Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

Scudo
bende alu,kromoli,ve titanyum tercih etmenızı öneririm.bisikletim ful karbon ama sürekli dikat etmek özen göstermek,beli bir zaman sonra insanı bayıyor,hadi çok iyi madi durumum olsa hiç özen ve önem göstermicem ama maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: TheOneUser
Bu tip konuları bazı amaçsız açık oturumlara benzetiyorum. Benim için tek gerçek şu; Maddi gücü yeterli olan, bu işe gönül veren ve zaman ayırabilen insan bisküvi de olsa, kraker de olsa karbon bisikleti alır, almak ister. Şahsen tercih etmeme sebebim sadece yeterli zaman ayıramamak. Ayrıca karbon, çağın en önemli materyallerinden biridir ve hafifliği ve dayanıklılığı yadsınamaz. Yok efendim düşünce kırılır, alu daha iyidir, karbon daha rijittir... Geçelim artık bu işleri... Karbona da titanyuma da alüminyuma da chromoly de çeliğe de binen 2 teker üstünde gidiyor. Daha binmeden düşmeyi düşünüyoruz. Bu kadar öngörülü olmaya gerek yok. Binebildiğinden ötesi zaten senin değil.
 
Siz tartışın durun bi de şöyle bi şey var:CARBON CARBON dediğiniz kelimenin Türkçesi KARBON.Yani bizim dilimiz'de bir karşılığı var.Madem ki Türkçe cümle kullanıyorsunuz dil katliamı yapmadan tam Türkçe yazın.Diğer taraftan, alü bir kadroya karbondan daha sağlam diyebilmek de ayrı bir güzel olmuş.Hiç mi video izlemiyorsunuz arkadaş? Hiç mi bir şey okumuyorsunuz? Ne daha sağlamı? :D :D :D :D :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
@Ozan k. aşağıdaki linkin en azından conclusion kısmını okursanız neden yanlış algınız olduğunu göreceksiniz. Ayrıca aynı yazıda bir de malzemelerin artı ve eksi yönlerinin yazıldığı bir tablo var oradan da görebilirsiniz.

(link)
 
Linkin tamamını okudunuz mu? Cunku benim dedigime ters tek bir sey soylemiyor...
 
Vall açıkçası bu sorunun tek bir cevabı var bence:
Paran varsa karbon yoksa aluminyum ;)
 
Aslında şunu da düşünmek gerek
Parası aynı olsa herkes neyi seçerdi?
Fiyatın yüksekliği de bir cazibe katıyor ve insan merak ediyor.
Eminim bundan uzun yıllar önce karbon daha yeni çıkmışken de alimnyum mu? hafif çelik mi? tartışması vardır?
Var mı o kadar eski bisikletçi abi? varsa bilgilendirebilir, sonuçta hepimiz kapitalizmin kobay fareleri olmuş gibiyiz bize sunulan labirentte...
Asıl Mesele neyle mutluysan o kardeşim...üstünde sen olacaksın hiç bir bisiklet senden değerli özel ve güzel değil...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Ozan k.

@Ozan k. ben bu makaleyi daha önceden okumuştum ve özellikle linkini verdim zaten. Göndermeden önce de yine bahsi geçen konuyu özellikle aradım yazıda. Siz 17 dakikada bütün makaleyi sanki okumuş gibi bana okuyup okumadığımı soruyorsunuz.

Aşağıdaki bölümde özetliyor hepsini okumaya üşeniyorsanız ve hadi biraz daha kolaylaştırayım ve ilgili cümleyi de işaretliyeyim sizin için...

Şöyle demiştiniz ya daha önce:

Mehmet bey, ben karbon nasil uretilir pisirilir biliyorum. Bisikletlerde bir yone dayanim gosteren nir yone gostermeyen karbon katmanlarinin kullanildigini siz de soylemissiniz.
Dolayısıyla anlasmazligimizda tek nokta var karbon kadro bir yone dayanikli digerine degildir ama yine de kolayca kirilmaz diyorsunuz. Peki buna dair bir aciklamaniz argumaniniz var mi?

Cevabı aşağıda, bunu okursunuz umarım...
Conclusion

Carbon fiber exhibits the most desirable performance characteristics of any of the frame-building materials explored to date. It can be designed to be laterally stiff under heavy pedaling forces and still be light. It can absorb road shocks well, and still handle crisply while delivering undiminished applied pedal power to the drive train. It can be durable and not subject to fatigue failures while remaining strong enough to stand up to unexpected impacts and torsion forces. It can lend itself to attractive finishing and resist corrosion or attack by the elements. And it can be formed in an attractive, functional way allowing it to move through air resistance easily.
The big question is which specific designs best maximize these benefits and minimize any drawbacks. Certain designs and their manufacturing methodologies exhibit strengths in certain areas while making compromises in other areas. The best carbon frame design is that which offers the most performance benefits while minimizing the drawbacks.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Hiçbiri !!! 1 numara Titanyum !!!

Arabayı alırsın Ford olursun Lord,
Kadroyu alırsın Titanyum olursun...
...
uymadı...

Görselle başbaşa bırakıyorum sizi, şen ve esen kalınız efenim ;)

2013-lynskey-pro650-titanium-mountain-bike.jpg
 
@Ozan k.

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/05/didnt-read.gif

şaka bir yana siz alü. diye direttikçe insanlar carbon diye diretecek pek söyledğim bir cümle değil ama herkesin mutlu olduğunu sağlamlığına güvendiğini kullanması en güzeli
 
@mehmetsarı iyi de mehmet bey orada aluminyumdan saglam, en az aluminyim kadar saglam diyor mu?

Ben diyorum ki isterlerse elbette yapabilirler, f1 pilotlarinin kokpiti de karbon, cit diye kırılan ön kanat parcacigi da karbon.

Ancak defacto olarak su anda karbon bisikletler maalesef aluminyumlardan kazaya karsi daha kirilgan be savunmasiz. Çünkü agirlik ve konfor gibi seyler cok onemsenirke kazada kirilmasi vs ne olculebilir ne de onemsenir.

Kimse 200gr daha agir kadroyu daha saglam diye almaz. En azindan pazar bu yonde. Su anda bir çok sprintçi aluminyum gidon kullaniyor cunu karbonlar genelde daha zayif. Artik is buraya kadar geldi. Dolayisiyla scultura uretirken 300 küsur karbon parcasini yapistirip 20 gr hafifletmeye ugrasirkarken kimse aman abi kazada kirilmasin demez.

Ben tamca 5000 serisi , 1k, 3k, arylate carbon, zylon vs alayiyla başka konulardan dolayi ugrasmis, ablasi da aluminyum kaynagi yapabilen bir metalurji muhendisi olan biriyim.
Bu konuyu az cok bilyorum ama ben kendi bilgilerimi degil ureticilerin, dergi calisanlarinin ve pro bisikletcierin(yurtdisindaki) soylediklerini aktariyorum.

Kabul etmek de zorunda degilsiniz sadece aklinizin bir kosesinde dursun, bakarsiniz ileride ise yarar...

Not: param olsa kaliteli bir karbon bisiklet alirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerim Hakan
@Ozan k. kardeşim ben de yıllarca çeşitli firmaların ar-ge bölümlerinde aluminyum, çelik ve kompozit malzemelerin dayanımlarını analiz ettim, makine yüksek mühendisiyim. Sen de mühendissin belki bilirsin ANSYS yazılımını. Yorulma üzerine de dayanım üzerine de çok proje yaptım bu yazılımla, yerli yabancı değerli hocalardan teorik eğitimler aldım. Demem o ki karbon hakkında çok dayanıksız, kırılıverir gibi bir algı var haklısın ama bu korkulacak seviyede değil. Bunun yanında yatay rijitlik, şok sönümleme, hafiflik/dayanım ve yorulma dayanımı konularında çok üstün. Kesin olan şeyse karbon kadro, komponent imalatının aluminyum kadro, komponent imalatından daha zor ve pahalı olduğu ve genel pazar trendinin tamamen karbona doğru gittiğidir.

İnşallah istediğin bisikleti alırsın yakın zamanda...
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@mehmetsarı mehmet bey ben yine altini cizmek istedim, karbon aluminymdan net olarak dayaniklidir. Ancak gunumuzdeki karbon bisikletler aluminyumlara gore kazalarda kirilmaya daha müsaittir. Bu malzemeden degil kullanim amacindan kaynaklanir.
Yoksa amac kirilmaya karşı dayanikli olmak olsaydı karbon sasiler aluminyumlardan daha saglam olurdu. Ancak amac hafiflik ve kondor baska bir.sey değil
 
Aliminyum serileri vardır serisine göre değişir.Aliminyumu alaşımlarsak mukavemeti artar ve karbondan dayanıklı hale gelir ;) fakat karbon çok pahalıdır aliminyum ona kıyasla çok daha ekonomiktir
 
Eyvallah @Ozan k. daha fazla birşey demiyeceğim neticede kötü niyetli olmadığını ve en azından anlattıklarımı dinlediğini gördüm. yerleşmiş fikirleri değiştirmek çok zordur ne kadar argüman sunarsanız sunun bazen.
@gmfaruk açıkçası titanyum malzemesini çok bilmiyorum, otomotiv sanayiinde çok kullanılmadığından çalışmadım ama bildiğim kadarıyla dayanım için ağırlıktan taviz vermek gerekiyor. bir de titanyum bisiklet pek yok sanırım piyasada belki çok pahalı olduğundandır malzeme.
@Anonim tamam hocam unut ANSYS'i. ben de kullanmıyorum artık zaten :)
@efdal erdağı valla sil baştan size de anlatamıyacağım. niye akademisyen olmak istemediğimi tekrar anlıyorum. saatlerdir konuşuyoruz, makale ilintiliyoruz siz çıkıp alakasız birşey söylüyorsunuz. Saf aluminyumdan bahsedilmiyor zaten, aluminyum diye bahsedilenlerin hepsi aluminyum alaşım. Ve hayır aluminyumu alaşımlarsak karbondan yüksek dayanıma sahip olur gibi genel birşey söylenemez. Hadi söylediniz diyelim, ben de size hangi karbon kombinasyonuyla kıyaslıyosunuz derim. yani kaç kat kumaş kullandınız, iplikleri hangi açılarla yerleştirdiniz vs. vs.

Şu her konuda bilir kişi olma huyumuzdan bir kurtulsak, uzmanların söylediklerini biraz dikkate alsak, herkes kendi kendinin doktoru, tamircisi, mimarı, psikoloğu olmaz. Ama yapacak birşey yok memleketin hali bu en baştan sokağa kadar...
 
Karbon mu alüminyum mu sorusuna verilecek en güzel cevap: ÇELİK

:)
 
Geri