerekiyor, tabi bu önlem de fazladan rüzgar yükü demek. asma köprü gibi dinamik etkilerin özenle hesaplanması gereken bir yapıya da zarar vermeyecek şekilde alınmalı bu önlem. tabi rüzgar da halen önemli bir sorun. rüzgar paneli muhtemelen konulamaz, o zaman da hava durumunun elvermediği durumlarda köprüyü bisiklet trafiğine kapatmak söz konusu olabilir.

2 ve 3. köprülerde, bağlantı yollarında bisiklet sürmek zaten yasak olduğundan (otoyollarda yasak bildiğim kadarıyla) bisiklet yolunun olacağını sanmam. zaten 3. köprüde normal şartlarda bile inanılmaz bir rüzgar var.
 
@hashus1099

alternatif var işletici firmanın ortaköy ayağına asansör koyması ,orada güvenlikçi klubesi olacak tabi,asansör ile yukarı çıkılır,yaya geçidinden direk anadolu yakaya ,orada durak var,duraktan aşağı inilir ,ya da direk beylerbeyine sürülür.
köprünün sağ tarafına (avrupa yakaya göre )tel örgü çekilir yaya yoluna.

(link)

1668 imza kaldı.....
 
olmuyacak bir şey değil elimden geldiğinde destek olurum aslında bunu eyleme dökmek güzel tabiki NEDEN OLMASIN ???
 
(link)

kampanya ilerliyor,,

1659 imza kaldı

Çaylak-24, hashus1099, Cenk Akbulut ve 66 kişi daha

ilk mesajıma teşekkür eden 69 kişiye teşekkür ederim.

@gokhanaltinellliler

kampanyanın sonucunu alalım,5000 imza sonrası

5000 imza olsun,
Montrö Boğazlar Sözleşmesini imzalayan tüm tarafları Aynı masada buluşturacağız.

10.000 imza olsun,
Amerika Birleşik Devletler Başkanı dahil herkesi devreye sokacağız.

Nedir Bu Engelsiz Pedal Derneği:
(link)

netice inşallah hayırlı olacak

(link)

1653 imza kaldı..
 
İmzamı attım. En kısa zaman da köprülerin bisikletli ulaşıma açılması dileklerimle. Başta Kudret Bey olmak üzere emekleri geçen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
 
@Kudret Kurtcebe
İmza kampanyası yapabiliriz. Çok güzel olur siz İstanbullular için. Çok üzülüyoruz biz sizler için .

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Köprünün bisikletliye açılması ile birçok yeni bisikletlininde trafiğe çıkışı demek inşallah gerçekleşir
 
Bu yaz gideceğim 5000 km'lik yolun İstanbul Boğazı kısmına feribot eklemek zorunda kaldım. Bisiklet süren bir toplumun bireyleri güçlü, özgür, sağlıklı olur. Aklı başında bir yetkili, bu yüzden bu mücadelemize kulak verir. Bugün imza attım. Sadece köprü hakkımız için değil, bisiklet yollarını; yayaların, arabaların, özellikle motosiklet ve elektrikli bisikletlerin işgal etmesini engellemek için ve daha fazlası için imzaladım. Onların da sırası gelecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner Sarihan
Umut kırmak gibi olmasın ama unutun onu. Sanki 1. köprünün trafiği kendine yetmiyormuş gibi bir ek şerit de bisikletler için kimse yapmaz. Ben olsam ben de yapmam. Zaten şehir hatları bisikletleri ücretsiz alıyor.
Ancak 3. köprünün inşaatı hâla tam olarak bitmiş değil ve oradan geçecek araç trafiği de 1 ve 2 kadar yoğun olmayacaktır. Oraya yapılması için bir kampanya başlatmak daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum. Hatta daha evvel böyle bir şey düşünseydik inşaatın başlangıcında bu dediğimiz yaptırma ihtimalimiz oldukça kuvvetli olurdu bence.

Yine de kampanyayı imzalayacağım. Ne olacağı hiç belli olmaz dimi. :)))
 
1 köprüye ek şerit nasıl atılacak arkadaşlar. imkansız. hatta o köprüye bisiklet şeridi açmaları bile mümkün görünmüyor benim için.açsalar zaten metrobüse ek şerit açalardı. açamadılar trafiğe kattılar. ek şeridi bisiklete yapsalar o şerit bomboş kalır. arabalar sıkış tıkış giderken o seridi boş tutmazlar. bana hayal gibi geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alizee
@pcmnyk

araçların olduğu yerden şerit yapılmayacak,Köprünün yanlarında her biri 3 metre genişliğinde, kullanılmayan yaya yolları var. Bunlardan birinin bisiklet yoluna dönüştürülmesini istiyoruz.
 
şimdi inceledim, şöyle bir şey yapılabilir:
beşiktaş merkezden, yıldız katılımıyla köprü emniyet şeridine bağlanabilir bisiklet yolu. daha sonra köprünün yaya yolundan (korkuluklarda atlamalara karşı önlem alınması kaydıyla) karşıya geçip, beylerbeyi-üsküdar tünelinin oradan üsküdar yoluna bağlanılabilir. ancak o yol zaten 1'er şerit karşılıklı, bisiklet yoluyla devam etmek mümkün olamaz.
teknik olarak imkansız değil, ama zorlayacak çok sorun var.
 
Harika olur atlamalara karşı önlem alınmak kaydıyla yapılabilir bu hiçte sıkıntı olmaz ama bence 5k imza az en 10-20 olmalı neden kimse destek vermiyor bukadar azmı bisikletli var?
 
@Çaylak-24

kıyaslama olur ise başkent amsterdama göre malesef,1.5 milyon bisiklet var,800.000 'i aşan nüfus,kemikleşmiş orada bisiklet,
ülke düz,istanbul gibi eğimli değil,ama bu demek değildirki bu istanbulda bisiklet kullanılmayacak, hayır kullanılacak.
köprünün ortaköy ayağına bisiklet asansörü olabilir,güvenlikçi olacak ,yukarıdan yaya gidişinden bisiklet yolu yapılır,intihara karşı tel örgü çekersinde onun ağırlığı köprünün dengesini bozacak değil herhalde, bunların hesap kitabını mühendisler yapar.
 
İmzalamakla kalmayıp, herkes en az 10 kişiye imza attırsa daha hızlı yol katederiz. Paylaşınca insanlar görmezden geliyor, nazımızı çekecek 10 kişiye direk iletmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner Sarihan
(link)

1640 imza kaldı,,,,

güncellemeye devam....

(link)

kampanya iyi gidiyor

1627 imza kaldı

(link)
 
Geri