Latif Ç.
Aktif Üye
- Kayıt
- 28 Haziran 2013
- Mesaj
- 123
- Tepki
- 113
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Specialized
Fiyat, servis kalitesi, ürün kalitesi, hizmet kalitesi... Firma olsun, esnaf olsun fark etmez bir seviye tutturması gerekir. Bir kişinin yaptığı hata firmaya mal olmamalıdır yaklaşımı burada yanlış. Firma elemanından sorumludur. Seçen de firma, eğiten de, maaşını veren de. Onun tüm hal ve hareketinden sorumludur. Kendi hizmet anlayışına göre adam seçer koyar oraya. Ona göre de denetlemesi gerekir. Ha hepsini en iyi kalitede verebilen bir şirket yok dünyada, ama bunun belirli seviyelerini tutturup kendini buna göre konumlandırırlar zaten piyasada. Esnaf bunun en belirsiz hali, kimine indirim yapar, kimine çakar... Herkesin çokça tecrübesi vardır bu konuda... İndirim yapınca sevabına yapmıyor, AVM'ye laf çakılmış, çoğu zaman o firmanın maliyeti esnafa göre çok daha fazla, stoğunu eritemediği zaman yaptığı indirim de çok daha fazla olabiliyor. Bunu kimse iyilik vs diye satmaya çalışmasın, herkese aynı fiyattan sat kimse bir şey demez zaten.(yaptığın indirim müşteriyi bağlamak için zararına da verebilirsin, o da müşteri edinme maliyetindir.)
Herkes aldığı hizmeti eleştirebilir, firma geri arayıp sorunu çözmek istemiş bu da güzel bir yaklaşım. Ben de genelde böyle durumlarda firmalara ikinci bir şans tanımam. Hak etmeyen kişinin elbet işi bir gün kötü gider, bunu da ekmeğine mani olmak vs ajitasyonuna sokmaya gerek yok, rekabet piyasası bu, rekabet arttıkça (fiyat değil sadece mevzu, satın alma kararını sadece o etkilemiyor, esnaf daha iyi bilir) kazanan tüketiciler olacaktır. Kötü deneyimlerin paylaşılması da bu tarz firmalara daha mesafeli yaklaşılmasına vesile oldukça sistem daha iyi işleyecektir.
Herkes aldığı hizmeti eleştirebilir, firma geri arayıp sorunu çözmek istemiş bu da güzel bir yaklaşım. Ben de genelde böyle durumlarda firmalara ikinci bir şans tanımam. Hak etmeyen kişinin elbet işi bir gün kötü gider, bunu da ekmeğine mani olmak vs ajitasyonuna sokmaya gerek yok, rekabet piyasası bu, rekabet arttıkça (fiyat değil sadece mevzu, satın alma kararını sadece o etkilemiyor, esnaf daha iyi bilir) kazanan tüketiciler olacaktır. Kötü deneyimlerin paylaşılması da bu tarz firmalara daha mesafeli yaklaşılmasına vesile oldukça sistem daha iyi işleyecektir.