Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

Yarışmayacaksan fit mit gereksiz Bence 🤪
 
  • Hahaha
Tepkiler: Hami Bulut
Scudo
@SOZUAK benim üst seviye kadrom ultegra yı üst seviye sayarsanız donanımım. Hani demişsiniz ya kaçınızın kadans hız kalp sensörü var diye bende hepsi var hatta powermetre yolda. Ben size deneyimlerimi söylüyeyim. Daha net olacaktır. Dün akşam ki bir sürüşümün ekran görüntüsünü atayım. Bir diğer karbon bisiklet ile 28 30 ortalamalarım görüldüğü üzere 32 ye çıktı. En büyük farkı ayağa kalktığımda altımda ezilmeyen bir bisiklet olarak gördüm. Yokuş sürelerim 2 şer 3 er dakika gelişti. Bu arada ben aynı ben.

Ama ben ekmeğimi bu işten hiç yemedim tamamen zevk meselesi. Çok seviyorum bisikleti. Basmayı da gezmeyi de seviyorum. Hiç bir materyal ister karbon kadro ister üst seviye bir set gereksiz falan değil. Bunu anlayın.

O gereksiz bu gereksiz değil. Bu keyif meselesi. Üst seviye ürünler fark yaratıyor.

Edit: Bu sürüş tek başıma yaptığım kimsenin rüzgarına girip draft olmayan bir sürüş. Toplu sürüşlerde 34-35 belki daha üstü çıkar. Eklemek istediğim başka bir şey de gerçekten fark var. Dün akşam basıyorum gidiyor hatta bassana diyor basamıyorum kalpte yer var bacakta yer kalmadı. O yüzden kalite başka bişi....
228923 dosyayı görüntüle

Bi ara birlikte durmadan konak-urla yapalım :D
 
Bence iyi ön ve arka göbek şöyle akıcı rulmanlı cırrr sesi çıkartanlar dan :)
 
30 Sayfa olmuş :)


Sonuç nedir?? :kötü: :hihi:
 
Merhaba,
Karbon bisikletle aldiktan 2 gun sonra sanirim dustum. Daha sonra da bisiklet 2-3 kez dusmustur yaslandigi yerden. Boyada cizik de var.
Bisikleti bakima goturdugumde bayideki adamlara dedim "ya kadro falan catlamasin, boyle boyle oldu" diye. Biraz eglendiler benimle, karbon kirmak o kadar kolay mi diye. Hadi diyelim kirildi, duruma gore garantisi ya da yari fiyata govde yenileme gibi secenekleri de var.

Bir de merak ettim, profesyonel degilseniz karbona gerek yok diyebilmek icin kac km karbon ve aluminyum kullanip bu sonuca vardiniz?
Ben kullandim dostum abartildigi kadar asla fark olmadigi gibi abartmaya devam da edileceğini biliyorum kendim kompozit karbon hazirlayabiliyorum yani karbon nedir ne degildir iyi biliyorum. Alüminyum gerçekte karbondan çok daha fazla sağlamdır çünkü karbona göre çok daha ince et kalınlığında malzemeden tasarım yapılmakta olduğu halde dayanmaktadır aynı kalınlıkta karbon aynı kalınlıktaki alüminyum dayanımı sunamaz. Karbonun gerçekte yegane avantajı hafif olmasıdır ama karbonunda belki on sınıf kalite farkı vardır profesyonel yarışlardaki karbon burada arkadaşların bahsettiği karbon ile aynı ayarda karbon değil o yüzden kaliteli alüminyum pratikte asla ikinci sınıf seçim olmayacaktır.
Bir arkadaş alüminyum bisikletle yolda pilim bitti arkadaş karbon bisikletini verdi iki kat rahat ettim 8 kg alüminyuma 9 kg karbonu tercih ederim demiş oyle birsey olamaz onun o hissiyatina inanirim ama o sorunun baska nedeni vardir.
Bir arkadaş alüminyum matah olsaydı karbon maşa kullanmazlardı demiş onun nedeni de başka çünkü kadroyu alüminyumda ince tutabilirsin ama maşayı aynı incelikte yaparsan o maşa kırılır, Et kalınlığını arttırsan bu defa ağır düşer ama karbon kalın olduğu halde yine daha hafif olur yani evet maşada karbon iyi bir tercihtir ama kadroda o kadarda cok fark yoktur. Mevcut farkta kesinlikle abartıldığı kadar değildir ve kaliteli bir alüminyum da bazı abartan arkadaşların ifade ettiği kadar kötü bir seçim asla değildir aksine profesyonel yarışlarda kullanılmayacak kadrolarda artıları dahi vardır.
 
Biz de çelik dökümcüyüz bakmayın çelik kadrolara kalındır ama hissiyatı daha iyidir. Yani bir çelik kadro asla 3. sınıf olamaz.
(çelik dökümcüyüz gerçekten)

Bunu dedirttiniz sonunda. Ben yarışlarda kullanılan karbon kadro kullanıyorum. Alüminyumda kullanıyorum iyisini de kullandım kötüsünü de. Evimde hala 2 adet alüminyum kadrolu bisiklet var. Bilimsellikten uzak yaklaşımları artık geçelim lütfen.

Şu santa fe nin alu karb. kadro çarpma çekme testini izlememişsiniz. İzleyin bilimsellik orada.

Daha da bu konuya cevap yazmam. Ama bi ne bileyim Nibali ye sormak lazım neden alüminyum kullanmıyorsun bak biz forumda karar verdik dememiz gerekiyor.
 
Bu arada karbon oyle ufak tefek dusmelerde kırılmaz gayette sağlamdır ama sert darbeler karsisinda esnemeyi de hic sevmez cunku her zoraki esneme omrunden omur yer. Kısacası kaliteli bir alüminyum kötü bir seçim olmayacağı gibi skora karsi yarisilmayan durumlarda zaten iyi bir alüminyuma karsi fark hissetmekte oldukca zordur. Tabi profesyonel yarislarda karbonun agirligi iyice dusurulur o zaman aluminyumdan her turlu hafif olur ama o bisikletlerde zaten yaris haricinde kullanilmaz cunku ters bir harekette kirilacagindan korkulur ve bu yuzden onlarin yerine calismalarda antrenman bisikletleri kullanilir onlarda zaten ya daha agir karbondan yada aluminyumdur
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Gene geldi bir tane bildiklerini gerçek gibi lanse eden. Sizden kurtuluş yok yahu, ben anladım.

Ben de daha yazmıyorum. Buyurun, bir 50 sayfa karbonun aslında abartıldığından bahsederek kendiniz çalıp, kendiniz oynayın. Artık baydınız.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
2. defa okuyorum bu konuda. Profosyonel takımlara hazırlanan karbon kadrolar normal satılandan farklı diye. Şimdi Trek, Giant vb tanınmış markalar farklı karbon mu kullanıyor müşterileri için. Şayet öyleyse bu bilgiye nereden ulaşabilirim? Google baktım ama bulamadın. Farklı yazan arkadaşlar link atabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Profesyonel sporcu değil iseniz karbon diye kasmaya gerek yok. Ufak bir çıtırtı, sert bir zıplama vs ile boyada göreceğiniz bir çatlak acaba karbon şasiye kadar iniyor mu, yolda kırılır mı diye düşünmektense alü yada cromoly bir kadroyu düzgün bir setle kullanmayı tercih ederim. Yabancılar yarışlarda karbon kadro kullanıyor ama o kadroyu yeri geldiğinde hemen çöpe atıp yeni kadro kullanıyor. Bence abartılı bir konu amatörlerin karbon kullanması. Ben ve yakın arkadaşım bisiklet tutkunuyuz yıllardır. Gecenin bir yarısı telefon ile yardım isteseniz bile sizi bulamayacakları arazilerde deliler gibi gece sürüşleri yaptık üstelik günümüzün led farları bile o zamanlar piyasada yoktu. Benim 5 o arkadaşımın biri karbon 10 bisikleti var. 4-5 yıl önce karbon kadro bir bisiklet aldı ama aldığında oluşan bir boya kalkması hala gözünü korkutuyor.
Elbette güzel ve verimli bir teknoloji ama acaba ihtiyacımız va mı yada kendi eksiğimizi onunla mı tamamlamaya çalışıyoruz. Kendi kendine gitsin bizi yormasın mı istiyoruz. Bence farklı olmak ve diğerlerinden farklı hissetmek üzerine kurulu bu durum. Elit olmak yada elit sporcu olmak bu değil. Paranız çoktur fantazi yapmak istersiniz birşey diyemem ama sert bir darbe ile kırılma olasılığı yüksek bir malzemeyi alıp ta evime bilmem kaç km ötede yolda kalmak yerine 2 kg ağır ama sağlam kadroyu kullanmayı tercih ederim. Herşeyi yerine göre kullanmak lazım.
reis 10 bisiklet az değil mi
 
Benim 5 tane var. 10 bisiklet arkadaşımın. Ailecek 3 kişiyiz. Birisi 29, birisi yol, birisi 26" üçü bana özel üçü de farklı. 2 tane de ek mtb. Hiçbirisi de ahım şahım marka değil zamanla setlerini daha iyileri ile değiştirdiğim ürünler. Toplasan iyi bir karbon etmez yani :)
2. defa okuyorum bu konuda. Profosyonel takımlara hazırlanan karbon kadrolar normal satılandan farklı diye. Şimdi Trek, Giant vb tanınmış markalar farklı karbon mu kullanıyor müşterileri için. Şayet öyleyse bu bilgiye nereden ulaşabilirim? Google baktım ama bulamadın. Farklı yazan arkadaşlar link atabilir mi?

Pro bikerler özellikle de uluslararası ve para sorunu olmayanlar gidip de 5-10 bin TL lik karbon almaz alırsa da bir işlerine yaramaz. Mantıklı olun. Elbette farkları var. Araba fiyatına bisiklet var. Gören de herkes 40-50 bin TL lik karbona biniyor burada diyecek.
(link)
Kaç kişide bundan var ? Yada yeni eşdeğeri? Takip etmiyorum yabancı sporcular ne kullanıyor ama bisiklet mağazasından gidip stok ürün alıp yarışlara katılacak kadar akılsız olduklarını sanmam. Elit olanlar marka sponsoru olanlar başka sporlarda da hep özel tasarım/üretim ve ve/ya piyasada perakende satılmayan ürünleri kullanırlar.

(link)
 
Son düzenleme:
2. defa okuyorum bu konuda. Profosyonel takımlara hazırlanan karbon kadrolar normal satılandan farklı diye. Şimdi Trek, Giant vb tanınmış markalar farklı karbon mu kullanıyor müşterileri için. Şayet öyleyse bu bilgiye nereden ulaşabilirim? Google baktım ama bulamadın. Farklı yazan arkadaşlar link atabilir mi?
Aslında sadece takımlar için üretilmiyor o bisikletler . Normal bir karbon bisiklete oranla karbon örüm sayıları farklı oluyor. Specilazed ile s works arasındaki temel fark bu şekilde açıklanabilir . Birisi daha hafif oluyor ve karbon örüm sayısı daha az oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B. ve CNC
Benim 5 tane var. 10 bisiklet arkadaşımın. Ailecek 3 kişiyiz. Birisi 29, birisi yol, birisi 26" üçü bana özel üçü de farklı. 2 tane de ek mtb. Hiçbirisi de ahım şahım marka değil zamanla setlerini daha iyileri ile değiştirdiğim ürünler. Toplasan bi karbon etmez yani :)


Pro bikerler özellikle de uluslararası ve para sorunu olmayanlar gidip de 5-10 bin TL lik karbon almaz alırsa da bir işlerine yaramaz. Mantıklı olun. Elbette farkları var. Araba fiyatına bisiklet var. Gören de herkes 40-50 bin TL lik karbona biniyor burada diyecek.
(link)
Kaç kişide bundan var ? Yada yeni eşdeğeri? Takip etmiyorum yabancı sporcular ne kullanıyor ama bisiklet mağazasından gidip stok ürün alıp yarışlara katılacak kadar akılsız olduklarını sanmam. Elit olanlar marka sponsoru olanlar başka sporlarda da hep özel tasarım/üretim ve ve/ya piyasada perakende satılmayan ürünleri kullanırlar.
Ben gidip stok ürün alıyorlar diye yazmadım. Firmalar farklı mı hazırlıyor diye sordum ama siz farklı birşey yazıyorsunuz. Madem farklı bu dediginizi gösteren bir link yada firna açıklaması gösterirmisin?
 
Yazıyı ingilizceniz yoksa çevirtip okuyun. Anlayacaksınız . Gizli saklı test edilen çerçeveler, diğer sistemler. Bunları pro bikerler alıp en kötü ihtiyaçlarına göre modifiye ediliyor. Kaçınızın karbonu geçtim standart kadronuza entegre güç ölçer sistemi var. Kaçınız veri analizi için programlarına yüzlerce dolar ödüyorsunuz? Kaçınızın bisikletinde elektronik vites sistemi var?
Bunu da geçtim milyon dolara varan kazançları ve saliselik hata payları oluyor. O kullandıkları bisikletleri ertesi sene yine aynı yarışa getirip kullanmıyorlar. Hele hele hafif olsun denilen karbonlar 2. yarışmaya kadar deforme olur. Bir daha kullanılmaz bile. Türkiyede de çıkma kadrolar yokmu bisiklet takımlarından. 2. elde satılan vardı zamanında. Bizim gibi amatörler için iş görür ama pro olunca iş görmüyor. Alıp bir bisikleti 5-10 sene tutmuyorlar ellerinde.
Hiç mi F1 yarışı izlemiyorsunuz orada da aynı motor şasi bir sonraki yarışta kullanılmadığı gibi birkaç motor hazırlıyorlar. Yarış günlerine göre motoru bile çöpe atıp yenisini takıyorlar.

Neyse bisiklette de öyle adam bir tane bisiklet kapıp yarışa gitmiyor bisikletin üzerindeki jantlara güvenip devam etmiyor yedekte bizlerin bisiklet parası kadar ederi olan yedek jant setleri oluyor.
Önce ilk kullananlar pro bikerlar sonra piyasaya sunuluyor bazıları da.

Hani bilmiyorsun diyorsunuz da kaç tane kaç paralık karbon eskittiniz ! gören de bazılarını tüm serileri elden geçirmiş denemiş 2 tura geçmiş sanacak.

Yapın bir anket kaç kişinin karbonu var, kaç kişinin kaçıncı karbonu, kaç para ödemiş dökülsün.
 
Son düzenleme:
Geri