@can_celik @Murat Cömez ve okuyan herkes, tekrar merhaba.

Buraya döneceğimi söylemiştim

Bisikleti ayağa kaldırdım, bisikleti elden ve gözden geçiren ustanın işinden genel olarak memnun kaldım ancak rubleyle arka aktarıyıcıyı uyumlulaştıramadı, bir şekilde kendisini aştığını düşünüyorum, zaten bilgisi kitabi değil, daha ziyade deneyime dayalı yürütüyor işini, ki anladığım kadarıyla daha önce böyle bir uyumsuzluk durumuyla, dolayısıyla böyle bir taleple karşılaşmamış, çözümü de kulaklıklı mevcut arka aktarıcıda gereken "ayarları" (veya hileleri, her ne ise yapılması gereken) yaparak değil de "harici" bir kulaklık alınıp biraz daha üst model (altus, acera) aktarıcılarla birlikte kullanılmasında buldu. Şüphesiz, çözüm çözümdür benim için, bu çözüm yolu için de müteşekkirim kendisine. Ancak daha önce burada söz ettiniz, gereken "ayarla" (yapılması gereken her ne ise işte ondan) ruble-arka aktarıcı uyumlu çalışıyor, çalışabilmeli. Tek tek usta/tamirci/servis dolaşıp bu işin üstesinden gelebilecek birini/bir yeri tutturuncaya kadar zaman, bu arada para da, harcamak istemiyorum. Bunun yerine, nokta atışı yapmak istiyorum. Gittiğim usta/servis için "ruble bu-arka aktarıcı bu, uyumlulaştır" demek sorunu çözmesi için yetip de artsın istiyorum, öyle "deneriz, bakarız" değil veya "kulaklık al, başka aktarıcı al, çözeriz" de değil, yani artık değil, o çözüm önerildi, cebimizde, seçeneklerimiz arasında.
İzmir'den arkadaşlar, bu sorunu çözebilirseniz, ücreti veya bir kahve-sohbet karşılığında yardımcı olabilirsiniz veya kesin yardımcı olabilecek birine/bir yere yönlendirebilirseniz sevinirim.
Yoksa son çare olarak, ustanın bana gösterdiği kulaktan edinip elindeki altus veya acera aktarıcıdan satın alıp, bu arada 5 ila 7 gün arası daha zaman kaybedip, ustanın önerdiği şekilde çözmesini isteyeceğim.
Yukarıda tırnak içinde ayarlara vurgu yaptım, doğru jargonu bilmiyorum, ama demek istediğimi anlatmak için genel ifadelere başvuruyorum mecburen. Bazen karşı taraf olarak sizler anlayamayabiliyorsunuz, ne demek istiyorum, ne ihtiyacım var, anlamak böyle uzaktan da kolay değildir biliyorum, fakat iletişim sorunu da yaşanabiliyor. Bu vesileyle, şu tecrübye değiinip sonlandırayım: Parçaları seçip sipariş veriyorum bilgisayar başında, o günlerde özellikle parçaların birbirleriyle ve kadroyla uyumlulukları açısından bana oldukça yardım olan, yardımcı olmaya çalışan birine, bu ruble-arka aktarıcı ikilisinin uyumu konusunda bir ara alışveriş sitelerinde karşılaştığımı hatırladığım kulaklardan rasgele birinin fotoğrafını gösterdim, "örnek olarak". "Uymaz , olmaz" gibi şeyler söyledi ama ben gösterdiğim örnek kadar böyle "harici" kulağın, benim kadro için çözüm olmayağı sonucunu çıkardım (olmaz deyince, mecburen kabullendim, ukelalık edecek değildim ya, "emin misin" sorular sorarak; bilen oydu, ben değilim). Ama şimdi geriye bakınca, ne demek istediğimi, ne gibi bir çözüme ihtiyacım olduğunu çözebilirdi, bilen biri olarak. Yani mesela ben orturulacak nesne olarak "seleye" ihtiyacım olduğunu araba koltuğu, ev/ofis koltuğu veya sandalye gösterek ifade etmeye çalışabilir, bu şekilde çırpınabilirim, fakat "sen" (sen kim? sen, bilen biri) bisikleti bilen, tanıyan biri olarak bütün o koltuk/sandalye fotolarını seleye adeta "çevirmelisin, çevirebilmelisin", onların bisikletteki izdüşümleri seledir, bu kadar.
Ek: Ustanın elinde olmadığı için internetten satın almamı istediği kulak şu model:
veya
