Ben de bisiklet versiyonunu yazayım, iş antibiyotik stoklamaya kadar gitmiş
-Yama seti edinin, her patlağa iç lastik değiştirme devri yok artık.
-Çok uzun bir tura çıkılacaksa yarılarak patlama ihtimaline karşı (yamanın fayda etmeyeceği) 1 adet içlastik alın yanınıza.
-Sürüş sonrası artık dişli ve zincir temizliğine daha çok önem verin, ne kadar temiz (çamursuz ve kumsuz) olursa o kadar yavaş aşınır zincir ve dişli.
-Sık sık bisiklet yıkamayı unutun. Senede 2 kez yıkanacak: Sezon başı ve sezon sonu
-Fazla kirlenmemesi ve yıkamak zorunda kalmamamız için sürüş sonrası ıslak mendille kabasını alın(Mendili tasarruflu kullanın! Aynı mendille önce kadroyu, ardından lastikleri silin!)
-Artık lastik kontrolünü de sıklaştırın, lastiğinize hemen şimdi, yakından ve dikkatli baktığınızda saplanıp kalmış, ufak cam parçaları görecelsiniz. Bunları dikkatlice kürdanla çıkarın, yoksa ilk tümsek veya çukurda o cam daha da derine inerek iç lastiğe ulaşıp patlatacak.
-Mutlaka ayaklı pompa edinin, lastik basıncını haftalık tazeleyin. Yetersiz hava=daha kolay lastik patlağı
-Toz devri, bar devri kapandı. Yaşasın tuz-şeker-limon karışmlı ev yapımı izotonik içecek! Yaşasın en ucuz yer fıstıklı nugalı bar!
-Lastiklerinizi yarılana kadar kullanın
-Kadronuzu 10 yıl kullanmayı hedefleyin. Çizilmelere karşı dc-fix şeffaf yapışkanlı folyo ile bir an önce kaplayın, kadronuz 10 yıl sonra bile yeni gibi kalsın!
-Kadronuzu senede 1 kez belco oto cilası ile cilalayın, eskimesin (Mat kadrolar hariç)
-Bisiklet giyimi ve ekipmanında ikinci ele yönelin
-Kask meselesini abartmayın, 50 liralık kask da kafanızı aynı ölçüde koruyor, yeter ki markası belli olsun, aliexpress olmasın.
-Yemek yemek zorunda kalacağınız uzun sürüşlerde, yanınıza ev yapımı sandviç, kek, kuruyemiş (kuruyemiş dediysek ucuz kuruyemiş! Leblebi ve yer fıstığı!) alın
-Bisikletinizi satmayı düşünüyorsanız iki sefer düşünün, seneye bu zamanlar bisikletiniz şimdiki değerinden en az %30 daha değerli olacak!
-Bisiklet hafifletmeye yönelik fantezik upgradeler artık mazide kaldı. Verebileceğiniz maksimum kiloyu verip, bereket versin deyin.
-Daha aero ekipmanmış, daha aero bisikletmiş, beni daha hızlı yaparmış, bunları unutun. En baba ekipman terfisi (jant) sizi %3-%5 hızlandıracaksa, bisiklet üzerinde daha iyi eğilip %7-%10 hızlanın!
-Fren pabuçlarınıza iyi bakın! Yağışlı havada çıkarken iki kere düşünün. Bir çift iyi fren pabucu olmuş 100 lira. Pabuçları ve jant fren yüzeyini sık sık silip temizleyin. Buralara birikip, yapışan kum ve toz taneleri aşınmayı hızlandırır! Montajın doğru yapılması ve kaliperin doğru ayarlanması da önemli, pabuçlar dengeli basmalı, yoksa bir tarafı aşınırken diğer tarafı janta değmez bile! Ve pabucunuz ömrümün %50’sini tamamlamadan çöp olur.
-Bisikleti yıkadıktan sonra bisiklet üzerindeki her vidayı kurulayın. Alyan giren çukurlarda su kalıyor ve buralar paslanıyor. Kulak çubuğu kullanabilirsiniz. Vidaları yenilemeye kalksanız 10 dolardan fazla ediyor, iyi düşünün!
-Jant akordu ve göbek bakımına kadar, olabildiğince kendiniz öğrenmeye çalışın. Sadece aynakol sökme anahtarı biraz fazla pahalı ve az ihtiyacınız oluyor, bence almayın, bisikletçiye 10 lira verin halletsin, anahtar 40-50 lira çünkü