Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Aşırı kilolu biri için bisiklet tavsiyesi

Merhaba bu başlıkla ilgili olduğu için yazıyorum arkadaşlar 120kg 182 boyunda biriyim corelli snoop 3.5 , ZOİ 2.2 veya Kron TX serisinden bisikletler bakıyor ve almayı düşünüyorum. Sizce boyum ve ağırlığıma uygun mudur by bisiklet markalarının kadroları ?
 
Scudo
Merhaba bu başlıkla ilgili olduğu için yazıyorum arkadaşlar 120kg 182 boyunda biriyim corelli snoop 3.5 , ZOİ 2.2 veya Kron TX serisinden bisikletler bakıyor ve almayı düşünüyorum. Sizce boyum ve ağırlığıma uygun mudur by bisiklet markalarının kadroları ?

Neden Corelli ya da Kron? Her iki markada da yanlış bileşen seçimi ve genel kalite problemleri olan modeller var. Nedeni maliyetse bütçe ya da konfigürasyon beklentisine göre farklı modeller daha uygun olabilir.

Ağırlığa dayanımı belirleyen temel kriterler;
- Kadro kalitesi: bu sınıf ve markalarda neredeyse tüm modellerde benzer
- Sağlam jantlar: aynı kalitedeki jantlar arasında çok telli olan daha dayanıklı. Markası belirtilemeyen jantların (Corelli'nin kendi üretimi Dacron da bu grupta) kalitesi genelde pek iyi değil, diğer modellerdeki markalı jantların kalitesi de yaklaşık bibirine yakın seviyelerde olduğu için Mosso modellerindeki gibi 36 telli jantları tercih etmekte fayda var
- Düzgün akort: Düzgün örülmemiş jantlar ya da bozulmuş akort yüksek ağırlıkta jantların çok çabuk yamulmasına ya da tel kırılmalarına yol açıyor. Akort her zaman düzgün tutulmalı
- Doğru hava basıncı: Lastik basıncı her zaman lastiklerin izin verdiği aralıkta tutulmalı. Konforlu diye düşük basınçta kullanmak ya da çökmesin diye aşırı şişirmek sıkıntılara yol açar.
- Kaliteli süspansiyon: Düşük kaliteli, özellikle de ayarsız/kilitsiz süspansiyonlar yüksek ağırlıkta sıkıntı yaşatabilir.
 
Merhaba bu başlıkla ilgili olduğu için yazıyorum arkadaşlar 120kg 182 boyunda biriyim corelli snoop 3.5 , ZOİ 2.2 veya Kron TX serisinden bisikletler bakıyor ve almayı düşünüyorum. Sizce boyum ve ağırlığıma uygun mudur by bisiklet markalarının kadroları ?
Boy ve kilonuza uygun olması için kadro boyunuz doğru almanız gerekiyor bisiklet marka modelinin pek bir önemi yok. Sadece bisiklet için max bütçe belirtirseniz doğru kadro boyunda bir model önerebiliriz belki.
 
Boy ve kilonuza uygun olması için kadro boyunuz doğru almanız gerekiyor bisiklet marka modelinin pek bir önemi yok. Sadece bisiklet için max bütçe belirtirseniz doğru kadro boyunda bir model önerebiliriz belki.

15.000 TL aşmayacak şekilde düşünüyorum, Mosso bisikletlerde düşündüğüm bisikletlerden
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Kilosu fazla olan kişiler lastik basıncını yükselterek bisikleti hafifletebilirler. Yani 120 kilo birisi yumuşamış lastikle birkaç km gitse çabuk yorulacaktır. Ama lastiklere hava basıp taş gibi yapsa (60psı a kadar yolu var) hiç yorulmayacaktır. Bisikleti daha akıcı gidecektir.
Bunu unutmayın- yüksek kilo -yüksek basınç
 
Buraya bir güncelleme gireyim, daha önce bahsettiğim memory foam seleyi geri yolladım. Kesinlikle bir işe yaramadığı gibi bence olumsuz etkileri daha çok. Brooks C19 ile sürüyorum bir süredir. 50 km kadar sürdüğümde makul diyebileceğim kadar sele ağrısı harici sorun yaşamıyorum. Buna da alışma süreci geçirdim tabii ki. yavaş yavaş 10-20-30-50 km olarak düzenledim.

Nabzı cardio aralığında tutarak sürmeye uğraştığım için daha yavaş sürüyorum ve sele üzerinde daha fazla oturmam gerekiyor. Nabız konusu olmasa hızı biraz daha artırıp aynı sürede daha çok km yapabilirim muhtemelen ama şimdilik mesafeden daha çok önemsiyorum bu nabız işini.

dirseklerime fazla yükleniyordum ve ağrıya neden oluyordu. Bunun için de açılı gidon boğazı alıp, duruşumu daha dik hale getirdim. Şimdilik herhangi bir problem yaşamıyorum. Yalnız uyku düzeni falan bozuk olunca bu meret ile kilo verilmiyor onu anladım. Yeme konusunda bir değişiklik yok, bisiklet ile ekstra kalori kaybı olmasına rağmen bariz bir kilo kaybı yok. kilo kaybı yok ancak akıllı saat ne kadar doğru ölçüyor bilemesem de yağ oranı azalırken, kas oranı artıyor.

Gerçi henüz sadece 32 kere bisikletle çıkıp 553 km yol yapmışım. Ortalama 17 km gibi mütevazi bir değere ulaşmışım. haftada en azından 150 km üzerine çıkmayı planlıyorum. Bu sürüşler 34 saat kadar sürmüş ve toplamda 35.469 kalori yakmışım.
 
Yokuşları bisiklet elde yürüyerek çıksın diye mi?
Dedemgil rahmetlik Torbalı’da her yere bu bisikletle gider gelirdi 🥲 50 kilo var ama herhalde gerçekten, ya da hadi bilemedin 49 😝
 
Yokuşları bisiklet elde yürüyerek çıksın diye mi?
Arkadaş kimseyi etiketlemediğine göre roadstar'ı başlığı açan 170 kiloluk vatandaşa önermiş olabilir. (Politik doğruculuk seviye 10). Ve öyleyse, bırak yokuş çıkmayı, 170 kg ile bisiklete binmeyi bile düşünemedim. Arkası 2 tekerli kargo bisikletiyle belki...
 
Arkadaş kimseyi etiketlemediğine göre roadstar'ı başlığı açan 170 kiloluk vatandaşa önermiş olabilir. (Politik doğruculuk seviye 10). Ve öyleyse, bırak yokuş çıkmayı, 170 kg ile bisiklete binmeyi bile düşünemedim. Arkası 2 tekerli kargo bisikletiyle belki...

8 sene önceye yazıyorsa olabilir tabii. Bence doğrudan konu başlığına yapmıştır. Sağlam mı, sağlam. Kullanışlı mı, değil.


Dedemgil rahmetlik Torbalı’da her yere bu bisikletle gider gelirdi 🥲 50 kilo var ama herhalde gerçekten, ya da hadi bilemedin 49 😝

Benim bütün çocukluğum onun çubuk frenlisinin üstünde geçti. Zaten bulabileceğin bisiklet modelleri Bisan Super, "kız bisikleti", Pinokyo, "Almancı bisikleti" idi, o yüzden 1.50'nin üstündeki tüm erkekler bunu alırdı. Hala epey dede tarafından kullanılıyor (belki tam dede olunca ben de alırım, kullanacağımdan değil de nostalji olsun diye) ama çoğu dede hafif rampaları bile elinde çıkıyor. Her sabah işe gidip gelen 30 yaşlarında birinde görüyorum, çocukluğumdaki gibi parlatılmış nikelajlı, bayrak direği ve havalı kornası bile var. Bir de genç postacımızda sarısı var, her gördüğünde "yarışalım mı" diyor şakacı kardeş. 50 kg yoktur ama 30 kg'ye yakındır.
 
8 sene önceye yazıyorsa olabilir tabii. Bence doğrudan konu başlığına yapmıştır. Sağlam mı, sağlam. Kullanışlı mı, değil.




Benim bütün çocukluğum onun çubuk frenlisinin üstünde geçti. Zaten bulabileceğin bisiklet modelleri Bisan Super, "kız bisikleti", Pinokyo, "Almancı bisikleti" idi, o yüzden 1.50'nin üstündeki tüm erkekler bunu alırdı. Hala epey dede tarafından kullanılıyor (belki tam dede olunca ben de alırım, kullanacağımdan değil de nostalji olsun diye) ama çoğu dede hafif rampaları bile elinde çıkıyor. Her sabah işe gidip gelen 30 yaşlarında birinde görüyorum, çocukluğumdaki gibi parlatılmış nikelajlı, bayrak direği ve havalı kornası bile var. Bir de genç postacımızda sarısı var, her gördüğünde "yarışalım mı" diyor şakacı kardeş. 50 kg yoktur ama 30 kg'ye yakındır.
Çubuk frenliydi dedeminki de ya, doğru. Valla kömürlükte bi yerde duruyor muhtemelen, göçeli 12 sene oluyor, son 10 senesinde de binmemiştir muhtemelen. Bi 20 yılı var yani nerden baksan ellenmeden duruyor (duruyorsa tabi). İzmir’e gidince bi bakayım, klasik niyetine binerim gittikçe belki kurtarılabilecek gibiyse.
 
Dedemgil rahmetlik Torbalı’da her yere bu bisikletle gider gelirdi 🥲 50 kilo var ama herhalde gerçekten, ya da hadi bilemedin 49 😝
Torbalı da yiğidin harman olduğu yerdir ben 1 sene zor dayanmıştım orada
8 sene önceye yazıyorsa olabilir tabii. Bence doğrudan konu başlığına yapmıştır. Sağlam mı, sağlam. Kullanışlı mı, değil.




Benim bütün çocukluğum onun çubuk frenlisinin üstünde geçti. Zaten bulabileceğin bisiklet modelleri Bisan Super, "kız bisikleti", Pinokyo, "Almancı bisikleti" idi, o yüzden 1.50'nin üstündeki tüm erkekler bunu alırdı. Hala epey dede tarafından kullanılıyor (belki tam dede olunca ben de alırım, kullanacağımdan değil de nostalji olsun diye) ama çoğu dede hafif rampaları bile elinde çıkıyor. Her sabah işe gidip gelen 30 yaşlarında birinde görüyorum, çocukluğumdaki gibi parlatılmış nikelajlı, bayrak direği ve havalı kornası bile var. Bir de genç postacımızda sarısı var, her gördüğünde "yarışalım mı" diyor şakacı kardeş. 50 kg yoktur ama 30 kg'ye yakındır.
bmxler de vardı o zaman
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Yokuşları bisiklet elde yürüyerek çıksın diye mi?
Üstadım bira fazla gömmüşsünüz hizmet bisikletini, Türkiyenin 80-90 lı yillarda en ucuz hizmet aracina haksizlik olmuş sanki.

Bende cok severim hizmet bisikletini hatta projem var almak icin, bir ara bir konuda da yazmistim. Bisan degilde yakindan bakip daha kaliteli ve saglam buldugum Bianchi Milano yu edinmek istiyorum kismetse, alip Nexus 3 gibi bis sistem ile gobekten vites haline getirmek gibi bir projemde var.

Bu arada bisan Roadstar modelini direk fabrikasyon Nexus 3 gobekten vites ile sürdü piyasaya bu yıl. Hatta direk onu mu alip ugrasmasam diye dusundum.

26 jant ve 46/18 vites orani ile stok halde yokus cikmak zor olsada. Arka disli modifikasyonu ile 46/20-22 oranina getirilip Nexus 3 gobek ile yokus cikilabilir hale getirilebilir diye dusunmekteyim.
 
Üstadım bira fazla gömmüşsünüz hizmet bisikletini, Türkiyenin 80-90 lı yillarda en ucuz hizmet aracina haksizlik olmuş sanki.

Bende cok severim hizmet bisikletini hatta projem var almak icin, bir ara bir konuda da yazmistim. Bisan degilde yakindan bakip daha kaliteli ve saglam buldugum Bianchi Milano yu edinmek istiyorum kismetse, alip Nexus 3 gibi bis sistem ile gobekten vites haline getirmek gibi bir projemde var.

Bu arada bisan Roadstar modelini direk fabrikasyon Nexus 3 gobekten vites ile sürdü piyasaya bu yıl. Hatta direk onu mu alip ugrasmasam diye dusundum.

26 jant ve 46/18 vites orani ile stok halde yokus cikmak zor olsada. Arka disli modifikasyonu ile 46/20-22 oranina getirilip Nexus 3 gobek ile yokus cikilabilir hale getirilebilir diye dusunmekteyim.
Bunun adı bir zamanlar kapıcı bisikleti geçerdi hatta kapıcı cafer karakteri ile özdeşleşmişti
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Üstadım bira fazla gömmüşsünüz hizmet bisikletini, Türkiyenin 80-90 lı yillarda en ucuz hizmet aracina haksizlik olmuş sanki.
...

Gömmedim, haksızlık da etmedim. "Yokuşları bisiklet elde yürüyerek çıksın diye mi?" gömmek mi? Ben o bisikleti çok sevsem de öyle yazdım, çünkü normal kullanıcıları bile rampaları neredeyse 30 kiloluk bu bisikletten inip elde iterek tırmanırken aşırı kilolu birisi o bisikletle rahat hareket edemez. Düz bir şehirdeki aşırı kilolu birine önerilebilir ama yokuşlu bir şehirde aşırı kilolu kişiler tarafından kullanılabilir değil. Sağlam olmak bisikleti kullanılabilir yapmıyor, işe yarar oranlar da sunması lazım. Ben bir doğu iline taşındığımızda 5 vites takmıştım (göbekten değil), çok rahat etmiştim.
 
Üstadım, Bianchi milano alip vites takma projem var, orada desteginizi isteyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Arkadaş kimseyi etiketlemediğine göre roadstar'ı başlığı açan 170 kiloluk vatandaşa önermiş olabilir. (Politik doğruculuk seviye 10). Ve öyleyse, bırak yokuş çıkmayı, 170 kg ile bisiklete binmeyi bile düşünemedim. Arkası 2 tekerli kargo bisikletiyle belki...
Direk başlığa cevaptı. 100kg babam , arka seleye 50 kg un çuvalı. Çocukluğumun hafif ticari bisikletidir kendisi.
 
Geri