Scudo Sports

199x model çelik yol kadrosu restorasyonu

cok tesekkur ederim
tekeri hic bu acidan dusunmemistim.jant alir takarim diyordum amma fren aklimin ucuna gelmemisti valla :)
peki bos bi kaliteli yabanci bir celik yaris kadrosu kac kg olmali sizce?
 
Scudo
cok tesekkur ederim
tekeri hic bu acidan dusunmemistim.jant alir takarim diyordum amma fren aklimin ucuna gelmemisti valla :)
peki bos bi kaliteli yabanci bir celik yaris kadrosu kac kg olmali sizce?
İnternet kaynaklarında kaliteli bir columbus veya reynolds kadro için ağırlıklar 1,6 ile 2,5 kg arasında veriliyor.
(link)

(link)

Genelde eski kadroların columbus, reynolds, tange gibi borulardan mamül olanları makbul oluyor. Bunların da kalitesi değişiyor numaralarına ve isimlerine göre. Ancak firmaların özel boruları da olması mümkün. Steel-vintage.com sitesinden güzel örnekler görülebilir.
 
turkiyede nasil bulabilirim hocam boyle bir kadro. ben 10kg goze almistim ama 2 kg harika olur.butce kaygim yok,boyle bir kadroya vintaga fren manetleri ve klasik vites kolu ile guncel shimano donatabilsem benim icin 50.000 lik karbondan kiymetli olurdu
 
@mcyavuz 10 kiloluk çelik kadro mu? :koptum: :koptum: :koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: mcyavuz
turkiyede nasil bulabilirim hocam boyle bir kadro. ben 10kg goze almistim ama 2 kg harika olur.butce kaygim yok,boyle bir kadroya vintaga fren manetleri ve klasik vites kolu ile guncel shimano donatabilsem benim icin 50.000 lik karbondan kiymetli olurdu
Şu anda sahibinden.com'da 57 kadro boylu özel yapım bir çelik kadro satılıyor. Fiyatı özel yapım (başkasına özel 🙈) bir kadroya göre oldukça makul. Reynolds borularla Brelis'de yaptırılmış. Vintage/klasik denilemez tabiki ama eğer özellikle vintage olsun istemiyorsanız, ölçüler de tutuyorsa bir değerlendirin. Buyrun bu da ilanın kendisi(link)

Columbus - Reynolds borulu retro kadro bulmak da aslında pek zor değil. Şu an bile birkaç tane kadroset ilanı mevcut. Bütün bisiklet olarak da ilanlar var.
 
Son düzenleme:
tesekkur ederim. kac inch janta kadar takilir nasil anlasilir? birde duzgun durmasi icin kac inch nasil bir masa almaliyim nasil anlarim?
 
Siz bir kadro beğenip satın alacağınız zaman bisikletin sahibine sorarsınız jant ölçülerini. Bu aslında endişe yaratacak bir durum değil. Columbus-Reynolds borulu bir klasik yarış bisikleti bulduğunuz taktirde zaten 27 jant olma ihtimalini ben çok az görüyorum. 27 inçlik bir bisikleti tavsiye etmem. Bazı yedek parçalarını bulmakta sıkıntı yaşamanız kaçınılmaz. Maşa da yine 28 jant uyumlu olucak. Genelde kadroset olarak satılık olur. Yani maşa ile birlikte gelir kadro. Maşasız kadro bulursanız eğer çok beğenmediyseniz ya da hazırda uygun bir maşa ilanı yoksa uğraşmayın. Bu tabi eski tip kadrolar için geçerli. Size linkini attığım Brelis'ten çıkma maşasız kadroya maşa uydurmak çok kolay olurdu.
 
tesekkur ederim.masanin kolay uyacagini anlamak icin ne bilmek gerekiyor?
 
Kadro alın borusu ve maşanın şaft borusunun uzunlukları birbirini tutmalı ve klasik/retro/vintage bisikletlerde alın borusu ve maşa şaft borusu daha incedir (25.4mm). Bu sebeple güncel ölçülerle yapılmış maşalar takılamaz.
 
turkiyede nasil bulabilirim hocam boyle bir kadro. ben 10kg goze almistim ama 2 kg harika olur.butce kaygim yok,boyle bir kadroya vintaga fren manetleri ve klasik vites kolu ile guncel shimano donatabilsem benim icin 50.000 lik karbondan kiymetli olurdu

Bu dediğinizi aynen yaptım, ama sonra sti kollara geçtim. Kadrodan vites kolları görüntü olarak çok güzel olsa da antrenman için kullanımı biraz daha zor oluyor. Ayrıca klasik fren kolları da hoodlardan tutmak için çok ergonomik değil. Eski donanımlar çok güzel, ancak modern sti kollar daha ergonomik ve modern donanımlarda vitesler daha güzel geçiyor, dişlilerdeki hyperglide dedikleri oluklar da hakikaten etkili.

Sonra sadece zevk için yine güzel kadrolu ve donanımı da eski bir başka bisiklet daha aldım. Çok kısa gezintiler için kullanıyorum. Klasik bisiklet hevesimi onunla alıyorum. Normal antrenman sürüşlerini ise sti kollu modern grupsetli columbus çelik bisikletle yapıyorum.

Size de bu işe girişmeden önce kullanım amacınızı belirlemenizi ve ona göre toplamanızı tavsiye ederim.
 
Eğer arka 8’den yüksek vites düşünüyorsanız kadro arka açıklığının 130 mm olması, vites kollarının da friction tip olmasında fayda var
İndexsiz (yani friction) kolda 8+ ruble için kolun vidasını anormal sıkmak gerekiyor kaymaması için. Sanırım tam tersini diyecektiniz, 8'den sonrasında indexli kol daha pratik oluyor.

@mcyavuz 27" kadroya 28" jant takarsanız maşayı değiştirmeniz gerekir demem kafa karıştırdı sanırım. İlla değiştirmeniz gerekmiyor, uzun bacaklı fren bulursanız öyle de kullanabilirsiniz. Eski çelik bisikletlerde ideal alın ve sele borusu açısı için üst borunun yere tam paralel olması gerekiyor. Bu şartı sağlayan her maşayı kullanabilirsiniz.
 
İndexsiz (yani friction) kolda 8+ ruble için kolun vidasını anormal sıkmak gerekiyor kaymaması için. Sanırım tam tersini diyecektiniz, 8'den sonrasında indexli kol daha pratik oluyor.
Aslında 9 ve üzeri için indeksli kollara piyasada rastlamadığım için öyle demiştim. Benim gördüklerim (ve sonuçta da aldığım) hep 8’e kadardı, üstü için friction kollar gerektiği bilgisi var bende ama bilemiyorum tabi sizin daha fazla tecrübeniz var konuyla ilgili.
Bir de friction kollar diğer tarafta indeksli şekilde de kullanılabiliyor bildiğim kadarıyla. Bendeki 8li indekslinin friction modeli öyleydi. Diğer bisikletimdeki friction shifter ise friction modda, diğer türlü denemedim.
Aslında friction olayı başta vites değiştirirken ayarı nasıl yapacağım diye korkutsa da vites sayısından bağımsız her ruble ile kullanılabildiği için bence daha pratik uzun vadede. Ama fiili kullanımım çok olmadı benim. Uzun süreli kullanımda dediğiniz sorunlar olabilir tabi.
 
ben gencligimde frictionlu kullandim ve cok zevkliydi alistiktan sonra.yeni bisikletim eski tip vitesli.yarin elime gecerse bi kullanirim bakalim yapabilecekmiyim.
 
Merhabalar değerli forum arkadaşlarım. Yeni konu açamağım için ve en benzer konu bu olduğu için müsaadenizle konuya devam etmek istiyorum. Üniversite yıllarında (1992-93) her bir parçasını özenle topladığım chromoly kadro 26 inch mtb ye hayat vermeye karar vermiştim bir süre önce. Önceliğim orjinal halini bozmadan restore etmekti ama restorasyon bitince bisikletle oynamak o kadar hoşuma gitti ki halen orasını burasını fırsat buldukça değiştiriyorum. Önce 27.5 jant yaptım. Şu an benim eski emektar 28 jant şehir/yol karışımı (ya da herhangi bir sınıfa girmeyen) bir hale geldi. Çok da uzatmadan fotoları atayım.

20200926_181109.jpg20200926_181147.jpg20200926_181153.jpg20210321_234158.jpg20210321_234218.jpg20210321_235321.jpg20210322_231650.jpg20210322_231703.jpg20210323_215403.jpg20210323_232719.jpg20210323_232729.jpg20210325_191658.jpg20210325_224910.jpg20210330_194656.jpg20210331_183252.jpg20210518_224842.jpg20210803_214349.jpgWhatsApp Image 2021-08-11 at 10.32.23.jpegWhatsApp Image 2021-09-04 at 14.24.02.jpegWhatsApp Image 2021-09-17 at 10.43.56 (1).jpeg
 
Merhabalar değerli forum arkadaşlarım. Yeni konu açamağım için ve en benzer konu bu olduğu için müsaadenizle konuya devam etmek istiyorum. Üniversite yıllarında (1992-93) her bir parçasını özenle topladığım chromoly kadro 26 inch mtb ye hayat vermeye karar vermiştim bir süre önce. Önceliğim orjinal halini bozmadan restore etmekti ama restorasyon bitince bisikletle oynamak o kadar hoşuma gitti ki halen orasını burasını fırsat buldukça değiştiriyorum. Önce 27.5 jant yaptım. Şu an benim eski emektar 28 jant şehir/yol karışımı (ya da herhangi bir sınıfa girmeyen) bir hale geldi. Çok da uzatmadan fotoları atayım.

274758 dosyayı görüntüle274759 dosyayı görüntüle274760 dosyayı görüntüle274761 dosyayı görüntüle274762 dosyayı görüntüle274763 dosyayı görüntüle274764 dosyayı görüntüle274765 dosyayı görüntüle274766 dosyayı görüntüle274767 dosyayı görüntüle274768 dosyayı görüntüle274769 dosyayı görüntüle274770 dosyayı görüntüle274771 dosyayı görüntüle274772 dosyayı görüntüle274773 dosyayı görüntüle274774 dosyayı görüntüle274775 dosyayı görüntüle274776 dosyayı görüntüle274777 dosyayı görüntüle
ellerinize sağlık. ancak bu kadar güzel görünebilir bir bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri