Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

%38 eğim!

Arkadaşlar,beni yanlış anlamışsınız.Ben eğim nedir diye sormadım,nasıl hesaplanır ,eğimi ölçen bir alet ,cihaz var mıdır diye sordum. Ben her çıktığım rampayı matematiksel hesaplamak zorunda kalmak istemiyorum.
 
Scudo
@uğur ufuk gelişmiş GPS modelleri eğimi de ölçüyor. Tahmin edebileceğiniz gibi pek ucuz değiller. Bu cihazlardan edindiğinizde, sürüş sırasında ekrandan o anlık eğimi anında görebiliyorsunuz.

big_ccfc748daf0b4f56b3ab402f8cb79587.jpg

Bu cihazlardan edinmenin dışında başka bir yol da Telefonunuzda Strava uygulamasını kullanmanız. Fakat bu şekilde eğimi anlık olarak göremezsiniz, ancak geçtiğiniz bazı yokuşlardaki ortalama eğimi görebilirsiniz. Bunu eve döndüğünüzde, bilgisayarınızdan görebilirsiniz tabiki. Örneğin size yakın bir yokuşun eğiminin kaç olduğunu merak ediyorsanız bu anlattığımı yaparak, eğimi öğrenebilirsiniz. O yokuşta mutlaka segment açılmıştır, açılmamışsa sizin açmanız gerekir, bunu ayrıca anlatırım. Örnek vereyim:

Screen-Shot-2017-10-06-at-10.34.23-AM.png

Avg Grade yazan yer eğimi gösteriyor. Bu rotanın ortalama eğimi %2 imiş mesela.

strava-ss5.png

Buranın da %6'mış

Mesela Uludağ'ın ortalama eğimi %6'mış

StravaGenel.PNG
 
Kimse EVKA4 yokuşundan bahsetmemiş :) Hele Homeros vadisi yokuşu.. Pedala fazla güç uyguladıgınızda önü havaya kalkar :) EVKA4 yokuşu aynakol 22- ruble 36 ile rahatça çıkılabiliyor..
 
CeCeKa Geçen sene tırmandım sağlam yokuş arada küçük bi iniş olmasa daha fena olur,sonunda türbe var ışığıa doğru yürüyosun.Ankara da bisiklete binmek keyifli rüzgarınız az en azından yaşadığım yere göre.
 
  • Beğen
Tepkiler: CeCeKa
@Serkan Mıstınoğlu

güzel siteymiş, Frontal area ne onu tam anlamadım ama, tekerin yere temas eden alanınımı kastediyor acaba. Birde hava yoğunluğunu en minimum dan almış, yarışçılar ve aşırı eğik durup rüzgardan min etkilenenler için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
@thieft3000 ön cephe yüzeyi olduğunu tahmin ediyorum. Yarışçılar eğilerek frontal area’yı en aza indiriyor

4ED73B6C-A9B5-42EE-9EB9-B6353B510195.jpeg
3E84B77D-77F3-4EE5-9570-113E93378976.jpeg

Omuzları büzmek, dizleri ve dirsekleri kapatmak, kafayı içeri çekmek (kaplumbağa gibi :D) de bunun bir parçası o_O
 
@Motorola


yükselme ve ilerleme birbirinden bağımsız değil. yükselirken de mesafe katettiğimizi karıştırmışsın. 100 metre bir duvara tırmandığında 100 metre mesafe katetmiş, ayrıca 100 metre yükselmiş olursun. 100 metre boyunca 45 derecelik açıyla ilerlersen o 50 metre yükseltiye denk gelir. o da %50 eğim diye gösterilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: notforheaven
Konya da akyokuş %10 eğim ardından gelen belen başı favorim
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
@özcan yılmaz
doğru söylüyorsunuz o iniş olmasa ayrıca zemin de düzgün olsa çok daha güzel olur.Biraz da köpek var iniş esnasın da fırlayan cinsten..Çok fazla rüzgar yok ama kışları sert bilirsiniz..Kazasız sürüşler dilerim.
 
@efeozata

üstadım haklısınız, 100 metre ilerleme derken düşey izdüşümü düşünmüştüm ancak o şekilde ifade etmemişim. düşey izdüşüm 100 metre, yükseklik 100 metre olunca sürüş mesafesi kabaca 144 metre olacaktır.

sürüş mesafesi 100 metre, açıda 45 derece ise yükseklik kabaca 100/1.41=70.71 metre olacaktır.

hafızam beni yanıltmıyorsa %100 eğim, 45 derecelik eğime karşılık geliyor. Konunun uzmanları, yada okul bilgileri taze olanlar konuya destek verecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
@Motorola Abdullah Ağabey
%100 eğim 45 derece
%50 eğim 26,56 derecedir

Merak edenler için %38 lik eğim için
arctan(0,38)=20,8
Yani 20,8 derece eğime denk geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Motorola
@Yusuf_AZEGrafik ile altinda yazan yazi ayni seyi anlatmiyor@hamlet2006Ben oyle oldugunu dusunmuyorum bildigim kadariyla egim hesabi yukselti degisimi / alinan yol yani ucgen uzerinden konusursak dikey kenar / hipotenus , ustteki grafikte gosterilenden sonra alta da alinan yol diye yazmislar birbirini turmuyor. Ayrica stravaya bakarsaniz stravanin da alinan yol uzerinden islem yaptigini gorebilirsiniz ;
Misal old sau climb adli segmenti dedigim gibi hesaplayarak gorebilirsiniz
e55b2579cd743e29e89ebbf0c5e94942.jpg


_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
m=tan(alfa)=karşı dik/komşu dik
85f9a936136f7b2aa46ccbbf099478c2.gif
Mercedes unimog test alanı 45 derecelik eğim (%100 eğim) Dünya rekoru kırar iken gösterilmiş.(Burada Unimog'un yaklaşama ve uzaklaşma açılarının muhteşemliği de vurgulanıyor)
444249429355.jpg

@furkanbr

%Eğim=(iki nokta arasındaki yükselti farkı/iki nokta arasındaki yatay uzaklık)x100
 
@hamlet2006



yolun eğim hesabıyla dereceyi birbirine karıştırmamalısınız. ve de bunu araç reklamıyla göstermek ayrı hata. araç firmaları daha fazla beygir algısı için HP'den PS'e geçtiler. 300 PS diyor 300 beygir sanıyorsun ama değil. marketing aynen bunun gibi.

bahsettiğin reklamda üçgen eşit üçgen değil, ve asıl gidilen mesafe üçgenin tabanı yani en uzun kenarı. run ile gösterilen kısım değil. ve kamyon da o çizgi üzerinde hareket ediyor. ve de öyle bir açıyla 100 metre yükselti kazanması için 100 metreden fazla mesafe gitmesi gerekir. yani 100% eğim diyorsan o kamyonun dik duvara tırmanması gerekir. zaten eğim yüzdesi bu şekilde hesaplanır kendin de sonunda yazmışsın. yükselti/mesafe x 100

kısacası burda yolun açısını değil, eğimi hesaplıyoruz. 100% eğim de dik duvar demektir.
 
@efeozata
Mesafe değil yatay uzaklık.Altını çizerek söylüyorum ''yatay''.Yani dik üçgendeki komşu dik kenar.Kısaca hipotenüs değil.

Eğimin matematiksel tanımını yazıyorum.
Eğim=tan(alfa)=karşı dik /komşu dik
Yani hipotenüs kullanılmıyor.

Bu formulden eğimi buluyoruz.
Bu formülün sağ tarafını 100 ile çarparsak yüzde eğimi buluruz.
Yani
%eğim=(karşı dik /komşu dik)x100
@efeozata
Ben de eğimi bulduktan sonra arctan kullanarak açıyı da buluyorum.
@efeozata
Bunu matematikle değil mantığınıza uyduğu için yazmışsınız ama kesinlikle doğru değil.

@efeozata
Mühendislik eğitimi aldım.İkisi arasındaki farkı da biliyorum.;)

(link)

Bu da %eğim değerlerini, eğimin derecesine çevirme

__________________________________________________
Aşağıda da eğim anlatılmış.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Motorola
@efeozata
Bir matematik öğretmeni olarak kavram yanilginizi düzelteyim. Eğim 0 ile sonsuz arasındadır. Dik duvar sonsuz eğilme sahipken, düz yol 0 egime sahiptir. 0 derecelik acı 0 ya da %0 egime, 45 derecelik bir açı 1 ya da %100 egime, 90 derecelik bir acı ise sonsuz ya da %sonsuz egime sahiptir. Egim dikey uzunluk/yatay uzunluk formülü ile hesaplanır. Dikey uzunluk 0 iken (düz yol) egim 0/yatay uzunluk = 0 dır. Yatay uzunluk 0 iken (düz duvar) eğim dikey uzunluk/0 = sonsuzdur.
 
Tam olarak kesin boyle diye yazmamistim fakat strava niye boyle hesapliyor yazilanlara gore yanlis gosteriyor o zaman?
 
@furkanbr
Furkan kardeşim dediklerimi yapınca ikna olacaksın.
Strava gidilen mesafe olarak hipotenüsü veriyor.Yükselti farkını karşı dik olarak düşün.Pisagor bağıntısını kullanarak yatay uzaklık olan komşu diki bul.
Sonra

Eğim =Karşı dik /komşu dik
%eğim=(karşı dik/komşu dik)x 100
%eğim=(yükselti farkı/yatay uzaklık)x100 den sonucu bulduğunu göreceksin.

Seni yanıltan :Stravadaki yol eğim değerleri çok düşük olduğu için yatay uzaklık yerine hipotenüsü(yani gidilen mesafeyi) aldığında da çok yakın sonucun çıkması.Dikkkaattt
Doğrusu yatay uzaklığın alınması
 
  • Beğen
Tepkiler: Motorola
@uğur ufuk Anlık eğim bence çok önemli değil. Önünüze bir engebe çıkar, orada eğim yüksek görünebilir. Ya da yolda ufak bir onarım olmuştur, yol hafif düzleşmiştir, eğim bu sefer düşük görünebilir. Keskin virajlarda eğim hep yüksektir mesela. Üstelik, eğim yüksek olmasına rağmen, yol kıvrımlı olduğu için tırmanması da çok kolaydır. Vaay be, %25 çıktım deriz ama yoldaki kavisin bize destek olduğunu genelde hesaba katmayız. Tabelada yazan eğimler, ortalama eğimlerdir. Tabelada %10 yazması, her yerde %10 olduğunu göstermez. O yüzden 100 metre gittiğinizde kaç metre tırmandığınıza bakın, daha doğru sonuç alırsınız. 10 km boyunca %10'luk bir yol çok kolay değildir ama 100-200 metrelik bir %10 çok kolaydır. %40 çıkmışlığım var ama aşağıdaki tabelayı gördüğümde, bisiklet hayatımda ilk kez "acaba?" dedim. Kim bilir o 33 km'ye ne eğimler girecekti. 2 saatlik uyku, 17,5 kg demir bir Bisan, 26/30 küçük vites oranı, arkada 30 küsür kg yük ve bu tabela...

(link)
 
Geri