Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Amortisörlü mü düz maşa mı?

gezginhan

Üye
Kayıt
17 Haziran 2016
Mesaj
15
Tepki
11
Yaş
28
Şehir
istanbul
İsim
burak palabıyık
Merhabalar arkadaşlar.Forumda yeniyim.Aslında 12 yıldır bisiklet sürmediğimi düşünürsek bisiklette de yeniyim :)

Şimdi şehir bisikleti alacağım. Kullanımım %80-90 düzgün (hatta baya düzgün) , % 10-20 ise çok bozuk olmamak şartıyla bozuk yollar olacak.Yani arabanın giremediği yere ben de girmem zaten. Ara sıra Türkiye turu falan atmak istiyorum.Köylere ilgim olduğu için yeni köyler de keşfetmek istiyorum tabi.Ama dediğim gibi bunu çok sıklıkla yapmayacağım.


Kafamda iki model var: Sedona 410 ve Mosso Legarda 1624 V .

Kalite olarak 410'un çok daha iyi olduğunu biliyorum.Ama sorum şu ki o %10-%20 lik kullanım için amortisör tercih etmeye gerek var mı ? Düz yolda amortisör gücü emiyormuş zaten maşayı kilitlerim.Siz benim yerimde olsanız hangisini seçersiniz ?

Bu arada bir dipçe : Sedona 410 görsel olarak çok çok çok hoşuma gitti bebek gibi bisiklet.Kafamı bu yüzden kurcalıyor.Ağırlığı da 11 kg. Mosso 1624 ise 13,6 kg...

Düzeltme : Arkadaşlar bütçem en yukarı liste fiyatı 1400'dür.Tabi peşin alacağım için bu fiyat düşecek. :)
 
Scudo
Bende sizin gibi ikilemde kalmıştım tercihimi amartisörlü den yana kullandım ve pişman değilim,Size kullandığım bisikleti önerebilirim bi göz atın isterseniz,Scoot sub 30 sport.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
hafiflik istersen sedonayı al geç kafana takılmasın ama sıkıntı çıkarmayacak maşada kaynağını rahatlıkla bulabileceğin bi bisiklet istersen bianchi 827ye bakabilirsin çelik maşalıdır bu yüzden ağırlık 14ün üstünde
 
Düz maşa alın eğer bütçe varsa karbon maşalı olsun. Titreşimi emiyor karbon maşaların özelliği itibatiyle ve konfor iyi oluyor. Yine bütçe varsa diyorum specialized sirrus olabilir. Türkiye turunada çıkarsın hafif ve akıcı bir bisiklettir. En kötü ihtimalle cro-moly maşa olabilir buda aluminyuma göre daha verimli olacaktır. Amortisör boşa yük olur size eğer %80 asfalt ise
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
kesinlikle düz maşa. amörtisörü kilitleseniz bile gereksiz ağırlık olarak yer işgal ediyor. diğer bir nokta özellikle tur bisikleti olarak üretilen bisikletlere bakarsanız surly, fuji gibi, hiçbirinde amortisör yoktur.
 
@Ahmet Ayaz
Buna paralel bir çoğu halen cromoly yada ön maşa karbon. Titreşimi emiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ayaz
Arkadaşlar bir de dün iki bisikleti de satan bir iş yerine gittim ( depolarında olmasa karşılaştım da nasip olmadı) . Adam " 1.000 liralık bisikletin amortisörü ne kadar verimli olabilir ki" dedi. Katılıyor musunuz ?
 
@gezginhan
Nispeten doğru nispeten değil. Fiyata göre başlangıç seviyesinde olanlar biraz sıkıntı ve ağır çokta kötü değil
 
@efecan200 Hocam o bisiklet de aslın 3. sırada kafamda 27 vites olduğu için.Ancak dediğiniz gibi ağırlığı özellikle 410'a göre çok fazla. Bu marka nasıl bir marka peki genel olarak ?
 
Zoom sıkıntı sountour maşalar başlanğıç için fiyat performans ürünü
 
@soneryen İlerledikçe zaman geçtikçe o da olur şimdilik başlangıç seviyesi olsun beni soğutmasın habire masraf çıkarmasın yeter diyebileceğim bir şey arıyorum :)
 
@soneryen

Tur bisikletlerinde karbon ön maşa, bagaj takılamayacağı ve kırılma konusunda güvensiz (kırılma emaresi göstermez, bir anda kırılır) olduğu için tercih edilmez.
 
Yazdığınız koşullarda kesinlikle düz maşa. Ben daha kötü yollarda Btwin Fit5 kullanıyorum; 700x23c teker, karbon kompozit maşa.
Triban 520 flat bar modeline bakmanızı da öneririm.
 
Ben de aynı ikilemde kalmıştım. Düz maşa tercih ettim ve pişman değilim, size de aynısını öneririm. Bisiklete verdiğiniz uzun aradan sonra düz maşanın hafifliğiyle seyahat etmek sizi inanılmaz mutlu edecektir
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert E.
@gezginhan
Aynen öyle :) güzel bisiklet, birçok kullanan var memnunlar :) Bir de TRIBAN 520 FB güzel, ona da bakınız
 
Geri