Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ankara'da Erdoğanlar Bisiklet gibi bir firma olmasına üzülüyorum!

@Erdoğanlar Bisiklet

Burada doğru bilgi vermediğinizi söylemek zorundayım.

Bana yazdığınız ilk mesajda kullandığınız cümle aynen şöyle:

"anladığım kadarıyla tubeless sibobunun janta bastığı iç yerde bir ayrılma var. bu sibobu sabitleyen yuksuk parçasının fazla sıkılması sonucu oluşur genelde.
bu durumun garantiyi kapsadığını sanmıyorum açıkcası."

Hem ürünü görmeden hüküm veremem, garantiye girer veya girmez demedim, diyorsunuz. Hem de daha en baştan bu sorunun garanti kapsamına sokulamayacağına, benim ürünü yanlış kullandığıma dair yorum yapıyorsunuz. Bu noktada kendinizle çelişmiyor musunuz?

Ayrıca yukarıda kalın puntolarla yazdığınız cümlede açıkça görülebileceği üzere, bana ücret iadesiyle ilgili hiçbir şey söylemediniz. Bunu ancak şimdi burada dile getiriyorsunuz. Bana sunduğunuz tek seçenek, başka bir alışveriş yapacak olursam bedelden düşme şeklindeydi. Takdir edersiniz ki zihin okuma gibi bir yeteneğim yok, bana söylediğiniz kadarını anlayabiliyorum.

Yazdıklarınızda "kalbini kırdığımız müşterimizi nasıl geri kazanırız?" kaygısını göremiyorum ne yazık ki. Garanti takibini ben kendim de yapabilirim (ki yapıyorum), sürekli bunu yapacağınızı dile getirmeniz bir marifet değil. Benim sizden beklentim ufacık bir jest idi, bunu yapmaya bile gerek görmeyen tavrın benim lügatımdaki karşılığı "kibir"dir. Kendinize tek bir defa şunu sormanızı rica ediyorum: Acaba hatalı olan taraf biz olabilir miyiz?

Ben sorunlu ürünün bir şekilde yenisiyle değişimini sağlarım. Ama siz kaybettiğiniz müşterilerinizi bu tavırla geri kazanabilir misiniz?

Olayın kişisel atışmaya dönmemesi adına kendi açımdan burada noktayı koymak istiyorum. Yazacağım son cümle şu olacak: "Ne oldum dememeli, ne olacağım demeli"
 
Scudo
@Mehmet Altuğ

mehmet bey; :)

Durumun garantiye girip girmediğini ithalatçı firmaya sormamız gerektiğini söyledim. Evet yukarıdaki yorum tamamen kendi düşüncem. Değişmesi gereken ufacık bir sibop dahi olsa bunu bazı prosedürlerden geçirmeliyiz. Bu işin bir prosedürü var ve siz bunu ret ediyorsunuz. Sizin tercihiniz saygı duyarım. Ama sizinde "şirket prosedürlerimize" saygı duymanızı rica edicem.

Tekrar yazıyorum
Bizim için tüm müşterilerimiz hakları eşittir. Bu hakları herkes için sabit tutmak zorundayız.

Burada yazıştığımız mailleri deşifre edebiliyoruz sanırım. izninizle 2. mailinizde geçen bir cümleyi aynen geçiyorum.

"Ben bu ürünü sizden yine sipariş ederim ama bundan sonraki alışverişlerimde Erdoğanlar Bisiklet ilk tercihim olmaz onu peşinen söyleyeyim,"

bu da benim lügatımda "tehdite" girer. Hem garanti prosedürünü işletmek için yardımcı olmuyorsunuz(foto vs) hemde "tehdit" ediyorsunuz?

Ben firmam ve şahsım olarak açıkcası bir hata görmüyorum. Bunu "kibir" olarak algılamanız da beni şaşırttı doğrusu. Gereken prosedürü işletiyorum. Her üründe her müşteride yaptığım gibi.

bende son bir cümle yazıp konuyu burada kapatmak istiyorum.

1- ürünün fotosunu veya kendisini bize sevk edebilirseniz gerekli prosedürü başlatabilirim.
2- Sitemizden alışveriş yapmamak sizin tercihinizdir. Sonuna kadar saygı duyarız.

başarılar
mehmet
 
Konuyu başından beri okudum takip ettim. Sahsi kanaatim iki tarafında kendince haklı olduğu yönünde fakat is biraz inada binmiş gibi. Mehmet bey bir erdoganlar bisiklet müşterisi olarak mağduriyetinin hızlı bir sekilde küçük bir jestle giderilmesini talep ediyor. İşin 40 lirasında da değil. Ben de bu beklentisini doğru buluyorum. Once mağduriyet giderilip sonra garanti prosedürü işletilse musteri memnun olacak ve diyelim ki garanti karşılamadı mehmet beyin ucreti odeyecegi kanaatindeyim. Erdoganlar bisiklet te kendince hakli her müşteriye boyle jestler yapsalar ucu alinamayacak bir boşluk doğabilir.
Sonuc olarak ne erdoganlar bisiklet bu yüzden alışveriş yapilmayacak bir firma ne de mehmet bey zor bir müşteri.
 
@Erdal Yılmaz

Sadece İstanbul değil bisiklet kullanımı yaygın olan tüm şehirlerin ihtiyacı var aslında.
 
@Erdoğanlar Bisiklet

Yazmayacağım dedim ama burada şahsıma yöneltilmiş bir suçlama var, cevap vermem gerekiyor.

Mehmet bey, hala ve ısrarla konuyu doğru aksettirmemeye devam ediyorsunuz. Ben size tam iki defa, ürünün fotoğrafının bulanık çıktığını, makinamın sorunlu bölgeyi netleyemediğini yazdım. O bulanık fotoğraftan üründeki sorunu nasıl tespit edeceğinizi çok merak ediyorum doğrusu.

Ayrıca ürünün ithalatçısı Accell Bisiklet firmasından Gürol beyle yaptığım telefon görüşmesinde de bu konu gündeme geldi. Kendisine aynen size söylediğim şeyleri söyledim. Gürol beyin bana söylediği şu: "Ürünün fotoğrafını, ürünün modelini, cinsini tespit etmek için istiyoruz. Eğer ürünün tam olarak marka-modelini, ürün kodunu bize bildirirseniz fotoğraf göndermenize gerek yok."

Ürün fotoğrafı konusundaki anlamsız ısrarınıza yeterli bir cevap olur sanırım Gürol beyin söyledikleri.

Ben kimseyi tehdit etmedim. Müşterisinin en ufak bir sitemini bile tehdit olarak algılayan bir firmayla alışveriş yapmakla ne kadar büyük bir hata yaptığımın farkına varmamı sağladığınız için de size ayrıca teşekkür ediyorum.
 
@Mehmet Altuğ

mehmet bey;

o accell firmasının gürol beyin kendi şirket prosedürü; ürün fotosunu veya ürünü sevk etmenizi rica etmiştim sizden. Başka firma başka şekilde çözüyordur oda onların işi. Fotodan tespit yapmakta benim işim.

Gurol bey umarım çözer işinizi.

sağlıcakla kalın

selamlar
mehmet
 
Bana gönderdiğiniz mesajda, ürünün fotoğraflarını ithalatçı firmanın talep ettiğini söyleyen sizsiniz Mehmet bey.

"Distiribitor firmada aynı şekilde sizden talepte bulunacaktır. fotograf ve fatura isticektir. Ürünün türkiye distiribitoru accell bisiklettir."

Oysa ben ithalatçı firma yetkilisiyle yaptığım görüşmede böyle bir zorunluluk olmadığını, bunun tamamen bir teferruattan ibaret olduğunu öğrendim.

Demek ki ithalatçı firma nezdinde garanti sürecini başlatmak için benim size ne ürün fotoğrafı, ne de fatura nüshası göndermem gerekiyor. Fotoğraf gerekmediğini ithalatçı firmadan teyit ettirdim. Satıcı firma olarak ürünün fatura kopyası da halihazırda sizde mevcut; ürünü hangi tarihte satın aldığım ve sipariş numaram belli. Yani garanti sürecini başlatmanızın önünde hiçbir engel bulunmuyor.

Ben burada "müşterimizin sorununu en kısa zamanda çözelim" şeklinde bir niyet değil de, daha çok işi yokuşa sürme keyfiyeti görüyorum kusura bakmayın lütfen.

En başından beri bana doğru bilgi vermiyorsunuz, üstelik burada olayı yanlış aksettirip manipule ediyorsunuz. Üründen, garantiden vs. geçtim, bana en azından bir özür borçlu olduğunuzu düşünüyorum.
 
@Mehmet Altuğ

mehmet bey;

firmaların bu konuda net ve kesin bize bilgileri var. Garanti başvurusu için ürün fotoğrafı ve fatura ibrazı zorunludur. Parantez açıyorum (gürol bey insiyatif almış sizin tabirinizle).

fatura nüshasını saklamak sizin sorumluluğunuzda. Bizde tabi ki kopyaları var ancak resmi bir kurum talep etmediği sürece bunları paylaşmak zorunda değiliz. Sonuç da aldığınız tüm ürünler için 2 nüshalı bir fatura size sevk ediyoruz.

Birşeyleri manipule ettiğim falan yok. Olması gereken prosedürden bahsediyorum. Ancak durumu zorlaştırmak için nedensiz bir çaba içerisindesiniz.

Ben durumla ilgili fazlaca zaman kaybettiğimi düşünüyorum. Kargo bölümüne mail attım pazartesi günü bir adet ust mavic sibob sevkini sağlarlar. Sizdekini bize göndermenize gerek yok. Sizde durabilir. Gürol beyle de konu ile ilgili bilgi maili atıyorum.
bu konuyu da burada kapatmak isterim.

selamlar

mehmet
 
Lütfetmişsiniz Mehmet bey. Lakin ben sorunu kendi çabalarımla, Accell Bisiklet'le çözeceğim. Bana göndereceğiniz ürün de teslim alınmayıp gerisin geriye size dönecek. İş işten geçtikten sonra, üstelik de sadaka verir gibi böyle bir şey yapmanız en hafif tabirle ayıptır. Sakın böyle bir şey yapmaya kalkmayın.

Ben sizden ürün falan istemiyorum, beklediğim tek şey bir özür.
 
@Mehmet Altuğ
mehmet bey;

yaşım sizden muhtemelen küçük, ancak saygısızlık etmemekle beraber terbiye sınırlarını aştığınızı söylemek isterim.

Özür dilememi gerektirecek bir durum görmüyorum. Olması gereken prosedürü işletebilmek için sizden yardımcı olmanızı, gerekli adımları atmanızı rica ettim. Ancak şiddetle kabul etmiyorsunuz...

Elimden geldiğince sürecin nasıl işlediğini ve nelerin gerektiğini belki onlarca kez yazdım. İnsiyatif alarak ürünün yenisini göndermeyi teklif ettim. Onuda kabul etmiyorsunuz.

Açıkcası yapacağım başka bir şey kalmadığından konuyu kapatmak ve bir daha mesaj atmama kararı alıyorum.

Accell bisikletle olan süreçte size başarılar dilerim.

 
Tarafsiz biri olarak yorum yapmak istiyorum
Anladigim kadariyla sizden parcanin incelenmesi icin faturasiyla alinip firmaya gonderilecegi soylenmis,
30 iş gunu icinde firma sorunlu parcaya cevap vermezse size ayni parcanin sifirini vermek zorundadir, bunu thh ye basvurarak lehinize sonucla alirsiniz, sizin aciliyetinizin olması hicbiseyi degistirmez, cunki acil durumlar adi altinda tuketici lehine bir kanun yok. Evet garantiden parca uretim hatasi sonucunun cikmasini beklemek sıkıcı ama yapacak birsey yok.
Ote yandan parcayi satan yerin müşteriyle yazışma ve konusmalarinda nezaketli davranip davranmamasi icinde bir kanun yok yapabilecegi en iyi sey, elinizden geldigince en cabuk sekilde parcayi bize getirin bizde dehal firmaya gonderelim demesidir, fazlasini beklemek yanlis olur.

İki tarafda umarim beni yanlis anlamaz, siz bunlari daha iyi bilirsiniz, sadece hatirlatma babinda bir yorum yaptim saygilar
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
@Erdoğanlar Bisiklet

Size bir ağabey nasihatı: İğneyi kendinize, çuvaldızı başkalarına batırın.

Kendi kendinizi düşürdüğünüz şu durumu Lütfü bey görecek olsa, eminim ki onun da size söyleyecek bir çift lafı olurdu...
 
Yani konuyu ve yazışmaları okuyorum bir prosedür var ve bunun nasıl işlediği aktarılmış. Kendinize bir jest yapılmasını istemişsiniz ki bir müşteri olarak herkesin satıcı tarafından mağduriyetinin çabucak giderilmesi gibi bir isteği vardır. Bu "jest" satıcının kendi insiyatifidir. Aldığınız ürün 40 lirada olsa 4000lira da olsa işleyecek prosedürün aynı olduğunu satıcı açıklamaya çalışmış. Sonuçta aldığınız ürüne firma aracılık ediyor ve bu konuda kendi kurallarını işletmek zorunda. İthalatçı firma ile aracı firmanın kuralları elbette farklı olabilir. Madem bu kadar acil sökün atın yenisini sipariş edin. Yani neden satıcı şahıs bana jest yapmadı mağduriyetimi hemen gidermedi diye suçlamak bana doğru gelmiyor. Bu tamamen satıcının kendi şahsına kalmış bir şey. Ticaret yaparken heralde satıcının yapacağı jestlere güvenerek alışveriş yapmıyorsunuz. Mesafeli satış sözleşmesini onaylarken orada "satıcı siz ürünü garanti için geri göndermeden ve garanti kapsamına girecek şikayetinizi belgelemeden size jest yapıp yenisini göndermek zorundadır" gibi bir madde yoktu. Bu olayın bu kadar uzatılmaması gerektiğini düşünüyorum. Aldığınız ürün 4000 liralık bir ürün olsaydı ve garanti kapsamında bir arızası olsaydı yine siz ürünün kusurunu belgelemeden veya ürünü geri yollamadan size yenisini yollamalarını bekler miydiniz? Satıcı nereden bilsin sizin yeni ürünü aldığınızda ona kusurlu malı yollayacağınızı. Yada ürünün gerçekten kusurlu olduğunu. Bu prosedürler iki tarafın da mağdur olmasını engelleyen şeyler. O yüzden büyütmeye gerek yok. Bazı kişiler var ki kusurlu malı geri istemeden size yenisini yollarlar ki bu kişinin kendi tercihidir. Ama herkes bunu yapmaz ve yapmak zorunda değildir. Yapmıyor diye dünyanın en kötü firması diye etiketlenemez. Velhasıl uzamasında hiç fayda yok.
 
Ben 2 ay önce erdoğanlardan sigma rox 6.0 aldım 1 ay içinde bozuldu. Aradım adres verdiler yolladım 1 hafta içinde kapalı kutu sıfır ürün elime ulaştı herhangi bir dirençle karşılaşmadım. Genel olarak da alışverişlerimde memnunum, hatta çoğu zaman Türkiye'de bu şekilde prensipli bir firma olmasına şaşırırıyorum.
 
Erdoğanlar Bisiklet'ten yakın zamanda bir adet mini pompa sipariş etmiştim ürün elime ulaştığında şaşırmıştım çünkü aldığım ürün bu değildi. Sitelerine girip baktığımda sipariş ettiğim ürünün stokta kalmadığını gördüm ve bana yolladıkları pompa sipariş verdiğimin iki katı fiyata sahipti. Bu şekilde beni mağdur etmediler ve müşteri olarak sevindirdiler.
 
Arkadaşlar, ben yazdığım hiçbir mesajımda Erdoğanlar Bisiklet kötü bir firmadır, buradan asla alışveriş yapmayın, bu firma müşterilerini mağdur eder vs. tarzı şeyler söylemedim; firmayı kötülemedim, yaftalamadım, kimseye hakaret de etmedim. Zaten bu hadiseyi naklettiğim ilk mesajımda böyle bir niyetim olmadığını açıkça belirtmiştim.

Ben sadece karşılaştığım tavırdan hoşnut olmadığım, müşteri olarak standart prosedürlerden daha fazlasını hakettiğimizi düşündüğüm için burada sizlere yaşanan hadiseyi duyurma gereği hissettim. Ve evet yapılacak ufak tefek jestler müşteriyi memnun ve motive eder; alışveriş tercihlerini (en azından benim tercihlerimi) etkiler. Satış sözleşmelerinde bu hususların yazılı olmaması, müşteriye kolaylık sağlamamanın gerekçesi olamaz. Bu noktada müşteri memnuniyeti çıtasını yükseltmekle, yasanın çizdiği sorumluluk sınırları içinde kalmak elbette ki firmaların tercihidir, lakin biz müşterilerin de her zaman daha kaliteli hizmet, daha samimi diyalog talep etme hakkımız vardır.

Benim ne firmayla, ne de firma sahipleriyle bir alıp veremediğim, kişisel bir husumetim var; şikayet ve sitem ettiğim konu takınılan katı ve tavizsiz tavır. Şikayet ve sitemimi dile getirirken de, dikkat ettiyseniz öncelikli olarak hatayı kendimde aradım. Acaba doğru kelimeleri mi bulamıyorum derdimi anlatmak için diye düşündüm. Dile getirdiğim bu konu yüzünden Mehmet bey kendisini kırdığımı, firmasının itibarını zedelendiğimi düşünüyorsa kendisinden özür dilemeye de, yazdıklarımın tamamını buradan kaldırmaya da hazırım. Lakin ben de kendisinden empati yapmasını, kendisini benim yerime koyarak yaşananları bir kez daha düşünmesini rica ediyorum.
 
Büyüksün @Erdoğanlar Bisiklet, böyle ego sahibi insanlarla uğraştığınız için bile ayrıca saygıyı hak ediyorsunuz.

''aman abi, yaman abi, ayıpsın abi, hallederiz abi'' lerle yürüyen Türk ticaret dünyasının da muhakkak ki üstteki yazışmalardan alacağı ders çoktur.
 
Geri