Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

3D tasarım

@Cotyoran52 çalışmanız için tebrikler, ortaya çıkan kadro yapısı ile düz maşa ve ince teker ile yol bisikleti olmaya da aday bir kadro görüyorum sanki:harika:

Statik hesap ve yük dağılımını da bilgisayar üzerinden hesaplayabilecek misiniz?

Merhabalar teşekkür ederim. Aslında lastikler ince değil burada ss alınca ince gibi gözükmüş, daha da kalınlaştırabilirim zaten. Bir mühendislik analizi için ileride Ansys Workbench kurmayı planlıyorum bilgisayara ama önce kavramsal tasarımı bitirip nihai tasarıma ulaşmayı hedefliyorum.

MTB'yi tamamlayıp yol bisikleti için bir modifikasyon düşünmüyor değilim. Zaten kadro dediğiniz gibi ince bir tasarım oldu (Bana sorarsanız Carraro Big'e benzer bir kadro oldu) Lastikleri de yol lastiği gibi yapıp kadro daha kibar bir yapıya kavuşturulursa neden olmasın :)
 
Scudo
Bilirsiniz o fren diski oraya bir kere takıldıysa o bisiklet tamamlanır; :D

1617658087789.png

1617658532950.png

Yeni değişiklikler:
-Bisiklet kaba tasarımı neredeyse bitti. Artık ince tasarımlara ve montaj ilişkilerine başlıyorum.
-Lastikler bir MTB'ye yakışır şekilde kalın yanaklı ve kalın dişli yapıldı. Boyutu 29 inç dediğimiz boyuta geldi.
-Fren diski jant montajı için uygun hale getirildi.
-Bisiklet pedal, gidon, sele, kadro, süspansiyon kaba tasarımları bitirildi. (Şu haliyle bile montaja hazır ama ince işçilikler var daha :) )
 
Montaj yavaş yavaş şekilleniyor;

1.JPG

2.JPG

Hidrolik disk kaliperleri eklendi (Sram);

3.JPG

Maşa kilitleme düğmesi ve kullanıcı kilosuna göre süspansiyon ayarı düğmesi eklendi;

4.JPG

Lastik ve jant kalınlıkları tekrar gözden geçirildi, daha kibar bir jant-lastik uyumu elde edildi;

5.JPG

Sonraki çalışmalar;

-Gidon tekrar gözden geçirilip MTB'ye uygun, sürüş hakimiyeti artıran daha düz bir yapıya kavuşturulacak.
-Kadro alt kolu bir miktar kalınlaştırılacak.
-Kadro arka çatal arka lastiğe göre revize edilecek.
-Sele ve pedal kolu gibi ana yapılar eklenecek.
-Fren kolu, vites dişlileri, vites gidon göstergesi gibi hazır parçalar montaja adapte edilip, modifiye edilecek.

(Renkler böyle olmayacak arkadaşlar, bu renkler sadece CAD içerisinde parçaları güzel ayırt etmek adına konuldu. Renk ile ilgili kısımlar için apayrı bir render programı kullanacağım.)

@necmeddin @Mekerce @_Madmexx _ @Electronkksl @Eshquia™ @MakRo @Kadir İLBAY
 
@Cotyoran52 ben bu renge bayıldım. 😍

Sağolasın abim ama renk ve dekor için ayrı bir render programı kullanacağım. O konu biraz benim için de sürpriz olacak muhtemelen.
Şimdilik genel montaj da şöyle duruyor, ufak tefek işleri daha var:

1.JPG

Kendi markamı de yerleştirdim :) :

2.JPG

Kavisli kadro yüzeylerinde markalama: (En çok bu kısım hoşuma gidiyor, sadistçe zevk alıyorum :D )

3.JPG
 
İmal edilebilirlik açısından daha uygun bir tasarımda bekliyoruz :)

Bu tasarımda kadroda daha zorlu yüzeyler var ama imal edilmesi de zor değil. Kadro için açık döküm ile yapılması mümkün. Havacılık ve medikal sahasında çok çok daha zorları yapılıyor. Kalan parçalar standart zaten. :) Katkınız için teşekkürler...
@Cotyoran52 hocam rublenin dişli oranları ne :D
Çok güzel olmuş

Merhabalar, ruble için henüz bir oran belirlemedim, takılan ruble temsili... Fakat 9 veya 18 vitesli bir tasarım düşünüyorum. Oranlar kolay ayarlanır :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Yalnız, sancak yeşil, iskele kırmızı olur. 😆

Hay hay abi değiştiririz :D Renkler temsili zaten, çizim uzerinde gövdeleri ayırt etmek amaçlı. Asıl renkler render programına girince elde edilecek :)
 
Bu tasarımda kadroda daha zorlu yüzeyler var ama imal edilmesi de zor değil. Kadro için açık döküm ile yapılması mümkün. Havacılık ve medikal sahasında çok çok daha zorları yapılıyor. Kalan parçalar standart zaten. :) Katkınız için teşekkürler...

Merhabalar, ruble için henüz bir oran belirlemedim, takılan ruble temsili... Fakat 9 veya 18 vitesli bir tasarım düşünüyorum. Oranlar kolay ayarlanır :)

Yarın tasarımını bitirdiğinizde, o kadar tasarladım imal edeyim dediğinizde Trek, Pinarello kadro fiyatlarına eş maliyetler çıkmaması açısından söyledim. Tercih sizin.
 
Yarın tasarımını bitirdiğinizde, o kadar tasarladım imal edeyim dediğinizde Trek, Pinarello kadro fiyatlarına eş maliyetler çıkmaması açısından söyledim. Tercih sizin.

İmalat hedefim yok en azından bu ilk bisiklet tasarımım için yok. :) Kadro alt ve üst kolun gidon tarafında birleşen kısmında bir karmaşık loft yapısı var belki dökum kalıbı hazırlanırken oraya ekstra bir machining operasyonu maliyeti olabilir onun dışında kadro Carraro Big serisinin yüzey hatlarını andırıyor. Kalan komponentler icin de ne seçerseniz artık maliyet değişir. :) Yorumunuz için teşekkurler...
 
Şu an zincir takılıp sürülebilecek pozisyona geldi :) ;

Whole.JPG

Arka aktarıcı seti eklendi; (Sram X01 Eagle)

Grupset.JPG

Evet artık oturabiliriz :D ; (Ergonomik sele eklendi)
Sele.JPG

Aynakol ve krank takımı eklendi; (Shimano XT) (Tek aynakol 36T)

Crankset.JPG

-Arka ruble (Sram PG-990) (11-32T), tek aynakol (Shimano XT) (36T) (Standart bir MTB dişli yapısı) (9 vitesli bir tasarım) (Çok eğimli rampalarda sorun olabilir :) )
-Gidon baştan düzenlenip, gidon üzeri standart elemanlar eklenecek.
-Zincir eklenecek
-Ekipmanlar arası kablolamalar eklenecek.
-Markalamalar ve çeşitli logolar eklenecek
-Komponent görünümlerine yönelik ufak tefek düzenlemeler olacak..

(Yorumlarınız benim için önemli lütfen bu da olabilirdi dediğiniz kısımları yazın :) )
 
çok güzel olmuş kardeşim instagramda vs takip ettiğim el yapımı kadro yapanlar var. geçenlerde bende düşündüm acaba yapılabilir mi diye ve amerikada yapanlar varmış. googleye bikecad diye aratırsan adamların tasarımları dahil herşey var. türkiyede yaptırması sıkıntı işte usta işçilik vs. gerekiyor.
 
Gerçekten inanılmaaaaaaz :ssrtcbya: :ssrtcbya: :ssrtcbya: Çok iyiii!

Teşekkür ederim, sağolun... Bu konu altından bisikletin ileriki süreçlerini takip edebilirsiniz :)
çok güzel olmuş kardeşim instagramda vs takip ettiğim el yapımı kadro yapanlar var. geçenlerde bende düşündüm acaba yapılabilir mi diye ve amerikada yapanlar varmış. googleye bikecad diye aratırsan adamların tasarımları dahil herşey var. türkiyede yaptırması sıkıntı işte usta işçilik vs. gerekiyor.

Aynen Bikecad ve Rattlecad var bu konu üzerine, genelde şablon bir tasarım sunuyorlar sen onun üzerinden editliyorsun bisikleti. Ben Solid Works kullanarak bisikletin tüm detaylarına hakim olmak adına böyle bir işe giriştim. Türkiye'de kendi kadron için ciddi bir maliyet ödersin muhtemelen çünkü bu işler seri üretimi yapılırsa ancak ucuzluyor. Tek bir kadro için tezgahını açabilecek bir sanayici bile zor bulunur. Katkınız için teşekkürler...
 
@Cotyoran52 elinize sağlık güzel duruyor gayet başarılı. Bir kaç şey aklıma takıldı, bana mı öyle geliyor yoksa öyle mi bilmiyorum ama arka teker sanki ebat olarak biraz daha büyük duruyor. Bir de ön balatanın olduğu yer maşanın önünde yer almış o farklı geldi. Ayrıca böyle 1x'li sistem daha iyi olmuş. Nasılsa eliniz değmiş ve uğraşmışken rubleyi kahve tepsisi gibi büyük dişlilerden en azından görsel de de olsa daha hoş gelebilirdi. Mesela 11-50 x 36 gibi.
 
@Cotyoran52 fren kolu ve vites kolu eklemeyi unutmuşsunuz yada ekliyeceksiniz bu arada arka aktarıcı çok güzel duruyor
 
@Cotyoran52 elinize sağlık güzel duruyor gayet başarılı. Bir kaç şey aklıma takıldı, bana mı öyle geliyor yoksa öyle mi bilmiyorum ama arka teker sanki ebat olarak biraz daha büyük duruyor. Bir de ön balatanın olduğu yer maşanın önünde yer almış o farklı geldi. Ayrıca böyle 1x'li sistem daha iyi olmuş. Nasılsa eliniz değmiş ve uğraşmışken rubleyi kahve tepsisi gibi büyük dişlilerden en azından görsel de de olsa daha hoş gelebilirdi. Mesela 11-50 x 36 gibi.

-Merhabalar, arka teker birebir ön tekerin aynısı, 29 inçlik teker. Yani programın verdiği görünümden ötürü belki o şekilde gelmiş olabilir.

-Ön tekerin fren kaliperi maşanın önünde evet, tasarımsal olarak o şekilde montajda daha uygun oldu. Bana sorarsanız, mühendislik olarak daha fazla gerilime sebep olur kaliper desteklerine. Bu yüzden genellikle arka tarafta olur kaliperler.

-Ruble dişlileri standart parça olduğundan internetten hazır buldum, montaj için modifiye ettim. Tek tek çizmesi gerçekten uzun sürüyor özellikle standart parçaları. Aslında ben de düşündüm şöyle 50'lik dişler falan :). Tekrar bakacağım, uygun olursa rubleyi 9 yerine 10 (11-50 seklinde) yapabilirim ekstradan bir dişli çemberi çizerek.

Katkınız için teşekkürler...
@Cotyoran52 fren kolu ve vites kolu eklemeyi unutmuşsunuz yada ekliyeceksiniz bu arada arka aktarıcı çok güzel duruyor

Gidon kalan tek kısım, baştan aşağı tekrar bakılacak. O kısma zaten standart parçalar eklenecek :) Teşekkürler arka aktarıcı Sram X01 Eagle piyasadaki en iyi MTB aktarıcılarındandır...
 
Geri