@berktx
İyı gunler.
öncelikle üretilen ilk karbon bisikletler yol bisikletleri diye biliyorum, daha sonra mtb ye uyarlanıyor. yeni bir malzeme olmasından dolayı tabii ki diğer materyalleri daha çok göreceksiniz, şu anda bile öyle, hala daha az karbon bisiklet var, çünkü bildiğim kadarıyla karbon üreten 2 ülke var usa ve japan. buradan da çeşitli amaçlara göre dünyaya dağılıyor. ama tekeli tutan 2 dev, kimse onlardan ucuza üretemiyor
karbon kadronun örgüyü bırakması, hele de "zamanla" bek makul görünmüyor bana, başka bi şeye daha bağlamamız lazım ortam koşulları ya da yorgunluk çemberi gibi, bu değerlere göre karşılaştırdığınızda karbon en sağlamı olarak öne çıkıyor, her anlamda! zaten her maddenin içinde karbon var, sana bile yeterli ısıyı vermek suretiyle full carbona çevirebiliriz
kabaca ısıl işlem olarak karbon doygunluğu en üst seviyelere çıkarılıyor, karbonu anlamak için yapıtaşına ve nasıl bağlandığına göz gezdirmek lazım.
kadroya güzel bakmaktan kasıt şu olabilir, üstündeyken sabit bir duvara veya kamyona çarpma, asfalt silindirinin altında kalmamasına özen göster. sonra gene temizle tabi ama hobi olarak temizle
yoksa oksitlenmek gibi bi derdi olacağını sanmıyorum, saflaştırırken içindeki hidrojeni ayrıştırıyorlar. yolda düştün bisiklet bi yerde sen bi yerde, gene çok dert etme, en dış yüzeydeki karbon biraz aşınsada hayati farklar çıkarmayacaktır, kısacası aldığı darbeyi tireşerek esneyerek dağıtabildiği sürece sürüklenmeler için de endişelenmenize gerek yok, ama hızla düz bi yere çarparsanız, çok yavaş bi hızda yüksek bi yerden atlarsanız, ya da üzerine haddindan fazla yük koyarsanız kırılır. başka dikkat etmek gereken bişey varsada ben bilmiyorum.
peki karbon kadro neden bu kadar pahalı, bazı ateşli silahlardan hemen sonra geliyor maliyeti, birçok uçak kanadından ve porschenin karbon kaputundan daha pahalı
sebebi 3 boyutlu bi yapısı olması (tamam hepsi 3 boyutlu ama) kanat üretirken içten kalıp almanıza gerek yok, ama bisikletde buna ihtiyaç var, bildiğiniz gibi tüplerin içi boş olmalı, işte bunu başarabilmek için her marka kendi tekniğii geliştirdi, ve bu tekniklerinin ne kadar iyi olduğu kadrolarına yansıyor, ama bu sırları belli oranda paylaşayorlar.
karbon malzeme olarak kullanmaya başlanıyor, ve bu sürede üreticiler iç kalıp sorununu çözmeye çalışıyorlar, şu anda gelinen noktada kamış sertliğinde bi monokok iskeletin üzerine sarılarak monokok yapılabiliyor.
karbon kadro da bi yapı inşa ediyorsunuz, çapraz bağlarla kuvvetlendirmeniz gereken bi temel, bütün karbon dizilimleri aynı yönde olsaydı bir yöne danayımı çok yüksekken diğer bir yanından çok kırılgan olurdu
ballistec carbon diye aratırsan videolardan nasıl oluşturulduğunu gösteren videolara denk gelirsin