@mehmetsarı iyi de mehmet bey orada aluminyumdan saglam, en az aluminyim kadar saglam diyor mu?
Ben diyorum ki isterlerse elbette yapabilirler, f1 pilotlarinin kokpiti de karbon, cit diye kırılan ön kanat parcacigi da karbon.
Ancak defacto olarak su anda karbon bisikletler maalesef aluminyumlardan kazaya karsi daha kirilgan be savunmasiz. Çünkü agirlik ve konfor gibi seyler cok onemsenirke kazada kirilmasi vs ne olculebilir ne de onemsenir.
Kimse 200gr daha agir kadroyu daha saglam diye almaz. En azindan pazar bu yonde. Su anda bir çok sprintçi aluminyum gidon kullaniyor cunu karbonlar genelde daha zayif. Artik is buraya kadar geldi. Dolayisiyla scultura uretirken 300 küsur karbon parcasini yapistirip 20 gr hafifletmeye ugrasirkarken kimse aman abi kazada kirilmasin demez.
Ben tamca 5000 serisi , 1k, 3k, arylate carbon, zylon vs alayiyla başka konulardan dolayi ugrasmis, ablasi da aluminyum kaynagi yapabilen bir metalurji muhendisi olan biriyim.
Bu konuyu az cok bilyorum ama ben kendi bilgilerimi degil ureticilerin, dergi calisanlarinin ve pro bisikletcierin(yurtdisindaki) soylediklerini aktariyorum.
Kabul etmek de zorunda degilsiniz sadece aklinizin bir kosesinde dursun, bakarsiniz ileride ise yarar...
Not: param olsa kaliteli bir karbon bisiklet alirdim.