Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ankara Bisiklet Yolu Yapımı

Araçların girmemesi için yapılan engeller çok iyi düşünülmüş ama ben yine de yaya kısmından emin değilim hocam. Nedense sürerken yayalar ile de mücadele edeceğiz gibi hissediyorum. Ankara insan profili olarak bir çok şehire göre kültürlü bilinçli ve saygılı bir şehir ama yine de arada bol bol çürük elma da var...

Yayalara da artık maalesef duvar öremezler :D Yol kaldırımla aynı seviyede değil, arada ağaçlar da var. Buna rağmen yaya giriyorsa yola, eğitilmez o yaya bence :D Ne kadar bisikletli olursa yolda o kadar mecbur kalıp dikkat eder insanlar. Bu alışkanlık meselesi biraz da. Türkiye'de yayalar da araçlar da tarladaymışçasına hareket ediyor çünkü bir şehir planlaması yok. Bu motorlu araç sürücüleri için de aynı. Onlar da alışkın değil bisiklete. Bu nedenle zaten böyle düzensizlikler oluyor. Bu yollar bisikletlileri cesaretlendirir. Bisikletli sayısı ne kadar artarsa sonra bu duvarlara ihtiyaç o oranda azalacaktır zaten. Darısı asıl şehrin kalabalık yerlerine. Araç trafiğini şehirden ne kadar çok uzaklaştırırsa belediyeler, yaşam kalitesi de o kadar çok artıyor. Gürültü, görüntü, ses ve hava kirliliği azalıyor çünkü. Bu nedenle ucuz otopark ve p+r'lar özendirilmeli ve hatta çoğu zaman dayatılmayı diye düşünüyorum. Burada bisikletler için güvenli yollar, iyi bir toplu taşıma, yeterli ve ucuz park alanları gibi alt yapı sorunları maalesef çok fazla. Ankara bir yerden başlamış oldu en azından. Umuyorum devamı gelir.
 
Scudo
@viatorem Anıtkabir etrafındaki yaya kaldırımları oldukça geniş. Yayaların bisiklet yoluna ineceğini pek düşünmüyorum. Sadece akşam saatlerinde spor yapanlar vs olduğundan biraz kalabalık oluyor ama yine de kaldırımlar yeterli oluyordu. Özellikle ve inatla bisiklet yolunu kullanmakta ısrar edenlere çarpabilirsiniz. 😂
 
@viatorem Anıtkabir etrafındaki yaya kaldırımları oldukça geniş. Yayaların bisiklet yoluna ineceğini pek düşünmüyorum. Sadece akşam saatlerinde spor yapanlar vs olduğundan biraz kalabalık oluyor ama yine de kaldırımlar yeterli oluyordu. Özellikle ve inatla bisiklet yolunu kullanmakta ısrar edenlere çarpabilirsiniz. 😂
Keşke haklı çıksanız.
İstanbul - Maltepe tarafında kaldırımdan ayrılmış bir bisiklet yolu var. Sahilde 5 metre eninde bir yürüyüş yolu olduğu halde, ısrarla gelip o bisiklet yolunda yürüyorlar... Uyarınca de ters ters bakıyorlar...

Hatay'a yeni yapılan "en uzun kesintisiz bisiklet yolu" var ya. Yerleşim yerlerinden uzakta ve yanında karayolu var. İnsan normalde o taraflarda yürümez bile. Ama bisiklet yolunda yürüyenler var. şuradan görebilirsiniz ; (videonun thumbnail 'ın yolda yürüyenlerin görünmesi de enterasan olmuş)

)
Hatta, Hataydaki bu "izole" yola, doblo ile girmeyi başaran bile vardı.

Bakalım Ankarada'ki bisiklet yoluna, o taşları itip park eden ilk araç haberi ne zaman gelecek.

doblo mu olacak şahin mi?
 
İlk etapta göze ve akla hoş geliyor...
Ayrıcalıklı, güvenli, planlı....
Peki bu böyle genişleyip yaygınlaşırsa, kaldırım devşirmesi yollar, uzun vadede araç yolunun en sağını kullanmamız idealine ulaşmamızı nasıl etkiler ?
 
Keşke haklı çıksanız.
İstanbul - Maltepe tarafında kaldırımdan ayrılmış bir bisiklet yolu var. Sahilde 5 metre eninde bir yürüyüş yolu olduğu halde, ısrarla gelip o bisiklet yolunda yürüyorlar... Uyarınca de ters ters bakıyorlar...

Hatay'a yeni yapılan "en uzun kesintisiz bisiklet yolu" var ya. Yerleşim yerlerinden uzakta ve yanında karayolu var. İnsan normalde o taraflarda yürümez bile. Ama bisiklet yolunda yürüyenler var. şuradan görebilirsiniz ; (videonun thumbnail 'ın yolda yürüyenlerin görünmesi de enterasan olmuş)

)
Hatta, Hataydaki bu "izole" yola, doblo ile girmeyi başaran bile vardı.

Bakalım Ankarada'ki bisiklet yoluna, o taşları itip park eden ilk araç haberi ne zaman gelecek.

doblo mu olacak şahin mi?
Saygısızın cahilin kekonun biri olacak
 
Keşke haklı çıksanız.
İstanbul - Maltepe tarafında kaldırımdan ayrılmış bir bisiklet yolu var. Sahilde 5 metre eninde bir yürüyüş yolu olduğu halde, ısrarla gelip o bisiklet yolunda yürüyorlar... Uyarınca de ters ters bakıyorlar...

Hatay'a yeni yapılan "en uzun kesintisiz bisiklet yolu" var ya. Yerleşim yerlerinden uzakta ve yanında karayolu var. İnsan normalde o taraflarda yürümez bile. Ama bisiklet yolunda yürüyenler var. şuradan görebilirsiniz ; (videonun thumbnail 'ın yolda yürüyenlerin görünmesi de enterasan olmuş)

)
Hatta, Hataydaki bu "izole" yola, doblo ile girmeyi başaran bile vardı.

Bakalım Ankarada'ki bisiklet yoluna, o taşları itip park eden ilk araç haberi ne zaman gelecek.

doblo mu olacak şahin mi?
Maalesef öyle hocam. Kayseride de gidiş geliş toplamda 6 kilometrelik bir bisiklet parkuru var özellikle sabah erken saatlerde gidiyorum çok dolu olmasın diye. Ama oraya vardığımda karşılaştığım manzara yürüyüş yapan amcalar, yanyana 3 kişi sohbet ederek yürüyen teyzeler, koşu yapmak için gelen insanlar... Her işin başı eğitimle başlıyor ve ülkede de eğitime verilen önem ortada olduğu sürece bunları aşmak zor gibi. Avrupa'nın bisiklette bu kadar iyi konumda olmasının, bisikletin saygı görmesinin en büyük nedeni eğitim eğitim eğitim... Ben kendi ömrüm boyunca bunları görmenin hayal olduğunu düşünüyorum da umarım gelecek nesiller o tadı bu topraklarda yaşarlar.
@viatorem Anıtkabir etrafındaki yaya kaldırımları oldukça geniş. Yayaların bisiklet yoluna ineceğini pek düşünmüyorum. Sadece akşam saatlerinde spor yapanlar vs olduğundan biraz kalabalık oluyor ama yine de kaldırımlar yeterli oluyordu. Özellikle ve inatla bisiklet yolunu kullanmakta ısrar edenlere çarpabilirsiniz. 😂
Hocam çok haklısınız en temizi çarpmak geçmek de bisikletlerimize yazık olur :)
 
yol çok güzel olmuş Mansur Başkan'ın ellerine sağlık darısı İstanbul'un başına inşallah
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Ellerine sağlık emeği geçenlerin. Herkes gibi bende tavsiyede bulunayım Bence Konya yoluna (Mevlana Bulvarı) bağlanıp Ahlatlıbel Atatürk Parkı karşısındaki Danıştay önündeki bisiklet yoluyla birleştirsinler👍👍👍👍👍
Mansur başkanı İzmir'e mi transfer etsek?
Sakiin sakin :) :) :)
 
  • Muhteşem
Tepkiler: KebabWarrior
Bu yolu ben de kullandım, 1 gün öncesinden bir şey yoktu, 1 gecede yapıldı her şey, gayet te güzel yapılmış, Helal olsun başkana
 

Dosyalar

  • 1.jpeg
    1.jpeg
    234,8 KB · Okunma: 58
  • 2.jpeg
    2.jpeg
    271,3 KB · Okunma: 58
Bu yolu ben de kullandım, 1 gün öncesinden bir şey yoktu, 1 gecede yapıldı her şey, gayet te güzel yapılmış, Helal olsun başkana
Hocam yolun durumu nasıl biraz dar gibi geldi bana ama.
 
Bu yolu ben de kullandım, 1 gün öncesinden bir şey yoktu, 1 gecede yapıldı her şey, gayet te güzel yapılmış, Helal olsun başkana
Bisiklet yolunun kenarına bakılırsa ileri zamanlarda yaya yolu da genişleyecek sanırım. Bu bisiklet yolu bu güzergahtaki 1 şerit park eden araçlar kaldırılıp yapılmış. Park eden araçlar en büyük sorun ve bu ilk adım kesinlikle çok doğru bir karar. Bölgeye (Anıttepe Spor Tesisinin altına) çok katlı bir otopark yapılsa Anıtkabir,beşevler güzergahının park sorununu da çözmüş olurlar. Hem park hem trafik sorunu çözülmüş olur.
 
Bakalım Ankarada'ki bisiklet yoluna, o taşları itip park eden ilk araç haberi ne zaman gelecek.
doblo mu olacak şahin mi?

Umarım çok bekletmemişimdir sizleri, çünkü haberi getirdim :) Facebook "Batı Ankara Bisiklet" grubundan Yılmaz Durdağı beyden alıntıdır fotoğraflar.
1.jpg2.jpg

Ayrıca bilemediniz, araçlar ne Doblo ne de Şahin :) Eski bir Şahin kullanıcısı olarak tatsız buldum biraz yaptığınız genellemeyi
 
Umarım çok bekletmemişimdir sizleri, çünkü haberi getirdim :) Facebook "Batı Ankara Bisiklet" grubundan Yılmaz Durdağı beyden alıntıdır fotoğraflar.
237230 dosyayı görüntüle237231 dosyayı görüntüle

Ayrıca bilemediniz, araçlar ne Doblo ne de Şahin :) Eski bir Şahin kullanıcısı olarak tatsız buldum biraz yaptığınız genellemeyi
Araç hangi akla hizmet o şekilde orada duruyor anlamadım. Yolda rahat bırakmıyorsunuz bari kendi yolumuzda bırakın da sürelim. İnsanı oturduğu yerden sinir ediyor böyle şeyler. Motorcular gibi biz de ayna kırmaya başlayalım arkadaş illa.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Yayalar bu yolların cazibesine karşı koyamıyor. Gölbaşı'nda bir parkta var bisiklet yolu. Yayalardan yıldığım için artık kullanmıyorum. Yollar tamamlanınca bol bol yorum yazılacak bu konuda. Şikayetler, sinir krizleri alıp yürüyecek.
 
Yayalar bu yolların cazibesine karşı koyamıyor. Gölbaşı'nda bir parkta var bisiklet yolu. Yayalardan yıldığım için artık kullanmıyorum. Yollar tamamlanınca bol bol yorum yazılacak bu konuda. Şikayetler, sinir krizleri alıp yürüyecek.
Bunun için en sağlam çözüm bisiklete havalı kamyon kornasi taktirmak. Yaklasirken yureklerini hoplatiyorsun, bu yaşadıkları travma ile gelecekte de bisiklet yolunu kullanmaktan kaçındıkları için, daha sağlıklı bir toplum olma yolunda katkı sunmuş oluyoruz havalı kornamizla.
 
Bir söz vardır:''Medeniyet; kaldırımların yüksekliği ile ters orantılıdır'' derler.Bizse bisiklet yolunun etrafına yüksek kaldırım taşlarını görünce mutlu oluyoruz.Biz ne yapalım.
 
Bunun için en sağlam çözüm bisiklete havalı kamyon kornasi taktirmak. Yaklasirken yureklerini hoplatiyorsun, bu yaşadıkları travma ile gelecekte de bisiklet yolunu kullanmaktan kaçındıkları için, daha sağlıklı bir toplum olma yolunda katkı sunmuş oluyoruz havalı kornamizla.
Sayın yönetici pes diyorum artık. Ben zile dokunacağım zaman dahi acaba rahatsızlık verirmiyim diye düşünüyorum çoğu zaman. Otomobil de dahi korna kullanma alışkanlığım yok. Korna yada zil kullanımına karşı olduğumdan değil. İnsanların panikleyip zarar görmesinden yahut heyecan yapmasından çekiniyorum. Yürekleri hoplatma olayına gelince , hakeden çok fakat yinede çılgınca . :koptum:
 
Bunun için en sağlam çözüm bisiklete havalı kamyon kornasi taktirmak. Yaklasirken yureklerini hoplatiyorsun, bu yaşadıkları travma ile gelecekte de bisiklet yolunu kullanmaktan kaçındıkları için, daha sağlıklı bir toplum olma yolunda katkı sunmuş oluyoruz havalı kornamizla.
Kimseyi rahatsız etmem kolay kolay. Zili sadece kör noktalarda, önüme birilerinin atlama ihtimali olan yerlerde kullanırım. Zili duyup önüme atlamasınlar diye. Bir de başka bisikletçilere selam verirken. Bisiklet yolundan son geçişimde birinin üzerine üzerine sürdüğüm halde bir adım sola atmaya gerek duymadı. Manevra yapmak için son anı bekledim ve adam umarsızca üzerime yürümeye devam ediyordu. Çarpmamı bekledi ki kavga edelim. Uzaktan bakınca bile ne halt olduğu belliydi. Bunun gibilerle neden muhattap olayım ki. Bazılarına hiçbir şey öğretemezsiniz. Tüm algıları kapalı bazı insanların. Cezası olmayan yanlışları yapmaktan hiç çekinmiyorlar. Polis veya kamera yoksa neden kırmızı ışıkta geçmesin? Ceza yazılmıyorsa neden bisiklet yoluna araba park etmesin? İşte bunun gibi durumlarda bilişsel gelişimini tamamlayamamış insanlar bunlar. 6-7 yaşlarındaki çocukların bilişsel seviyesi ile aynı seviyedeler. Ceza yoksa yapmakta bir sakınca yok onlar için. Yanlış yapmaması için yaptırım uygulamanız gereken insanlar ülkemizin çoğunluğunu oluşturuyor. Çoğuna bu da fayda etmiyor. Bisiklet yolunda yürüdüğü için kimseyi uyarmak dahi istemiyorum. Kimisi geldiğimi görünce bisiklet yolundan çıkıyor, kimisi de yukarıda bahsettiğim gibi. Adamı uyaracaksın, ama anlatmak zaten imkansızken neden keyfimi bozayım ki. Uyardım diye neden beni öldürmesin? Havalı korna çaldım diye neden beni bıçaklamasın? Ben kim oluyorum ki onu uyarayım? Anlatabiliyor muyum bilmiyorum. Bunu korkaklık olarak değerlendirmeyin. Günde 1000 kere gördüğümüz "yuh artık bu kadar olmaz" dediğimiz haberlere konu olmak istemiyorum. Araba çarpar, kaza yaparım hiç sorun değil. Ama böyle salak bir şekilde ölmek istemiyorum. Beyninin yarısıyla yaşayan insanlar bunlar. Doğadaki vahşi ve aptal bir hayvanla oturup konuşamazsınız, anlaşamazsınız. O sizin dilinizi bilmiyor.

Homo sapiens'ten bir farkımız olmalı artık değil mi? Onlar için lüzumsuz bu kavramlar. Bu sakatlığın etkisini her yerde ve her konuda görmek mümkün. Bu ülkenin en büyük yarası budur.

Ne döktüm içimi be.
 
Kimseyi rahatsız etmem kolay kolay. Zili sadece kör noktalarda, önüme birilerinin atlama ihtimali olan yerlerde kullanırım. Zili duyup önüme atlamasınlar diye. Bir de başka bisikletçilere selam verirken. Bisiklet yolundan son geçişimde birinin üzerine üzerine sürdüğüm halde bir adım sola atmaya gerek duymadı. Manevra yapmak için son anı bekledim ve adam umarsızca üzerime yürümeye devam ediyordu. Çarpmamı bekledi ki kavga edelim. Uzaktan bakınca bile ne halt olduğu belliydi. Bunun gibilerle neden muhattap olayım ki. Bazılarına hiçbir şey öğretemezsiniz. Tüm algıları kapalı bazı insanların. Cezası olmayan yanlışları yapmaktan hiç çekinmiyorlar. Polis veya kamera yoksa neden kırmızı ışıkta geçmesin? Ceza yazılmıyorsa neden bisiklet yoluna araba park etmesin? İşte bunun gibi durumlarda bilişsel gelişimini tamamlayamamış insanlar bunlar. 6-7 yaşlarındaki çocukların bilişsel seviyesi ile aynı seviyedeler. Ceza yoksa yapmakta bir sakınca yok onlar için. Yanlış yapmaması için yaptırım uygulamanız gereken insanlar ülkemizin çoğunluğunu oluşturuyor. Çoğuna bu da fayda etmiyor. Bisiklet yolunda yürüdüğü için kimseyi uyarmak dahi istemiyorum. Kimisi geldiğimi görünce bisiklet yolundan çıkıyor, kimisi de yukarıda bahsettiğim gibi. Adamı uyaracaksın, ama anlatmak zaten imkansızken neden keyfimi bozayım ki. Uyardım diye neden beni öldürmesin? Havalı korna çaldım diye neden beni bıçaklamasın? Ben kim oluyorum ki onu uyarayım? Anlatabiliyor muyum bilmiyorum. Bunu korkaklık olarak değerlendirmeyin. Günde 1000 kere gördüğümüz "yuh artık bu kadar olmaz" dediğimiz haberlere konu olmak istemiyorum. Araba çarpar, kaza yaparım hiç sorun değil. Ama böyle salak bir şekilde ölmek istemiyorum. Beyninin yarısıyla yaşayan insanlar bunlar. Doğadaki vahşi ve aptal bir hayvanla oturup konuşamazsınız, anlaşamazsınız. O sizin dilinizi bilmiyor.

Homo sapiens'ten bir farkımız olmalı artık değil mi? Onlar için lüzumsuz bu kavramlar. Bu sakatlığın etkisini her yerde ve her konuda görmek mümkün. Bu ülkenin en büyük yarası budur.

Ne döktüm içimi be.
Ağzınıza sağlık hocam duygularıma tercüman oldunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri