@HakanAydn
@makaram Hocam tamam ama amaç ne bunu yaparken, yani 30 u 40 diye satmak yerine direk 40 yapınca ne kaybediyora bakmak gerek diye düşünüyorum. Sonuçta 30 la 40 arasında teknoloji farkı filan yok.Bu maceraya niye girsinki kazanacağı şey lt değil sadece ve sadece 8 e 110 cm bir kumaş..250 tl ye satıyorsa muhtemelen ham kumaşın toplamı 100 ü geçmez (50-60 tır sanki) . Bundan %10 çalsa 10 tl eder. Değermi bu dalaveraya..🙂..Bence hatalı hesapladı, sonra anladı ama elinde de kalmasın mal hesabı "yaklaşık 40" diyerek ve nasılsa anlaşılmaz ümidiyle satıyor..
Ciddi ciddi arayıp sormayı hatta mümkünse foruma yazmasını söylemek geçiyor içimden. Sırf meraktan..😁..Bu arada firmaya filan sempatim vs yok..Asla savunmuyorumda, kabullenip hediye filan göndermeliydi. Everhard ın yerinde olsam yazmak yerine direk telefon ederdim..
6502 Tüketici Yasası Md.8
..... tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.
Taşınmaz satış vaadi veya Taşınmaz satış sözleşmesinde yazan m2 ile gerçekte olan hacimin eksik olması gibi sizin durumunuzdaki benzer şekilde içtihatlarda ekonomik eksiklik olarak kabul ediliyor.
Tüketicinin seçimlik hakları :
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Bu durumda seçimlik hakları kullanmak istediğinizi tek taraflı bir bildirim ile karşı tarafa ulaştırabilir şayet karşılık alamamanız durumunda T.hakem Heyetine başvururak yargı kararıyla kullanmanız mümkün olabilir.
@HakanAydn
Ben de sizin gibi beş on cm kumaştan kar etmenin derdinde olduklarını düşünmüyorum. Sorun o da değil zaten. Zaten inceleme yazısını okuduysanız, kumaş kalitesi, su geçirmezlik, işçilik, bağlantı mekanizması vs gibi hiçbir konuya değinilmemiş. Sorun 40 lt kapasitede olduğu ürün bilgilerinde yer alan bir heybenin gerçekte 28 lt olması. Daha büyük sıkıntı ise konuyu dile getiren tüketiciye mantıklı, makul bir çözüm ya da yanıtın verilmemesi. Marka olmak biraz da iletişimden geçiyor.
@er ai
Modelin tipi konusunda kesinlikle haklısınız.
6502 Tüketici Yasası Md.8
..... tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.
Taşınmaz satış vaadi veya Taşınmaz satış sözleşmesinde yazan m2 ile gerçekte olan hacimin eksik olması gibi sizin durumunuzdaki benzer şekilde içtihatlarda ekonomik eksiklik olarak kabul ediliyor.
Tüketicinin seçimlik hakları :
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Bu durumda seçimlik hakları kullanmak istediğinizi tek taraflı bir bildirim ile karşı tarafa ulaştırabilir şayet karşılık alamamanız durumunda T.hakem Heyetine başvururak yargı kararıyla kullanmanız mümkün olabilir.
Not:Hukuki danışmanlık değildir bildiğim kadarıyla yazdım