Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alba Fold elektrikli katlanır kulübü

Selam hocam,
Benim Fold2 şu an 2.800 km yi doldurdu.

Ve geçen hafta tek şarj ile 87 km yapabildim.

Ben bilgisayardaki 5 kademeden 1.ci kademede kullanıyorum.
Nadiren 2.ci kademe kullanıyorum.

60 kg yum. Çünkü vücut ağırlığı etkiler.
Genelde hafif ve orta seviye rampa olan yollarda kullanıyorum.
El gazı kullanmıyorum.
Yüksek kadans ve 3.cü 4.cü vites bölgesi çoğunlukta oluyor.
Lastik havalarına 2-3 haftada bir bakıyorum.
Ön 40 psi, arka 42-44 psi yapıyorum.
Bisiklet evde kapalı ortamda duruyor.
Vb., vb.
Demek istediğim tek şarj batarya menzilini etkileyen çok faktör var.:)

hangi şartlarda kullandığınızı yazmadığınız için ne desem yalan.:)

edit : bu da bilgisayar ekranı:
Önceki şarjla 87 km gittikten sonra, bilgisayarı sıfırlamadım.
Ve tekrar şarj edip 23 km gittim.
Kalan şarj %90 toplam km 110.
Yani 87 km de şarj ettikten sonra 23 km daha yaptım.:)

288540 dosyayı görüntüle

Selam Hocam,
Öncelikle 1. kademe de kullandığınıza şaşırdım, çünkü bisiklet elektrik desteksiz gitmiyor çok az bir eğimli yolda 1.vitese kadar düşüyorum yine de çok zorluyor. Dolayısıyla 1. kademe de sizin ki gibi hiç denemedim genelde 3.4.5. kademeler kullanıyorum. El gazını da yoğun trafik ışık vs acil durumda kalkışlarda çok az kullanıyorum. Kilom ortalama 77 kg. Lastik havası da sizin ki gibi 40 psi civarında tutuyorum. Kalkışlarda 1. kademe de gidiyor sonra artırıyorum. Genel itibariyle pedal desteği ile kullanıyorum. İlk 5-7 Km de genelde pilin ilk kademesi düşüyor bende yani her kademe 5-7 km de düşüyor. Son 2. kademe de aniden kırmızı yani son kademeye düşebiliyor.
Son olarak pili incelemeye gönderdim sitesinde de 40-70 km menzil yazılı yedek parça kısmında. Sonuç henüz belli değil bakalım ne olacak bana göre sorun var yani en azından bu değerler ile 40-50 km gitmesi lazım değil midir?
 
Scudo
Selam Hocam,
Öncelikle 1. kademe de kullandığınıza şaşırdım, çünkü bisiklet elektrik desteksiz gitmiyor çok az bir eğimli yolda 1.vitese kadar düşüyorum yine de çok zorluyor. Dolayısıyla 1. kademe de sizin ki gibi hiç denemedim genelde 3.4.5. kademeler kullanıyorum. El gazını da yoğun trafik ışık vs acil durumda kalkışlarda çok az kullanıyorum. Kilom ortalama 77 kg. Lastik havası da sizin ki gibi 40 psi civarında tutuyorum. Kalkışlarda 1. kademe de gidiyor sonra artırıyorum. Genel itibariyle pedal desteği ile kullanıyorum. İlk 5-7 Km de genelde pilin ilk kademesi düşüyor bende yani her kademe 5-7 km de düşüyor. Son 2. kademe de aniden kırmızı yani son kademeye düşebiliyor.
Son olarak pili incelemeye gönderdim sitesinde de 40-70 km menzil yazılı yedek parça kısmında. Sonuç henüz belli değil bakalım ne olacak bana göre sorun var yani en azından bu değerler ile 40-50 km gitmesi lazım değil midir?

Anladım hocam.
Siz çoğunlukla 3-4-5 inci kademede kullanıyorsunuz.
Bu kademelerde bilgisayar bisiklet 20-25 km /saat hıza ulaşıncaya kadar sürekli destekliyor.
Örneğin siz kırmızı ışıkta birinci kademede kalkış yapsanız da 10 km/saat gibi 2-3-4-5 kademe yükseltirseniz 10 km ile 25 km/s arası yoğun destek kullanıyorsunuz.

ben bu şekilde yoğun destek bölgesinde hiç kullanmadım.
Ama şunu biliyorum. Pilden sürekli destek alırsanız çabuk bitiyor. Örneğin 1 saat sürekli pil desteğiyle rampa çıkarsanız ciddi pil harcıyor.

Ben birinci kademede 15 km/s ye kadar pil desteği aldığım için bu yeterli oluyor.:)
Zaten bilgisayar fabrika ayarı birinci kademe. Daha yüksek destek istersek biz arttırıyoruz.
Bana satış sırasında menzilin 70-80 km ye “kadar” olduğu söylendi.
Ama sürekli 5.ci kademe yada sürekli el gazı desteğiyle ne kadar gider bilgi verilmiyor.
Özetle yoğun pil desteğiyle kullandığınızı anladım.
sorun var yada yok kısmını üretici söyleyecektir.:)
 
Arkadaşlar merhaba,

1 senede Fold 2 ile 1700 km yaptım. Size tecrübelerimi aktarmak isterim. Özellikle yeni alacaklar ve pil hakkında kafası karışanlar için açıklayıcı olacaktır. Anlatımım geçen seneki büyük pil seçeneği olan 10.5'luk pil üzerinden olacak. 80 kiloyum bu arada.

Öncelikle pil konusu çok değişken pili etkileyen faktörleri özetleyecek olursam, kilo, trafik, eğim, gaz kullanımı gibi çok fazla faktör var.

Tek şarjla minimum 35 km. Maksimum 120 km yaptım. İkisi de aynı bisiklet. Yani ben alacağım hep 80 km gideceğim diye bir şey yok. Tamamen kullanım alışkanlığınızla ilgili. Ben yaptığım testleri aşamalarıyla anlatacağım.

1- Full El Gazı Kullanımı:

Sırf denemek için hep el gazı ve full 5. seviye pedal desteği kullandım. Yani 0 efor diyebilirsiniz. 35 km'de bitti. Böyle bir kullanım senaryosu bence yok. Nihayetinde bu bir bisiklet ve pedal çevirmekte gerekiyor. Yine yorulmayayım minimum eforla çevireyim dersenizde en kötü 50 görürsünüz. Bu esnada hiç yorulmazsınız. Gücün çoğunu motordan alırsınız. Yalandan pedal çevirmiş olursunuz. Ama yalandan çevirdiğiniz pedal bile motora yardımcı olacak ve menzili uzatacaktır. El gazıyla kullanırsanız motor bisiklet ve sizin ağırlığınızı tek başına çekmek zorunda ve maksimum performansı vermek zorunda. Bu durumda motor için zor olacağından pili yoracaktır.

Bu arada el gazıyla maksimum hız almak gibi bir durum yok. Sizi 25'e çıkarıyor ama bunu sadece motor yapıyor. Eğer pedal desteğiyle 5. seviyede kullanırsanız çok daha hızlı ve keyifli kullanırsınız. Yani hız yapıcam arada rüzgarı hissedicem derseniz el gazı değil pedal desteği. Bisiklet dururken 5. destek seviyesinde pedalla çok hızlı şekilde 25'e ulaşıyor.

El gazını özetlemek gerekirse pilin en büyük düşmanı. El gazı trafikte ve yokuşlarda çok işinize yarayacak. Örneğin; 8. viteste önünüze yaya çıktı ve aniden durdunuz. Pedalı çevirip desteği almak sizi zorlayabilir. Pedal desteği yarım pedalda devreye giriyor. Ama vites yüksekse özellikle eğim varsa o yarım pedal dönmüyor. Burada hemen el gazıyla bisikleti zıplatıp pedalla devam edebiliyorsunuz. Öyle scooter gibi parmağımı basıp kullanırım gibi bir durum bence yok. Pedal desteğinde bacaklarınız zaten yorulmuyor. El gazını basılı tutmak parmağınız için daha yorucu :)

2- Trafik:

Menzili etkileyen en önemli faktörlerden birisi trafiktir. Bunu arabalara benzetebililirsiniz. Nasıl arabalar trafikte daha fazla yakıt tüketiyorsa bu bisiklette öyle. Trafiksiz yolda 5. seviyede pedal desteğiyle 25 ile gittiğinizi düşünelim. Burada tatlı eğimlerde falan 25'in altına düşersiniz. Düz yolda 25'in altına bisiklet zaten düşmüyor. Vites oranları iyi. 25-30 ile rahatça gidebilirsiniz. Biraz kondisyon yapıp 35'lere bile çıkabilirsiniz. Ama kondisyonsuz düzlükte gittiğinizi düşünün hızının 22-23'e düştüğünde çok az pedal desteği vererek sizi 25'e getirecek. Zaten 25'in üzerinde herhangi bir pil tüketimi yok. Tüketimi ekranda gösteriyor zaten 0 W olarak kullanıyorsunuz. Burada 25'in altına hızınız düştükçe motor 30-40 watt harcayarak sizi hemen 25'e getiriyor. Zaten hızlı gittiğiniz için menzil zaten uzayacak.

Trafik devreye girdiğinde bu durum değişiyor. Çünkü yeri geldiğinde duruyorsunuz ve 0'dan 25'e motor sizi çıkarmak için 20'lerde olduğu gibi 30-40 W değil, 400-500 W güç ile itiyor. Bu da haliyle pili tüketiyor. Çünkü sizi hızlıca eski hızınıza getirmek için güç harcıyor. Tabi bu maksimum hız için örnek. Destek seviyesini örneğin; 3 yaparsanız sizi 18 km hıza kadar destekler ve gücü burada keser. Yani burada destek seviyesi ve pil durumunun önemi çok.

3- Yokuş:

Menzili en çok kısaltan yerler yokuşlar. 1 km yokuş çıkın, 20 km düzlükte harcadığınız pili harcarsınız. Bu yokuşun eğimine ve kullandığınız destek seviyesine göre değişir tabi. Ben yokuşu düz yolda gibi çıkayım derseniz 5. seviyede çıkmanız lazım. Çünkü orta seviye bir yokuşu 25 ile elektriksiz çıkacak delikanlı yok :) Yani motor sizi 25'e getirmek için maksimum gücü kullanacak. Yokuşu 1 veya 2. destek seviyesinde 10-15'le de çıkabilirsiniz. Bu şekilde daha az pil harcarsınız. Hızlı gitmek ve yorulmak ayrı. Acelem yok tın tın çıkarım dersenizde 1. seviyede çok az pil ile yorulmadan yokuş çıkabilirsiniz. Tabi yokuş çok dikse destek seviyesini artırmak gerekir. Bazen öyle yokuşlar çıktım ki 5. viteste 10-15 yapabildim :) Ama yokuşların yorulmadan rahatlıkla çıkarsınız. Bu konuda şüpheniz olmasın. Ama ne kadar yokuş o kadar az menzil :)

4- Destek Seviyesi:
Destek seviyesi araba vitesi gibi seviyeli kullanırsanız daha az pil harcarsınız. Yani siz durduğunuzda 5. kademe yerine 1. kademe ile kalkış yapıp hızlandıkça kademeyi artırsınanız daha az pil harcayarak 25'e ulaşırsınız. Çünkü 1. kademede bisiklet sizi 8 km hıza kadar destekler bunu az bir güçle motoru yormadan yapabilir. Hızlandıkça artırsanız o esnada zaten pedalda çevireceğiniz için hızlara çabuk ulaşıp motoru çok yormadan kendinizde yorulmadan sürebiliyorsunuz. Ama tembellik yapıp bisikleti açar açmaz 5 seviyeye alırsanız kullanmadığınız gücü bile pilden yersiniz. Çünkü 25'e gelmeden fren yapabilirsiniz. Araba gibi, ne kadar fren, o kadar tüketim. Tekrar aynı hıza gelmek için pil tüketiyorsunuz çünkü :)


Özet ve Yorumlarım

Genel anlamda Alba'nın çalışma mantığıyla beraber pil tüketimi deneyimimi paylaştım. Kullanan arkadaşlar zaten biliyordur fakat almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olabilir. Ben kendi kullanım senaryomdan da bahsedeyim.

Ben işe gidip geliyorum. Bir pille 80 civarı yapıyorum. Ama rotamda çok fazla yokuşta var. O an ki psikolojime göre değişken kullanıyorum. İşe giderken terlememek için pedal desteğiyle kullanıyorum. Akşamlara eve gittiğim için minimum destekle kullanıyorum. 1. seviyeye alıyorum ve trafikteki acil durumlarda el gazıyla kaçıyorum. Bir de durduğumda kalkış için destek vermesi için. Bisiklet vitesi genelde 8 oluyor ve spor olsun diye yüksek kadans yapmaya çalışıyorum. 1 sene içinde pilde gözle görülür bir gerileme hissetmedim. 1000 dolum ömrü olduğu söyleniyor. 50 km'de bir şarj etmiş olsam bile 2000 km'de 40 kere şarj etmiş olurum. 50 km'de zaten şarj etmiyorum. Genelde 70 civarı. Yani şu ana kadar 20-30 kere şarj etmişim. İşe gidip gelmeme rağmen 1 senedir hala 950'den fazla dolum şansım var demek bu. Yani pil uzun süre gider gibi duruyor. Ama tabi kullanmasanız bile zaman geçtikçe hücreler ölüyor. Normal kullanımda pilin 5 sene rahat götüreceğini düşünüyorum. Tabi bu 5 sene menzil azalması olur ama yinede idare eder. Etmezse Alba'dan pil sipariş edebiliyorsunuz zaten :)
 
Merhabalar
2021 yılının başında aldım Alba Fold X'i.
Bu geçen sürede 1500 km yol yaptım.

1- Lastikler
Kenda 20x2.35 lastikler üzerinde geldi, bildiğim kadarıyla bmx lastiği, yağmur çamur demeden her şartta kullandım, yol tutuşları iyi ama ağırlar ve de akıcı oldukları söylenemez.
Her hafta lastik havalarını tamamlamamı gerektiren ne bilmiyorum, yavaşta olsa iniyorlar. Şimdiye kadar 1 kere arka lastik patladı. 1 kere de parke taşlı yolda düştüm, düşme sebebim de ya ön frene fazla abandım yada ön amortisör esnedi bilmiyorum, ön lastik kaydı düştüm ama zararsız atlattım.

2- Zincir ve Vitesler
Her kullanışımda olmasa da aldığımdan beri arada sırada vites değiştirirken ayna koldan zincir atma problemi yaşadım, iç tarafta zincirin atmasını engelleyecek hiç bir muhafaza yok, zinciri ön dişliye oturtmak kolay olmuyor, zincir atınca dişli ve kadro arasına sıkışıyor, elektrik desteğini kapatmadan zaten yapılacak bir işlem de değil, çok ciddi yaralanmalara sebep olabilir ! Yağlı kirli ellerle dolaşmak da pek iç açıcı olmuyor.
Yokuş aşağı hızla inerken yada kavşaklarda geçişte zincir attığını düşünsenize, benim başıma geldi ve cidden korkutucu.
Vites geçişleri sesli, Ruble 13-32 orana sahip ve bu değerler gayet iyi. 32t mega range dişlisi gibi ve zincir bu dişlide iken ayna kolla çarpraza düşmüş gibi ses çıkararak çalışıyor. Bu arada vites ayarlarını kendim sürekli yapıyorum. Söylemeden geçmeyeyim arka aktarıcı bacağı yere çok yakın ve 1 kez kaldırım kenarına sürttüm. Arka arttıcı da koruma demiri olmalıydı bence.
Tek ayna kol dişlisi var, 52t ve elektrik desteğini kapatırsanız veya pil biterse en ufak yokuşta 23 kg ne demek anlıyorsunuz. Çıkmak zor değil, imkansız bana göre. 44 yada 48 dişli olmalıydı ki yokuşta elektrik desteği ihtiyacı azalsın. Zaten hız yapabilecek bir bisiklet değil, 52 dişli yokuşlu yerlerde gereksiz fazla olmuş. 2022 modellerde aynakolu 48 dişli ve çift tarafı muhafazalı olarak satıyor alba, böylelikle zincir atmaz. Albayı arayıp bisikletime bu aynakolun takılıp takılamayacağını soracağım.

3- Frenler
Her gören neden hidrolik disk fren değil diyor. Tektro mekanik disk frenler bisikleti durduruyor ama uzun yokuşlarda 23 kglık bisiklet kamyon gibi akıp gitmek istiyor.

4-Zil
Fren koluna entegre klasik zil güzel düşünülmüş, ufacık ama sesi bayağı yüksek.

5-Suluk
Suluk takılabilecek herhangi bir yeri yok. Arka bagaj demirinin yaylı kısmına sıkıştırıyorum su şişesini.

6- Amortisör Maşa Gidon Elcik
Ön magnezyum alaşımlı maşa üzerinde tek amortisörlü. Faydası var mı yok mu karar vermek zor, şekli çok güzel ama ani frenlerde esnemesi sıkıntılı gibi, zaten yeni modellerde artık kullanılmıyor.
Gidonun katlanması kolay, cm şeklinde numaralandırılmış yükseklik ayarı var ve gidon açı ayarı da unutulmamış.
Elcikler yumuşak ve dolgun. Başka bir elcik alıpta değiştirmeye kıyamadım.

7-Katlanması ve taşınması
Göbekten katlanması zor. Hem ağırlıktan hem de katlanma bağlantısı çok sıkı. Belki sıkı olması daha iyi, çok sağlam izlenimi veriyor ve tıkırtı şıkırtı yapmıyor. Taşımak ise çok zor. 35 kg'lık E-fat bikelara göre foldX 12 kg hafif ama yine de 23 kg ile yürünemez. Katlı halde ittirilerek götürülemiyor. Lastikli bir aparat takılırak katlı halde kalması sağlanıyor. Bunun düşünülmüş olması güzel. 2022 modellerde katlı halde iken mıknatıslı sabitleme var. Araçta taşımak açısından lpgli civic sedan bagajına stepne yüzünden sığmadı, arka koktukta taşıyorum.
Pedallar Wellgo'nun ve katlanır. Gayet iyiler bence. Katlanıp açılmaları çok kolay.

8- Arka Bagaj ve Yan Çanta
Arka bagajın 25 kg taşıma kapasitesi olduğu yazıyor, çocuk bindirip gezdireyim gibi durum mümkün değil gibi. Albanın kendi yan çantası için kampanya vardı ve hediye olarak verildi, çok teşekkür ederim. Yan çantayı vites tarafına taksam arka vites arttırıcının bacağına baskı yapıyor. Fren tarafı daha uygun. Ama çanta öne doğru monte edildiği için pedallarken ayakkabıya arkadan arada sırada değiyor. Bir kaç kg taşıyacak güçte ve yanda olmasına rağmen dengeyi bozmuyor. Bagaj üstüne takılan bişey olsa daha iyi olabilirdi bence.

9- Sele
Selesinde arkada tutmaya ve taşımaya yer var. Sele borusunda herhangi bir ölçü yada numaralandırma yok, yükseklik ayarını göz kararı yapmak gerekiyor.
Selenin arka kısmı daha geniş, sele çok sert yapıda değil ama yumuşak da değil, çok yıldızım barışmıyor ama sorun çıkarmayan bir orjinal ürünü de değiştirme huyum da yok, btwin jel sele kılıfı ile kullanıyorum.

10-Aydınlatmalar
Ön-arka aydınlatma bisikletin kendi pilinden besleniyorlar. Birisi hesaplamıştı harcadığı enerjiyi, yüzde 2 yada 3 sanırım. Ekrandan + tuşuna basılı tutularak açılıp kapanıyorlar, çok pratik. Aydınlatma açıkken ekran parlaklığını otomatik kısıyor. Aydınlatması gayet yeterli.

11- Pil ve Menzil - Motor - Pedal Desteği
En sona bıraktım bu konuyu;
Benim satın aldığım bisiklet 36V 10.5Ah Samsung/LG bataryaya sahip.
Tamamen yokuşsuz, düz yollarda pedal destekli ve nadiren sadece kalkışlarda el gazı destekli kullanım ile maksimum 94 km menzile ulaştım.
Yine pedal destekli, nadiren sadece kalkışlarda el gazı destekli yokuşlu kullanımlarda ise maksimum 40-50 km arasında pil bitiyor.
Elektrikli bisikletler yasal olarak 250 watt motor ile sınırlı, el gazı desteği ise aslında yasal değil, ama firmalar müşteriye kolaylık olsun diye satışta ekliyorlar diye biliyorum.
FoldX'te de 5 kademe pedal desteği var.
En üst destek seviyesi 5. Seviye 24 km hız civarında desteği kesiyor. Yasal olan sınır 25 km hız zaten.
Benim ölçümlerime göre
0.seviye destek yok, pedal ile yol alınıyor.
1.seviye 9 km
2.seviye 12 km
3.seviye 17 km
4.seviye 21 km
5 .seviye 24 km hızlarda desteği kesiyor
Pedal ile düz yolda ulaşabileceğiniz maksimum 35 km hız, bu da kısa süreli olur, çünkü bisiklet sadece pedal ile yürütnek için cidden çok ağır, 35 km hızı 5 - 10 dakika bile devam ettirmek imkansız.
Yokuş aşağı ise freni boşalmış kamyon gibi ama maksimum 45 km hız yapıyor, 20 inç lastikler ile fazlasını önermem zaten, stabilite bozulmasın diye frenlere asılıyorum ama bu seferde frenler hidrolik olsa daha güvenli olurdu diyorum.
Her hafta pili 1 yada 2 kademeye düşene kadar sürme fırsatım oluyor ve böylece pil her hafta şarj olmuş oluyor.
Pili sistem kapalı iken şarj ediyorum.
Bisikleti ev içinde yani oda sıcaklığında tutuyorum ki pil sağlığı açısından bu durum çok önemli bence.
Şarj ederken önce pil soketini, sonra fişini prize tak sıralamasını uyguluyorum.
Ekranda pil yüzdesi göstermiyor. Onun yerine 5 diş var. Doluyken yeşil renkte, 1 diş eksilince mavi, son dişte ise kırmızı oluyor.
Sadece el gazı ile bisikleti kullanmanın pile zarar vereceği aşikar, çünkü bu tür bisikletlerin mantığı pedal desteği ile kullanım.
Pil tamamen dolu iken motor maksimum 520 watt anlık güç sağlıyor, bu destek watt gücünü sürekli ekrandan izleme imkanı var ve pil gücü azaldıkça destekte azalıyor, pilden her diş azaldığında 400ler 300ler 200ler derken 190 180 watt civarına düştüğünde pil bitiyor.

Bmx gibi kullanıma imkan veren bir bisiklet bence, ağırlık merkezi aşağıda, bazen kaldırım iniş çıkış, bazen yokuş aşağı down hill gibi, bazen de oturaklı gidişi ile güven veren yapısı çok hoş. Benzer kadroyu internette gezinirken çinlilerin ürettiğini gördüm, Alba bu kadroyu kendisi mi üretiyor yoksa ithal mi ediyor, bilen varsa yazarsa sevinirim.
Ağırlığı ciddi bir problem. Dizleri yormasın, desteği faydası olsun diye aldım ama performanslı - bol pedallamalı hatta az elektrik desteği ile kullandığımın ertesi günü diz ağrılarım oluyor. Zaten menzil ve ağırlık nedeniyle turlara katılabilecek bir bisiklet değil bu. FoldX'i almadan önce 30-35 kg'lık elektrikli fat bike' lara bakıyordum, neyse ki o hataya düşmedim.
Biraz uzun bir yazı oldu ama bu bisiklette ne yaşadıysam, ne başıma geldiyse onu yazdım. Belki bisikleti merak eden birilerine faydası olur.
Bisiklet binmeyi kolaylaştıran, çinli e-bike'lar ile kıyaslanmayacak kadar iyi olan bir bisiklet.
 

Dosyalar

  • 20210704_133256.jpg
    20210704_133256.jpg
    155,8 KB · Okunma: 34
Arkadaslar merhaba. 2020 yılı Temmuz ayında aldığım Alba Fold2 nin bataryasi hergun vapur ile yapilan yolculuga dayanamadi ve iflas etti. 36v vermesi gereken pil 13v veriyor. Yeni pil 4500 TL olunca da acaba bunların tamiri mumkun mu diye bir soru takildi aklima. Bisiklet ile 2000 km yaptim ve 50 kmde bir tam sarj yaptim. Hücrelerin 40. Dongusunde öldüklerini dusunmuyorum muhtemelen deniz suyu temasi dolayisiyla duzenleyici kartinda bir sorun olustu. Bunlari tamir eden bir yer var midir acaba? Ne önerirsiniz?
 
Arkadaslar merhaba. 2020 yılı Temmuz ayında aldığım Alba Fold2 nin bataryasi hergun vapur ile yapilan yolculuga dayanamadi ve iflas etti. 36v vermesi gereken pil 13v veriyor. Yeni pil 4500 TL olunca da acaba bunların tamiri mumkun mu diye bir soru takildi aklima. Bisiklet ile 2000 km yaptim ve 50 kmde bir tam sarj yaptim. Hücrelerin 40. Dongusunde öldüklerini dusunmuyorum muhtemelen deniz suyu temasi dolayisiyla duzenleyici kartinda bir sorun olustu. Bunlari tamir eden bir yer var midir acaba? Ne önerirsiniz?
Merhaba,
Sanırım garantisi henüz bitmemiş, vapur deniz suyu gibi etkenleri bilemiyorum bunları hiç karıştırmadan alba teknik servis ile görüşün.
Batarya tamiri konusunda yardımcı oluyorlar. 2000 km yıla göre çok az kullanılmış.
Arkadaslar merhaba. 2020 yılı Temmuz ayında aldığım Alba Fold2 nin bataryasi hergun vapur ile yapilan yolculuga dayanamadi ve iflas etti. 36v vermesi gereken pil 13v veriyor. Yeni pil 4500 TL olunca da acaba bunların tamiri mumkun mu diye bir soru takildi aklima. Bisiklet ile 2000 km yaptim ve 50 kmde bir tam sarj yaptim. Hücrelerin 40. Dongusunde öldüklerini dusunmuyorum muhtemelen deniz suyu temasi dolayisiyla duzenleyici kartinda bir sorun olustu. Bunlari tamir eden bir yer var midir acaba? Ne önerirsiniz?
Birde ek olarak, batarya komple değiştirmek yani sıfırını almak zorunda değilsiniz, garantisi bitti diyelim, elinizdeki plastik kasayı gönderiyorsunuz içini sıfırlıyorlar daha uygun maliyete görüşün bence buna gerek kalmadan garantiden halledersiniz diye umuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hamdi bayrak
Merhaba,
Sanırım garantisi henüz bitmemiş, vapur deniz suyu gibi etkenleri bilemiyorum bunları hiç karıştırmadan alba teknik servis ile görüşün.
Batarya tamiri konusunda yardımcı oluyorlar. 2000 km yıla göre çok az kullanılmış.

Birde ek olarak, batarya komple değiştirmek yani sıfırını almak zorunda değilsiniz, garantisi bitti diyelim, elinizdeki plastik kasayı gönderiyorsunuz içini sıfırlıyorlar daha uygun maliyete görüşün bence buna gerek kalmadan garantiden halledersiniz diye umuyorum.


Çok teşekkürler Alba Teknik servise göndereceğim bataryayı. Garanti süresi pil için bir yılmış. Tamiri konusunda yardımcı olacaklardır. Bakalım ne maliyet çıkacak. Sizlerle de paylaşırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrullah1903
Henüz 11 kmdeki fold x bisikletimin ekranı kapandı ve açılmıyor.Soket bağlantılarına baktım,pili söküp 4-5 dakika bekleyip tekrar taktım ama nafile.Pili şarj edip taktım ve 2 dakika sonrası kapandı ve olan oldu.Başına gelen veya bir fikri olan var mı?
 
Henüz 11 kmdeki fold x bisikletimin ekranı kapandı ve açılmıyor.Soket bağlantılarına baktım,pili söküp 4-5 dakika bekleyip tekrar taktım ama nafile.Pili şarj edip taktım ve 2 dakika sonrası kapandı ve olan oldu.Başına gelen veya bir fikri olan var mı?
Pilde sorun olmus olabilir. Garanti kapsaminda çözerler.
 
Merhaba arkadaşlar. Alba fold 2 veya alba x alacağım ancak yokuş performansı benim için çok önemli evimle tramvay arasında 1 km lik %30 eğimli bir rampa var orayı inip çıkacağım geri. Yokuşta üzmeyecek, 100 kiloyu taşıyacak. Alba fold x e o farkı vermeye değer mi ?
 
Merhaba arkadaşlar. Alba fold 2 veya alba x alacağım ancak yokuş performansı benim için çok önemli evimle tramvay arasında 1 km lik %30 eğimli bir rampa var orayı inip çıkacağım geri. Yokuşta üzmeyecek, 100 kiloyu taşıyacak. Alba fold x e o farkı vermeye değer mi ?
Fold x dediğimiz fold 2 den daha ağır bir model. Lastikleri daha kalın,kadrosu bir tık daha ağır, genelde dağ bayır da rahat edilmesi için çıkarılmış bir model. Şehir içinde çoğunlukla sureceksen fold x e hiç bakma. Fold 2 ye yeni çıkan 250 pro kit taktırirsan Mercedes gibi olur pedal destekli en dik rampaları çıkabilir. Ama ben pedal atmam kendi çıksın dersen 500 w motorlar bile bir yerden sonra nefesi kesilip kalıyor.
 
Merhaba. Bir konuda yorumlarınızı merak ediyorum. Alba Fold2 den genel olarak memnun olsam da katlanır bisiklet olmasının fazla bir avantajını yaşamadım. Toplu taşımalar için bana ağır geliyor, ayrıca mıknatıs sistemi güçlü değil ve bisikleti itikleyerek bir yere götürmek istediğimde mutlaka mıknatıstan çıkıp saçma sapan bir hal alıyor. Hani derli toplu olsa belki iteklenebilir ama mümkün değil maalesef. Araç bagajına koymak da bir dert. Bagajım geniş, ama bisikleti her bagaja koyuşum bir eziyet, ayrıca bagaja dik koyduğum (aracım sedan değil, bagaj yüksekliği yeterli- dik koymak bisikletin parçaları için daha güvenli geliyor bana, diğer türlü hasar verirmişim gibi sanki) için oynayıp duruyor.

Oğlumda 28'' bir hybrit var. Bunun için araç arkasına takılan taşıyıcılardan aldım. Ancak taşıyıcı 3 bisikletlik kapasitede. Aklıma, benim katlanır bisikleti de katlamadan bu taşıyıcıya koymak geldi, ama tabi kadrosu taşıma için uygun değil, biraz yamuk duracak sanki. Ayrıca kadroda bir sürü kablo var, ve tüm yük bu kablolalara binecek, zarar görebilir diye düşünüyorum. İnternette gezinirken aşağıdaki gibi bir ürün buldum, bunu kullansam ve benim bisikleti de taşıyıcıda katlamadan bagajda savaş vermeden taşısam nasıl olur diye düşündüm.

(link)


Ancak bu adaptör güvenli midir sizce, zira adaptörün bir ucu sele borusuna gelecek, diğer ucu da gidona. Konu katlanır bisiklet olduğu için bu parçalar haraketli ve bu bisiklet de 20 kg civarında olduğu için tüm yük bu adaptör vasıtası ile sele borusu ve gidona binecek. İstenmeyen bir durum oluşur mu? bisiklet yolda düşer mi diye düşünüyorum.
 
Merhabalar,
Ev iş arası kullanmak için Fold2 ve Fold X arasında kaldım. Ankara'da denemek istedim ancak bulamadım. 193 boyum var , 125 kiloyum :)
Acaba beni taşır mı? Normal bisikletle gittiğimde yokuşlar terletiyor , iş yerinde duş imkanım malesef yok :) .
 
Merhabalar,
Ev iş arası kullanmak için Fold2 ve Fold X arasında kaldım. Ankara'da denemek istedim ancak bulamadım. 193 boyum var , 125 kiloyum :)
Acaba beni taşır mı? Normal bisikletle gittiğimde yokuşlar terletiyor , iş yerinde duş imkanım malesef yok :) .

İlla katlanir olsun demiyorsan bence explorer al. İlla katlanirsa x i alirdim.

Seni her iki bisiklet tasir ama yavas yavas cikarsin yokuslari. Ben yokuslu bi semtteyim. 500 watt kit aldim kesin oldun diye ;) 250 alsamda cok rahat cikarmisim. 90 kiloyum
 
Son düzenleme:
Yokuş yerlerde gezecekseniz kilonuza göre 250 watt güçsüz kalır. Fold x, pinokyo bisikletlerin daha büyük ve ağırı gibi düşünülebilir. Fold 2'ye göre geometrisini daha çok beğeniyorum.
 
Merhabalar,
Ev iş arası kullanmak için Fold2 ve Fold X arasında kaldım. Ankara'da denemek istedim ancak bulamadım. 193 boyum var , 125 kiloyum :)
Acaba beni taşır mı? Normal bisikletle gittiğimde yokuşlar terletiyor , iş yerinde duş imkanım malesef yok :) .
Eliniz de ki bisikleti değerlendirin derim. Boy ve kilonuz fazla. Katlanır bisiklet sizi rahatsız eder. Ben bile 184 boyla rahat edemiyorum katlanır da. Ki alba explorerda da rahat edemediğim için açılı gidon boğazı taktım. Ancak bu şekilde istediğim pozisyonu yakaladım.
 
Cevaplar için teşekkür ederim. Katlanır istememin sebebi yer darlığı.
Malesef eski rockriderımı elden çıkardım. Daha geniş yeri olan bir arkadaşıma verdim.
Yokuş dediğim yerleri yolu uzatarak açıyı biraz azaltabilirim.
 
Alba
Müşteri hizmetleri 11'de açmıyor. 14'te 15'te de. Whatsapptan dönüş yapıyorlar. Yarım yamalak yazarak. Öğle molasındadırlar deniyor. Hiç bitmiyor mola. Çift tarafı korumalı aynakol yok, takamazlarmış zaten olsa da, başının çaresine bak. Zincir atıyor iç tarafa 1 seneden fazla oldu, iki elle müdahale etmezsem zinciri takamam aynakol dişlisine. 1 köy geçemeden zincirle uğraş, lastik eldiven yoksa yanında yağlı kirli ellerle devam. 30. km' de yarı yolda pil biter mi diye düşün, 2. Köye ulaşamadan 40'ta pil bitsin. 23 kg ağırlık, tur bisikleti değil bu. İyi ki gravel almışım, alba fold x 52 dişli ve tek taraflı korumalı aynakolla kordon boyu hantal hava atma aracı olur, yokuş çıkmaz menzili yetmez zincir atarsa da siyah yağlı ellerle devam. Pişmanım bu sorunun üstüne düşmediğim önemsemediğim için.
 
(link)

Bisikletin güvenliği için ekrana açılışta şifre koymayı düşünüyorum. Ne dersiniz mantıklı mı?
 
(link)

Bisikletin güvenliği için ekrana açılışta şifre koymayı düşünüyorum. Ne dersiniz mantıklı mı?
Sağlam bir zincir kilit tavsiye ederim. Sonuçta adam onu bisiklet niyetine de alıp sürüp götürebilir. Bugün 15 yaşlarında bir velet baktım bisikletin bataryasına dokunuyor, inceliyor. İndim hemen aşağı hayırdır lan dedim. Abey merak ettim diyor. Neyse kuskuyu yedi defoldu gitti. Esnaf, o buraların meşhur bisiklet hırsızı dedi. Dikkat etmesek bataryayı ucuracakti.
 
Geri