Scudo Sports

Accell Bisiklet Lapierre karbon kadromun kaliper bacağı çatladı

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@hamlet2006
Ben herkesin bu kadar destek olmasini beklemiyordum .2 kisiden biri mutlaka muhalefet olur, sen kırmissin der diye dusunuyordum :) Sagolsunlar kimse olumsuz yorum yazmadi. Yardimci oldular. Normalde parasini verip tamir ettirmeyi, hic ugrasmamayi dusunuyordum ancak sonuna kadar ugrasacagim. Hakem heyetinin verecegi karar da cok onemli tabi.

Sırf hakkımı yedirmemek icin ugrasiyorum, verecekleri kadroda veya para iadesinde gozum yok. Para iadesi de istemiyorum zaten.
 
Scudo
@Gökhan Akkaya Mesajlarından gördüğümüz kadarıyla aklı başında ne istediğini bilen bir arkadaşımızsın.Kendini düzgün bir şekilde ifade edebileceğinden de eminiz.Sen elinden geleni yap,gerisini Hakem Heyeti düşünsün.Hakkın ne ise daha azına razı olma derim.
Biz uzman değiliz ama kullanıcı hatasısından olmadığını düşünüyoruz.

Kullanıcı hatası ile ilişkilendirilebilecek bir yer kırılmamış ki.Ne yapsın adam fren yapmasın mı?
 
Sagolun var olun :) Hakem heyetine olayin "Can guvenligi" kismindan da bahsettim. Basima bir kaza bela gelmedi cok sukur. Bisikleti de balkona aldim, tek on frenle 1km inis yapinca rotor kayniyor. İşe arabayla gidiyorum mecbur, benzin parasini da istemek lazim aslinda ama ölücülük olur o kadari.

Hakem heyetinin verecegi karari inanilmaz merak ediyorum.
 
@Mehmet Altuğ Oldukça kısa ve basit tutmaya çalışacağım. Yurt dışındaki merkezlerine bir haber çekeyim o esnada. Şimdiden çok teşekkür ederim.

Merhaba ben Gökhan Akkaya. Türkiye'deki distrübitörünüzden Lapierre Marka karbon dağ bisikleti kadrosu aldım 2016 5. ayda. Kadronun 2. sahibiyim. 10-15Km hızla durarken kadronun fren ayakları çatladı ve kaliper yerinden koptu. Kaza geçirmedim düşük hızdan dolayı. Accel Bisiklet Türkiye distrübitörleri; "Kadronun özel üretim olması nedeniyle garanti dışı olduğunu" söylediler. Değişim - tamir gibi konularda yardımcı olmadılar. Oysa fatura - resim gibi bilgileri de sundum kendilerine detaylıca.
Resim ve fatura bilgilerini sizlere de iletiyorum. Sizlerin yardımını bekliyorum


Bunu cevirebilirseniz sevinirim. Translate net bir ceviri yapamiyor. Iletisim bilgilerimi de ekleyip yolkayacagim. Simdiden cok tesekkur ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geçmiş olsun hocam,kullanmış olduğum salcano ng750 nin kadrosunu o kadar zorlamama rağmen ne bir çatlama ne bir sorun oldu her zaman alüminyum kadro iyidir,sana tavsiyem cube,specialized bu iki markadan birinin kadrosunu temin etmen.Adamlar boşuna dünya markası değil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Gökhan Akkaya geçmiş olsun. Kullanıcı hatası olabilmesi için bisikletle 70 80 km/ saat ile yokuş aşağı giderken çok iyi tutan bir zemin üzerinde iken disklere çok iyi bir fren uygulaman lazım tabi ki GERI GERI GITMEK ŞARTIYLA Nasreddin hocanın eşeğe ters binmesi gibi. Yada 8 çizen bir disk olması lazım ki kaliper yatağını sağa sola kanırtması lazım .
Çünkü 28" - 700 mm- jant bir teker ve 160 mm disk -bu da yaklaşık 6 " yapar - kuvvet kolu / yük kolu oranına göre bir kuvvetle aşağıya bastırmakta. Geri geri gidersen yukarı yönde zorlar.
Vidaları ne kadar sıkarsan sık vida yatağının dışa bombe yapmasını sağlanan zor . Mantık olarak orada 2 tane kibar vida yatağı yerine yekpare bir blogu monte etmeleri daha uygun olur gibi.
Firmalar ile ilgili iletişimini sitem etme yada küsme üzerine yürütme. Olan biteni detaylıca anlat , görseller ekle ve ne istediğini kesin olarak belirt. Yerli yada yabancıdan anlayış ,insaniyet ...... bekleme hepsi de ticari düşüneceklerdir. Sonuçta selam verip urun almıyoruz. Kolay gelsin.
 
@Ruhullah Gürbüz
Öyle valla. Resmen şok oldum karbon yırtılınca. Bu kadar basit kırılacağı aklımın ucundan geçmezdi :(
@Çağdaş78Sitem ediyorum çok dogru cunku bir ton para verip aldigim kadro plastik oyuncak gibi kiriliyor ama firma garanti kapsamina sokmuyor. Cok net sekilde anlattim butun olayi, eksiksiz. Garantiye sokmama sebeplerini de belirttim. İstegim aynisi ile degistirilmesiydi, aynisi yokmus; O halde ellerinde bulunan ikinci el ancak hic islem gormemis, saglam bir kadro ile degistirsinler beya yeni kadro versinler. Degistirmiyorlarsa bir istegim yok, kendi paramla tamir ettiririm artik ne kadar saglikli olacaksa. İade de istemiyorum cunku kadronun fiyati 2016 senesine gore oldukca artti. Fiyatlar uctu.

Yorumlarin icin sagol, ama sitem etmekte de kusmekte de hakliyim. Onlar vazifesini yapti da ben mi durduk yere sitem ettim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Gökhan Akkaya söylemek istediğim suydu: daha henüz kavga mücadele çekişme pazarlık adına ne dersen de henüz sonuçlanmadan küsme. Yapılması gerekenleri bilen kişiler önerilerde bulunmuş. Arkasını bırakma . En son baktın olmuyor. Burada tekrar açıklamanı yapar tavrını koyarsın. Yeri geldikce de hatırlatmada bulunursun. O kadar kolay olmamalı yüzlerce binlerce firmadan bir tanesinin kalkıp omuz silkip umursamamalı. Tekrar kolay gelsin. Takipteyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
@Çağdaş78
Sağolun abi :) Ne gerekiyorsa yapıyorum. Olmazsa da cebimden bir miktar ayırdım, tamir ettireceğim en kötü ihtimalle.

@enes_vl
Kısa zamanda çözülecek gibi durmuyor, firmadan dönüş yok. Hakem heyeti veya yurt dışı belki çözer belki çözemez. Beklemedeyim :)

Posta gelmiş eve, evdekiler yazdi. İlk sahibi olmadigim icin hakem heyeti de yardimci olmuyor. İlk sahibi zaten benden taraf degil bu konuda. Mecburen parasini verip yaptiracagim.

Acikcasi boyle olacagini basindan bu yana biliyordum. Fren kopup ölmen gerekiyor ilgilenmeleri icin.

Tamire yollayacagim kadroyu, eskisinden en az 2 kat saglam sekilde yaptiracagim. Aluminyum destek ayaklari daha derin ve saglam tutunacak sekilde puruzlu olursa problem olamaz.

Screenshot_2018-03-24-13-04-19-1.png

Guzelim kadro ne hale geldi :) Tamir edilebilir insallah. Tamiri ne denli mumkun sizce? Yasar mi?

2017-03-05 16-56-25.JPG
 
@Cömert beyin bahsettiği fuara gidin. Mümkünse bir mtb grubu olarak bisikletlerinizle fuar önünde içeri girmeden bekleyin. Düzgün basit bir iki yazı yazılmış kartonu bisiklet önüne köyün. Ve insanlara seslenin, dikkatini çekin . Bir kişi de içeriye gidip kibarca durumu firma yetkililerine söylesin. Fransa da işler böyle yürüyor. Fransa işçi memur öğrenci şu an sokaklarda.

Ayrıca belirtmek istiyorum. Firma da seni bekliyor. Senin ne yapacağına bakıyor. Bekleyecek misin harekete mi geçeceksin.? Takipteyiz. " TEKNOLOJIDE SON NOKTA : FRENSIZ BISIKLET SADECE LAPIERRE DE "
 
@Gökhan Akkaya
Kanunların,hukukun önüne geçme gibi bir derdi var maalesef.
Ne yani bisikleti ikinci el alınca noterden " Bisiklet Devir Sözleşmesi" mi yaptıralım.
Bir mal veya hizmetin garanti şartları ve güvencesi sahibi olan kişiye göre değişmemeli
 
@hamlet2006
Aynen öyle, bir kanun "malin garantisi kisi uzerine değil urun uzerinedir diyor. Obur taraftan ilk kullanici haric kimseyi ne devlet ne firmalar muhatap dahi almiyor. Accell bana bilgi bile vermedi dusunun gerisini.
@Çağdaş78
300 lira para icin rezil olduguma degmez, bir dunya insanla papaz olmaya da degmez.
Kadrolari yerin dibine batsin. Harbiden frensiz kadro teknolojisi uretmisler.
 
Şimdi bu vida tork anahtarı ile gereken kuvvet uygulanarak sıkıldı mı, sıkılmadı mı? Benim bu mesajdan anladığım sıkılabildiği kadar sıkıldığı yönünde.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Yok, yanlis anlamissiniz. Gayet gerekli oranda, asla zorlamadan ceviriyordum. Fox masamin sapasaglam ayaklarinda bile gereginden fazla sikmazdim hic.

Zaten kazadan oncesi son kaliper vidasini sokme takma islemim en az 2 ay oncesine dayaniyor. Balkonda duruyordu alet yorumlarim var, attigim resimler var foruma :)

Tork anahtari elbette kullanmiyorum. Vida sıkmak icin tork anahtari kullanan insan mi var? Bsiikletcilerin bile 1 kez olsun kullandigini gormedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Gökhan Akkaya
Canyon kullanıcılarının tamamı kullanıyor.
 
"Tork anahtari kullanmadigin icin sen haksizsin" mi diyorsunuz anlamadim :) En son aylar önce ve gerektigi oranda sıktım. Aylardir hicbirsey olmadan kullandim, ne olduysa sonradan okdu zaten. Problem kadro kaynakli tamamen. Ayrica "Kaliper vidalarini toek anahtari ile sıkın yoksa garanti disi kalir" diye bir sozlesme mi imzalattilar bana veya ilk sahibine :)

Ediz Ahmet diye birini önerdi ilk sahibi, ona yollayacagim kadroyu, guzelce tamir edilir insallah.
 
@Gökhan Akkaya

Anlamadığım nokta şu, Tork anahtarı olmadan "gereği kadar" ın ne kadar olduğunu nasıl bilebiliyorsunuz?
@Gökhan Akkaya

Ben de kullanmıyorum ama hem kadrom Sizinkinden toleranslı, hem de sizinki gibi bir durum yaşasam accel i suçlamam. (whistle kullanıcısıyım)

Bisikletçilerin Tork anahtarı kullanmaması o anahtarların kullanılması gerektiği gerçeğini değiştirmiyor.

Bisiklet şu şekilde kırılsa belki haklı olabilirsiniz.

images.jpg

Ama sizin fotoğraflar "beni yanlış ayarda sıktılar" diyor resmen. O yüzden firmayı suçlayamam.

@Gökhan Akkaya

Bir ihtimal yapabilir. Kendisi Türkiye 2. El mtb den soğuma sebebim. Facebook sayfasında gördüğüm kadarıyla güzelce kaynatıp yeni gibi boya atıyor. Alıcı bisiklet ortadan 2 ye ayrılıp kaynatılsa anlamaz bile. Ne kadar sağlıklı bilemem. Ben olsam kadroyla vedalaşırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri