Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bağdat Caddesi Bisiklet Yolu

Ben bisiklet yolu yapıldıktan sonra Bağdat caddesine gitmedim ama o bölgeyi iyi biliyorum. Bence bisiklet yolları yolun solu yerine yolun sağında olmalı, ve motorlu araç trafiğinin tek yönlü olduğu caddelerde caddede bir otomobil şeridi ayrılarak iki yönlü bisiklet yolu yapmak yerine hem o caddeden hem de paralelindeki ters yönlü başka bir caddeden birer şerit ayrılarak trafiğin genel akışına uygun yönde giden iki bisiklet yolu yapılmalı, hem bisikletler daha rahat ilerler hem de bir kaza veya tehlikeli bir durumdan kaçış durumunda ters yönden gelen otomobillerle karşı karşıya gelip çarpışma riski ortadan kalkar. Bağdat caddesi de Bostancı'dan Kızıltoprak'a kadar tek yönlüdür ve trafik Kadıköy yönüne doğru ilerler, Küçükyalı yönüne gidecek bisikletler için Cemil Topuzlu caddesinden de bir şerit ayrılıp oraya da bisiklet yolu yapılması lazım. Kadıköy-Pendik ekseninde asıl ulaşım yükünü çeken minibüs yolu ve e-5 üstüne de bisiklet yolu yapılması lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gkt34
Scudo
şu araç dan tehtit eden hıyar tam kolpaçino karakteri :) in ulan diyecen hadi bakalım
 
  • Beğen
Tepkiler: Robinson Crusoe
Bu gece kullandım bu yolu. Trafiğin açık ve hızlı olması ve gece olması çok güvende hissettirmiyor, alışık olmayan bir binici için korkutucu olabilir. Tehlike yaratabilecek saçma sapan çok eksiği var, dikkat etmek lazım. Bu yüzden midir bilmem, mesela kadıköy yönüne doğru giderken bisiklet yolunu değil de caddeyi tercih eden havalı bisikletliler görmek biraz üzücü oldu. Evet burayı biz kullanmazsak motorlu kuryeler, sıkışan trafikten kaçan arabalar kullanacak. Eksiklerin giderilmesini talep etmek için önce kullanıldığını göstermek de gerekir bence.
 
Ben de saf saf bisiklet yoluna parketmiş araç bekliyordum videoda. Arkadan geliyormuş psikopat!!


İstanbul'da üniversite için dört yıl yaşadım. Okulum Beyazıt'ta, evim Kocamustafapaşa'daydı. Okul-ev arası otobüsle (trafik varsa) 45 dk, yürüyerek 35 dk sürüyordu. Bunu Muğla'dakilere anlatınca şaşırırlardı.

Bisikletim dört sene rüyalarıma bile girdi ama hiç cesaret edemedim binmeye. Yazarken bile gerildim şu an.

Umarım bisiklet için daha iyi bir ortam yaratmayı başarırsınız İstanbul'da.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
Bu gece kullandım bu yolu. Trafiğin açık ve hızlı olması ve gece olması çok güvende hissettirmiyor, alışık olmayan bir binici için korkutucu olabilir. Tehlike yaratabilecek saçma sapan çok eksiği var, dikkat etmek lazım. Bu yüzden midir bilmem, mesela kadıköy yönüne doğru giderken bisiklet yolunu değil de caddeyi tercih eden havalı bisikletliler görmek biraz üzücü oldu. Evet burayı biz kullanmazsak motorlu kuryeler, sıkışan trafikten kaçan arabalar kullanacak. Eksiklerin giderilmesini talep etmek için önce kullanıldığını göstermek de gerekir bence.
o havalı bisikletçiler, sürüş sonundaki avg'den başka hiçbir şeye inanmazlar hocam. zaman zaman ben de o havalı bisikletçilerden olsam da bisiklet kültürünün yaygınlaştırılması ile ilgili her türlü aktiviteye, etkinliğe katılırım, ama o havalı bisikletçi arkadaşlara bu işler çoluk çocuk işi gelir, pek yanaşmazlar maalesef.
konuya ortak olmaları ve bu etkinliklerde boy göstermeleri, destek olmaları gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
@Kuzey Ege avg. konusu guzel tesbit :) Ancak , belirttiginiz gibi , gercekten hepimizin bu yolu benimsemesi ve kullanmasi lazim.
yoksa , yukarida da belirttikleri gibi , moto kuryelerin yolu olur , sonra da sokulur gider zaten. Sahsen , onumuzdeki haftadan itibaren , sirf yolu kullanmak icin , suruslerden sonra oralardan bir kac kez gececegim.
 
Tarihe ve foruma not düşeyim. Ben, bu yolda bir gün birisini eşek sudan gelinceye kadar döverim.
Ahlaksız herif bisiklet yoluna park etmiş,"hocam burası bisiklet yolu" diyorum, herif pişkin pişkin "biliyorum" diyor. Şeytan dedi çek al bunu camdan dışarı,sonra bildiği her şeyi unuttur. Sonrasında sabredip "pişkin,yüzsüz ga..." deyip devam ettim.
 
ben de bugun , sabah yaptigimiz surus/antreman sonrasi, sirf gezmek icin ogleden sonra tekrar ciktim ve Fenerbahce Stadi'ndan Bostanci tarafina, su an icin kisa olan bisiklet yolundan surdum, ancak , oradaki tekel ve sarkuterilere ait kucuk motorlarin park ettigi ve hatta yolu da kullandiklari , arada araclarin da park ettigi , magazalarin flyer dedikleri o reklam bez tabelalarini koyduklari, gayet guzel bir alan olmus. Belediyenin bir sekilde bu yollara en az bizim kadar sahip cikmasi lazim ve caydirici tedbir ve cezalarin uygulanmasi lazim. yoksa , daha once de soyledigimiz gibi , yok olup gidecek bu yollar.
 
Son düzenleme:
ben de bugun , sabah yaptigimiz surus/antreman sonrasi, sirf gezmek icin ogleden sonra tekrar ciktim ve Fenerbahce Stadi'ndan Bostanci tarafina, su an icin kisa olan bisiklet yolundan surdum, ancak , oradaki tekel ve sarkuterilere ait kucuk motorlarin park ettigi ve hatta yolu da kullandiklari , arada araclarin da park ettigi , magazalarin flyer dedikleri o reklam bez tabelalarini koyduklari, gayet guzel bir alan olmus. Belediyenin bir sekilde bu yollara en az bizim kadar sahip cikmasi lazim ve caydirici tedbir ve cezalarin uygulanmasi lazim. yoksa , daha once de soyledigimiz gibi , yok olup gidecek bu yollar.

Yollara park eden araçlara yaptırım uygulamak belediyesinin yetkisinde mi bilmiyorum, onun dışında yolu kapatan esnafa belki yaptırım uygulayabilir.

Bisiklet yoluna park eden araç dünyanın her yerinde var malesef. Buna gosterilebilecek en güzel tepki ise böyle bir durumda aracın hemen yanına bisikletleri park edip araç yolunu bloke etmek. Bu Türkiye gibi bir yerde bunu tek başına yapmak akıllıca bir yöntem değil ama grup halinde çıkılan sürüşlerde yapılabilir.

Grup yeterince kalabalık ve güçlü kuvvetli ise arabanın arkasına sürükleyip bütün yolu kapatmak da mumkun.
 
Buna gosterilebilecek en güzel tepki ise böyle bir durumda aracın hemen yanına bisikletleri park edip araç yolunu bloke etmek. Bu Türkiye gibi bir yerde bunu tek başına yapmak akıllıca bir yöntem değil ama grup halinde çıkılan sürüşlerde yapılabilir.

Grup yeterince kalabalık ve güçlü kuvvetli ise arabanın arkasına sürükleyip bütün yolu kapatmak da mumkun.
Kesin kavga çıkar...2x2=4..😐
 
@umutcelik Esnaf arabasını bisiklet yoluna bırakır, bişr grup bisikletli geçerken rahatsız olur arabayı tutup çevirir, bunu gören esnaf hışımla gelir söver, küfrü hazmedemeyen gruptan biri adamı iter, adam daha ağır küfreder, dalar, sese uyanan komşu esnaf kah palayla kah emanetle yardıma koşar, umarım burada bir yerde durur yoksa cnn e a habere malzeme olur ölü ve yaralı sayısı..
Zaten Türkiyerdeki sorun yasaların uygulanamaması..Uygulansa herkes kendi kuralını kanun yapmaya çalışamaz..O yolun bisiklet yolu olmasını, olarak kalmasını -istekliyse- bürokrasi sağlar. Bisikletli bekçi yaparsın, devriye gezip ceza yazarlar...Aksatmazsan 1 aya sistem oturur..Vatandaşta birbirine girmez.
 
@umutcelik Esnaf arabasını bisiklet yoluna bırakır, bişr grup bisikletli geçerken rahatsız olur arabayı tutup çevirir, bunu gören esnaf hışımla gelir söver, küfrü hazmedemeyen gruptan biri adamı iter, adam daha ağır küfreder, dalar, sese uyanan komşu esnaf kah palayla kah emanetle yardıma koşar, umarım burada bir yerde durur yoksa cnn e a habere malzeme olur ölü ve yaralı sayısı..
Zaten Türkiyerdeki sorun yasaların uygulanamaması..Uygulansa herkes kendi kuralını kanun yapmaya çalışamaz..O yolun bisiklet yolu olmasını, olarak kalmasını -istekliyse- bürokrasi sağlar. Bisikletli bekçi yaparsın, devriye gezip ceza yazarlar...Aksatmazsan 1 aya sistem oturur..Vatandaşta birbirine girmez.

Burokrasi degil de kolluk kuvvetleri yapar o seylediginizi. Onlarin da bunlari yapacagina inaniyorsaniz ne mutlu size.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Otopark ve eğitim sorunu çözülmeden çözülecek mesele değil maalesef.
Ceza konusunda aslında yapılması gereken ve basit bir şey var, tüm vatandaşlar atıyorum trafik adında bir uygulamaya e devlet ile giriş yapacak. Kaldırımda, bisiklet yolunda, engelli şeridinde vs bulunan aracın fotoğrafını doğrudan uygulama ile çekip gönderecek ve araç sahibine ceza kesilecek. Bu yöntemin caydırıcı olacağını düşünüyorum. Çünkü bizim insanımız polis ve kamera yoksa illegal olan herşeyi legalleştiriyor. Ülkemizde böyle maalesef.
Birde bisikletli kullanan sayısı ne kadar çok olursa bisikletliye saygı o kadar çok oluyor. Nüfus bakımından kıyaslamak yanlış ama 1 milyon nüfusa karşı 500+km bisiklet yolu olan tek şehir konya. Gittiğimde gencinden yaşlısına herkes bisiklet sürüyordu ve araçların ne İstanbul ne de Ankarada olduğu gibi tacizini görmedim. Muhtemelen araç sahiplerininde pek çoğu bisiklet kullanıyordur. Sabah okula çocuklar bisikletle geliyordu ve okullarda bisiklet park yeri var, her kaldırımda bisiklet park yeri var. Gitmek istediğiniz hemen her yere bisiklet yolu var. Yani o bölgenin halkı bunu benimsemiş ve kabullenmiş. Benim dışardan gördüğüm kadarıyla böyleydi. Halkın kabullenebilmesi için aktif olarak kendisinin de bisiklet kullanması çok önemli avantajlar getiriyor.
Yoksa büyükşehirlerde eğitimsiz araç sahiplerinin ben aracım yol benim, kapıyı sonuna kadar açarım yollar benim egosuyla yaşamak zorunda kalıyoruz. Araç ne kadar büyükse yol o kadar o kişilerin. Tırlar arabaları, arabalar motosikletleri motosikletler bisikletlileri sıkıştırıyor.

Eğitim eğitim ille de eğitim.
 
Burokrasi degil de kolluk kuvvetleri yapar o seylediginizi.
Kolluk kuvvetleri emir ve yönetmeliklere tabi diye öyle söylemiştim..Jandarma, zabıta, polis emirsiz iş yapamaz diye..Bir üst yönetimin kuralı koyup uygulatması lazım..
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Hastane ve Ambulans çıkış yolları, itfaiye hidrand sistemi ve itfaiye çıkış yolları , engelli kaldırımları önü ve engelli park yerlerine yapılan gayrı nizam-i parkları gördükten sonra umudum kaç kez yıkıldı.
@Anonim söylemiş eğitim diye kesinlikle katılıyorum. Eğitimi vereceksin kuralsızlığa devam edene gerekli cezai yaptırımları uygulayacaksın. Bunu elbette kolluk güçleri yapacak. Bana kalsa elime bir kaşağı alır gayrı insan-ı hal takınan bu karakter yoksunlarını tımar ederim. Anladıkları dil bu olsa gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Hastane ve Ambulans çıkış yolları, itfaiye hidrand sistemi ve itfaiye çıkış yolları , engelli kaldırımları önü ve engelli park yerlerine yapılan gayrı nizam-i parkları gördükten sonra umudum kaç kez yıkıldı.
Bu konuda sonuna kadar katılıyorum sana abi. Bizim kurumun karşısında simit fırını var. Sabahları simit almaya gelen çok olur. Çoğu da bizim garaj önüne park eder. Bir gün sabah acil olay için arabayı çıkarmam lazım indim garaja önünde araba park ediyor. Sürücü yeni iniyor arabadan. Abi arabanı çeker misin göreve gitmem gerekiyor dememe rağmen, hatta arabanın önünde kurumun amblemi olmasına rağmen, tepe lambam ve sirenim çalışmasına rağmen adam simit alıp gelene kadar arabasını almadı. Eğitim şart. Hangi konuda olursa olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri