Scudo Sports

Aslı bisiklet ve yaşadığım talihsiz olay

Fiyat, servis kalitesi, ürün kalitesi, hizmet kalitesi... Firma olsun, esnaf olsun fark etmez bir seviye tutturması gerekir. Bir kişinin yaptığı hata firmaya mal olmamalıdır yaklaşımı burada yanlış. Firma elemanından sorumludur. Seçen de firma, eğiten de, maaşını veren de. Onun tüm hal ve hareketinden sorumludur. Kendi hizmet anlayışına göre adam seçer koyar oraya. Ona göre de denetlemesi gerekir. Ha hepsini en iyi kalitede verebilen bir şirket yok dünyada, ama bunun belirli seviyelerini tutturup kendini buna göre konumlandırırlar zaten piyasada. Esnaf bunun en belirsiz hali, kimine indirim yapar, kimine çakar... Herkesin çokça tecrübesi vardır bu konuda... İndirim yapınca sevabına yapmıyor, AVM'ye laf çakılmış, çoğu zaman o firmanın maliyeti esnafa göre çok daha fazla, stoğunu eritemediği zaman yaptığı indirim de çok daha fazla olabiliyor. Bunu kimse iyilik vs diye satmaya çalışmasın, herkese aynı fiyattan sat kimse bir şey demez zaten.(yaptığın indirim müşteriyi bağlamak için zararına da verebilirsin, o da müşteri edinme maliyetindir.)
Herkes aldığı hizmeti eleştirebilir, firma geri arayıp sorunu çözmek istemiş bu da güzel bir yaklaşım. Ben de genelde böyle durumlarda firmalara ikinci bir şans tanımam. Hak etmeyen kişinin elbet işi bir gün kötü gider, bunu da ekmeğine mani olmak vs ajitasyonuna sokmaya gerek yok, rekabet piyasası bu, rekabet arttıkça (fiyat değil sadece mevzu, satın alma kararını sadece o etkilemiyor, esnaf daha iyi bilir) kazanan tüketiciler olacaktır. Kötü deneyimlerin paylaşılması da bu tarz firmalara daha mesafeli yaklaşılmasına vesile oldukça sistem daha iyi işleyecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan64
Scudo
@Mustafa Özer

İnsan Sinirlendigi an Gözü hic birsey görmez Biliyor musun...Sıcagı Sıcagına adam öldürür o an hic düsünmez bile..Olaydan belirli zaman sonra siniri gecer hatasını anlamıs fakat gectir..Kapıda onu 20 yıl yatması icin bekleyen polisler vardır..Hediye ile özür dilesin simdi..Bu örnek ABARTI...demek istedigimde bu eger bir anlık kendine yenik düsüyor müsterisine bu sekilde hizmet veriyorsa..Ya kendine bi ayar vericek yada müsterileri ona..Sizin orası ile aranız iyi olabilir..Adam ogün piyangodan para tutturmus mutludur size iyi davranmıs olabilir..Ama arkadasa yapılan suistimal var..Bu tepkim abartı tekrar söylüyorum size..Ama Türkiye'de bu tür esnafta cok rasladıgımız olay mevcut..Bi sekılde tepki görmeli..Kolay gelsin

@Mustafa Özer
Kardesim Kusursuzluk degil her insanın kötü günü olur..Ama ben kendi alısveriş yaptıgım kac zamandır gittigimiz yer forumda herkes bilir..Eskişehir deyim Yeri size söylemiyecegim reklam olmasın..Karsılasmadım bu durumla..Demekki isini dogru yapan ınsanlar var..Zorda bir ıs degil bisikletcisin..Cok agır meslekler var esnaf olmak üzere..Bu bisikletciyi övme gibi alma sakın daha önceki yerle kavga ettigim icin suan uzun zamandır bu bisikletcideyim..Aynı ürünler var ikisindede..Ama birisi beni diliyle, ilgisiyle cazip ediyor..İlgileniyor..Digeri kimi al deyip bisikletini atmıyor..Velasıl bu konu uzar..Anlayan anlamıstır..Kolay gelsin İftar zamanı.
 
Ben yazın İstanbul'a götürdüm bisikletimi. SEDONA 310 Sirkeci Aslı Bisiklette bakım yaptırdım. Yedek parçaların bulunduğu dükkandan sibop kapağı istedim. Bir kaç tane verdi. Galiba para istemediler. Arada SEDONA bisikletlerin olduğu dükkandaki genç arkadaş biskletime bakım yaptı. O da para teklif etmeme rağmen bir şey demedi.edebileceğini belirtmek suretiyle hassasiyetini göstermiştir. Ancak tabii böyle bir olaya muhatap olmanız, özürle geçiştirilecek gibi değil gözüküyor. Buna rağmen suç unsurunun kimde olduğunu dikkate almak lazım. Geçmiş olsun.

.. (link)

..
(link)

@HakanC

Ben yazın İstanbul'a götürdüm bisikletimi. SEDONA 310 Sirkeci Aslı Bisiklette bakım yaptırdım. Yedek parçaların bulunduğu dükkandan sibop kapağı istedim. Bir kaç tane verdi. Galiba para istemediler. Arada SEDONA bisikletlerin olduğu dükkandaki genç arkadaş biskletime bakım yaptı. O da para teklif etmeme rağmen bir şey demedi. Size de ayakkabıları hediye edebileceğini belirtmek suretiyle hassasiyetini göstermiştir. Ancak tabii böyle bir olaya muhatap olmanız, özürle geçiştirilecek gibi değil gözüküyor. Buna rağmen suç unsurunun kimde olduğunu dikkate almak lazım. Geçmiş olsun.

.. (link)

..
(link)
 
Merhaba arkadaşlar,
Ben belki yaklaşık 20 senedir Sirkeci Aslı bisikleti tanırım, zaman zaman giderim dükkanda otururum bisiklet parçalarını incelerim muhabbet ederim, ufaklığımdan beri giderim çok alışverişim olmuştur,haliyle zaman zaman bozulan şeylerimden kolaylıkla değişim veya para iadesinde sorun yaşamamışımdır, ama bundan da önemlisi, gerek Sirkeci piyasasında gerek diğer bisiklet ithalatçıları /dükkanları arasında ailece işletilen Aslı bisikletdeki insanları ve çalışanları, gerek karakter gerek dürüstlük açısından çok severim, şimdiye kadar herhangi müşteriye veya kapıdan gelen adres soran motorsiklet parçası soran vb kişilere de ters davrandıklarını da görmemişimdir, ayrıca Sedona bisiklet modellerinden bazı zamanlarbeğenip almak istemiştim ancak kısa boyumdan dolayı kadro boyu olmadığından (üst modellerde) alamamıştım ancak bazı arkadaşların bisikletlerinde toplarken bakım yaparken vb işcilik, malzeme ve sürüş kalitesi olarak beğenmişimdir.
Elbette bazı arkadaşların yaşadıkları münferit olaylar olmuştur, dünyanın en büyük firmalarında bile böyle olaylar olabiliyor, önemli olan firmanın geri dönüş yapması sorunu telafi etmeye çalışmasıdır, binlerce belki milyonlarca bisiklet ve malzeme satılıyor, eminim bazen sorunlar yaşanmış/yaşanacaktır ama ben Aslı bisiklet firmasının bisikletçilere müşterilere genel olarak iyi niyetle ve yardımcı olacak bir tavırla yaklaştığını düşünüyorum, hiç bir zaman malımı satayım paramı alayım sonra ne olursa olsun şeklinde bir tavır sergileyeceklerini düşünmüyorum. Bir de bazen şöyle olaylar olabiliyor kimi alıyor XC arazi sürüş bisikletini trial olarak kullanıyor hopluyor zıplıyor yükset atlamalar yapıyor amacı dışında kullanıyor hatta sosyal ortamda resimlerini paylaşıyor, haliyle normal olarak kadro kırılıp çatlayınca garanti talebi karşılanmazsa firmayı suçluyor böyle olayları da iyi irdelemek gerekiyor.
 
Müşteri Hizmetleri bana gayet ilgili davranmıştı .
 
Konuyu sonuna kadar bir cirpida okudum ve bisikletle alakasiz ama basimdan gecen bir olayi anlatayim.

2000 yilinda kucuk esnaf bir ayakkabicida calisiyorum , markali botlar satiyoruz tabi turk uretimi olan markanin . Musterilerimizden bir tanesi aldigi bot ile 1 hafta sonra geri geldi ve botun tum tabaninin eridigini farkettik , yani 5 yada 6 milim daha erise ayagina yapişacak kaucuk taban.

Nasil eridigini sordugumuzda motorla giderken ayagini yere koydugunu soyledi (seyir halindeyken) , dukkan kalabalik oldugundan ve tartişma ciksin istemedigimizden mudurun onayi ile botu degiştirdik . Yalniz ayni musteri bir hafta sonra bir kez daha geldi ve yeni verdigimiz cift bot ta ayni durumda.

Musterimize saygi cercevesi icerisinde durumu anlattik ve botu degiştiremeyecegimizi ilettik .

Tabi aradan 1 ay gecti , elimize mahkeme dilekcesi geldi , bir dernek bizi mahkemeye vermişti , patronumuz konuyla ilgilendi yalniz cikan karar urunun degiştirilmesi yonundeydi ve sok olduk , uretici firmanin kullanici hatasi urun degiştirilemez raporuna ragmen (ilk cift geri aldigimiz botlari firmaya yollamiştik).

Urunun aynisindan elimizde olmadigi icin musterimize parasini odemek durumunda kaldik.

Bu konuda daha gencligimde aldigim ders musteri her zaman haklidir :) , buyuk firmalar isimlerini lekelemek istemedikleri icin genelde bir cok konuda yardimci olmaya calisiyorlar , en azindan magzalarinda mudur vs. bulundurarak sorunlari cozmeye calisiyorlar .

Yalniz kucuk esnaf genelde uretici / ithalatci firmaya danişmadan once musteriyi yollamaya calisiyor , buda saniyorum caliştirilan personelin bilgisizliginden kaynaklaniyor.

Saygilar.
 
oncelikle talihsiz olaylar için üzgünüm. tum yorumları elimden geldiğince okudum, okudum ki çozumleme ve yaşadığınız deneyimleri yaşamadan edinmek istmem. tekrar geçmiş olsun.
müşteri daima haklıdır politikası maalesef toplumumuzun gerek esnaf gerekse kurumsal firmalarında oturmuş değil. her birey tabiki kendince yorumda bulunacak fakat herkesinde dilediği gibidavranması kimi zaman o durumu yaşatan ahlaksız arkadaşı haklı çıkaracak kimi zaman olması gereken gibigereken ceza verilecek. esnaf veya kurumsal, ne olursa olsun çalışan o firmayı temsileden. bunun farkında olan firmalar ona gore eğitiminiverir ve çalışanının kişisel davranmasını değil firmanın çalışanı olma bilincini taşımasını ister. yukarıda bir buyuğumun dediği gibi bubtarz insanlar kapının onunden bile geçmemeli. yani bana gore firma bu konuda suçludur tabi. ve gerek ozurdilemeli gerek hediye ile gönülalmalı gerekse çalışanını cezasız bırakmamalı.
esnaflık konusuna gelirsek, kimse gonulden istemez esnafın olmesini. o yuzden yukarıda yazılan mesajda olsun tabiri(esnaf olmayan için) hakdır tabi. şirkeci piyasasına gelirsek, oradaki esnaflar, kimisi duyarlı kimisibduyarsız. kimisi kişiden kişiye gıre şekillenen insanlar. burada bulunanlar turkiyenin çeşitli yerlerine a dan z ye malzeme temininde bulundurduklarından oturu bireysel gelenlere karşı(deneyimli deneyimsiz) seviyesizce davranabiliyorlar. elbette her bisiklet kullanıcısının esnafla ilgili sorunları olmuştur onemli olan tolere etmeleri kimisi bu duruma vakı kimisi değil.
esnaflar olsun mu?
arkadaş esnaflık vasfını taşımıyorsa esnaf olduğunu belirtmesin. esnaf ise ve bu şekilde davranışlarda bulunuyorsa olsun.
yurt dışından urun alma kısmına gelince, alın abi alıp almamak sizin elinizde, hatta bir ara bunu duzenli toplu olarak yapalım, piyasamız biraz haddini bilsin ve bizlere onlara mahkum olmadığımızı gosterelim. lakin diğer taraftanda düşününce bu adamlarda uyguna alıyor elbet ama ne kadar uyguna ne kadar kdv ne kadar otv ne kadar gumruk bedeli ne kadar kira vs veriyor. bazen bunlarıda düşünmek gerek. yoksam bende çıkıp 150 ye alacağıma schwable lastiği 60 liradan yurt dışından sipariş verebilirim ama yinede bunun yerine hem fiyatı protesto ediyorum, hemde gidip o duzeyde olmasada minimalist davranıp esnaftan cst gibi irc gibi markaları temin etmeyi duşunuyorum. . tekrar yaşananlar adına geçmiş olsun. umarım her geçen gun gerilemek yerine birazda olsa yol kat edersek ne mutlu bize
 
Merhaba arkadaşlar. Konuyu üzülerek okudum. Hemen hemen herkesin başına kötü şeyler gelmiş, anlatmış geçmiş vs. Aslı bisiklet veya başka büyük çaplı iş yapan firmalar minimum ücretle işçi çalıştırmak istiyorlar. Doğal olarak sürekli değişen, bisiklet konusunda belki de bilgisiz, satış elemanı olarak işe alınmış kişiler bu işi harikalar yaratarak yapamayabilir. Aslı bisiklet üzerine düşeni yapıp geri dönüş yaparak özür dilemiş. Yeterli mi ? Bence hayır. Kimse ekmeğinden olsun istemem ama bu büyük şirketler azcık karlarından feragat edip okumuş, işini araştırarak yapcak, en azından kültürlü insanları işe alıp 1000 değil de 1500 tl yi vermeyi göze almalı diye düşünüyorum. Bisikletle çok alakasız olacak daha anlaşılabilir bir örnek vermek istiyorum. Bugün çoğu müteahhit 600 milyara 6 ayda diktiği apartmanı 4 ayda 1,5 trilyona çevirebiliyosa bu işte eksikler neler olabilir ? İşçiye verilmeyen risk tazminatı ve malzemeden çalma. Bence başka açıklaması yok bunun. Patronlar biraz olsun karlarından feragat etmeli devamlılığı sağlamalı. Ben iki tane schwalbe lastiği ve uyumlu 2 tane iç lastiği 218 tl ye aldım. Burdan bir tane dış lastiği bile alamıyorum o fiyata. Bunun bir karşılığı olmalı değilmi ? Bu arkadaşımız yurt dışı sitesinden almamış garantisi olsun, elimizin uzandığı bir yer olsun, en azından vatandaşımız kazansın diye. Yaşadığı şu duruma bakın. Çok konuştum kusura bakmayın. Hepinize sevgiler, saygılar.. Sağlıkla pedallayın..
 
  • Beğen
Tepkiler: Insansevmem
3 sene önce sirkeci aslı bisiklet'ten bisikletimi almıştım iyi davranmışlardı ama bunları okuduktan sonra önünden geçmeyeceğim.
 
Bisikletimin orta göbek vidası yalama oldu tamamen bana ait bir hata,bunu belirterek aslı bisiklete 3 gün önce mail attım merida türkiye distribütörü olmaları nedeniyle , nasıl temin edebiliriz , kaça mal olur gibisinden probleme ait fotoğraflarla birlikte , ancak 3gün geçmesine rağmen henüz dönüş olmadı ,halbuki bir yönlendirme yapılabilir ya da şu servisimiz sizinle ilgilenecek denilebilirdi, biz bunu temin edemiyoruz yeni orta göbek almanız gerekiyor bile dese benim için yeterliydi zaten benim hatam eyvallah derdim, ama 3 gün de bu arkadaşların mailini bekledim düşünsenize 3 gün , demek ki onlar için pek önem arz etmeyen bir konu bir müşterilerinin bisikletini kullanamıyor olması, burayı görünce arkadaşların şikayetlerinin ne kadar yerinde olduğunu şimdi anlayabiliyorum, konuyla ilgili merida international'a mail atacağım ve ne kadar ilgisiz bir distribütör olduklarından bahsedeceğim. Mecbur kalınmadıkça da tercih edilmesin böyle firmalar.
 
Geçmiş olsun. Bunu okumam üzerine kara deftere kendisini yazmış bulunuyorum.
 
Geri