@Ozan k.
Cumartesi gün boyu yağmur görünüyor. Hem lastikleri hem frenleri test etmiş olucam.
-----------------------------------------------------------------------------------
Bir önceki mesajda söylediğim gibi Cumartesi günü, İstanbul yağmur yüzünden eve kapanmışken yola çıktım.
Böylece hem Continental GP 4 Season lastikleri ilk kez sağlam bir yağmurda deneme şansım oldu hemde Swissstop Pbx fren pabuçlarının namının hakkını verip vermediğini görmüş oldum.
Öncelikle 4 Season lastiklerden çok memnun kaldım. Asfaltta olduğum sürece, ıslak veya su birikintisi üzerinde kontrol kaybı yaşatmadılar. (Asfaltta diyorum çünkü bisiklet yolu adıyla yapılan hatlarda su biriktiği anda buz gibi kaygan bir yüzey oluşuyor. Ki sahilde bisiklet yolunun çoğu kısmı düz beton.) 55-56 km yağmur altında sürüş yaptım. Yokuş indim, çıktım, ani frenler yaptım, atağa kalktım vs. Lastikler kesinlikle güven verdiler.
Swissstop pabuçlara gelirsek; Öncelikle frenlerde oluşacak farkı çok hissetmem diye düşünüyordum. Yani değişiklik sorun yaşamamak olur diye düşünüyordum. Ama gerçekten Swissstop frenlemede daha az kuvvet uygulattı. Bisiklet baştan aşağı sırılsıklamken bile hiç sorunsuz durdurdu / yavaşlattı. Frene bastığınız anda farkı hissediyorsunuz. Kısacası tekrar almam gerekse yine Swissstop pabuçlardan alırım.
Ek:
Tabi yağmurda fren - lastik ne olursa olsun 2 kat temkinli olmakta fayda var. Daha uzun fren mesafesi yanında hem siz hem karşı taraf için daha düşük görüş mesafesi var. Hızımızı kontrol etmekte, daha erken ve kademeli fren yapmakta fayda var. Su birikintilerinden geçerken su sıçratmaktan ziyade, birikinti içinde ne olduğunu bilmediğinizi unutmayın. Çok derin bir çukur / tıkanmış bir mazgal ya da cam kırıkları olabilir. Yağmurda sürerken daha dikkatli, daha görünür (Gündüz de olsa stopları yakın derim) olmakta fayda var.
Bisikleti aldıktan sonra başlayan ve tam olarak geçiremediğim dirsek ağrılarımı ise Bike and Outdoor'da ufak bir müdahale ile bitirdik.
Speedster 20 üzerinde gelen Syncros RR 2,5 120 mm gidon boğazı bana çok uzun geliyordu. Hood'lardan tuttuğumda kollarım gergin kalıyor bu da dirsek ağrısı yapıyordu. 90 mm bir boğaz takarak, dünya varmış dedim. Hem dirseklerimdeki gerginlik ve ağrı gitti, hemde tüm sürüş pozisyonlarında konforum arttı. 1-2 cm demeyip kendinize uygun ölçüleri ayarlamak gerçekten önemli.
Hazır sökülmüşken Speedster 20'nin stok gelen gidon boğazınıda tarttım. Syncros RR 2.5 / 120 mm gidon boğazı 140 gr geliyormuş. (Taktığımız 90 mm Ness gidon boğazı ise 130 gr)
Örnek olması için Ritchey Comp 160 gr / Ritchey WCS 125 gr ağırlıkta. (120 mm için)