Scudo Sports

199x model çelik yol kadrosu restorasyonu

@Mansouki marka adı vermek sıkıntı olmaz umarım. Akçalı boya kullanıyorum.
@Mert Ali evet yakında yapacağım
@ZuberMuhler teşekkür ederim.
@Murat Cömez arkadaş için hazırlıyorum, kendisine sordum bu şekilde karar verdi. Ben de onun isteğine göre ilerliyorum. Fikir güzel olurmuş, ilerdeki işlerde uygulayabilirim teşekkür ederim
 
Scudo
@Phil Miller teşekkürler

Benim aldığım parçalarda en önemlisi benim için dikme gidon borusuydu araya spacer koyarak istediğim boğazı ve gidonı takabildim. Çünkü boyuma göre çok aşağıda kalıyordu.

1.83 boyum bu arada kadro 52 cm şuanda tam oldu.

pro aheadset gidon boğaz adaptorü olarak internette araştırabilirsin.
Zozo gidon boğazı ve gidon Zozo
Zozo Aynakol
Kron sele
Ruble ve Arka aktarıcı Altus C10 orjinal olarak arka aktarıcısını ve zincir olarak Shimano kullandım
Tektro Fren Kolları
Sedonna elcikler
KNT çift kat jant Jant göbekleri orjinal Göbekleri Shimano Made İn Japan :)
Lastikler Mitas 26" 1.75

Bisikletin şuan ki hali bile farklı ben vites kollarını şuanda altus M310 7x3 yaptım ileredi orta aktarıcı ve aynakolu da altus yapıcam.

Boya olarak Florasan Turuncusu 3 kutu
Astar Boyası 2 kutu sprey olarak

Zaten diğer işler hep zevk ve imkana göre değişebiliyor.

Bu da son hali malum ev hali yasaklardan :)

IMG_7750.JPG
Wilakress elimde GRAVEL gidon bulunuyor eğer istanbul'daysan hediye edebilirim.
Bende gravel yapıcaktım fakat kollar ve maliyet yüksek olunca vazgeçtim. Eğer istersen hediyem olabilir müsait olursam kargo bile yapabilirim herhangi bir ücret istemiyorum yeter ki bu güzellikleri kaybetmeyelim dayanışma olsun ;)
 
@sysrq açıkçası çok sevinirim hocam, zaten acelem de yok zaman önemli değil.
Yardımlaşmak, paylaşımcı olmak çok değerli, gerçekten böyle şeyler görünce çok seviniyorum
 
Wilakress bana adres bilgilerini özelde ulaştırabilirsen sana kargoyu hafta içi müsait bir zamanda yapayım.
 
@sysrq çok teşekkür ediyorum, böyle güzel örnekler oldukça insan daha çok hevesleniyor. Parça listesi için teşekkür ederim gidon boğaz adaptörü tavsiyesi çok iyi oldu. Bende fotoğraftaki gibi bir gidon takmak istiyorum açıkças ı tabi yapabilirsem :)
 

Dosyalar

  • C869C796-A3BA-4418-9F97-9476122426AB.jpeg
    C869C796-A3BA-4418-9F97-9476122426AB.jpeg
    29,4 KB · Okunma: 40
Kadronun ilk boyası bir süredir kuruma aşamasında idi. Bu esnada hiç dokunmadım. Kadro boyasının ikinci bölümü için maskeleme işlerini bugün yaptım.
IMG-20201126-WA0002.jpg
IMG-20201126-WA0003.jpg
IMG-20201126-WA0004.jpg

Bir yandan da maşanın boyasını bitirdim, 3 kat boya oldu maşada da. Onu da kurumaya bıraktım, birkaç gün hiç dokunmayacağım.
IMG-20201126-WA0007.jpg
IMG-20201126-WA0006.jpg
IMG-20201126-WA0005.jpg


Vakit sıkıntısı olduğu için çok acele etmek istemiyorum. Bir yandan da işin keyfini çıkartıyorum tabi :)
Gönül isterdi ki daha çok zamanım olsun, asiyon kamerası ile çekimler yapıp daha güzel işler yapayım ama olmuyor maalesef.
 

Dosyalar

  • IMG-20201126-WA0002.jpg
    IMG-20201126-WA0002.jpg
    177,1 KB · Okunma: 11
Bugün kadronun ikinci kısım boyasını da bitirdim. Yarım saat arayla 3 kat boya attım. Bazı dip noktalar hariç hiç prüz kalmadı. Dip noktalar da boyasız kalmadı fakat tam olarak 3 kat olmadı, yine de gayet iyi oldu.
IMG-20201127-WA0006.jpg
IMG-20201127-WA0005.jpg
IMG-20201127-WA0007.jpg

Gidon boynu ve vites-fren kolları pazartesi kargoya verilecek bir aksilik olmaz ise.
Bundan sonraki bölümler montaj ile ilgili olacak artık.

Biliyorum tam olarak restorasyon ruhu taşımayan bir iş oldu, daha çok yenileme /geri dönüşüm çalışması gibi oldu. Aslında temel amaç da geri dönüşüm idi. Bisikleti hazırladığım arkadaşın istekleri ve bütçesi doğrultusunda hareket ettim. Keşke şöyle yapsaydın dediğiniz kısımlar olacaktır muhtemelen, artık onları da daha başka projelerde yapmaya çalışırım.
 
Öncelikle emeğinize sağlık. Ben beğendim, mor ile olan uyumunu da merak ediyorum. Yeşil boya için kullandığınız boyanın markası ve kodu nedir paylaşabilir misiniz? Bir de vernik atacak mısınız?
 
@ZuberMuhler teşekkür ederim. Onu ben de merak ediyorum, maskelemeyi açınca çıkacak ortaya :) vernik olmazsa olmaz, boya çok çabuk dökülür vernik atılmazsa. Astar, boya ve vernik hepsi akçalı boya. Önümüzdeki dönem boyada bir sorun görmezsem bundan sonraki işlerde de akçalı kullanmaya devam edeceğim.
Mint yeşili olarak geçiyor. Kodu 315
 
@Wilakress Arka sol maşanın fren köprüsüyle kaynak yerinde doğrusallık biraz bozulmuş. Kadronun önceki sahibi ağır biriymiş sanırım, ben de 90 kiloyla kaba taşlık yollarda sürerek bir kadroyu aynı yerden çöpe çıkarmıştım.

Fotoda göstermeye çalıştım :
IMG-20201127-WA0005.jpg
 
@can_celik her iki taraf da aynı açıda, gece eve gidince tekrar kontrol ederim, sadece tahmini olarak kadro yapısının bu şekilde olduğunu düşünüyorum, iddiam yok tabi, haklı da olabilirsiniz
 
@Wilakress Sol maşa dümdüz değil. 2 fotoda da açıkça belli oluyor.
 
@Wilakress İki tarafta da aynı bükülme var. Kadronun önceki sahibi arka tekerin somunlarını gerekenden fazla içerde sıkmış sanırım. Maşa uzun süre içe doğru kasılı kalınca böyle kalıcı şekil almış. Sürmenize engel değil. Bir müddet kullandıktan sonra buradaki deformasyon artıyo mu artmıyo mu kendiniz gözlemlersiniz.
 
(link)
Almak istiyen olursa restorasyon için bakabilirsiniz bende letgodan buldum birisi satıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Wilakress
@Wilakress kardeşim sen tecrübelisin restorasyon işlerinde bundan bir yol arkadaşı cikarmi bana sence restorasyona başlasam 🤔Screenshot_20201206-042221.png
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
@Redolivebike pek detecrübeli sayılmam ama kendi çapımda yorumda bulunabilirim.
Yakından görmekte fayda var, darbe izi yada kaynak noktalarında çatlama vs varmı onlara bakmak lazım öncelikle.
Diğer konu da vites sistemi. Eski yol bisikletlerinde downtube shifter denilen alt boruya bağlı vites kolu bulunuyor, bu şekilde kullanmak sizi rahatsız eder mi yoksa güncel bisikletlerdeki gibi bar üzerinden mi vites istersiniz ona karar vermeniz lazım. Eğer bar üzerinden vites isterseniz ve eski gidonu değiştirmek istemezseniz ruble ve aktarıcınıza uygun vites kolu satın almanız gerek. İkinci el alırsanız fiyatları daha uygun olur. Sti kol kullanmak isterseniz fiyatlar çok daha yüksek olduğundan hem gidon hem sti kol vs derken bisiklet parasının 3 katına çıkabilirsiniz.
Fiyat olarak fazla yükselmek istemiyorsanız fotoğraftan görebildiğim kadarı ile gidon ve diğer aksamlar temiz duruyor, vites sistemi ve jantlar da düzgün ise, sadece temizlik ve güzel bir boya ile hoş bir görüntü elde edebilirsiniz. Temizlik kısmında yapmanız gereken işler biraz fazla olacaktır. Göbeklerin tamamını temizlemeniz ve tekrar greslemeniz gerek, ayrıca bunları yaparken eski bilyaları da kontrol edin, kırık yada darbe almış bilya varsa değiştirmeniz gerekir. Bilya maliyeti fazla tutmaz, sadece işin süresini uzatır.
Şahsen, eğer sorunlu bir aksam yok ise bilyalar harici hiçbirşeyi değiştirmeden sadece temizlik ve boya yaparak kullanırdım, sağlam olan her eski ürün restore etmeye değer 👍
 
@Wilakress teşekkürler kardeşim vermiş olduğun bilgiler için emeğine sağlık saolasin ❤️🙏
 
Buraya sormak doğru olurmu bilemedim ama forumda da bir başlık bulamadım acaba bisiklete ekstradan 2. Fren nasil takılıyor bileniniz var mı
 
Geri