Scudo Sports

Aslı bisiklet ve yaşadığım talihsiz olay

HakanC

Üye
Kayıt
13 Ağustos 2012
Mesaj
2
Tepki
33
Şehir
Istanbul
Dün Aslı bisiklet Sirkeci mağazasında yaşadığım ve beni şoke eden durumu sizlerle paylaşmak istiyorum. Geçtiğimiz kıştan beri Sidi Wire modeli yol bisikleti ayakkabısını almak için yeni sezon malların gelmesini bekliyordum. Ayağıma uygun olan 43,5 ya da 43 numara olacağını, renk olarak ise sarı, yada siyah renk alacağımı bir kaç kez yetkililere iletmiş ve bekliyordum. Ara ara yaptığım aramalarda geçtiğimiz perşembe günü ürünlerin geldiğini öğrendim. Karşımdaki kişi bisikletsepeti (Bostancı Kaçkar) Serkan bey’in yüksek alım yaptığını onları aramamı iletti. Onlarla yaptığım konuşmada istediğim renkte 43 ya da 43,5 ayakkabı gelmediği bilgisini aldım. Tekrar Aslı bisikleti geri aradım ve karşımdaki kişi Tony Martin modelinde istediğim numara olduğunu iletti. İki adet 43 ve 43,5 ayakkabıyı benim için uygunsa Cuma günü sirkeci Aslı bisiklet mağzalarına yollayabileceği bilgisini verdi.

Cuma günü ayakkabının gelip gelmediği bilgisi için arama yaptım. Ayakkabı gelmişti fakat Tony.M değil kırmızı/beyaz Wire modeli idi. Tekrar net bir bilgi istedim ve son olarak ellerinende istediğim numarada tek alternatif bu olduğunu ilettiler. Pek de istemeyerek Sirkeci mağazası’nın yolunu tuttum. Geçtiğimiz sezondan beri bu ayakkabıyı bekliyordum istediğim renk gelmemişti ama, en azından aldığım ürünün garantisi olsun gibi kaygılarla istediğim renk ayakkabıyı yurtdışından değil Türkiye distiribütöründen almaya karar verdim. Sirkeciye vardığımda saat 6 civarıydı büyük mağaza kapalı, ufak olan diğer mağzanın ise açık olduğunu gördüm. Tezgahtaki kişi 5 dk. kadar beklememi ilgili kişinin ürünü getireceğini söyledi. 15 dk. bekledinten sonra ayakkabıları getirdiler. Ayakkabıları denerken tezgahtaki kişi, benimle ilgilenen arkadaşa biraz acele etmesini yoksa 10’a kadar dükkandan çıkamayacaklarını söyledi. Tabi bu lafın nereye gittiği belli. Bu lafın üzerine benimle ilgilenen arkadaşa yoğun olduğunuzu bilsem daha erken gelmeye çalışırdım dedim.

O da önemli değil abi sen içine sindir ayakkabıyı dedi. Sonuç olarak tahmini 15 dakika süren deneme sonunda 43,5 numara kırmızı/beyaz ayakkabıyı seçtim. Ödemeyi nakit yapacağımı ve nakit iskontosu’nun uygulanmasını da ileterek fiyatı sordum. Fiyatın 940TL olduğunu ilettiler. Şaşırdım çünkü ilk yaptığım aramada beni yönlendirdikleri bisikletsepeti.com’ dan aldığım edindiğim fiyat bilgisi peşin alımda 820TL civar idi. Durumu aynen bu şekilde karşımdaki satıcıya anlattım. Cep telefonumdan fiyatı gösterdim ve ilgili arkadaş web sitesi linkini tezgahtaki kişiye gösterdi. Sonrasında geçen sezonun mallarıdır gibi söylemler oldu. Bende durumun öyle olmadığını yine sakin bir dille anlattım. Hesap kitap sonrası 840 TL son fiyat olduğunu söylediler. Ben de şu soruyu tekrar sorma isteği duydum.

Acaba sizin bayiniz olan bir kişi neden sizden daha ucuza ürünü satabiliyor? Tezgantaki arkadaş aynen şu cevabı iletti ve 1. şoku yaşadım. O bayi karından feragat etmiş ben etmem! istemiyorsan git Serkan'dan al! doğal olarak surat ifadem değişti ve hemen arkasından, niye sinirlendin? şeklinde gelen soruyla karşılaştım ve bu sefer gerçekten sinirlendim ve lanet olsun diyerek dükkandan çıktım. Ardından tezgantaki adam arkamdan birşeyler demeye devam etti, ne dediğini anlamıyordum. Gerçekten çok sinirlenmiştim ve arkamı dönerek, doğal bir tepki ile ne diyorsun sen şeklinde çıkıştım ve 2. şoku burda yaşadım. Kişi pevasızca, (Alırsan Ekime, Almassan s...) lafını suratıma çarptı.

Neye uğradığımı, bu adamların kim olduğunu, nerde olduğumu unutmuştum, gerçekten şoktaydım. Fazla da tepki veremedim dükkandan çıktım ve çıkarken bu yaptıklarını’nın yanlarına kalmayacağını ilettim. Tabi bundan kastım şu an yazdığım yazı ve Aslı bisiklette yaşadığım bu olayı her arkadaşımla paylaşmaktı. Sidi İtayla ofisine de durumu özetleyen bir email yazacağım. İlgilenir veya ilgilenmezler bilemiyorum ama yapacağım. Yaşadığım bu talihsiz durumun başkalarının da başına gelmemesi dileği ile...
 
Scudo
Bunlar yüzünden bende Dahon marka bisiklet almaktan vazgeçtim, bu adamlara para kazandırmaktansa başka markalara yada yurtdışı alışverişe yönelmek daha mantıklı. İtalyan firmasına mail atmanız iyi olur özellikle ettikleri küfürü aynen çevirip yollayın :)

Bu arada bu ayakkabıyı kaç kişi alabilir ? yani siz özel bir müşterisiniz benim gözümde, boyle bir ürüne değer verip bu kadar parayı gözden çıkarmanız mağazaya gelen çok az kişide bulunabilecek bir özellik, buna rağmen sizi tek seferde silip atabiliyorlar, ilginç.
 
geçmiş olsun hocam mail at italya şubesine bildir,burdan asla bişey almıyorum,bırakın bu gibi satıcıları,imkanınız varsa vida bile almayın hiç bir satıcıdan direk yurt dışından alımanızı tavsiye ederim,burda kimseye güven yok her türlü hile hurda alavere dalavere dolu,geçmiş olsun para ile rezil olmak,para ile bişey alamamak bu olsa gerek,bunun gibi örneği çok başka konularda var,vala abi,burdan asla bişey alma,varsa imkanın yabancı dilin gir muhtelif yabancı sitelere misler gibi hem ucuz hem kaliteli hem güvenli hemde eski yeni klamış bozuk düşüncesi olmadan, al geç,bende 2 çift lastik derdine düşüdüm,adamlar mal satmamak için sanki uğraş veriyorlar,adamlardan bilgi istiyorum,zorla inan zorla adam bilgi veriyor oda kestirip atıyor sanki si.. git der gibi ben nefret ediyorum ülkedeki bütün biisklet malzemesi satan dükanlardan,hepsi birbiinden kazık,geçmiş olsun,
 
Muhtemelen 820 lira veren 940 da verir diye düşünmüşlerdir.

Tamamen cehaletimden soruyorum, bu ayakkabıları bu kadar pahalı yapan nedir? Alt-orta düzey bir bisiklet fiyatına tekabül eden bir ayakkabı çok gerekli midir? 820 tl cidden çok değil mi ya?
 
Bugün firma halkla ilişkiler biriminden bir yetkili, telefonla bana ulaşıp yaşanan durumu öğrendiklerini, üzgün oldukları ve özürlerini ilettiler. Durumun telafisi adına ayrıca ayakkabıyı hediye etmek istedikleri dile getirdiler. Ayakkabıyı zaten temin ettiğimi benim için önemli olanın durumun farkında olup özür dilemelerinin yeterli olduğunu belirttim. Yetkili kişi duruma sebebiyet veren çalışanın yarattığı sorunun komple bir firmaya mal edilmemesi gerektiğini, bireysel olarak yapılan kötü davranışın bir daha yaşanmaması için gerekli önlemin alınacağını da ekledi.
 
  • Beğen
Tepkiler: verisakeet
@HakanC
Ben olsam alirdim ayakkabiyi sahsen anlarlardi belki durumu sonra verirdim birine
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur O.
esnaftan bisiklet bende almam artık
bisikleti almadan önce cok övdüler soyle de iyi boyle de iyi
1 ay gecmeden gobek bozuldu ayna kol yamuldu neymıs efendim ayaktayken binmeyecekmısım
frenler zaten bozuk masa da yamulma var
zaten 500 liralık bisikleti 800 e iteledi birde ustune 30 lira göbek parası istede e hani bunun garantisi
belkide günahını almak istemem ama 30 lirayı cebe atıp göbeğide garantiye yollayacaktı
artık kucuk esnaftan alışveriş yapmamak lazım (ama hepsi de böyle değildir diye umuyorum dürüst satıcıları istisnai olarak tutuyorum)
artık bende decathlon gibi yerlerden alıcam keske bu tür yerler dahada yaygınlaşsa

kesiklikle bisikletle ilgili fazla bir bilgiye sahip değilseniz bu bisikletçi dediğimiz esnaf bozuntuları
ya elindeki malı satmakta yada değerinden fazla olarak satmakta
 
Başınızdan geçen olayın kabul edilir tarafı yok elbette, fakat bir cümleniz dikkatimi çekti:

@HakanC

Distribütörün, bayiden daha pahalıya satması son derece doğal aslında. Bayi istediği ürüne istediği kadar indirim uygular, kimse de ona karışamaz; ancak distribütör belirlediği liste fiyatından satmak zorundadır. Liste fiyatından satmayıp fiyat kırarsa, hiç kimse o firmanın bayiliğini yapmaz.
 
Aslı bisiklette telefonlara çıkan ve son derece gevşek konuşan arkadaş karşı cinsin sesini duyar duymaz y..... y..... konuşmasını bizzat işittim. Böylesine köklü firmalar çalıştırdıkları kişilere dikkat etmeli diye düşünüyorum. Firma, çalıştırdığı adamın kalitesi kadar kaliteli olur.
 
@harun tınas
Oncelikle sonuna kadar haksizsiniz.. Istersen decathlonla ilgilide sikayetleri arastirabilirsiniz. Esnafa boyle saldirmanin dogru oldugunu dusunmuyorum yada bu tarz cumle kurup sonra esnafa gidip abi son ne olur soyle indirim yaparmisin boyle taksit yaparmisi gibi istekleride bir tek esnaf karsilar bu cumleleri dechatlona kursan sana kibarca git der.
Siz tabii ki decathlondan urun alabilirsin her yerden alabilirsiniz ama en esnek saticida esnafdir.
Yanlis anlasilmasin Asli bisikleti falan korudugum yok yaptiklarinin aciklanabilir bir tarafi da yok ama keske boyle yerler cogalsa gibi bir istek esnafin yok olmasini istemekten farksiz. Konuyu daha fazla derinlestirmek istemiyorum! Fakat soylemeden edemiyecegim bu dusunceniz sadece sacmaliktan ibaret.

--------------------------

Murat bey sizde kesinlikle haklisiniz.
 
@Atahan Eker

Bunları köklü firmalar olarak görmek yanlıştır. Bunlar ithalat yapıp iç piyasada dağıtan/satan patron firmalarıdır. Bu firmaların üst yöneticileri de patronlarıdır. Bunlar orta boya yakın şahıs firmalardır, düşük ücretle personel çalıştırırlar. Personel çok sık değişir.

Kısacası bu tip firmalardan çok şey beklemek yanlıştır. İyi bir bisiklet dükkanından aynı parçaları almak çok daha doğru bir durumdur. Hiç olmazsa sorun çıktığında o dükkan ismini zedelememek için iyi hizmet vermeye çalışır.
 
Evet Harun bey sonuna kadar haksızsınız ve saçmalıyorsunuz. Harun bey ben de sizle aynı görüşleri paylaşıyorum tüm esnafları kastetmediğinizi yazınızdan anlıyorum. Ben de saçmalıyorum herhalde.
 
@Baki S.
Evet sizde sacmaliyorsunuz. Yazimda da belirttigim gibi keske boyle yerler cogalsa diyip sonra daha ucuza almak icin esnafa yalvaran insanlardan olmamak lazim. O okudugunuz yaziyida anlamamissiniz parantez icinde yazilan butun esnaflar degil cumlesi su demektir hepsi boyle ama arada iyileri var! Tam tersi olmus olsaydi eger dogru bir anlam cikarilabilirdi. Neyse umarim yarin obur gun esnafin eline dusersiniz daha ucuza alabilmek icin.
 
İlginç bir beddua olmuş. Ama benim için ilk kıstas fiyat değil maalesef. Kötü esnaf olarak tanımlanılan esnaf şeklinden bulunduğum şehirde de var. Alacağım bisikletin de bayisi idi fakat tutarsız açıklamaları ve kendince kurnazlığı ile bu bayiden bisiklet alırsan ileride sorun yaşayabileceğim hissine kapıldığımdan bisikletimi Antalya Bikehouse'dan aldım; hatta bakıma bile oraya götürdüm. Daha açık anlatıyım bana indirim yapandan değil güvendiğim esnafı seçtim.

İyi niyetli olup dürüst satış yapsın, ürününün arkasında olsun da decatlon olmuş deltabisiklet olmuş ya da eminönü esnafı olmuş mühim değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert E.
Esnaf olmasi onemli bence
 
Geç de olsa yetkili bir kişinin geri dönüş yapıp özür dilemesi ve ayakkabıyı hediye etme teklifleri bile olumlu bir gelişme Aslı bisiklet adına. Bunu da ayrı değerlendirmek lazım. Evet çalışanın yüzü firmanın genel yapısıyla ilgili ilk ve ön bilgiyi bize verir; fakat bir kişinin hatasını firmaya mâl etmenin önyargılı bir davranış olacağı da doğrudur. Bu ince noktada hassas davranmak ve kendimizi de üzmeden tepkimizi göstermemiz gerekiyor...
 
Bende aslı bisikletle ilgili garanti konusunda sıkıntı yaşamış biri olarak yazınızı sıkılmadan okudum.Talihsiz bir olay olmuş gerçekten.Aslı bisikleti(sedona yı ) yere göğe sığdıramayanların bir okumasında yarar var.
 
Bana ikinci el bisikleti sıfır diye satmaya çalıştı 2 saat uzak durun. :)
 
@Tahsin Y.
Soylediklerimde sacmalik gormuyorum
Anlattiklarim basimdan gecen olaylardir ve tamamiyla gercektir
Aslinda siz sacmalimissiniz mesajiniz basinda haklisiniz diyorsunuz sonrada sacmalimissin diyorsunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur O.
Geri