Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Avuç içine aşırı baskı, acı ve el uyuşması

uzun süreli turlarda benimde başıma geliyordu Bunun gidonun el ile temas ettiği yerin küçük bir alanı kaplaması ve birim alana yapılan baskının yüksek olmasından dolayı kan akışını etkilediği ve böylece başta eller olmak üzere dirsek ve omuzlarda etkileri olduğunu ancak gidonu değiştirdikten sonra anladım. şimdi geniş yüzeyli gidon kullanıyorum. Bu ellerin gidona olan baskısını geniş alana yaydığı için kan dolaşımını etkilemiyor. uzun süreli sürüşlerde konfor sağlıyor. Problemin çözümü için öncelikle el ile tuttuğun yerin alanını genişletecek panel şeklinde uygun bir karton keserek iki tarafa koyarak yapıştırıp bunu 100 km kullanarak etkisini gördükten sonra olumlu bulursanız gidonu değiştirebilirsiniz. Tabi hastalıkta olabilir
 
Scudo
Selamlar herkese dağdan iniş yaparken
Gidonu tutuğum parmaklar yani serçe ve yüsük parmğimda uyuşma ve kasılma oluyo
Hiç hareket etiremiyorum frene bile basamıyorum frenler mt 200 çift parmak fren kolu var bu dediğim olay ilk yaşandiğinda cok panik olmuştum. Peki ben tek parmak kullansam problem olurmu ve başina gelen varsa çözümü nasıl buldunuz

geriye dönük yazılanlara göz gezdirin. Cevabınızı bulacaksınızdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Bir dünya açıklama yapılmış önceki sayfalarda evet, bakarsanız gerekli cevapları bulabilirsiniz tabi, ben kendi tecrübemi paylaşmak isterim.

Karın ve sırt kaslarım yeteri kadar kuvvetli olmadığı için bisikletteyken üst beden ağırlığımı kollarımla taşımak zorunda kalıyorum, bu da bisiklet üstünde yarım saat ve üzeri gibi sürelerde vakit geçirince yükün gidona bindiği avuçlarımın dış kısmı ve serçe-yüzük parmağı civarlarımda uyuşmaya sebebiyet veriyor. Problemi geçici olarak çözmek için sürekli tutuş pozisyonumu değiştirmeye çalışıyorum, ani fren ihtiyacım olmayacağını düşündüğüm yerlerde gidonun düz kısmından tutmaya çalışıyorum ve problemi çözüyoruz bir şekilde.

Bune ek olarak, konu dışı olduğunu biliyorum ama kilitli pedala geçtikten sonra ayak serçe parmaklarımda da benzer problemi yaşamaya başladım. Yarım saat gibi bir süre sonra serçe parmaklarımın yerinde olmadığını hissediyorum :)

Gördüğüm kadarıyla sorunların çözümü 2 şekilde mümkün. Birincisi ekipman; yani vücudunuza uygun bisiklet, kaliteli ayakkabı, özel tasarımlı gidonlar, jelli elcikler, vs. gibi bir dünya çözüm mevcut. Ancak bunların bir kısmı problemi çözmek yerine halının altına süpürmek, bilginiz olsun. İkinci çözüm, vücudunuzu yaptığınız spora uygun hale getirmek.

Alt tarafı işe gidip geliyorum, veya çok sık ve yoğun bir antrenman programı takip etmiyorum, sadece haftasonları sahilde takılıyorum, çocuklarımla keyfine gezinti yapmak için biniyorum, vb. diyorsanız, bisiklet bu sebeplerle hayatınızdaysa konforunuzu arttıracak ekipmanlara yönelmek mantıklı olacaktır. Ancak aksi durumdaysanız, mutlaka ama mutlaka vücudunuza bakmanız gerekiyor öncelikle. Üst vücudum kendi kendini taşıyacak seviyeye gelmeden gidonda yapacağım değişikliklerle problemi çözebiliyorsam, o squatlar o mekikler çekilmeden kenarda durmaya devam edecektir. Ayakkabıyla pedalla ayak parmak uyuşmasını çözebilirsem bacakları aça aça bilekleri zorlaya zorlaya ilerde oluşabilecek daha büyük sıkıntıların kucağına tam yol ileri şeklinde gitmeye devam edeceğim demektir.

Son bir örnek daha vermek isterim; çok güzel seleler var piyasada, o kadar para veriyorsun ki evdeki koltuk konforunu yaşatıyor galiba bisiklet üstüne insana. Ama aynı seleyle 10kg fazla halimde yaşadığım apış arası uyuşmalarını yaşamıyorum, haberiniz olsun.

Doğru ekipman (elbette ki bütçeye göre), doğru vücut (mümkün olduğunca), doğru pozisyon (tecrübeyle), her derdinizi çözecektir.
 
geriye dönük yazılanlara göz gezdirin. Cevabınızı bulacaksınızdır.
Bir dünya açıklama yapılmış önceki sayfalarda evet, bakarsanız gerekli cevapları bulabilirsiniz tabi, ben kendi tecrübemi paylaşmak isterim.

Karın ve sırt kaslarım yeteri kadar kuvvetli olmadığı için bisikletteyken üst beden ağırlığımı kollarımla taşımak zorunda kalıyorum, bu da bisiklet üstünde yarım saat ve üzeri gibi sürelerde vakit geçirince yükün gidona bindiği avuçlarımın dış kısmı ve serçe-yüzük parmağı civarlarımda uyuşmaya sebebiyet veriyor. Problemi geçici olarak çözmek için sürekli tutuş pozisyonumu değiştirmeye çalışıyorum, ani fren ihtiyacım olmayacağını düşündüğüm yerlerde gidonun düz kısmından tutmaya çalışıyorum ve problemi çözüyoruz bir şekilde.

Bune ek olarak, konu dışı olduğunu biliyorum ama kilitli pedala geçtikten sonra ayak serçe parmaklarımda da benzer problemi yaşamaya başladım. Yarım saat gibi bir süre sonra serçe parmaklarımın yerinde olmadığını hissediyorum :)

Gördüğüm kadarıyla sorunların çözümü 2 şekilde mümkün. Birincisi ekipman; yani vücudunuza uygun bisiklet, kaliteli ayakkabı, özel tasarımlı gidonlar, jelli elcikler, vs. gibi bir dünya çözüm mevcut. Ancak bunların bir kısmı problemi çözmek yerine halının altına süpürmek, bilginiz olsun. İkinci çözüm, vücudunuzu yaptığınız spora uygun hale getirmek.

Alt tarafı işe gidip geliyorum, veya çok sık ve yoğun bir antrenman programı takip etmiyorum, sadece haftasonları sahilde takılıyorum, çocuklarımla keyfine gezinti yapmak için biniyorum, vb. diyorsanız, bisiklet bu sebeplerle hayatınızdaysa konforunuzu arttıracak ekipmanlara yönelmek mantıklı olacaktır. Ancak aksi durumdaysanız, mutlaka ama mutlaka vücudunuza bakmanız gerekiyor öncelikle. Üst vücudum kendi kendini taşıyacak seviyeye gelmeden gidonda yapacağım değişikliklerle problemi çözebiliyorsam, o squatlar o mekikler çekilmeden kenarda durmaya devam edecektir. Ayakkabıyla pedalla ayak parmak uyuşmasını çözebilirsem bacakları aça aça bilekleri zorlaya zorlaya ilerde oluşabilecek daha büyük sıkıntıların kucağına tam yol ileri şeklinde gitmeye devam edeceğim demektir.

Son bir örnek daha vermek isterim; çok güzel seleler var piyasada, o kadar para veriyorsun ki evdeki koltuk konforunu yaşatıyor galiba bisiklet üstüne insana. Ama aynı seleyle 10kg fazla halimde yaşadığım apış arası uyuşmalarını yaşamıyorum, haberiniz olsun.

Doğru ekipman (elbette ki bütçeye göre), doğru vücut (mümkün olduğunca), doğru pozisyon (tecrübeyle), her derdinizi çözecektir.
Mesajlar genel olarak yol bisikletinde parmak uyuşmasî acıması hakında atılmış.ondan sordum.
@Umur Bora
Tavsiyen için sağ ol ekipmanlar gerçekten pahalı vücudumu alıştırnayı deniyeceğim
 
Titreşimi bir şekilde kesmek zorundasınız. Vucudunuz ne kadar antremanlı olursa olsun, Titresimde maruziyet degerini asarsaniz kalıcı sakatlanmalara bile yol acabilir. Parmaklar, eklemler ve sinirlerin sürekli titreşime maruz kalması iyi değil.

Karpal tünel sendromundan, beyaz parmak hastaligina yada el kol titresim sendromuna bile maruz kalabilirsiniz. Spor yapacagim diye, bilinçsizce sagliginizdan olmayiniz. Amortisör yada vibrasyon dusurucu gidon, jelli elcikler ve mumkunse amortisorlu sele, sele borusu ve daha genis tabanli ve daha dusuk basincta kullanilan lastikler gibi aparatlar kullanmak uzun sure binenlerde ozellikle kesinlikle gereklidir.
 
Uyuşma ile ilgili son mesaj bu başlığa yazıldığı için buradan sorayım;
175 cm boy ve 80 cm bacak boyu ile öncesinde kullandığım 54 kadro Carraro CR052 ve şu anda kullanmakta olduğum 55 kadro Bianchi Via Nirone 7'de 10-15 km sürdükten sonra ilk olarak sol elimde sonrasında sağ elimde parmaklarımda uyuşmalar başlıyor. Eldivenli, eldivensiz denemeler bir şeyi değiştirmedi. 3 farklı yerden tutarak kullanıyorum, ancak uyuşma sadece dinlenirken azalıyor. Kadro boyları boyum için yüksek diye düşünsem de, kol, bel, sırt, bacakta hiçbir sıkıntı yaşamıyorum. Yalnızca parmaklardaki uyuşmayı nasıl engelleyebilirim? Selenin uç kısmını hafif yukarı kaldırarak kullansam faydası olur mu?
 
Uyuşma ile ilgili son mesaj bu başlığa yazıldığı için buradan sorayım;
175 cm boy ve 80 cm bacak boyu ile öncesinde kullandığım 54 kadro Carraro CR052 ve şu anda kullanmakta olduğum 55 kadro Bianchi Via Nirone 7'de 10-15 km sürdükten sonra ilk olarak sol elimde sonrasında sağ elimde parmaklarımda uyuşmalar başlıyor. Eldivenli, eldivensiz denemeler bir şeyi değiştirmedi. 3 farklı yerden tutarak kullanıyorum, ancak uyuşma sadece dinlenirken azalıyor. Kadro boyları boyum için yüksek diye düşünsem de, kol, bel, sırt, bacakta hiçbir sıkıntı yaşamıyorum. Yalnızca parmaklardaki uyuşmayı nasıl engelleyebilirim? Selenin uç kısmını hafif yukarı kaldırarak kullansam faydası olur mu?
Gidon yükseltici aparat, ergonomik elcik, dinlendirici aero bar karpal tünel sendromuna iyi gelen parçalar. Bende de vardı bu sorun şimdilik kalmadı
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor ve specific
Gidon yükseltici aparat, ergonomik elcik, dinlendirici aero bar karpal tünel sendromuna iyi gelen parçalar. Bende de vardı bu sorun şimdilik kalmadı
10 cm gidon boğazını daha az eğilmek için 7 cm'likle değiştirmiştim, çok bir şey fark etmedi. Gidon yükselticinin çok faydası olur mu? Sürüşe olumsuz etkisi olmuyor mu?
 
10 cm gidon boğazını daha az eğilmek için 7 cm'likle değiştirmiştim, çok bir şey fark etmedi. Gidon yükselticinin çok faydası olur mu? Sürüşe olumsuz etkisi olmuyor mu?
Araya giriyorum Son hız düşer rüzgar direnci fazla olur. Agirlik merkezi olarak Bileğin üstüne düşen agirlik arkaya sele üzerine kayar.
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
El uyusmasinin en buyuk sebebi bozuk sele ayari.
 
El uyusmasinin en buyuk sebebi bozuk sele ayari.
Oturma kısmı yere paralel duruyorken uyuşma oluyor. Sele yüksekliğinden dolayı bacak ve dizlerde de sorun yaşamıyorum. Ne önerirsiniz?
 
Uyuşma ile ilgili son mesaj bu başlığa yazıldığı için buradan sorayım;
175 cm boy ve 80 cm bacak boyu ile öncesinde kullandığım 54 kadro Carraro CR052 ve şu anda kullanmakta olduğum 55 kadro Bianchi Via Nirone 7'de 10-15 km sürdükten sonra ilk olarak sol elimde sonrasında sağ elimde parmaklarımda uyuşmalar başlıyor. Eldivenli, eldivensiz denemeler bir şeyi değiştirmedi. 3 farklı yerden tutarak kullanıyorum, ancak uyuşma sadece dinlenirken azalıyor. Kadro boyları boyum için yüksek diye düşünsem de, kol, bel, sırt, bacakta hiçbir sıkıntı yaşamıyorum. Yalnızca parmaklardaki uyuşmayı nasıl engelleyebilirim? Selenin uç kısmını hafif yukarı kaldırarak kullansam faydası olur mu?
Eldeki uyuşma ellere çok yük bindiginin gostergesi bacak boyunuz bisiklete uygun olabilir ama kollarınız kısa ise fazla uzandiginiz için yük kollariniza ve elinize binecektir diye düşünüyorum. Hood acılarını ayarladiktan sonra bir kısa gidon boğazı işinizi çözecektir kanaatindeyim ama net konuşmak elbette mümkün değil. Yandan bisiklet üzerinde bir foto paylaşmak bu tip sıkıntılar için nokta atışı olmasada çoğu problemi gormemizi saglayacaktir.
 
Oturma kısmı yere paralel duruyorken uyuşma oluyor. Sele yüksekliğinden dolayı bacak ve dizlerde de sorun yaşamıyorum. Ne önerirsiniz?
Sele geridedir muhtemelen.
 
Onu da öne almıştım. :kötü:
tahtaravelli gibi düşün ağırlığını sele ve gidona bölüştürüyorsun, arkaya doğru eğersen kaldıraç kolunu elinde uyuşma azalıp seleye yük artması lazım, bunu selenin açısı ve yüksekliği ile oynayarak ve/veya gidonu yükselterek yapabilirsin. Kendine en uygun dengeyi bulman lazım.
 
Geçenlerde yere paralel olan selemi çok hafif olacak şekilde öne doğru eğik şekilde ayarladım. Sürüşe başlar başlamaz ellerimdeki yükün farkına vardım. Hemen indim ve tekrar eski haline getirdim. Rahatıma kavuştum.

Bir ayar anahtarıyla beraber sürüşe çıkıp sürekli ayarları en rahat noktaya gelene kadar denemek gerekiyor. Ben en azından çözümü bu şekilde buldum. Herkes için aynı ayar geçerli değil. Bireysel bir konu. Bike fit yaptırmaya para ayıramıyorsanız en sağlıklısı bu.

Bazen ayar da kurtarmayabilir. Gidon boğazının uzunluğu, açısı gibi malzemeye özel durumlardan doğan sıkıntılar da olabilir. Bir arkadaşınızdan rica edip sürüş esnasında yandan videonuzu çektirip herhangi bir rahatsızlık var mı yok mu az çok anlayabilirsiniz.
 
10 cm gidon boğazını daha az eğilmek için 7 cm'likle değiştirmiştim, çok bir şey fark etmedi. Gidon yükselticinin çok faydası olur mu? Sürüşe olumsuz etkisi olmuyor mu?
Yol bisikletinde gidon yükseltici nasıl olur bilmiyorum fakat normal gidonlarda kesinlikle etkili olacaktır. Ben satori kelebek gidon, gidon yükseltici ve ergonomik elcikle birlikte geçiş yaptım uyuşma geçti. Sürüşe etkisi ister istemez oluyor. Daha dik oturma pozisyonu olduğu için rüzgar direnci artıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
Yol bisikletinde gidon yükseltici nasıl olur bilmiyorum fakat normal gidonlarda kesinlikle etkili olacaktır. Ben satori kelebek gidon, gidon yükseltici ve ergonomik elcikle birlikte geçiş yaptım uyuşma geçti. Sürüşe etkisi ister istemez oluyor. Daha dik oturma pozisyonu olduğu için rüzgar direnci artıyor
Bisikletçi ile konuştum, yükselticinin gidon boğazının takıldığı kısmın (Spacerler ile birlikte olan parça) üzerine takılabileceğini belirtti. Bu sefer de çok yüksek, garip görünüşlü bir durum oluşacak. Maşanın üst kısmından kesmeyi önerdi. O da bana pek makul gelmedi. Maşanın içerisinden geçtiği kısmın en üstündeki parçayı (adını bilmiyorum) çıkartmadan, spacer'ları çıkartıp yükselticiyi bunun üzerine taksak iş görür mü? En azından çok garip görünmez, farklı spacer kombinasyonları ile istediğim yüksekliğe getirebilirim sonradan.
 
Benimde el ve bileklerimde ağrı ve yük hissediyorum, bisikletim 29 jant mtb, hangi ayarda hata vardır? Seleyi ileri al, geri al, yükselt, alçalt gibi...
 
Bisikletçi ile konuştum, yükselticinin gidon boğazının takıldığı kısmın (Spacerler ile birlikte olan parça) üzerine takılabileceğini belirtti. Bu sefer de çok yüksek, garip görünüşlü bir durum oluşacak. Maşanın üst kısmından kesmeyi önerdi. O da bana pek makul gelmedi. Maşanın içerisinden geçtiği kısmın en üstündeki parçayı (adını bilmiyorum) çıkartmadan, spacer'ları çıkartıp yükselticiyi bunun üzerine taksak iş görür mü? En azından çok garip görünmez, farklı spacer kombinasyonları ile istediğim yüksekliğe getirebilirim sonradan.
Screenshot_20240912_103704_com.android.gallery3d.jpg


Bunu öneririm. Yeni gidon, borusu kesilmemiş suspansiyon ve gidon yükseltme aparatı. Ha bir de kısa (45mm) gidon boğazı
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
Geri