Scudo Sports

199x model çelik yol kadrosu restorasyonu

Shimano'nun yol bisikletleri için ürettiği 130mm arka göbekler var 32 delikli ve kaset uyumlu ( mesela sora fh rs300 ). Takabiliyorsanız onlardan kullanın zaten başka bi seçenek göremedim alışveriş sitelerinde. Siz bu gidişle o komponentleri daha iyi bir kadroya takmak isteyecekmişsiniz gibi geliyor bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Hocam başlangıçta birkaç farklı amacım vardı. Kışın evde vakit geçirmek için bir uğraş bulmak istiyordum. Tv hiç izlemem, bilgisayarı bile açmayalı aylar oldu. Eh ben de hem kullanacağım birşey olsun, hem de keyif alabileyim diye bisiklet toplama işine başladım. Ayrıca diğer amacım da bisiklet sürmek de istiyordum ama sadece sürmek değil, yeri geldiğinde birşeyleri değiştirmek, belki biraz upgrade, belki de absürd değişiklikler hiç fark etmez. Tamamen kendi zevkime uygun birşeyler yapmaktı.
Sıfır alma işine girmek istemedim. Bütçe sınırı koymadım hiç, ama vergi sınırı koydum. Olabildiğince az vergi. 5 kuruşluk malzemeye 45 kuruş vergi vermek de istemiyorum. Bu yüzden ikinci el alabildiğim herşeyi yapabilirim :) olmadı sıkıldıkça kadro değiştirir öyle kullanırım :)

Yardımlarınız sayesinde tabi, forumdaki eski konuları da araştırarak bisikletin teknik olarak bilmediğim ne varsa öğreniyorum.
 
Wilakress affına sığınarak buradan bir soru sormak istiyorum. 2. El aldığım bisikletin lastikleri çok yıpranmış, onları değiştirmek istiyorum ancak cant vidaları kelebek somun. Bunlara zarar vermeden açmanın bir yolu var mıdır acaba? IMG_20201105_105246.jpg
 
Wilakress affına sığınarak buradan bir soru sormak istiyorum. 2. El aldığım bisikletin lastikleri çok yıpranmış, onları değiştirmek istiyorum ancak cant vidaları kelebek somun. Bunlara zarar vermeden açmanın bir yolu var mıdır acaba? 246206 dosyayı görüntüle
Çevirerek?
Sıkışmışsa aralara wd40 uygulayıp biraz bekleyip çevirerek
@mariokaldato nun metodu pas sökücü kola dökme uygulamasını deneyebilirsiniz
 
@ZuberMuhler est. Kelebeklerin bağlantı yerleri aşırı gücü kaldırmayabilir gibi geldi. Belki göründüğünden sağlamdır. Pas sökücü yöntemi işe yaramazsa 2 adet tahta yada demir parçası da işinizi görebilir.
Kelebekler 2 tahta arasında tost olacak şekilde sıkıştırın ve genişten tutarak çevirmeyi deneyin. Muhtemelen açılacaktır.
 
@ZuberMuhler est. Kelebeklerin bağlantı yerleri aşırı gücü kaldırmayabilir gibi geldi. Belki göründüğünden sağlamdır. Pas sökücü yöntemi işe yaramazsa 2 adet tahta yada demir parçası da işinizi görebilir.
Kelebekler 2 tahta arasında tost olacak şekilde sıkıştırın ve genişten tutarak çevirmeyi deneyin. Muhtemelen açılacaktır.
Teşekkürler, evet ben de kirilmasindan korkuyorum. Tost yöntemi çok mantıklı.
 
hocam affınıza sığınarak bir soru sormak istiyorum. benim frenlerde aynı böyle, ben bu frene nasıl ayar çekeceğim?
 
@demircanguler Youtube'da size rehber olacak videolar vardır mutlaka burdan anlatınca anlaşılması zor olabilir.
 
hocam araştırdım fakat bu eski frenler için bir video bulamadım.
kolay gelsin. bu eski düzen frenlerden nefret ediyorum ayar tutturmak ölüm :) bildiğim kadarıyla aktarayım size. Ekteki fotoğraf üzerinden anlatmak gerekirse genelde 3 numaralı yerden gevşetip yada sıkılaştırabiliyorsunuz. buradan veya fren kolundaki bölümden çevirerek sertlik ayarı yapılıyor ama genelde fren teli kaydığı veya esnediği için bu bölümler genelde son ayarında oluyor. yani pek faydası olmuyor.

Önerim şu (bu bölümde birinin yardımına ihtiyaç olabilir) 1numaralı yerdeki vidayı telin hafif hareket edebileceği şekilde gevşet. daha sonra fren pabuçlarını elinle jant janağına doğru istediğin boşluğa (sertliğe) getirerek tut ve ayarla. bu işlemden sonra da teldeki fazlalığı (3 numara) aşağı doğru çekerek alacaksın. sonra da 1 numaradaki vidayı tekrar sıkıştıracaksın. sertliğini de bu şekilde kendine göre ayarlarsın. ön frende çok sert yapma, yükse hızda ani bir frende takla atabilirsin :D tel çok uzun süredir takılıysa sıkıtştırma vidası deforme etmiştir. telde aldığın fazlalık bu deforme alana yakınsa sıkıştırma sorun olabilir veya tekrar eski yerine kayabilir onun için yeni bir tel kullanmanı tavsiye edrim. hem yağlamış olursun daha rahat hareket eder.
 

Dosyalar

  • Screenshot_1.jpg
    Screenshot_1.jpg
    84,7 KB · Okunma: 32
  • Beğen
Tepkiler: demircanguler
kolay gelsin. bu eski düzen frenlerden nefret ediyorum ayar tutturmak ölüm :) bildiğim kadarıyla aktarayım size. Ekteki fotoğraf üzerinden anlatmak gerekirse genelde 3 numaralı yerden gevşetip yada sıkılaştırabiliyorsunuz. buradan veya fren kolundaki bölümden çevirerek sertlik ayarı yapılıyor ama genelde fren teli kaydığı veya esnediği için bu bölümler genelde son ayarında oluyor. yani pek faydası olmuyor.

Önerim şu (bu bölümde birinin yardımına ihtiyaç olabilir) 1numaralı yerdeki vidayı telin hafif hareket edebileceği şekilde gevşet. daha sonra fren pabuçlarını elinle jant janağına doğru istediğin boşluğa (sertliğe) getirerek tut ve ayarla. bu işlemden sonra da teldeki fazlalığı (3 numara) aşağı doğru çekerek alacaksın. sonra da 1 numaradaki vidayı tekrar sıkıştıracaksın. sertliğini de bu şekilde kendine göre ayarlarsın. ön frende çok sert yapma, yükse hızda ani bir frende takla atabilirsin :D tel çok uzun süredir takılıysa sıkıtştırma vidası deforme etmiştir. telde aldığın fazlalık bu deforme alana yakınsa sıkıştırma sorun olabilir veya tekrar eski yerine kayabilir onun için yeni bir tel kullanmanı tavsiye edrim. hem yağlamış olursun daha rahat hareket eder.
doğru şekli böyle mi bunun, aldığımda böyleydi çünkü. konu sahibini rahatsız etmemek için sana özel mesaj atıcaktım fakat yeni üye olduğumdan sanırım özel mesaj atamıyorum.
 

Dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Okunma: 38
@demircanguler konu sahibi rahatsız olmaz :)
Eğer fotoğraf yanıltmıyorsa frenlerinizde ciddi bir kayma mevcut gibi duruyor. Pabuçların biri anyaya biri kenyaya bakıyor. Frenin maşaya bağlantı yeri yeterince sıkı mı? Belki oradan bir gevşeme olabilir.
Bu arada bulduğum ilk mahalle bisikletçisinden çeşitli malzemeler aldım. Madem ki restorasyon işi yapıyorum, bari herşeyi öğreneyim, değil mi :)
İlk defa jant örme işine kalkıştım. 28" çember ve göz kararı 2 farklı uzunlukta tel aldım ve kendim ördüm. Bir tanesi kısa geldi onları geri söktüm, diğer teller tam oldu.
_20201114_014427.JPG

Şimdilik hafif akort istiyor tabii ki ama onu da kendim ayarlayacağım. Videoda ördükten sonra ilk hali mevcut. Akort işine hiç dokunmadım henüz.

Yakında akordunu da yapıp daha net görünen bir video daha çekerim.
Yavaş yavaş eksikleri de toparlıyorum. 10 gün içerisinde bisikleti bitirme niyetindeyim

Edit : video linkini yanlış seçmişim, düzelttim.
Kahvemi içerken biraz daha uğraşayım dedim, neredeyse oldu sayılır. Çok ufak ince ayar daha gerekiyor tabii. En sona egzantrik ayarı kaldı. İsmini doğru hatırlıyorumdur umarım, sekme ayarı da deniyor galiba.

Bu arada yaptıklarım çok zor işler değil, biraz uğraştırıcı işler sadece. Uğraştıkça da sevmeye başlıyorsunuz. Jant örme işini düşünüp de korkan arkadaşlar için özellikle yazmak istedim, kesinlikle korkulacak bir tarafı yok.
Jantın eğrilik kontrolünü de çay kaşığı ile yapıyorum, maalesef akord sehpamız yok, kadro üzerine bağlayınca da iş görüyor :)

 
Son düzenleme:
Bu teçhizatla jant örmek büyük iş. Helal olsun.
 
Planda bir değişiklik oldu. İş yerindeki bayan arkadaş bisikleti istedi :) yol bisikleti süremeyeceğini söylediği için ve de fazla ücret ödemek istemediği için şehir bisikletine dönüştüreceğim. Kendim için aldığım claris seti kullanmayacağım. Eski ekipmanın bir kısmını kullanacağım fakat yine değiştirmem gereken kısımlar olacak tabi. Onları da ikinci el olarak buldum çoğunu. Sadece birkaç ufak ekipmanı sıfır almak zorundayım.
Başlarken amacım kullanılmayacak durumda olan bir malzemeyi geri dönüştürmekti. Yine amacımdan sapmamış olacağım. Sadece sonuç değişmiş olacak fakat yine kendim için eski bir kadro bulup onu da restore edeceğim.
Bisiklet tadilat ve restorasyon işini kendime hobi edindim. Muhtemelen bundan sonra sürekli bu işe devam edeceğim :)
 
@Wilakress sağlık olsun diğer projelerinde bekliyoruz en kısa zamanda:harika:
 
IMG-20201114-WA0023.jpgIMG-20201114-WA0023.jpgArkadaslar arkadaşımdan alicam yıllardan beri depoda saklanmış bu bisiklet satın alıp restorasyon yapsam olurmu birde bu bisiklet hakkında bilgisi olan varmı tur bisikleti kullanicisiyim ben 🤔
 
@Redolivebike bisikletin markası modeli hakkında bilgim yok ama bence her bisiklete restorasyon yapılabilir. Fotolardan yanlış görmüyorsam eğer kadroda boya atması biraz fazla gibi. Temizlik sırasında biraz uğraştırabilir ama yine de yapılır.
Bu arada restorasyondan vazgeçerseniz bana devredebilirsiniz :)
 
@Wilakress Size tavsiyem Retro MTB'lere bakın. Peugeot Mosaique Bisan İhlas gibi All terrain bisikletler sizin kullanım alanınıza daha uygun olabilir. 26 jant ve MTB bisikletlerin bir artısı da yedek parçaları yol bisikletlerine kıyasla daha ucuz oluyor. Claris seti de halen kullanabilirsiniz.

Eğer retro mtb restore etmeye karar verirseniz önce çevrenizdeki park halindeki bisikletlere bakıp beğendiğiniz boyunuza uygun bir model gördüğünüzde üzerine uygun bir not ile telefon numarasını bırakarak alışveriş teklifi yapabilirsiniz.

Sahibinden.com üzerinde de nadir bazı retro mtb bisikletlere denk geldiğimi de söyleyeyim.

Ayrıca bir not olarak da 25.4 mm bağlantı kalınlığında 42cm çelik ve güncel açılara yakın bir gidon tercih etmek isterseniz Türkiye'de Sadece doğabisiklet.com'un kendi yaptırdığı gidonlar var.


Bu arada bisikleti isteyen bayan arkadaşınız o kadroyu rahat kullanamayabilir. Bana kalırsa bunun bilincinde olduğundan emin olun.
 
@Wilakress teşekkürler fikirlerini sundugun için 🤗
 
Geri