Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bağdat Caddesi Bisiklet Yolu

Ben dün akşam Kadıköy'den dönerken kullanım bu yolu. Şehir içi ulaşım icin ekstradan bir katlanır bisiklet aldım, dönerken dedim bu yolu bir deneyim. Burada ve internetteki yorumlardan oluşan beklentim çok kullanışsız ve tehlikeli bir yol olduğu yönündeydi. Ama bana o kadar saçma bir uygulama gibi gelmedi.

Yol üstüne park etmiş araç ve çöp konteynerleri toplumumuzun bir gerçeği maalesef. Insanlara bunu anlatmak imkansız artık. Bunun dışında orda koşu yapan da gördüm, tekerlekli sandalye ile hasta gezdiren de gördüm. Bir de yola giriş çıkışlarda araçları iyi takip etmek lazım bisiklet yolundan gidiyorlar katilana kadar.

Benim gozlemim uygulamanın kötü olmadığı yönünde, güvenlik ile ilgili yukarıda bahsettiğim ve sizlerin de tecrübe ettikleriniz tamamen insanimizin saygısızlığı karakter edinmiş olmalarından. Bunun egitim ile çözüleceğini düşünmüyorum, artık toplumun karakteri bu oldu maalesef. Şu anki gençler çok daha açık fikirlerle, internet ortamında yaşamalarına rağmen aileden gördükleri bencil ve saygısız, sen beni biliyor musun lumpenligini devam ettiriyorlar. Bence tek çözüm caydırıcı, kimseye iltimas geçilmeyen ve hiç kaçarı olmayan trafik cezaları. Biz de kolluk kuvvetlerinin bir fonksiyonu yok, onlara emir gelmeden önünde makas atan aracı bile durduramiyorlar. O yüzden tepeden başlatmalı savina katılıyorum.

Bir de ne kadar çok kullanılırsa o kadar kaniksanir bu yollar. 50 kişilik toplu kullanım aktiviteleri ile de farkındalığa büyük katkı sağlanır.

Hayırlı suruşler herkese
 
Scudo
Bisiklet yollarının yapılmasına karşı değilim amadesteklediğimde söylenemez. Bisikleti daha çok işlerim için kullanıyorum. Bundan ötürü neredeyse hiçbir bisikletlinin geçmediği yerlerden geçebiliyorum. Bu Ankara'da böyleydi, İstanbul'da da böyle. Bisiklet yolunun bizdeki işlevi benim gözümde bisikletliler için yol olsundan ziyade bisikletlileri bir şekilde yaya ve araç yollarının dışında bir yere koyalım düşüncesi. Bunu nereden anlıyoruz, anadolu yakası sahilindeki bisiklet yoluna bakıyoruz birde kaldırıma bakıyoruz, kaldırım bisiklet yolundan düzgün, karayolunun nasıl olduğunu söylemeye gerek dahi yok, antrenman yapan arkadaşlar doğrudan karayolunu kullanıyor(tabi bunun sürüşlerini kesintisiz yapmaları gerekmesi gibi farklı nedenleri de var).

En önemli mevzu ise çok istisnai yerler hariç her yerde kaldırım var. Yolun trafik şartlarına göre yoldan ceya kaldırımdan gitme imkanım var. Bisiklet yolu olduğunda ise bisiklet yolu kullanımı zorunlu. Halbuki benim gideceğim yer bisiklet yolunun karşısındaki karayolu şeridinde, haydaaaa. Ya da karayolunun iki tarafı kaldırım, ben karşı taraftaki yeri daha güzel buldum(binalar hoştur ya da ot böcek vardır öyle birşeyler) bisiklet yolu yoksa istediğim yerden gitmekte özgürüm.
Karayollarının çoğunda yolun en sağındaki güvenlik şeridi denilen bölge daralmış halde dahi bisikletlinin gidebilmesi için yeterli, kaldırımlar zaten müsait. Yolum ve keyfim için en uygun şekilde gitme imkanı bu.

Bisiklet yolundaki diğer bir mevzu ise sarhoş gibi süren bisikletliler veya çift sıra sürüo karşısan senin geldiğini gördüğü halde ters yön olarak gittiği şeritten çıkmayan bisikletliler. Karayolunda bir bisikletli ters yönden sürecek, ha ha. Arada tek tük çılgınlar çıkıyor tabi(bir keresinde minübüs yolunda giderken ve yoğun trafik varken yanımda iki elini bırakıp gitmeye kalkan ve biraz sonra tatmin olmayıp tek teker sürmeye çalışan ...(teknik nedenlerle bu kısmı siz okuyucularla paylaşamıyoruz: )... gibi.

İşin özü kişi düzgünce bisiklet sürüyorsa, kendisi en mükemmel şekilde sürüyor olsa dahi başka bir sürücü/bisikletli/yayanın hata yapabileceği gerçeğini kabul etmiş ve buna hazırlanmış bir şekilde sürüyorsa, yolun durumuna göre kaldırım karayolu arası geçişleri yapabiliyorsa, bisiklet yolları bisikletçinin gidebileceği yerleri kısıtlamaktan başka bir işlevi kalmıyor.
Diye dişünüyorum.
4 yıllık aktif şehir bisikletçiliği tecrübelerimden.
 
Bisiklet yollarının yapılmasına karşı değilim amadesteklediğimde söylenemez. Bisikleti daha çok işlerim için kullanıyorum. Bundan ötürü neredeyse hiçbir bisikletlinin geçmediği yerlerden geçebiliyorum. Bu Ankara'da böyleydi, İstanbul'da da böyle. Bisiklet yolunun bizdeki işlevi benim gözümde bisikletliler için yol olsundan ziyade bisikletlileri bir şekilde yaya ve araç yollarının dışında bir yere koyalım düşüncesi. Bunu nereden anlıyoruz, anadolu yakası sahilindeki bisiklet yoluna bakıyoruz birde kaldırıma bakıyoruz, kaldırım bisiklet yolundan düzgün, karayolunun nasıl olduğunu söylemeye gerek dahi yok, antrenman yapan arkadaşlar doğrudan karayolunu kullanıyor(tabi bunun sürüşlerini kesintisiz yapmaları gerekmesi gibi farklı nedenleri de var).

En önemli mevzu ise çok istisnai yerler hariç her yerde kaldırım var. Yolun trafik şartlarına göre yoldan ceya kaldırımdan gitme imkanım var. Bisiklet yolu olduğunda ise bisiklet yolu kullanımı zorunlu. Halbuki benim gideceğim yer bisiklet yolunun karşısındaki karayolu şeridinde, haydaaaa. Ya da karayolunun iki tarafı kaldırım, ben karşı taraftaki yeri daha güzel buldum(binalar hoştur ya da ot böcek vardır öyle birşeyler) bisiklet yolu yoksa istediğim yerden gitmekte özgürüm.
Karayollarının çoğunda yolun en sağındaki güvenlik şeridi denilen bölge daralmış halde dahi bisikletlinin gidebilmesi için yeterli, kaldırımlar zaten müsait. Yolum ve keyfim için en uygun şekilde gitme imkanı bu.

Bisiklet yolundaki diğer bir mevzu ise sarhoş gibi süren bisikletliler veya çift sıra sürüo karşısan senin geldiğini gördüğü halde ters yön olarak gittiği şeritten çıkmayan bisikletliler. Karayolunda bir bisikletli ters yönden sürecek, ha ha. Arada tek tük çılgınlar çıkıyor tabi(bir keresinde minübüs yolunda giderken ve yoğun trafik varken yanımda iki elini bırakıp gitmeye kalkan ve biraz sonra tatmin olmayıp tek teker sürmeye çalışan ...(teknik nedenlerle bu kısmı siz okuyucularla paylaşamıyoruz: )... gibi.

İşin özü kişi düzgünce bisiklet sürüyorsa, kendisi en mükemmel şekilde sürüyor olsa dahi başka bir sürücü/bisikletli/yayanın hata yapabileceği gerçeğini kabul etmiş ve buna hazırlanmış bir şekilde sürüyorsa, yolun durumuna göre kaldırım karayolu arası geçişleri yapabiliyorsa, bisiklet yolları bisikletçinin gidebileceği yerleri kısıtlamaktan başka bir işlevi kalmıyor.
Diye dişünüyorum.
4 yıllık aktif şehir bisikletçiliği tecrübelerimden.

Hocam size kotu bir haberim var.


Kaldırımda bisiklet sürmek yasal mı?
 
@umutcelik
Böyle bir kural var ama bu kuralın uygulanması çok mümkün olmadığı gibi, işgüzarlık yapam bir kaç memur haricinde bu kuraldan ceza yazanda şükürler olsun ki yok. Kaldıki şehir içi ulaşımda e5 gibi bazı yollar var ki bunlar bisikletlere kapalı. Bu durumda biz şehiriçi ulaşımdan mı vazgeçeceğiz yoksa e5ten kaçınarak mümkün mertebe kaldırımdan ve yayalara saygılı şekilde devam mı edeceğiz?
 
@umutcelik
Böyle bir kural var ama bu kuralın uygulanması çok mümkün olmadığı gibi, işgüzarlık yapam bir kaç memur haricinde bu kuraldan ceza yazanda şükürler olsun ki yok. Kaldıki şehir içi ulaşımda e5 gibi bazı yollar var ki bunlar bisikletlere kapalı. Bu durumda biz şehiriçi ulaşımdan mı vazgeçeceğiz yoksa e5ten kaçınarak mümkün mertebe kaldırımdan ve yayalara saygılı şekilde devam mı edeceğiz?

Otoyollar ( e5 gibi ) harici sehir içi yollar araçlar ile paylaşımlı olarak bisikletlilere serbest. Bu durumda e5 alternatifi bir rota varsa şehir içi ulaşımdan vazgeçmiş olmuyorsunuz değil mi?

Yine yanlış anlamadıysam, araçlar bisikletliler için tehlike oluşturduğundan ( kurallara uymadiklari için ) siz de çözüm olarak kaldırımdan bisiklet sürmeyi ( kurallara uymamak bu da ) uygun görüyorsunuz. Doğru mu anladım?
 
@umutcelik
Böyle bir kural var ama bu kuralın uygulanması çok mümkün olmadığı gibi, işgüzarlık yapam bir kaç memur haricinde bu kuraldan ceza yazanda şükürler olsun ki yok. Kaldıki şehir içi ulaşımda e5 gibi bazı yollar var ki bunlar bisikletlere kapalı. Bu durumda biz şehiriçi ulaşımdan mı vazgeçeceğiz yoksa e5ten kaçınarak mümkün mertebe kaldırımdan ve yayalara saygılı şekilde devam mı edeceğiz?
E-5 bisikletlere kapalı değil fakat bisiklet kullanmak için özellikle yola katılan kavşakların yol ile birleştiği yerlerde çok tehlikeli tam o noktalardan geçerken kavşaktan hızla gelen araçlar ciddi tehlike oluşturuyor. Otoyollar ise bisikletlere kapalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
.
@umutcelik Araçların tutumlarından değil, geçmem gereken yolun gerektirdiği hızın benim yapamayacağım bir hız olması veya da geçmem gereken yoldaki trafik miktarının bisikletin tolere edilmek istenmeyeceği derece de yoğun olması hallerinden. Ya da tek yön yollarda tek yöne ters istikamette gidiyorsam.
 
Son düzenleme:
.
@umutcelik Araçların tutumlarından değil, geçmem gereken yolun gerektirdiği hızın benim yapamayacağım bir hız olması veya da geçmem gereken yoldaki trafik miktarının bisikletin tolere edilmek istenmeyeceği derece de yoğun olması hallerinden. Ya da tek yön yollarda tek yöne ters istikamette gidiyorsam.
Hocam kusura bakmayın, samimiyetle söylüyorum anlayamadım.
Geçmeniz gereken yolun gerektirdiği hiz nedir? Geçilen yollarda asgari hiz mı var?
Trafik miktarının bisikleti tolere edilmek istenmemesi ve yoğun olması tam olarak nedir? Trafik akışı bisikletliler için uygun mu değil?
Neden tek yönde ters istikamette gidiyorsunuz?

Tam olarak anlayamadığım bu sorunların çözümü ise kurallara uymayıp kaldırımdan bisiklet kullanmak mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
Yollara park eden araçlara yaptırım uygulamak belediyesinin yetkisinde mi bilmiyorum, onun dışında yolu kapatan esnafa belki yaptırım uygulayabilir.

Bisiklet yoluna park eden araç dünyanın her yerinde var malesef. Buna gosterilebilecek en güzel tepki ise böyle bir durumda aracın hemen yanına bisikletleri park edip araç yolunu bloke etmek. Bu Türkiye gibi bir yerde bunu tek başına yapmak akıllıca bir yöntem değil ama grup halinde çıkılan sürüşlerde yapılabilir.

Grup yeterince kalabalık ve güçlü kuvvetli ise arabanın arkasına sürükleyip bütün yolu kapatmak da mumkun.

O bile yeterli olmuyor maalesef
 

O bile yeterli olmuyor maalesef
Helal olsun arkadaşlara. Benim beklediğimden çok daha kalabalık ve kendilerini gayet iyi açıklayan bir eylem yapmışlar. Problemi yolda kalan herkese anlatmışlar.
Arada sebep - sonuç ilişkisi kuramayarak, sorunun bisiklet yoluna parkeden araçlar değil de bisikletliler olduğunu düşünen az sayıda insan var ki malesef 87 iq gerçeğini bir kez daha tokat gibi vurdu yüzümüze.

1 kez eylem yapmak ile sonuca ulaşmak malesef yeterli değil. Her hafta bu yol gibi kritik yerlerde eylem yapılsa polis eninde sonunda müdahale edecek.
 
Dün akşam Kadıköy - Göztepe ikametinde yolu kullandım.
Gayet iyi olmuş, 20 dakikalık süreçte yaklaşık 20 bisikletli gördüm her iki yanda da ilerleyen. Trafik akarken bisiklet yolundan çift taraflı ulaşım sağlamak çok keyifliydi.

Trafik sakin olduğu için bisiklet yolu üzerinde herhangi bir araç vb. yoktu ancak yoğun saatlerde ve haftasonları yukarıda anlatılan sorunlar yaşanacaktır.
Bu sorunları aşmanın tek yolu: daha fazla bisikletlinin, yoğun şekilde o yolu kullanması. Günlük kullanım sayısı artmadığı sürece insanlar bisikletin ulaşım aracı olduğunu kabul etmeyecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: abidin3714
En sakat yer, çok tedirgin oluyorum orada sürerken, özellikle sahile dönen araçlar...
 
Motorcu nasıl bir argümanla kendini savunuyor acaba keşke sesli olsaydı.
Az çok ne tür bir argüman sunduğunu tahmin edebiliyorum. *Babanın yolumu ne işin var burada?* iki sene önce bunun gibi bir embesil silah çekmişti bana.
 
Az çok ne tür bir argüman sunduğunu tahmin edebiliyorum. *Babanın yolumu ne işin var burada?* iki sene önce bunun gibi bir embesil silah çekmişti bana.
Onun için benim meskenim dağlardır. Çıkıyorum dağlara ne ayı dan ne dayıdan eser var. Ayı var ama orginalinden.
 
Onun için benim meskenim dağlardır. Çıkıyorum dağlara ne ayı dan ne dayıdan eser var. Ayı var ama orginalinden.
Bende olabildiğince köy yollarını tercih ediyorum fakat bu seferde saldıran köpeklere maruz kalıyorum maalesef.
 
New York Manhattan'da da durum farklı değil yıllar evvel Casey ismindeki ünlü YouTuber video çekmişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan ve Clal
Bende olabildiğince köy yollarını tercih ediyorum fakat bu seferde saldıran köpeklere maruz kalıyorum maalesef.
Valla gerçek köpekleri, köpekleşen insanlara tercih ederim. Hatta insanlar köpekleşmiyor, kuduz köpekleşiyor.
 
Geri