Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Az yakar, çok kaçar!

@ahlaksız 28 illaki olacaktır. Bu arada eğer patlamaya dirençli lastik alacaksanız sportif şehir bisikletimde kullandığı schwalbe durano plus üzerine tanımam. Diğer performans lastiklerine göre biraz daha ağır (150 gr kadar) ve dönme direnci biraz daha fazla olmasına rağmen zırhının kalitesi sayesinde ne cam ne diken etkilemiyor. O lastiklerle orman yollarına bile girdim bana mısın demiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: galen
Scudo
Yaz gelip daha çok asfalt sürüşleri başlayınca Lugano'ları söküp Conti'leri tekrar taktım. Ama nasıl olduğunu bilmediğim bir yarık fark ettim geçen gün.

Dış lastik dolgusu :) başlığında yazdım yaptığım uygulamayı. Ama bisikletin kendi hikayesi içinde de yer alması için buraya da alıyorum:

25'lik Conti lastiğimde yaklaşık 5mm genişliğinde bir yarık oluştu, şişirdiğimde eni 2mm kadar olan bir açıklık. Liflerde bir hasar olmadığı için sorun yok aslında ama zaman zaman ince kum ve çakıl olan yollara da girdiğim için 5x2mm'lik bir boşluk fikri beni rahatsız etti.

Araştırınca Henkel'in Pattex 1176370 kodlu ürününü buldum. Eski Bally gibi sarı bir kauçuk yapıştırıcısı.

Önce lastiği 110psi şişirip yarığın iyice açılmasını sağladım. Daha önce zincir vs temizliğinde kullanmadığım eski bir diş fırçası ile çevresini ve yarığın içini iyice fırçalayıp tozlardan arındırdım ve yapıştırıcıyı yarığa doldurup biraz da taşırdım. Bu arada etrafa da biraz bulaştı ama temizlemek için fazla uğraşmadım doğrusu.

Bugün 25Km'lik ilk asfalt sürüşümü yaptım. Çoğu zamanki rotam bir inşaat alanı kıyısından geçtiği için kum ve çakıl olan 200+200m'lik yol da buna dahil.

Sonuç aşağıdaki gibi:

Detay1.jpg

Yarığı tam ifade edebilmek için bir de işaretlenmiş halini gönderiyorum:

Detay2.jpg

Geri kalan yapıştırıcılar etrafa bulaşmış olanlar. Şimdilik başarılı bir uygulama gibi görünüyor.


Ekleme 20/06/2018:

Bir süredir yapmak istediğim jant değişikliğini bugün yaptım. Artık Shimano RS-11'lerim var :)

Öncesi:

101.jpg

Sonrası:

102.jpg

103.jpg

Kesinlikle iyi hissettiriyor. Asıl yorumlarımı ilk Veledrom ziyaretinden sonra yazacağım. Bugün, genelde sürdüğüm, asfaltı pek kaliteli olmayan ve trafik içindeki (dur/kalk değilse bile yavaşla/hızlan demek) rotada bile "hızlı" olduğunu gördüm. 100m civarı irtifa kaybı olan inişte en iyi derecemi yaptım ayrıca.
 
Jantla birlikte ruble değişikliğinin ardından her pedala basışta bir tıkırtı hissetmeye başladım. İlk aklıma gelen eski zincir/yeni ruble sorunu oldu, sorunu kafamda oturtunca da fazla üstünde durmadım. Dün bisikletsepeti.com'a gidince fark ettik ki asıl tıkırtı orta göbekten geliyor :) Ölçünce zincirin uzamış olduğunu da gördük.

Sonuç olarak orta göbek Shimano RS-500 ile, zincir ise Shimano CN-6070 ile değişti.

En çok sevindiğim ise zincirin boyunun yeni ruble ölçüme göre ayarlanmış olması. Konunun tamamını okumayanlar için özet: 12/25 olan rublemi yokuşlarda daha rahat edebilmek için 11/32 ile değiştirmiştim ve bu değişiklik sırasında zincir boyuyla oynamamıştık. Tek sorun dalgınlıkla 50/32 kombinasyonuna geçilirse (yani ön ve arka en büyük dişlilerde) zincirin boyu yetmediği için sistem kilitleniyordu. Çapraz kullanmayı sevmediğim için zaten bu orana gitmem ama bir kez dalgınlıkla başıma geldiğini de itiraf etmeliyim.

@CeyhanV biraz önce diğer konuda tam da bunu sorduğunuzu gördüm. Cevap burada :)

****
Ekleme:
12/25 ruble ile birlikte gelen zincir 106 bakla idi. Şimdi 11/32'ye göre takılan yeni zincir 108 bakla. Olur da merak eden olursa diye yazıyorum :)
 
@Kaan.Özçelik32 dişliye sahip yol bisikleti var mı? 11-32
 
@Şeffaf Ben yaptım oldu:)

Standart olarak 11-32 ile gelenler de var ama genelde 10'lu sistemler sanırım. 9'lu standart ekipman görmedim pek.

BLA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
@Kaan.ÖzçelikSüper :eek:k
 
@Kaan.Özçelik

hocam bu degistirdiginiz orta gobek acaba 2017 modeldede aynimi yani yeni modeldede tikirti sorunu varmi?
2.el temiz t520 bakiyorum bulursam bende sizin gibi arka rubleyi 11 32 yapip kullanmayi dusunuyorum
 
@myasins Yazdıklarımdan "520'nin göbeği sorunlu" sonucu çıkartmayın. Göbek yıpranabilen bir parça. 2017 modelde aynı olup olmaması birşey değiştirmez. Siz alacağınız bisikletteki duruma bakacaksınız. Hatta eğer isterseniz civardaki bir bisikletçiye göstererek fikir de alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
triban 520 alacagım fakat bulamadım S bedeni kalmamıs hiç bi yerde 2.eli bile yok aynı özelliklere aynı fiyat aralıgına sahip alınabilecek yol bisikleti nedir ? sıfır fiyat 3 bin (link)
 
sa arkadaşalar,

Ben trıban 520 bisikletimin arka freninde sorun yaşıyorum.Papuçları da yeni değiştirdim ama sonuç pek değişmedi.Durmakta baya zorlanıyorum ve fren kolunu deli gibi sıkmam gerekiyor.Fark ettiğim bir nokta var.Arka fren kolum ön fren koluma göre daha sert.Yani ön fren kolunu tek parmakla çok rahat hareket ettirebiliyorum ama arka fren kolum öyle değil.Acaba fren kollarının da sertlik ayarı mı var?Varsa de neresinden ayarlayabilirim?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@soner canlı
Hocam papuclara baktınız mı? Benimkinde lastiğe temas ediyordu. O yüzden acılı şekilde biraz kestim.

15523831276518714627197631577853.jpg
 
Papuçları yeni değiştirdim.Herhangi bir sorun yok onlarda.Ama dediğim gibi benim arka fren kolum-sti kol ön frene göre daha sert,daha zor hareket ettirirliiyor.Forumdaki ustalardan yardım bekliyorum.
 
bende de triban 500 var. frenlere hiç güvenim yok. durmak için kolları tamamen sıkmam gerekiyor bu da inişlerde beni zorluyor. açıkcası bana güven vermiyor. pabuçlarımı değiştirmem gerekiyor veya başka bi önerisi olan var mı?
 
@soner canlı
Kendiniz frenin sertliğini ayarlayabilirsiniz..Fren bacağı üzerinde sağa sola dönen şeyi oynayın biraz...Oradan olmazsa,fren yaptığınız yerin oradaki sağa sola dönen şeyi oynayın..
@galen
Yol bisikletlerindeki frenin işlevi,sizin durmanızı sağlamak değil,yavaşlamanızı sağlamaktır..Frene basınca öyle zınk diye duramazsınız..Bu bakımdan mümkün olduğunca yavaş gitmeye çalışın..
Bende de aynı bisiklet var,frenlerle ilgili hiç sıkıntı yaşamadım,çünkü yavaş gidiyorum..
Triban 500'le veya benzeri bisikletlerle hız yapmaya kalkarsanız,sonuçları kötü olabilir..

Daha iyi yavaşlamak adına,kaliteli pabuç alabilirsiniz..;)
 
Hocam papuçları daha kalitelisi ile değiştirdim.Söylediklerinize katılıyorum haklısınız.Ama benim asıl anlatmak istediğim şu, arka fren sti kolum ön frene göre daha sert yani kolun kendisini daha zor hareket ettirebiliyorum.Bunun bir çözümü bir ayar yeri var mı acaba?
 
Benim bisikletim eski seti tiagra 4700 ü, yeni set olarak 105 5800 e geçtim. Frenler arasında bariz farklılık var. Tek pivot, çift pivot olayı mevzu bahis.

191787üst taraftaki metal olan yerden aynı vites telini gerer gibi ayar yapabilirsin.
 
@soner canlı
Freni sıkın,aradaki boşluğa yağ püskürtün biraz..Belki o bölge yağsız kalmıştır..
 
hocam bu tek pivot çift pivot olayı yam olarak nedir?Resimlerle örneklemeniz mümkün mü?Biz çift pivota geçmek istesek sadece fren bacağını değiştirmek yetiyor mu?Yoksa sti kolda değişmeli mi? Bir de dediğim gibi benim arka fren kolum daha sert gibi sanki bunu yumuşatacak bir ayar vidası var mı?Yoksa fren telini felan mı yağlamak gerekli?
 
Soru 1 sizin vites sisteminiz nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: soner canlı
Geri