Scudo Sports

Aslı bisiklet ve yaşadığım talihsiz olay

@Ali Uzel

Eğer dünyaca ünlü markaların distribütörlüğünü alabilecek kadar büyüksen adam akıllı iş yapacaksın. Hangi sektörde olduğunun hiç bir önemi yok. Benim sorunuma, beklentime karşılık verecek x firmasına gidiyorsam ve x firmasının açılma amacı bu beklenti ve talebe karşılık vermek ise adam gibi iş yapacak. Bakın eski esnaflara, hani kurumsallıktan bi haber, adam akıllı reklam panosu, kartviziti bile olmadan yıllarca açık kalıp hizmet veren işletmelere. Ben seyyar satıcıdan alacağım hazır pişmiş kestane için bile ürününün güzel olup olmadığını sorup güzel çıkmazsa iade edeceğimi söylüyorum. Banane abi herkes işini düzgün yapsın. Ne olursa olsun ister ayakkabı boyacısı ister mimar mühendis. Eğer bi işin varsa düzgün yapacaksın. Doğru düzgün iş yapmayıp bi de üstüne insanları kakalamaya çalışanlar açlıktan ölebilir bence hiç mahsuru yok.
 
Scudo
Yaşadığınız bize de ibret olsun ne diyelim. Allah sabır versin. Bu gibiler 3 kuruşa insanı insanlıktan çıkarır. Muhatap olmayıp seviyeyi korumak lazım. En iyisini yapmışsınız. Bedava olsa da al ma yın! Bize önce insanlık lazım. (Yıllar önce ben de profilo firması ile sıkıntı yaşadım. O gün u gündür ne profilo alıyorum ne de çevremdekilere aldırıyorum. Bedava verseler almam. Siz de almayın tecrübe ile sabit)
 
Öncelikle çok geçmiş olsun kardeşim.Açtığın konuyu biraz geç farkettim,neyse şimdi asıl diyeceğime geliyim.Aslında senin yaşadığına benzer aslı bisikletle bir sorun da ben yaşadım, sanırım benim ki biraz daha büyük ama özet geçiyim;9 nisan'da sedonanın bayisine gittim ve 610 siparişi verdim(250 TL kaporayla) ve normalde nisanın sonunda gelmesi gereken bisikletim hala gelmedi bu zamana kadar ne mi oldu,hemen söyliyim;aslı bisikletin bana 2 kez "kesin" gelecek diye verdiği tarih yalan oldu,21 haziran'da gönderdikleri 610;53 cm kadro çıktı ve bisiklet geri gönderildi.Şimdi ise 1 hafta önce(geçtiğimiz salı) kargoya verilmesi gereken 56 cm 610 hala gelmedi(Bu ayın 9'unda tam 3 ay olucak ve hala bisiklet ortalıkta yok).Ben Aslı bisikletin iş ahlakı ve disiplinine sahip olduğunu düşünmüyorum gerçekten çok sorumsuzlar ve verdikleri sözler ise oyalamadan başka bir şey değil.Sizlere de Aslı bisiklete DİKKAT ETMENİZİ öneriyorum.Artık sabretmekten başka pek bi'şey kalmadı,ne diyim ahirette Allah sorsun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur O.
çok ilginç.
sirkeci aslı bisiklete çok gittim ama ne zaman gitsem pamuk gibi adamlardı.

hatta en son 60 liralık bir ürün için 45e veriyormusun bak kapıya yakınım valla çıkar giderim dediğimde,
-abi senimi kırıcam şimdi deyip hiç ağız burun kıvırmadan paketlediler...

üzüldüm böyle 1şey yaşamanıza..
 
@harun tınas
O zaman size diyebilecegim keske mesajimin basini okusaydiniz. Ayrica sacmaladiginiz konu asli bisiklet ile yasadiklariniz degil tekrar soyluyorum asli bisikleti tanimam etmem! Sacmaladiginiz konu ise insallah dediginiz konunun esnaf acisindan beddua olmasidir! Yazdiklarinizi tekrar okumanizi tavsiye ederim insanlarin ekmegine beddua etmek senin icin sorun degilse asli bisikletteki calisan gibi seninde insanligindan suphe ederim! C.kirmizi isimli arkadas ne guzel anlatmis esnafligi 45e aliyim yoksa giderim demis seni mi kiricam buyur demisler. Hadi git simdi decathlona deki 45 veriyim vermessen cikiyorum bakiyim ne cevap alicaksin. AVM lerde karin tokluguna zorunlulukdan asgari maasla calisana yaptiklarinizi mal sahibi esnafada yapmaya calisirsaniz terslenebilir veya hizmet alamayabilirsiniz(bu konu icin gecerli degil) kisaca once insan olursan emin ol karsindaki o mali sana verebilecegi en ucuz fiyata verir..! Ama sen gidip surda bu fiyat burda bu fiyat gibi bir yaklasim yaparsan git ordan al der belki sen iyi niyetinden soyluyor olabilirsin ama gunde bu cumleyi 50 kisi kuruyo ve yarisi da yalan soyluyor maliyeti 100 lira olan mala 70 lira fiyat aldigini soyleyen kendini aklinca cakal zanneden insanlarla ugrasiyorum ve elimden geldigincede sabirli davraniyorum. Kisacasi bazilari gibi salla kafayi al maasi degil!!!

(verdigim orneklerin konuda anlatilan asli bisiklet ile olan olayla ilgisi yoktur bu sikayette net bir sekilde olayin astari yuzu bellidir!)
 
@Ahmet AKÇA
Sizin durumunuz daha kötüymüş. İyi sabretmişsiniz. Ben olsam insanlıktan çıkardım, bu yaptıklarına pişman ederdim. Dediğiniz gibi; Allah sorsun. Sorsun, bırakmasın. Hakkınızı gasp ediyorlar. Fazlasıyla sorsun hem de Rabbim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet AKÇA
@HakanC

Hakan merhaba


Maalesef son derece talihsiz bir olay yaşamışsın. Aslı bisikletle bir iki olayda muhatap olmuş biri olarak yaşadıklarını okurken çok şaşırdım.

Bisikleti araştırma aşamasında aslı bisiklet benim için tüm Türkiye'de istediğim kadroyu araştırdı ve bana ilgili bilgiyi ulaştırmıştı. Ardından bisikletim de yaşadığım disk'teki ısınma sonucu meneviş rengi olayının ardından bisikletimi aldığım yere götürmeme rağmen yine direk aslı bisiklet benimle irtibat kurdu ve derhal yeni diskim ve balatalarım gönderildi.

İkinci yazdığını okuduğumda içim rahatladı. Bu firma gerçekten hizmet kalitesine önem veren bir firma. Ancak malum ki bir çok kişi ile çalışmak zorundalar ve böyle kalitesiz karakterlerde denk gelebiliyor.

Tekrar geçmiş olsun.

@M.FARUK

M.Faruk merhaba

Hakanın yaşadıklarını dikkatle okudum. Talihsiz bir olay. Olayın ardından tekrar Hakan ile kurulan irtibatı ve içeriğini okudun mu peki ?

Firma yapılan saygısızlığa karşılık özür dilemiş ve müşterisinin gönlünü almak için çaba sarf etmiş. Buda son derece hoş bir hareket.

Firma ile sorun yaşayanlar olmuş ancak benim gibi son derece iyi hizmet alıp çok memnun olan yüzlerce insanda mevcut. Bizlerin Aslı Bisiklet ile akrabalığı yok. :) Ama iyi hizmet aldığım firmayı yaşanılan bir olayla yerin dibine sokmaya çalışılmasına da gönlüm razı gelmiyor.

Yazılanlara göz gezdirince spor içerikli forum sitesinde bile insanların saniyeler içinde birbirine saygısı bitiyor. Çeşitli hizmet sektörlerinde bu ve buna benzer sorunlar yaşamamız normal. Mühim olan ilgili kısımlara durumu anlatıp gerekli şikayette bulunmak. Buna eğer cevap alamıyorsak o zaman kararımızı daha sağlıklı verebiliriz.
 
@Tahsin Y.
:) ama öyleler başka bi tabir bulamadım abi :) hala ironiye devam ediyorum nasıl:alkis:
 
İlla diğerlerine verdikleri fiyattan alabilmek için adamlara ağız eğmek zorunda mıyız.
Ben pazarlık yapabiliyorum 900₺ yerine 740₺'ye alıyorum ve üzerine hediye alıyorum ama arkadaşım aynı ürünü alırken pazarlık yapamıyor diye ona 900₺'ye çakıyorlar sizce bu ne kadar etik bir davranış?
 
ben geçen gun aslı bısıkletten bir cıft lastık aldım adam bana cok ıyı davrandı ve başka bı ıstegınız var mı dedı bende abım bunların yanında bana lastık için levye hedıye edersen cok mutlu olurum dedım adamda bana çıkarttı oradan ıkı tane super-b levye hediye ettı lastıklerın uzerınede bu fıyatı yansıtmadı..sız tam kapanış saatıne denk geldıgınız ıcın böyle olmuş olabılır ama tabıkı bu sıze kötu davranılıcak manasına gelmıyo elbette.bır kısının hatsını tum sırkete mal etmemek lazım dıye dusunuyorum:)
saygılar.
 
bende aslı bisikletten alısveriş yaptım esnaf olarak görmüyorum onları esnaflıkla alakaları olmayan işi bilmeyene ürünü pahalıya satma derdindeler.sele altı canta alcaktım fiyatlarını sordum 55 fln dedşler daha uygun bişey aradıgımı söledim yok dediler ama indirim yaparız dediler indirimide begenmedim fiyatın hala yuksek oldugunu söleyip cıkacaktım ki dur dedi benimle ilgilenen arkads gitti baska yerden istedigim fiyattan daha ucuz sele altı canta getirdi. pahalı olanı satma derdindeydi amacı buydu.
 
@aycan turan
Su acidan dusunun birde elindeki kaliteli ama pahali olan urunu sizin isinizi gorebilmek icin indirimle sizin butcenize uydurmaya calisiyor ama genede tutmayinca baska bir esnaf arkadasindan daha ucuzunu alip size satmak istiyor.
Bu acidan dusundugunuzde sizin icin bir islem yapilmis oluyor. Hayir yok deseydi daha mi iyi olurdu sizin icin?


(Lutfen AVM mantigi ile esnaf mantigini karistirmayin)
 
@Tahsin Y.

ben ilk mesajımda kendi başımdan geçen olayları anlattım aslı bisikleti tanımam etmem
yani benim yazdığım yorumun konusu aslı bisiklet değil dürüst olmayan satıcılardı
hemde birkaç farklı bisiklet satışı yapan yere gittim 2 side dürüst değildi malesef
bisikletim bu : (link)

şimdi yaşadığım olayı anlatayım
biraz araştırdıktan sonra carraro 225 almaya gittim bisikleti aldığım yere gittim ama genel bisiklet hakkında da fazla bilgiye sahip değildim.
satıcıdan carraro 225 i sorarken ''paxton diye yerli markanın çıktıgının piyasayı salladığını '' söyledi ...
bu bisikleti alırken profesyonel bir bisiklet oldugunu yarışcıların artık markaya değil donanıma baktıklarını söyledi
ben internetten araştırdım carraro 225 almak istiyorum dediğimde ise bana ''internetteki bilgilere güvenme ben 30 yıllık bisikletçiyim'' dedi
bisikletçinin ilk önce bana paxton t550 26 inch modeliydi be kilitlenebilen maşa vardı bak bu bisiklette 200 liralık salcanolarda ise 25 liralık maşa var sonra ''29 u da var istersen bunun aynısı boyuna göre uygun dedi'' (bisikletin kadrosunu sonradan araştırdım bana göre büyük)
ben 115 kiloyum bu bisiklet beni taşırmı diye sordugumda ise adamın verdiği cevap bu bisikleti bozamasssın
neyse 29 inch olan büyük oldugundan hosuma gitti baktım üstünde quanda göbek ve altus aktarıcı vardı ama freni mekanikti
bunun freni mekanik ben hidrolik bir modele baktım adamın verdiği cevap ise ''paxton yeni bir fren sistemi icat etti artık hidroliğe gerek yok' dedi.
neyse bisikleti fiyatını hemen telefonumdan baktım 1000 lira gibi fiyatlarını gördüm
çamurluk kilit ve sele kılıfı ile birlikte 800 e 9 taksite olur dedi.
ama kasada post makinasıda 5 taksit yapmış kart benim otomatikmen +3 ekledi (burda bile çakallığın peşinde)

bisikleti aldım neyse aradan birkaç sonra maşanın kitlenemeyen model oldugunun farkına vardım firma 26 ınch ile 29 inch maşalarını farklı yapmıs bendeki maşa adamın dedeği 25 liralık modellerden
çok iyi fren dediği doğru dürüstt tutmuyor
1 ay olmadan göbekten ses geldi aldığım yer aynı zamanda tamir de ediyor
bunun aynakolu yamulmus aynakol değişecek garanti kapsamında değil bizdede şu an aynakol yok başka bir bisikletçiye götür
neyse başka bir bisikletçiye götürdüm sorunun aynakolda değil göbekte oldugunun ve göbeğin garanti kapsamında değişmesini söyledi ve haklıydıda.
aldıgım yere tekrar gittim ve sorunun göbekten oldugunu soyledım onlarda şimdi bırak yarın alırsın dedi biskleti bıraktım
1 gün sonra almaya gittiğimde ise meğer bisikleti başaka bir tamirciye götürmüs orda başkasına yaptırmıs kendi elemanı isten cıkmıs
göbek dağıldıgını 30 lira masraf cıktıgını soyledı bende garanti kapsamın oldugunu belirterek para vermedim.
neymiş efendim ayakta surmeyecekmisim bir daha olursa para alırım dedi
hani bunun garantisi bu 200 liralık bisiklet değil ki 800 e aldım o zaman hiç bisiklete binmeyelim dedim çıktım gittim.
saglam dediği bisiklet su an döküloyo resmen
frenler tutmuyor, ayankol yamuk, maşa fren sıkarken bükülüyor bir gün kırılacak diye korkuyorum acıkcası


Ben artık küçük esnaftan almam tüm esnaf boyle değil ama bir kaç yere gittiğimde ise onlarda çok fahiş fiyatlar istemişlerdi
bisikleti aldıgım yere hakkımı helal etmiyorum
bana saçmalıyorsun diye arkadaş kendi esnaf galiba
 
  • Beğen
Tepkiler: mustafa burak
İnsan istiyor güzel ülkemin esnafı kazansın ama, onlarda müşteriyi yolunacak kaz görüyorlar. Bu kafayla giderlerse de ancak balata falan satarlar bize.
 
@harun tınas
Evet esnafim ve yaptiklarimi ve yapilanlari gayet iyi biliyorum buradaki(sirkeci) esnafinda neye gore nasil davrandiginida biliyorum. Sizin aldiginiz bisikleti veya firmayi bilemem ki anlattiklariniza gore haklisiniz ama bu demek degildir ki insallah butun yerler buyuk magaza olur (bu esnaflar batsin ac kalsin demek) bende bir ornek veriyim gucciden aldigim parmak arasi terlik ayagimi yara yapti sadece 1 gun (oda aldigim gun) avm icersinde giydim ve geri goturup degistirmek istedigimde beni ilgilendirmez denedin aldin dediler netice olarak ben hirs yaoip o terligin parasini geri aldim ama bu konuda da asli bisiklet arayip bir sekilde telafi etmeye calismis. Biri esnaf biri dunya markasi kurumsal bir firma o zaman hadi insallah butun gucciler batar heryer Bingollu kardesler kolekşin olur mu diyelim?


Ayrica bir arkadas ben pazarlik yapip daha ucuza aliyorum oburu alamiyor diyor peki esnaflardan fiyati dusururken kensi cebinden kesiyor bunu biliyor mu? Sen yaptigini pazarlik saniyorsun ama aslinda o esnafi yordugun icin alsinda gitain fiyati yapiyor sana neyse isterseniz bi ara bulusur daha detayli anlatirim sizlere
 
Müşteri herzaman haklıdır.Bu bir işletme politikasıdır.Müşteri size hakaret ve fiziksel temasta bulunmadıkça müşterinin istekleri karşılanmak zorundadır.Fiyat,kalite garanti gibi şeyleri firma hakkında saklı tutar.Size ürün uygun olur yada olmaz fiyat fazladır yada azdır bu firmanın karlılık politikasına göre değişir.Kesinlikle ama kesinlikle müşteriye alırsan al almassan vs gibi sözleri söyleme hakkına hiçbir firma sahip değildir.GErekli hakaret davaları açılabilir.Mağazada kamera görüntüleri ve sesli kayıt var ise mahkeme yoluna gidebilirsiniz ve %100 haklı çıkarsınız.
Bisiklet kültürü gelişmemiş ülkemizde ne satıcı ne kullanıcı ne araçlar ne yayalar dan anlayış beklemek tabiki zor.Kültür gelişmedikçe ürünü satan firmalar kendini geliştirmedikçe bu sorunlar hep yaşanacaktır.
KIsa bir örnek olarak Ünlü bir hamburger firmasına bir kişi hamburgerinden bir kıl çıktı diye açtığı davadan 1 milyon tl tazminat kazanmıştır.
Gelin görünki ülkemiz bu seviyeye çıkana kadar en az 2 nesil daha geçmesi gerekir gibi gerliyor bana..İnşallah çocuklarımız bu durumlara düşmez.

Hiç bir firma müşterisine hakaret edemez ettiremez.Aynı şekilde müşteride...
 
Aslı bisiklet olayını kaparız olur biter..Terbiyesizlik hat safada..Müşteri memnunuyeti anladıgım kadarı ile 0 degil 0 ın altında..Yapmayın alısveriş kimse..Acımasız olucak ama almayın batsın cekilsin gitsin piyasadan..Bun lar esnafsa diger bisikletcilerdeki insanlar ne?..Adamlar 1 cümlede 3 kere efendim diyerek konusuyor ekmeginin peşinde..yanlıs bişeyde veya ürün kötü oldugunda alma firmaya iade edecegim diyen adamlar gördük..Gecmiş olsun Dostum üzüldüm duruma..Yıl 2014 yazık...Egitim sart! ama egitim cehaleti alır esseklik baki kalır..ve kalmısta ...kolay gelsin
 
Geri