Scudo Sports

199x model çelik yol kadrosu restorasyonu

@Mert Ali Böyle bişey ilk defa duyuyorum. Yapılırsa arka tekere yapılır heralde. Kaliper (kıskaç) fren ise, fren köprüsünün iki tarafına birer tane takılır ama ne kadar efektif olur tartışılır. Çünkü ne kadar uğraşırsan uğraş pabuçların 4'ünün de milimetrik olarak aynı anda temas etmesini sağlayamazsın.
 
Scudo
@Mert Ali ikinci fren kolu demek istemiş olabilir mi acaba?
Cross / inline brake lever olarak youtube da aratırsanız bağlama yöntemini bulabilirsiniz.
Kendim denemediğimden ayrıntılı bilgiye sahip değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert Ali
Son iki günde boya işinin de sonuna geldim sayılır. Elde sprey boya ile yapmanın belli sonuçları oluyor, maskelemeyi çok iyi yapamazsanız ve iki farklı renk kullanıyorsanız boya birleşim yerlerinde hafif hatalar olması kaçınılmaz. Olabildiğince iyi bir maskeleme yaparsanız sadece yakın plandan görünen hatalar kalacaktır, bunlar da normal şartlarda göze batmaz.
IMG-20201207-WA0000.jpg
IMG-20201207-WA0002.jpg
IMG-20201207-WA0001.jpg
IMG-20201207-WA0003.jpg

Dün masjelemeyi yaptıktan sonra boyadım, 24 saat kurumasını bekledim ve bugün son haline ulaştım

IMG-20201209-WA0005.jpg
IMG-20201209-WA0002.jpg
IMG-20201209-WA0006.jpg
IMG-20201209-WA0007.jpg
IMG-20201209-WA0001.jpg

Konunun en başında belirttiğim gibi bu benim ilk bisiklet restorasyonu işim, hatalarım olmuştur muhakkak ama bundan sonraki işlerde bu hataları yapmadan daha iyi sonuçlar çıkartacağıma eminim. Görsel konuda renkler ve tarz tamamen arkadaşımın isteği doğrultusunda ilerliyor, yakışan yada keşke şöyle olsaymış dediğiniz noktalar olabilir belki ama onun zevkine ve bütçesine göre tamamlıyorum.
 
Konuyu yakından takip ediyorum. Bir taraftan bu konuyu takip ederken diğer taraftan da konudaki bisiklete benzer çocukluğumdan kalma (yaklaşık 35 senelik) bir bisikleti de topluyorum. Benim tek dikkat ettiğim konu mümkün olduğu kadar orjinal parçaları çalışır duruma getirip kullanmak. Sele, fren kabloları, zincir ve lastikler dışındaki tüm parçaları kullanarak bisikleti ayağa kaldırmayı hedefliyorum.
İlk halinin fotoğraflarını buradan paylaşayım. Wilakress ile aynı günlerde benimki de bitecek diye tahmin ediyorum. O zaman bitmiş halini de paylaşacağım.
(Yeni başlık açamadığım için detayları paylaşamıyorum maalesef.)
IMG_0228.JPGIMG_0231.JPGIMG_0232.JPGIMG_0235.JPGIMG_0236.JPGIMG_0239.JPGIMG_0242.JPGIMG_0243.JPGIMG_0248.JPGIMG_0249.JPGIMG_0250.JPGIMG_0251.JPGIMG_0255.JPG
 
@desmo alüminyum mu çelik mi acaba
 
@Mert Ali Bisiklet çelik kadro. 1986 yapımı phoenix marka bir bisiklet. Kadro üzerindeki etikette made in W.Germany yazıyor ama artık öyle bir marka yok bildiğim kadarıyla.
 
Öncelikle herkese merhaba,
2 üstteki mesajımda fotoğrafları bulunan 35 yaşındaki çelik kadrolu yol bisikletimin tamamlanmasına kısa bir süre kaldı. Lastikler ve seleyi satın aldım. jantlar, ön-arka jant göbekleri, aynakol, sele borusu gibi paslanan parçaları temizletip kaplattım. kadroyu boyaya verdim. kadro boyadan çıktığında tüm parçaları birleştirip ihtiyarı ayağa kaldırmayı umuyorum. Parçaları birleştirmeye başlamadan önce kafama takılan birkaç soru hakkında yardımcı olursanız çok memnun olurum.

1.sorum- Bisikletin üzerinde Shimano ön aktarıcı ve Sachs huret arka aktarıcı var. Parçaları temizlerken ön aktarıcının hareket eden parçasının üzerinde bir çatlak olduğunu fark ettim. Belki bir süre daha idare edebilir ama kısa süre içinde kullanılamaz hale geleceğini tahmin ediyorum. Ön aktarıcıyı değiştirmek istesem aynı vites kolları ile kullanabileceğim yeni bir aktarıcı uydurma imkanım olabilir mi? yoksa internetten araştırıp 1980 lerden kalma üzerindeki gibi bir aktarıcı almam mı gerekiyor? aynı soru arka aktarıcı için de geçerli.

2.sorum- Bisikletin üzerinden çıkan zinciri attım ve bakla sayısı kalınlık gibi ölçülerini bilmiyorum. Bu bisiklet 2x5 vitesli fakat şu an piyasadaki zincirler 6/7/8 vites 9vites, 10vites ve 11vites diye satılıyor. 6/7/8 vites için satılan zincirler bu bisiklete uyar mı? Göz kararı ayarlayacağım için orjinalinden 1 bakla eksik, 2 bakla fazla olsa kullanımda sıkıntı yaşar mıyım?

3.sorum- Bisikletin üzerindeki pedalların benzerini piyasada bulamadım. Bu pedalları temizleyip kullanabilir miyim diye düşünüyorum fakat rulmanları sökme ve temizleme imkanı olmadığını fark ettim. Bu pedalları tekrar hayata geçirme imkanım var mı? Eğer kurtarma imkanı yoksa bu bisiklete nasıl bir pedal almalıyım?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Ön aktarıcı için endişelenmeyin uyumluluk sorunları en az ön aktarıcılarda yaşanıyor. Hatta şimdiye kadar hiç rastlamadım. Güncel başlangıç modellerine bakabilirsiniz. Zincir konusunda da başka bir alternatifiniz olduğunu zannetmiyorum. Muhtemelen sorun da olmayacaktır. Pedalların yatakları muhtemelen açılıyordur biraz daha kurcalayın isterseniz. Ardından bakımını yapar kullanırsınız. Kullanmamaya karar verirseniz de nasıl pedal kullanıcağınız size kalmış. Spd kullanmıyacaksanız platform pedal tavsiye ederim.
@desmo
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: desmo
@desmo
1 - Ön aktarıcı arkaya kıyasla basit bir mekanizma. O sebeple 30-40 liralık krom renkli her ön aktarıcı yakışacaktır bu arkadaşa.
2 - Alman gereken genişlik ölçüsü 6-7-8 vites olarak satılan zincir. 8 den fazla çarklı rublelerde çarklar arası mesafe azaldığından mecburen dar zincir kullanılıyor.
3 - O pedallar rulmanlı değil, bilyalı. Muhtemelen @denizt nin de dediği gibi kullanımdan dolayı boşluk oluşmuştur yataklarda. O boşluğu alman gerekiyor. Ayrıca bilyalar ve bilya yollarındaki eski gresi temizleyip yeniden greslersen çok iyi olur. 12/13 mm lokma veya pipo anahtar lazım açabilmen için. ayrıca iki kontra somun arasındaki kontra pulu yoksa kontra yapılamayacağından pedalın biri milinden çıkar, diğeri ise pedal çevirdikçe sıkılaşarak bilyaları sıkıştırır ve çok sert dönmeye başlar. O kontra pulu çok önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7 ve desmo
Ön aktarıcı için endişelenmeyin uyumluluk sorunları en az ön aktarıcılarda yaşanıyor. Hatta şimdiye kadar hiç rastlamadım. Güncel başlangıç modellerine bakabilirsiniz. Zincir konusunda da başka bir alternatifiniz olduğunu zannetmiyorum. Muhtemelen sorun da olmayacaktır. Pedalların yatakları muhtemelen açılıyordur biraz daha kurcalayın isterseniz. Ardından bakımını yapar kullanırsınız. Kullanmamaya karar verirseniz de nasıl pedal kullanıcağınız size kalmış. Spd kullanmıyacaksanız platform pedal tavsiye ederim.
@desmo
@desmo
1 - Ön aktarıcı arkaya kıyasla basit bir mekanizma. O sebeple 30-40 liralık krom renkli her ön aktarıcı yakışacaktır bu arkadaşa.
2 - Alman gereken genişlik ölçüsü 6-7-8 vites olarak satılan zincir. 8 den fazla çarklı rublelerde çarklar arası mesafe azaldığından mecburen dar zincir kullanılıyor.
3 - O pedallar rulmanlı değil, bilyalı. Muhtemelen @denizt nin de dediği gibi kullanımdan dolayı boşluk oluşmuştur yataklarda. O boşluğu alman gerekiyor. Ayrıca bilyalar ve bilya yollarındaki eski gresi temizleyip yeniden greslersen çok iyi olur. 12/13 mm lokma veya pipo anahtar lazım açabilmen için. ayrıca iki kontra somun arasındaki kontra pulu yoksa kontra yapılamayacağından pedalın biri milinden çıkar, diğeri ise pedal çevirdikçe sıkılaşarak bilyaları sıkıştırır ve çok sert dönmeye başlar. O kontra pulu çok önemli.

Bilgileri için çok teşekkürler. @denizt @can_celik
Ön aktarıcı ve zincirin piyasada bulunabilir olması içime su serpti. Pedalları da tamir etmeye çalışacağım. Eğer hayata döndüremezsem B planı olarak altta eklediğim pedalları satın alıp kullanacağım.
vp pedal.jpg
Umarım bisikletin son hali istediğim gibi olur. Fotoğraflarını buradan paylaşacağım.
 
Aralık ayında bu konu altında fotoğraflarını paylaştığım eski yol bisikletim sonunda hayata döndü.
Bu bisikleti annemin balkonunda çürümek üzere iken pandeminin verdiği boşluğun da etkisiyle toplamaya karar vermiştim.
Tüm parçalarını söküp temizledikten sonra boya, polisaj veya kaplamaya vererek ilk günkü haline getirmeye çalıştım.
Sadece sele, lastikler, zincir ve gidon bandı yeni alındı. Onun dışındaki tüm parçalar 35 yaşında :)
Ben bu işten çok keyif aldım. Herkese tavsiye ederim.
Bunlar da son halinin fotoğrafları


IMG_01.JPGIMG_02.JPGIMG_03.JPGIMG_04.JPGIMG_05.JPGIMG_06.JPGIMG_07.JPGIMG_08.JPGIMG_09.JPGIMG_010.JPG
 
@desmo Muhteşem olmuş. Jantlar sadece polisaj mı yapıldı yoksa krom kaplama da yaptırdınız mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7 ve desmo
Tebrik ederim çiçek gibi olmuş keyifle sürün :)
 
  • Beğen
Tepkiler: desmo
@Wilakress Ben kendi bisikletimde orta göbeği açmak için tabiri caizse takla atmadığım kaldı heralde. İlk götürdüğüm bisikletci yüksek fiyat istedi. Kendim uğraşmaya karar verip bikaç el aleti ve yağ sökücü aldım günlerce uğraştım bana mısın demedi. 2. götürdüğüm bisikletçi de açamadı ısıtıp açılmalı dedi. En son 3. götürdüğüm bisikletçide açmayı başarmışlardı. Uygun ekipmanları olunca çok zorlanmadılar. Siz o kargaburnuyla o göbeği nasıl açtınız? Önceden müdehale görmüş olmalı diye düşünmeden edemiyorum.
Sol çanak zorlamadan açılır, kontra somuna keskiyi dayayıp çekiçle vurunca kolayca açılıyor. Asıl zorlayan sağ taraf. Tutma olukları kısa çünkü. Kurbağacıkla çevirmeye çalışırken kolayca yalama oluyor.
 
arkadaslar merhaba,
bende ayni sekilde klasik eski bir yol bisikleti alip sadece kadrosunu ,vites kollarini ve fren manetlerini kullanmayi dusunuyorum.
sorum su , eski celik yaris kadrosuna gunumuz modern shimano vites aktaricilari uyar mi? kadroya takilma yerleri sekilleri ayni mi 20 yildir?
ayna kol gobek uyuyor yukaridaki yazilardan anladigim , jant vs de sifir alip takacagim zaten , ruble uyar diye dusunuyorum guncel gobek alacagim icin. Ama arka on aktarici kafami karistiriyor.
 
Kadroda kulak varsa uyar. Yoksa da uyar ama araya bir adaptör alırsınız. Yarış bisikletlerinde 20 yıldan çok daha uzun süredir aynı sistemler/ölçüler kullanılıyor bildiğim kadarıyla. @mcyavuz
 
  • Beğen
Tepkiler: mcyavuz
arkadaslar merhaba,
bende ayni sekilde klasik eski bir yol bisikleti alip sadece kadrosunu ,vites kollarini ve fren manetlerini kullanmayi dusunuyorum.
sorum su , eski celik yaris kadrosuna gunumuz modern shimano vites aktaricilari uyar mi? kadroya takilma yerleri sekilleri ayni mi 20 yildir?
ayna kol gobek uyuyor yukaridaki yazilardan anladigim , jant vs de sifir alip takacagim zaten , ruble uyar diye dusunuyorum guncel gobek alacagim icin. Ama arka on aktarici kafami karistiriyor.
Ben yaptım, gayet güzel oldu. Ucuza mal olmasa da güzel zevkli bir bisiklet olabilir. Ama öncesinde iyice araştırın uyumsuz parça almayın. Mesela çoğu eski bisiklette artık pek satılmayan 27x tekerler var. Yeni 700c jantları taktığınızda küçük kalır bu sefer fren ayakları yetişmez. Eğer arka 8’den yüksek vites düşünüyorsanız kadro arka açıklığının 130 mm olması, vites kollarının da friction tip olmasında fayda var. Bunun gibi şeyler…
 
@mcyavuz Bir sorun olmuyor. Kadro kulaksızsa, eski tip, dahili kulaklı aktarıcılar işinizi görür. Kulaksız, modern bir aktarıcı kullanacaksanız, harici alüminyum kulaklar var onlardan kullanırsınız. Ön aktarıcıda bir sorun yaşamazsınız zaten.

@Anonim 'nin belirttiği gibi, 27" jant bir kadro ise, ya 27" dış lastik bulma zorluğuna (ve pahalılığına) katlanacaksınız. Ya da 28" kullanacaksınız. Bu durumda ise 2 seçeneğiniz oluyor. Ya uzun bacak fren kullanacaksınız ve frenajınız zayıf olacak, ya da bir kaynakçıya fren köprüsünün yerini değiştirteceksiniz. Buna ek olarak, ön-arka freni takım olarak kullanmak isterseniz 28" maşa kullanmanız gerekecek.
 
Geri