Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

2023 Yılında Bisiklet?

Scudo
Özellikle kavşaklar ve yoğun yollara acil kamera sistemleri takılmalı. Hata yapanlar öyle seçmece değil tümden cezalandırılmalı.
Bu memleket saygıyı öğrenmeden hiç bir şey değişmeyecek. Saygı duymayana saygıyı zorla öğreteceksin ki bir düzen olsun.
Yollarda bisiklet sürmek demek kelle koltukda gezmek demek oluyor şu dönemde. Değil 2023 2123 de olsa çok bir şey değişmeyecek trafikte bu kadar gezici mayın varken.
Aracımla giderken durup yol verdiğim yaya yüzüme niye durdu ki diye bakıyorsa daha çooookkk fırın ekmek yememiz lazım bizim...
 
5 sene önce hafta sonları tura çıktığımızda yollar nispeten boş sayılırdı, özellikle bu sene çok dikkatimi çekti bu durum, bu sene trafikte gözle görülür bir artış fark ettim. Muhtemelen bir 5 sene sonra daha da artacaktır, 2023 de çok daha fazla artacaktır. Belki bu durum Eskişehir'e özeldir bilemiyorum, şehir içerisinde de insan kalbalığı var, büyük şehirleri hiç sevmem Eskişehir de giderek büyümeye başladı, 12 sene önce geldiğimde gayet idealdi, maalesef ki yaptığım iş de büyük şehirlerde yapılmak zorunda, ya sektör değiştirip atıcam kendimi daha küçük bir kasabaya ya da bu çileyi çekmeye devam.
Azalmasını ya da bisiklet kullanımın birden patlamasını beklemiyorum, öyle bir bilinçli toplumun yetiştiğini görmüyoruz, daha da arabaya, dış görünüşe, ikonlara, etiketlere özenen bir toplum yetişiyor. Bisiklet yine belirli bir kesimden öeteye geçmeyecektir.
Bunun tek çözümü bağlantılı ve trafikten tamamen ayrılmış bisiklet yollarıdır, bu yollar olduğunda bir çok kişi şehir içi ulaşımda bisikleti tercih edecektir.
 
Soruyu bir taşıt olarak bisikletin değil, Türkiyede bisiklet kültürünün geleceğine dair projeksiyon olarak okuduğumuzu varsayarsak, bu doğrultuda elde edilmiş verilere ve hazırlanmış belgelere bakmakta fayda var. Daha önce de okunmasını önerdiğim "İstanbul'da Güvenli Bisiklet Yolları Uygulama Kılavuzu" raporuna dönüp "2023" taraması yaptım. İstanbul Büyükşehir Belediyesinin bisiklete dair hâlihazırdaki verileri ve 2023'ü hedefleyen planları hakkında birkaç satır bulmak mümkün oldu. Bu raporun 2014 tarihli olduğunu dikkate alalım, o günden bugüne neler değiştiğini de sorgulamak lazım.

(link)

2014 itibarıyla,

* İBB bünyesinde bisiklet konusunda çalışan birden fazla birim bulunmakta. 7 (evet, yedi) birimin ismi geçiyor. Tahmin edeceğiniz üzere, bu dağınıklık uygulamada ve yetkilendirmede sorunlar doğurmakta, çözümleri güçleştirmekte.

* "İstanbul Genelinde Bisiklet Yolları ve Yaya Yollarının Etüd, Planlama, Projelendirilmesi Çalışması” adlı bir belge var, 2006 yılında hazırlanmış ama 2014 itibarıyla henüz güncellenmemişti. Eğer 2016 itibarıyla da bu hâlini muhafaza ediyorsa, 2023'e kadar belediyenin bu konudaki ciddiyetinden pek de ümitli olamayız demektir.

* "Mevcutta Anadolu ve Avrupa Yakasının her ikisinde de hafta içi ve hafta sonu faaliyette olan 10’ar adet aparatlı İETT otobüsü bulunmaktadır." İstanbul gibi bir metropol için bu sayı trajikomiktir. Mersin'de bile en az bu kadarı olduğundan eminim. Lakin bisiklet aparatları seyahat sırasında bilhassa virajlarda sorun çıkarıyor diye duydum, Mersin BB bu yüzden pek istekli görünmüyor galiba bu aparatları kullanmaya.

* "İlçe belediyeleri, İstanbul’da mevcut bisiklet yollarının yaygın olduğu belediyeler olan Kadıköy, Zeytinburnu, Bakırköy ve Adalar Belediyeleri’dir."

* "İstanbul’da mevcut otomobil sahipliliği 140/1000 kişi, 2023 öngörüleri 275/1000 kişidir. Bu da mevcut karayolu ağının 2 katı yol anlamına gelmektedir."

* "2023 yılına gelindiğinde nüfusu 17 milyona yaklaşması beklenen İstanbul’da 2023 yılına kadar istihdamda %51, öğrenci sayısında %34’lük bir artış gözlenecektir. Aynı dönemde hareketlilik 1,08’den 1,89’a çıkacaktır."

* "İstanbul Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde “Bisikletli ve Yaya Ulaşım Sistemi” oluşturulmuştur. Bu sistem içerisinde İstanbul geneli toplam mevcut bisiklet yolları 83,3 km, uygulama projeleri tamamlanan bisiklet yolları 82,3 km, 2023 hedefi ise 1050 km olarak planlanmıştır."

* "İstanbul Kentsel Ulaşım Ana Planı Raporu verilerine göre; yolculukların %50,7’si motorlu araçlarla; %49,3’ü de yaya olarak yapılmıştır. Yaya Yolculuklarının %88’i ilçe içerisinde tamamlanmaktadır."

Kısaca genel durum bu. 2014'te 83,3 km bisiklet yolu mevcuttu. 2023 hedefi 1050 km. Yüzlerce kilometrekarelik bir alana yayılmış 20 milyonluk bir metropolde ulaşımda bisiklet kullanımının hangi düzeyde olması gerektiği sorusunu bir yana bıraksak bile, mevcut duruma bakarak en azından şu hedefe ulaşmada ne kadar ümitvar olabiliriz sizce? Hayal kurmak güzel, iddialı olmak da bazen iyidir ama eleştirel gerçekçilik hiç kaybedilmemesi gereken bir tutumdur. Bisikletin kendisi gelecekte neye dönüşür, hangi yeniliklerle hayatımızı zenginleştirir, bu başka bir konu. Bu ülkenin bisikletliler için asıl meselesi kültüreldir. Bisiklet kültürünü sorgulayıp tartışmadıkça, bisikleti ulaşım, spor, eğlence ve gezi aracı olarak zihinlere nakşetmedikçe, hayaller ve hayatlar arasındaki uçurumun daha da açılacağını öngörmek yanlış olmasa gerek. Meselenin odağında insan var, teknoloji, altyapı, yönetim vs. hep bu odağın etrafındaki konular. Bunun böyle olduğunu, şuncağız forumda bile görmemek mümkün mü? Bisiklet kültürüne bir bütün olarak bakamayan insanların, bisikleti ve tekil kullanım alanlarını fetişleştiren iletişiminden kaynaklanan sorunlarla cebelleşmiyor muyuz her gün? Bisiklet kültürünü teknolojiden ibaret sanmak da yanlış, trafikten, spordan, eğlenceden ibaret sanmak da. Sağlık, beslenme, antrenman, performans, teknolojik yenilikler, ürün kalitesi, sektörel sorunlar, tüketim piyasası, giyim kuşam aksesuar, bütün bunlar kendi başına bisiklet kültürünü anlatmaya yetmeyecek konular. Ancak, hepsine bir bütün olarak bakabildiğimizde mevcut durumumuzu sağlıklı değerlendirebilecek ve geleceğe dair gerçekçi öngörülerde bulunabileceğiz. Gayrısı geyik, polemik, ağız dalaşı, ego tatmini, bla bla bla.
 
@Kudret Kurtcebe abimiz, lastiği patlayan geride kalır, pedal kesmeden 50 kilometre gidilir, kuyrukyağını çiğ yumurta ile karıştırır üzerine yeşil çay içerim, ben saksı değilim burada beştaş oynamıyoruz demeyecekse, bisiklet üzerine devrimsel bir değişiklik beklememek gerekir.
 
@Kudret Kurtcebe

Esas sen bir tanesin. Hep bunları senin engin hoşgörün altına sığınarak yazıyorum. Sen adı olmasada kendi kalender abimizsin.
 
Elektrikli aletler için denge sistemi üzerinde çok uğraştılar, ileride belki tek teker bisikletleri çok yaygın olarak görürüz o_O
 
Cumhuriyetimizin 100. yılına yakışacak modern ve medeni bisiklet yolları yapmak yerine, hala benzinden gelen %225 lik küçücük vergiyi cukkalamak için motorlu taşıt yollarına öncelik verecekleri gün gibi ortadadır.

Bisiklette dünya çapında gelişmeler olur ama memlekette bisiklet adına cüzi miktarda göstermelik başı sonu belli olmayan, ortasında direk, çukur çıkabilen bisiklet yolları yapılmaya devam eder..
 
@Candan Biberci

sorun şu ,petrolden ve yan ürünlerden ekmek yiyenler çok bu ülkede ayrıca otomotiv sektörde çalışan arkadaşlarım var,kaportacılar artı petrolden elde edilen 6000 ' i ,aşkın hammadde,petrol demek her şey demek ,petrol biter ise buna bağlı bir çok ürünlerde ortadan kalkar,insanoğlu illa başka bir enerji alternatifi yaratır ,bu seferde onla çebelleşiriz...
kısaca bu ülkede milletin karnı bu işten doyuyorda ,kimse karşı çıkmaz bu olaya ,ayağına kim kurşun sıkmak ister,bisikletin gelişmesinin bu ülkede yaygın olarak kullanılması kültür ile doğru orantılı,candan dostum her sabah işine kaç kişi bisiklet ile gidiyor ona bakar isek 85 milyonda oran nedir ,tabiki sıfır,amsterdam olamaz bura ....
 
@Kudret Kurtcebe
Abi er yada geç dünyanın ağzına daha fazla ş.çmadan elektrikli sisteme geçilmesi gerekmekte.

Otomotiv yine devam tek fark akaryakıt yerine elektrikli çevre dostu motor.

Şu an çalıştığım proje % 100 elektrikli araç modeli üzerine.

Geleceğe çökmüş bir dünya kalacaksa varsın akaryakıt sektörü çöksün..Gelecek temiz kalsın.

Bugünün idarecileri gibi günü kurtarma kafasında olunursa herşey için çok geç olur.
 
Basina bir şey gelmezse bisikleti degistirmeyi düşünmüyorum :D

Bisikletciler degil bisikletsizler degismeli.

Araclari sayisi daha da cok artacagi icin 2023 de biz bisiklet severler o incecik iki tekeri yola sigdirmakta daha fazla zorlanacagiz.
 
Basaramayacaginizi inandığınız hiçbir şeyi basaramazsınız. Insanların oturduğu yerden gerekli yerlere bildirimlere özellikle medya kanallarına basin kuruluşlarına gazetelere dergilere ,okullara eğitim muftetadina ,bisiklet temasını ısrarla yayinlamalarini istemek ve bisikletli ulaşıma dair konuları medyası radyosu internet siteyi gazetesi topyekün dile getirilmesi gerekiyor.bunun için bisikleti sevdirme grubu kurulmasını ve o gruptaki gönüllülerin bahsettiğim alanlara toplanabildigi kadar insan sayısı ile arz talepte bulunmasını ve TBMM ye bu konuyu tasimasini teklif Ediyorum.bahaneleri kenara bırakıp ise bi.yerden başlamak lazım.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
2023 de sokağa rahatça çıkabilsen şanslısın. Bence büyükşehirlerde bisiklet hayal olur. Artan bir düşmanlık var bisiklete. Özellikle bilinçli, ekipmanlı bisikletliysen, eğitimin anlaşıldığı için otomatikman vatan haini muamelesi var.
 
Yerli ürün ve marka çoğalır....rekabet artar......3 yıl sonra hastalık falan olmazsa uzmanlar sporu ve bisikleti tavsiye edecekler.Vücut sağlığı bağışıklık sistemi falan derken insanlar bilinçlenecek gibi .Ofis te ,masa başında çalışanların sayısı artarsa dizlerde kireçlenme artacak,zaten evlerde kanepe koltuk bilgisayar masası varken tembellikten gına gelecek ve kendini yenileyen nesil ,çoğunluğu lise mezunu olan insan topluluğu artacak ve kadının bisiklete binmesi ayıp olmaktan yadaa en azından böyle algılanması ortadan kalkacak.İnsanlar eşleri ile bisiklete binecek.Pazar günleri o mavi yollar güzel insanlarla doğal insanlarla görülecek...Karısıyla kocasıyla çalışan kesim bunu yapacak ....iş stresinden kaçmayı isteyen insanlar pedal çevirecek.İnşallah Güzel Günler Bizi Bekliyor.
 
Geri