Yaz gelip daha çok asfalt sürüşleri başlayınca Lugano'ları söküp Conti'leri tekrar taktım. Ama nasıl olduğunu bilmediğim bir yarık fark ettim geçen gün.
Dış lastik dolgusu :) başlığında yazdım yaptığım uygulamayı. Ama bisikletin kendi hikayesi içinde de yer alması için buraya da alıyorum:
25'lik Conti lastiğimde yaklaşık 5mm genişliğinde bir yarık oluştu, şişirdiğimde eni 2mm kadar olan bir açıklık. Liflerde bir hasar olmadığı için sorun yok aslında ama zaman zaman ince kum ve çakıl olan yollara da girdiğim için 5x2mm'lik bir boşluk fikri beni rahatsız etti.
Araştırınca Henkel'in Pattex 1176370 kodlu ürününü buldum. Eski Bally gibi sarı bir kauçuk yapıştırıcısı.
Önce lastiği 110psi şişirip yarığın iyice açılmasını sağladım. Daha önce zincir vs temizliğinde kullanmadığım eski bir diş fırçası ile çevresini ve yarığın içini iyice fırçalayıp tozlardan arındırdım ve yapıştırıcıyı yarığa doldurup biraz da taşırdım. Bu arada etrafa da biraz bulaştı ama temizlemek için fazla uğraşmadım doğrusu.
Bugün 25Km'lik ilk asfalt sürüşümü yaptım. Çoğu zamanki rotam bir inşaat alanı kıyısından geçtiği için kum ve çakıl olan 200+200m'lik yol da buna dahil.
Sonuç aşağıdaki gibi:
Yarığı tam ifade edebilmek için bir de işaretlenmiş halini gönderiyorum:
Geri kalan yapıştırıcılar etrafa bulaşmış olanlar. Şimdilik başarılı bir uygulama gibi görünüyor.
Ekleme 20/06/2018:
Bir süredir yapmak istediğim jant değişikliğini bugün yaptım. Artık Shimano RS-11'lerim var
Öncesi:
Sonrası:
Kesinlikle iyi hissettiriyor. Asıl yorumlarımı ilk Veledrom ziyaretinden sonra yazacağım. Bugün, genelde sürdüğüm, asfaltı pek kaliteli olmayan ve trafik içindeki (dur/kalk değilse bile yavaşla/hızlan demek) rotada bile "hızlı" olduğunu gördüm. 100m civarı irtifa kaybı olan inişte en iyi derecemi yaptım ayrıca.