Scudo Sports

Accell Bisiklet Lapierre karbon kadromun kaliper bacağı çatladı

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@clubber
Eğer öyleyse Accel hep şık olmayan tutum ve davranış içinde bulunmuş o zaman.
@clubber
Ben büyük kurumsal bir firmanın bayiliğini yaptım.Biz de müşteri memnuniyeti her zaman ön plandaydı.Biz hiç geri çevirmedik haksız olan müşteriler de dahil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
Scudo
@hamlet2006

Accel böyle bir yol izlemiş. Kendi tecrübeleri sonucunda bir takım davranışlar geliştirmişler belli ki. Sizin bayilik yaptığınız konuda da firma başka bir yol tercih etmiş. Türkiye'de müşteri memnuniyetini ön planda tutan firma bilmiyorum (lafa gelince müşteri memnuniyeti çok kullanılıyor). Herşey ite kaka yaptırılıyor.
 
@Şafak Atilla Akpınar
Teşekkür ederim kadroyu ben de beğeniyorum, Gireyhan Köseoğlu uygun fiyata sattı, Allah razı olsun kendinden. Bisiklet bana cazibe getirse alır yatağıma sokarım :) Durma esnasında bisikletin geri gitme eğilimi esnasında oldu bu olay. Ama çok ufak bir güç olduğu konusunda emin olabilirsin.
Bakma Girayhan'ın, senin yorumunu beğendiğine. Kendisi benden daha iyi biliyor kadroda kusur olduğunu. O yalnızca "Kendi lafını dinlemediğime kızdı". Başta farklı konuştu, 2 adım attım; Daha sonra bambaşka konuştu. Tüketici hakem heyetine gitmişim, buraya konu yazmışım bunun geri dönüşü nasıl olabilir o saatten sonra?
Ondan sonra yabancıymışız gibi forumdan yazmışmaya başladı :) Komik geliyor yani bana, gerek yok böyle şeylere 1 kadro için.

Ben burada namusum, şerefim, karakterim üzerine yemin ediyorum ki; Kadroyu çok iyi kullandım, hiçbir akrobatik harekete girişmedim ön kaldırmak dışında, kaldı ki ön kaldırmak yasak değil bu kadroda :) 300TL tamir parası için yemin etmem bile lüzumsuz burada, sözüme inanılmayacaksa konuşmamın manası yok zaten, yinede firma taraftarı kişiler inansın diye açık yüreklilikle konuşuyorum. Ve bu kadro asfalt ile yalnızca 1 defa buluştu 2 sene içerisinde. O da nerefeyse durma hızında, seledeki kusurdan ne kadar ufak bir düşüş olduğu anlaşılıyor. Kadroda "Vites kolunun üst borunun boyasına zarar vermesi" dışında kusur bile bulamazsınız zaten. Alt arka çatallarda çizik bile yok, araziye girsem taş sürter bir şey olur çizik olur, çizik bile yok 2 senedir :)
@clubber
Aynen öyle ama firmayı savunur gibi bir halin var. Savunuyorsunuz bari nedenini de yaz. Kuru kuruya savunma yani. Yarın bir gün sen de karbon kadro alırsın, kaliper kopar önündeki çimento kamyonuna kadar atarsın, görürüm o zaman senin firma savunuculuğunu :)

@hamlet2006
Abi siz insana değer veren birisiniz, haksızlığın yanında susmayan bir insansınız. Bu saatten sonra firmanın bir halt etmeyeceğini bildiğiniz halde destekliyorsunuz müşteriyi.
Bu ülkeye sizin gibi insanlar lazım; "Firma zaten vermiyor ne uzatıyorsunuz" diyenler değil.

Peki bu saatten sonra ne olacak? Ediz Ahmet'e yollayacağım, Girayhan aracılığı ile tanıştım zaten yine. Güzel yaparsa güzel güzel binerim, yapamazsa veya olmazsa da yeni bir kadro bakarız artık. Bugün sökeceğim yarın kargolayacağım kısmet olursa, güzel yaparsa fazlasıyla veririz emeğinin karşılığını.

@clubber
Bu olay olmasa aklıma ilk gelen firma Accell Bisiklet olurdu. Benim dışımda birine yamuk yaptığını görmedim, nedense olan bana oluyor hep :)
 
@Gökhan Akkaya

Savunmuyorum siz öyle anlıyorsunuz. Ama sizin yerinizde olsam önce güvendiğim bir bisikletçiye danışırdım. İkinci el bisiklet almışsınız. Sizden önce o bisikletle neler yaşandığınızı bilmiyorsunuz. İlk sahibi dikkatli kullanmış dahi olsa birşeyler olmuş olabilir. Karbon kadrolar hakkında okursanız bu kadroların sıkıntılı olduğunu öğrenirsiniz. Hiç olmazsa elinizde bisikletin ikinci sahibi olduğunuzu belirten bir evrak olsa haklarınızı daha rahat savunacaksınız. Başka birisinin ismine kesilmiş fatura ile garanti haklarından yararlanamayacağınız size söylenmiş. İlk sahibi fatura gibi bir evrak verse, sorununuz belki daha rahat ilerler. Sürekli şikayet ediyorsunuz ama çözmek için hiç birşey yapmıyorsunuz.

@Gökhan Akkaya

Duymamışsınızdır. Herkes forumlarda yazmıyor. İlla sorun yaşanmıştır.
 
@clubber
Allah aşkına; Bu çözmek için bir şey yapmamış halim mi? Zaten ilk sahibi aracılığı ile de kontak kurduk; "Özel üretim olduğu için kadro garanti dışıdır" cevabını vermişler.
Bunu kendim duymak için tekrar aradığımda beni insan yerine koyup cevap bile vermediler. Konuyu iyi takip etmediğiniz için eksik biliyorsunuz. Konu da oldu 6 sayfa hepsini okumanı da beklemiyorum tabi.

Kısacası mevzu; İlk sahibi son sahibi mevzusu değil. Accell ilk sahibine de değişim vermiyor, kadroyu kargola bana demiyor. Ek olarak son sahibini muhatap dahi almıyor. İnsan olmanın gereği olarak bir insanı; İnsan yerine koyup insan gibi muamele etmek gerekir halbuki.
 
@Gökhan Akkaya

O kısımları okudum. Bu durumda sorunu ilk sahibi ile çözmeniz gerekmektedir. Arkadaş iade alabileceğini söylemiş. Ama bunu da kabul etmiyorsunuz.
 
@clubber
İlk sahibiyle bir alakam yok benim bu süreçte. Müşterinin yalnızca satıcıyla bağı olur. İlk sahibinin 2. sahibi üzerinde bir hakkı yoktur, sattığı anda bitmiştir o bağ.
Ben de olması gerektiği gibi reddettim o teklifi. Çünkü kırık kadroyu tekrardan satın almak zorunda değil Girayhan.
Dürüst bir insanın yapması gereken zaten bu teklifi reddetmektir. Ben de bana yakışanı yaptım, adamın çok parası olabilir orası ayrı :) Ne diye cebinden boş yere para çıksın, ne diye kırık kadroyu geri kakalayayım adama? Onun problemi değil ki? Accell verir iadesini çok istiyorsa. İlk sahibi değil. O iyi niyetle bana yardımcı olmak istemiş, ben de iyi niyetle onu zarara sokmak istemedim hepsi bu. Paranın bir önemi yok onun veya benim için, çok şükür yenisini alabilecek güçteyiz. Mevzu para değil burada.

@Desertiger
Valla hiçbir bilgim yok :) Eskisinden sağlam olacağı konusunda da şüphem yok. Burada da paylaşacağım kadro geldiği zaman.
 
@Gökhan Akkaya

Kanunlar böyle söylemiyor. Sen kendin bir takım kurallar icat edip öyle olmasını istiyorsun. Satış zincirinde herkes sorumludur.
 
@clubber
İkinci el satılmış bir ürünü hangi kanuna göre ilk sahibi iade almak zorunda :) Ya kurban olayım saçmalıyorsunuz gerçekten. Boş konuşmayın gözünüzü seveyim.

Seni birileri yönlendirmiş herhalde, konuşuyorsun burada. Öyle düşünmeye başladım cidden.
 
@Gökhan Akkaya

Zaten sana satarken fatura düzenlemesi gerekir ya da sattığını gösterir bir evrak. Faturan yoksa boşluktasın. Elinde hiçbir evrak olmadan haklarını savunamazsın. Ama arkadaş iade alırım demiş.

Senin istediğin şeyleri yazmadığım için yönledirildiğimi düşünmen normal. :) Zaten başka türlü düşünebilsen sorununu çözerdin.

Zaten Accel'in "kadro özel yapım, boyandığı için garanti dışı" demesi gibi bir hakkı yok. Ama buna itiraz edebilmeniz ancak ilk sahibinin Gümrük ve Ticaret Bakanlığına elindeki fatura ile başvurması gerekiyor. O zaman Accel Hanya'yı Konya'yı görür. :) İster özel üretim olsun ister olmasın her ürün garantilidir. Yapmayı kabul etmişse garantiyi de kabul etmiştir. Ama işte bunun için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na şikayet oluşturmak gerekir.
 
Süreci kendi istediği gibi yönlendirmediğim için ilk sahibi ile de aram bozuk şuan, kendi adıyla başvuruda bulunmaz asla tüketici hakem heyetine. Zaten başından beridir onu Accell ile papaz etmek istemeyen de bendim. Sordum; "Hakkımı ararsam papaz olur muyum senle?" diye. Hayır dedi. Ama sonradan Evet dedi :) Haliyle onla da papaz olduk.

Bu saatten sonra bana yardımcı olacak biri kalmadığı için tamir ettiriyorum. Yoksa ilk sahibi şikayetçi olsa Gümrük Bakanlığı dediğin gibi Konya'yı gösterir Accell'e. Ama mümkün değil artık.
 
@Gökhan Akkaya

Hakkını aramak papaz olmak değildir. Hakkınızı yasal yollardan ararsanız Accel sizle papaz olmamak için çözme yolunu arar.
 
@clubber
Arkadaşım anlamıyorsun galiba; İlk sahibi arayabiliyor hakkını. O da benden taraf değil. Bunda anlamayacak ne var?
 
2 hikaye yazayım.
GUVEN
- Çölde atıyla giden adam ileride yardım isteyen yaya birisini görmüş. Yanına gitmiş . Atından inip adama şu vermiş. Tam o sırada adam süvarinin atini alıp uzaklaşmaya başlamış. Atini çaldıran adam arkasından bağırmış : - Kimseye bu olayı anlatma ! Hırsız şaşırmış geri dönüp biraz uzaktan sormuş : - Niye anlatmayacakmışım? Adam üzgün biçimde cevaplamis: - Eğer anlatırsan artık kimse çölde yardım isteyene guvenmez ve yardım etmez.

KENDI GITTI NAMI KALDI

Yörenin birinde rüzgar adındaki atıyla övünen bir adam varmış. Atini geçebilen yokmuş. Nami çevrede iyice yayılmış. Hırsızın biri bu atı çalmaya niyetlenmiş. Gece vakti ahıra gizlice girmiş. Tam atın koşumlarını bağlayıp gidecekken çıkan sese gelen sahibi atının çalındığını görmüş. Diğer atıyla beraber hırsızın peşine düşmüş. Arayı kapatmaya başlamış. Artık yakalaması an meselesi fakat o geçilmez yakalanmaz namlı atina yetişmesi de adamı bir yandan kahreder. Sonunda hırsıza seslenir: - Atın kulağına 3 defa rüzgar de! Hırsız söyleneni yapar. At coşar ve hızlanarak sahibinde uzaklaşır. Sahibi yakalayamaz ve geri döner. Dönerken de : Kendi gitti ama nami kaldı. Der.

Sonuç : şu anda x firmasının malını satan z distribütörunun ötesinde bir durum var. Aklı basında sektör yetkilileri müdahil olup konuyu kapatmaları gerekirken hale kulak üstüne yatmak sozkonusu. Karbon üreten a b c firmaları bile bunun sonucunda kendi geleceklerinin zararına bir algi olusacagini farketmiyor mu ? Bisikleti seven gönül veren hatta ciddi paralar verenler var. Hatta o kadar ki kendisine ozel italyadan karbon ısmarlayan , Türkiye de ısmarlama çelik bisiklet yaptıranlar var. Yanı bu işin piyasasının onu açık ama firmalar ürünlerinin arkasında durursa. Turkiyede tutulan araba markası 4 tane . Diğerleri ne yaparsa yapsın bunlara yaklaşamıyor. Burası zor bir pazardır. Eş dost tavsiyesi olması piyasasının olması urun icin varlık sebebidir. Yoksa :
- Bu karbonlar dandik .
- Paramızla özenip aldığımız mal çöp oluyor.
- Beyaz eşyacı, mobilyacı esnaftan farkı yok bu distrübütörlerin.( ilkokulda bana alınan mx bisiklet karabağlar inanç mobilyadan alınmıştı. Bu reklam olsun. Taş gibi bisikletti.)
Bu gibi algıların sonucu belli. Hazır piyasada açılmışken bir daha edinmekte fayda var.
Daha devam edelim mi?
Tabiki Ford Pinto vakasını da akıldan çıkartmamak lazım.

Artı bisikletlerinize dikkat edin . Sağlam kilit kullanın . ( bu da ekstra )
 
  • Beğen
Tepkiler: appendix
@Gökhan Akkaya

Arkadaş iade alacağını söylemiş. Ama belli ki onlan da papaz olmuşsun.
 
Sen kasitli olarak konuyu dagitmaya calisiyorsun ama o firsati vermeyecegim sana :) 30 kere anlattim ilk sahibinden hicbir talebim yok. İade yapacaksa Accell yapacak. Papaz olma sebebim de kendisi zaten. Yolun basinda farkli yolun ortasinda farkli konusmasin kimse, o zaman problem olmaz.
 
@Gökhan Akkaya

Ama yapmıyor. Sen çözüm değil sorun arıyorsun.
 
İlk sahibi iade alacak ama accel firmasına ya da tüketici heyetine başvuruda bulunmayacak yani ilk sahibi bir nevi firmanın hatasını örtecek arkadaş da bahsetmiş böyle bir talebi yok zaten aldıgı kişiden.
 
Aynen öyle benim derdim Accell ile. Ama ilk sahibi de başta benden tarafdi, yolun ortasinda saf degistirdi. Soyledigim her seyin de delili var yani, delikanliliga sigmayacagi icin paylasmiyorum. Iadeyi kabul etmeme sebebim de durust bir davranis olmayacagi icindi. Ben para pesinde degilim, paraya tamah eden biri de degilim. Ben hak pesinde kosuyorum.

Yoksa Accell'in yardim etme niyeti olsa bunlarin hicbirine gerek kalmazdi.
Accell ne direkt bana ne de ilk sahibi araciligiyla hicbir yardim teklifinde bulunmadi. Hicbir teklifte bulunmadi. Garantisi yok dedi ve kitabi kapatti. Olay budur. Soyledigim her kelimenin arkasindayim.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri