Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

2017 Scott Speedster 20 - İlk bakış

Scudo
@BerkEvren Bence yine de daha iyi yapmışssınız, ancak.Swissstop bildiğim kadarıyla papuç konusunda en iyisi.Şahsen şu an değiştirecek olsam ben de alırdım.Ben o zamanki durumumla almıştım Ultegra + Dura-ace ikilisini 60 TL gibi bir fiyata.Freniniz güçlü olsun diye bir temennide bulunayım. :srnsml::hhhhhh::srnsml:
 
S50 bisikletimde scott frenlerimi 105 ön arka ile değiştirsem ne kadar fark eder. Kullanan bilen yorum yaparsa sevinirim..
 
@tifosi Fren bacaklarımı kastınız yoksa sadece pabuçlar mı? Önce sadece pabuçları yenilemek ve güzel bir ince ayar yapmak ekonomik bir çözüm olabilir.
 
@BerkEvren
@BerkEvren teşekkürler.. 2. el ultegra yada 105 set alsam mı diye düşündüm de; acaba sonuç alabilir miyim diye sormak istemiştim. Tekrar teşekkürler..
 
Ben de benim trek'e taktım ama swissstoplar pek fark yaratmadı açıkçası. Yüksek hızda daha stabil ama dikkat rtmezseniz farkedemezsiniz bile.
Bence kaliper değişimi daha çok farkediyor.

Ancak yağmurda denemedim, muhtemelen yağmurda fark yaratıyordur.
 
@Ozan k.

Cumartesi gün boyu yağmur görünüyor. Hem lastikleri hem frenleri test etmiş olucam.
-----------------------------------------------------------------------------------

Bir önceki mesajda söylediğim gibi Cumartesi günü, İstanbul yağmur yüzünden eve kapanmışken yola çıktım.

speedster_20 (1).jpg

Böylece hem Continental GP 4 Season lastikleri ilk kez sağlam bir yağmurda deneme şansım oldu hemde Swissstop Pbx fren pabuçlarının namının hakkını verip vermediğini görmüş oldum.

Öncelikle 4 Season lastiklerden çok memnun kaldım. Asfaltta olduğum sürece, ıslak veya su birikintisi üzerinde kontrol kaybı yaşatmadılar. (Asfaltta diyorum çünkü bisiklet yolu adıyla yapılan hatlarda su biriktiği anda buz gibi kaygan bir yüzey oluşuyor. Ki sahilde bisiklet yolunun çoğu kısmı düz beton.) 55-56 km yağmur altında sürüş yaptım. Yokuş indim, çıktım, ani frenler yaptım, atağa kalktım vs. Lastikler kesinlikle güven verdiler.

speedster_20 (2).jpg

Swissstop pabuçlara gelirsek; Öncelikle frenlerde oluşacak farkı çok hissetmem diye düşünüyordum. Yani değişiklik sorun yaşamamak olur diye düşünüyordum. Ama gerçekten Swissstop frenlemede daha az kuvvet uygulattı. Bisiklet baştan aşağı sırılsıklamken bile hiç sorunsuz durdurdu / yavaşlattı. Frene bastığınız anda farkı hissediyorsunuz. Kısacası tekrar almam gerekse yine Swissstop pabuçlardan alırım.

Ek:
Tabi yağmurda fren - lastik ne olursa olsun 2 kat temkinli olmakta fayda var. Daha uzun fren mesafesi yanında hem siz hem karşı taraf için daha düşük görüş mesafesi var. Hızımızı kontrol etmekte, daha erken ve kademeli fren yapmakta fayda var. Su birikintilerinden geçerken su sıçratmaktan ziyade, birikinti içinde ne olduğunu bilmediğinizi unutmayın. Çok derin bir çukur / tıkanmış bir mazgal ya da cam kırıkları olabilir. Yağmurda sürerken daha dikkatli, daha görünür (Gündüz de olsa stopları yakın derim) olmakta fayda var.

Bisikleti aldıktan sonra başlayan ve tam olarak geçiremediğim dirsek ağrılarımı ise Bike and Outdoor'da ufak bir müdahale ile bitirdik.
Speedster 20 üzerinde gelen Syncros RR 2,5 120 mm gidon boğazı bana çok uzun geliyordu. Hood'lardan tuttuğumda kollarım gergin kalıyor bu da dirsek ağrısı yapıyordu. 90 mm bir boğaz takarak, dünya varmış dedim. Hem dirseklerimdeki gerginlik ve ağrı gitti, hemde tüm sürüş pozisyonlarında konforum arttı. 1-2 cm demeyip kendinize uygun ölçüleri ayarlamak gerçekten önemli.

speedster_20 (3).jpg

Hazır sökülmüşken Speedster 20'nin stok gelen gidon boğazınıda tarttım. Syncros RR 2.5 / 120 mm gidon boğazı 140 gr geliyormuş. (Taktığımız 90 mm Ness gidon boğazı ise 130 gr)
Örnek olması için Ritchey Comp 160 gr / Ritchey WCS 125 gr ağırlıkta. (120 mm için)

syncross_rr_2_5_agirlik.jpg
 
@BerkEvren Sadece masa ve kadro kaç kg bir bilginiz var mı?
 
@Hayatikiteker
Ben o kadar söküp tartamadım tabi ama internette eski kullanıcı yazıları var. (2012/2013) Kadro için 1340 gr ve 1290 gr gibi rakamlar, maşa için 550 ve 580 gr gibi değerler yazılmış. 7,5 kilo olacak şekilde toplayan varmış bu kadroyu. Gerçi bunlarda yabancı forumlardan. Ne kadar doğrudur bilinmez.
Ama alet güzel gidiyor :)

----------------------------------------
Speedster ile 900 km geride kaldı. Bu 900 km'nin 400-500'ü akşam 22:00 / 23:00 saatlerinde olunca kullandığım (link) yolu aydınlatma konusunda yetersiz kaldı. (Daha çok sizi gösteren bir ışık)
Uzunca bir araştırma süresi sonunda fiyat performans olarak en aklıma yatan ürün yine Moon markasının 250 Lümen'lik meteor modeli oldu. Gece çekimlerini ilk fırsatta eklerim. Ama gündüz vakti yeri aydınlattığını görmem alırken doğru kararı verdiğimi hissettirdi. Yol bisikletinde yola daha fazla dikkat etmeniz gerekiyor. Hızın da daha yüksek olması ışık seçimini kritik hale getiriyor.

(link) hafif, kaliteli bir gövdeye sahip ama tek dez avantajı bağlantı parçasının biraz kaba olması. (Moon Comet serisinin aparatı ile aynı değil nedense ? )

Ufak bir not; Bu tip şarjlı ürünleri alırken üretim yılına dikkat edin. (Pil ömrü açısından) Farklı sitelerde uçurum farklar olmasınının bir sebebi de bu.

moon_meteor_250_lumen.jpg

Işıkla birlikte gidon üzerindeki kalabalığı da dışarıya taşıdım. Gidon boğazında sürüş sırasında okunamayan GPS'i ve ışıkları Minoura marka gidon uzatma aparatına bağladım. Sade bir görüntü seven bir çok kişiye kötü gelecektir bu tip bir kokpit. Ama geceleri sürdüğüm için estetikten daha büyük kaygılarım var.

speedster_minoura3.jpg

scott_speedster_minoura.jpg

scott_speedster_minoura2.jpg

Bu da Minoura'nın SGS 400 adlı aparatı;

minoura_sgs_400.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: BarkinD
Bundan yaklaşık 7 ay önce Scott Sub 20 Cross sahibi oldum ve halen kullanmaktayım.Bisikletimden çok memnunum. Fabrika çıkışı olan 13,5 kilo ağırlığının üzerine benim yaptığım bazı değişikliklerle sanırım 15 kilo kadar olmuştur.Kendim de 70 kilo biri olarak bu ağırlık olayına çok takılmamakla beraber bazen yolda beni çok rahat geride bırakan yol bisikletleri canımı sıkmıyor değil.Bunu hemde fazla bir efor sarfetmeden yaptıklarını görebiliyorum.Bisiklet almaya karar verirken öncelikle beklentimin nispeten dik oturuşlu ve konforlu bir tarz olduğuna karar vermiş ve öyle almıştım bisikletimi fakat son zamanlarda yol bisikletine karşı konulmaz bir istek ve merak var içimde.Hızı seviyorum, ani ataklar yapmayı seviyorum ama bu isteğime cevap vermek için yapılmamış bir bisikletle buna ulaşmam zor bunu biliyorum.Ortalama hızımın yükselmesini, çabuk hızlanmayı, yokuş performansımın artmasını istiyorum gibi düşünceler kafamda dolaşırken @BerkEvren beyin dağ bisikletinden yol bisikletine geçiş sürecini ve yaşadığı olumlu yöndeki farklılıkları okuyunca iyice heyecanlanmaya başladım.:)

Scott speedster 20, görüntü ve donanım olarak yeterli bir bisiklet benim için.En kısa zamanda edinmek istiyorum fakat bunun için diğer bisikletimi elden çıkartmak isterim.
Bugün merak edip ikinci el ilan sitesinde 2016 Model Scott speedster 20 (105) bisikleti 2500 gibi fiyata buldum. Bu fiyata ikinci el almak mantıklı mıdır.Sıfırı ise nakitte 4.100 civarında
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@Yusufmnts öncelikle bisiklet seçiminde en ufak katkım olduysa ne mutlu bana. Ben hem sürüş rahatlığı hem detayları ile memnun olacağınıza eminim. Tabi doğru kadro boyunu alıp güzelce ayarlamak şart.
2. El bulduğunuz fiyat gayet iyi bu arada. Kovalamak lazım, sıfır fiyatları arttıkça artıyor.

Bu arada hafta içi salı-perşembe akşamları mutlaka bisiklet sürüyorum artık. Evdeki yemek düzeni bile buna göre şekillendi artık :) Dağ bisikletiyle olduğu gibi yol bisikletiyle de kışı soğuğu bahane etmiyorum. Bu konuda bahsettiğim Continental Gp 4 Season lastiklerden ve Swissstop fren pabuçlarından çok memnunum bu sebeple. Yağmur, çamur farketmiyor kafam rahat ani frenlerde, virajlarda.
IMAG1617.jpg
IMAG1600.jpg
 
@BerkEvren Yol bisikletini ciddi ciddi düşünmeye başlamama siz sebep oldunuz.Tamam etrafımızda çok fazla kişi kullanıyor fakat sizin dağ bisikletinden sonra ki deneyimlerinizi paylaşmanız bende etkili oldu. Benim en büyük çekincelerimden biri herzaman oturuş pozisyonu ve gidon tutuş şekilleri olmuştur ama sanırım abartıyorum.

Bisikletiniz çok güzel, kazasız belasız kullanın:)
Bende istiyorum sanırım bundan ve biyerden başlamam gerekiyor, o da mevcut olanı elden çıkartmak.Satmadan da alabilirim ama evde koyacak yer sıkıntı.
 
Sadece bu konuyu okumak bile yol bisikleti alma isteği uyandırıyor. Özellikle şuanki 16 kiloluk dağ bisikletimden sonra 9 kiloluk bir makine aldığımı hayal ettiğimde içimde fena heyecan oluşuyor.

Söylemeden geçemeyeceğim @BerkEvren sadece gidon bandını siyahtan kırmızıya çevirmeniz bile o kadar güzel bir görüntü oluşturmuş ki ilk sayfaya dönüp dönüp bisiklete baktım. Kazasız belasız keyifli sürüşler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@Mustafa Zeybek Büyük şehirde yaşamanın çilesi, istediğiniz zaman dağa bayıra ulaşamıyor olmak. Hele iş - güç bin tane engel çıkıyor. Yol bisikleti edinmek şehirden kaçamadığım zamanların keyfini kat be kat arttırdı. Asfalt üzerinde de keyif almaya başladım bisikletten. Tabi doğal olarak sürüş mesafem ve miktarlarımda artmış oldu. Dağ bisikletimde araziye girmek için bekliyor artık. Fırsat buldummu yine vuruyorum kendimi ormana, çamura. Onun keyfi tadı bambaşka :D

@Yusufmnts Hiç sürmemiş biri için fikir veremem ama hali hazırda bisiklet süren biri için endurance kadro bir yol bisikletinin korkulacak hiç bir yanı yok onu söyleyebilirim. Yol gidonu kelebek gidon gibi onlarca farklı açı sunuyor mesela.
Oturuş açılarına gelirsek gidonu yukardan tuttuğunuzda gayet dik bir pozisyonda sürüyorsunuz. Başlarda sadece arada drop'lardan tutup yatıyordum bisikletin üzerine. Ama alıştıkça normal sürüşünüz de daha yatık bir hale geliyor.
Birde benim açımdan en büyük artı yokuşlardan kaçmamak oldu. Gerçekten çok rahat yokuş çıkmaya başladım yol bisikletiyle. (İnce teker ve vites oranları çok etkili oldu bunda)
 
@BerkEvren

aynı pedalları kullanıyorum ben de, hala çok sert geliyor ayağımı dışarıya doğru çevirip açmak istediğimde. WD40 deneyeceğim ben de bakalım nasıl değişecek sertlik.
 
@Ozy
WD-40 cidden farkettirdi. Bu arada shimano SH-51 kal ile SH-56 arasında da bir yumuşaklık farkı var. (Belkide ben öyle hissettim) 51 A530 için daha uygun sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006 ve Ozy
Geri