Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Başlangıç bisikleti olarak katlanır bisiklet tavsiyesi

Scudo
Var bir tane kaldi :) digeri de bende. Istersen yarin soyleyip ayirtabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dağhan
@ugurbahadir
Hocam kafamda deli sorular :) vybe ile d8 arasında fark varmı performans olarak bütçe malum ilk katlanır tecrübem olacak
 
Evet hem kalite hem donanim hem de surus yonunden cok fark var. sonucta biri giris modeli digeri ise daha ust donanimli bir model. Ben her ikisini de kullandim, d8 den inanilmaz derecede memnunum.
 
katlanırın bakımı nasıl acaba, ne yapmamız gerwkiyor, özellikle katlanan mekqnizmalara falan yağ dalan gerekiyor mu, bilen birisi varsa aydınlatırsa arkadaşlar
 
Şu konuya yazmıştım

Bende katlanır bisiklet macerasına kapıldım arkadaşlar, bütçem 1000 tl civarında olduğu için (kredi kartı) bu modele yoğunlaştım. Malum 950 tl civarı bisiklet, bir de bunun ekipman işi var. Dahon'larda aklımı çelmiyor değil ama şuan o kadar para harcayamam malesef.

Konuyu iyice inceledim artılarını eksilerini vesaire. Özellikle 21 vites oluşu beni en çok cezbeden kısmı. Sizlere danışmak istiyorum 7 yada 8 vitesle yokuşlarda tıkanıyor musunuz ? Malum İstanbul. Kondisyonda önemli bir etken tabi ki.

+ olarak dün decathlon'da btwin marka bisikleti test etme imkanı buldum, en başta biraz garipsedim ama sonra baya keyifli geldi, bir iki tur attım mağaza içerisinde :) ve aletin müthiş bir manevra kabiliyetine sahip olduğunu gördüm. Malzeme de kaliteli gözüküyor.
 
Ben tern b7 kullanıyorum. Yokuş çıkmak kondisyon işi. Zamanla bacak kasları ve ciğerler kuvvetleniyor. Daha rahat çıkıyorsun..
 
bendr dahon marine d7 var. çok dik olmayan yokuşları çıkıyororum
 
Arkadaşlar bende katlanıra merak saldım ama bi türlü karar veremedim. Başta Mosso marine 20" ye karar kılmıştım.
(link) 880m tl gibi bi fiyatı var. Daha sonra 21 vites oluşundan dolayı
(link) Carraro olsun dedim. Şimdi de Dahon lar aklımı çeliyor.
Çok aktif kullanıcı değilim. Genelde Aracımın bagajında olacak şehir içinde işe gidiş gelişlerde haftasonu filan kullanmayı düşünüyorum. Sizce ne almalıyım? Mosso ya da carraro işimi görür mü? yada 1500 tl verip Dahon almalımıyım
 
@Caner Aydın başlangıç seviyesi 20 inch için tern link c8 öneririm 10 sn de katlayabilirsin. arkalıkla yük taşımada yapabilirsin. oldukça iyidir. ancak daha üst bir bütçe ayırabilirsen tern link d8 idealdir. ikiside başlangıç seviyesi için sorunsuz modellerdir.
 
@Rideabike
Tern Link D8 ve Tern Link C8 arasında ne fark var acaba. Fiyat olarak C8 daha düşük fiyatlı.
 
@Yusufclp d8in katlanmış ölçüleri biraz daha ufaktır. Sram MRX Comp vites kullanılmıştır geçişleri oldukça iyidir. ağırlık olarak 700 gram gibi bir fark vardır küçük görünsede katlanmış bisikletler için önem arz eder. scwalbe lastikler impact'e göre daha kalitelidir kolay bulunur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@Rideabike Çok teşekkür ederim. Günlerdir bu soruma cevap arıyordum.
 
Merhaba bende istanbul şehir içi kullanım için katlanır düşünüyorum. Bir çok konuyuda bu konu gibi ilk sayfadan sonuna kadar okudum. Bir çok bilgi var ve çoğunluğu şahsi görüş üzerine. Yani kafam daha çok karıştı :) benimde bütçem 1000tl civarı idi. Araştırma felan filan derken dahon ya da tern olmalı da karar kıldım görünüyor. İnsan olmuşken şıkta görünsün istiyor. Bu sebeple dahon d8 2015 hoşuma gitti. Ama fiyatı yüksek geldi. 2.el piyasası da nerdeyse aynı. Sonra d7 olabilir mi dedim ama görüntüsünü pek begenmedim nedense. C7 olabilir mi dedim fiyatta uygun. Ama d7 lere göre vitesten ses gelme ve katlama kilit sistemi farkı gibi farklar okudum. Bu seferde 8 vitesler daha iyi donanıma sahip diye okuyunca tamamen ben iptal.. çok uzattım kusura bakmayın ama bir çok arkadaş 1000tl civarında kafa karışıklığı yaşıyor sanırım. Taksitli olursa 1300 ve belkide 1500e kadar çıkadabilirim gibi geliyor. Sizce hangi model olmalı bu fiyat aralığında ve neden?. 2.el de olur.

HUAWEI GRA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Birde bizim gibi en son bisiklete çocukluğunda binmişler için. Hangi vites türü ya da markası olmalı, fren hangisi olmalı, gidon-sele olarak nelere dikkat etmeliyiz alırken, şu şu detaylar önemlidir gibi katlanır alırken ilk etapta nelere dikkat etmeliyiz yazarsanız sebepleriyle çok çok makbule geçer. Hayır duamızı alır cennet kapısını az da olsa aralarsınız düşüncesindeyim :)

HUAWEI GRA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@ismqil Merhaba. Öncelikle katlanır bisiklet çocukluğumuzda bindiklerimizden çok daha zevkli bisikletlerdir. Siz ne şekilde kullanacağınızı belirlemeniz gerekiyor. Arada bir binerim, araba bagajında ya da bir kenarda dursun derseniz Mosso ya da kron size göre. Yok ben sürekli binerim, katlayım toplu taşımaya da binerim derseniz Dahon ya da Tern size göre.
Kendimden örnek vereyim. Ben işe gidip gelirken binmek ve arada bir 30-40 km'lik turlar için 2014 temmuzda Dahon vybe c7a aldım. İşe giderken toplu taşımaya entegre ederek 1 yıl tepe tepe kullandım en küçük bir sorun çıkarmadı. Lastik bile patlamadı. Sadece 7 vites olduğundan hız yapmak isteyince birazcık yetersiz kalıyordu. Sonra heves edip 28" jantlı şehir bisikleti aldım. İlk binişimde büyük hata yaptığımı anladım. Sattığıma pişman oldum katlanırı. 8 ayda sedece 200 km kullanabildiğim şehir bisikletini de sattım ve şimdi 8 vitesli bir katlanır bisiklet araştırıp Dahon ve Tern arasında bir seçim yapma aşamasına geldim. Dahonda gidon katlandığında tekerler arasında kaldığından katlayıp taşımaya daha uygun. Ternde ise gidon dışa katlanıyor ama dizaynı ve renkleri bana daha güzel görünüyor. Diğer markaları bilmiyorum. Yakın zamanda alacağım.
Size tavsiyem kullanım amacınıza ve bütçenize uygun bir bisiklet bakın.

Düzenleme: (link)
Şuan bulabildiğim en uygun fiyat. İstanbulda iseniz gidip bakabilirsiniz. Nakite biraz daha indirebilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ismqil
@ismqil Merhaba, bende bu işte yeni olmama rağmen bir kaç meseleden bahsetmek istiyorum.

Uzun araştırmalarım sonucu geçtiğimiz ay katlanır bisiklet sahibi oldum. bütçem de sizin gibi aynıydı 1,000 tl civarı. Gönül Dahon veya Tern ister tabi ki ama o paraya alınacak Dahonlar biraz basit geldi bana ve bütçemi aştığı için onları eledim. bir çok model araştırdım, en sonunda 940 tl'ye sıfır ''21 vites'' olan Carraro Flexi 121 aldım. Malum İstanbul, yokuşu bitmez diyerek vitese önem verdim biraz aslında.

Malzeme kalitesi gayet iyi, vites geçişleri çok güzel, tek problem, problemde denmez aslında, katlandığında diğerlerine göre biraz daha fazla yer kaplıyor ve sele borusu alttan çıkmadığı için katlandığında ayna kolu yere temas ediyor (hoş ben bunun çözümünü pedalı dayayarak çözüyorum). Ben henüz bir problemle karşılaşmadım ve çok memnunum. (30km'lik gezi sonrası kapının önüne geldiğimde zincir atması dışında :D)

fotoğraflar
 
  • Beğen
Tepkiler: Aenescan ve ismqil
@Yusufclp
Bende c7a düşünüyorum açıkçası f/p durumuma göre. Kenarda bırakıp kalsın istemiyorum. 8 vites konusunda da gönül istiyor ama istemek para etmiyor tabi :) ama kron fd1000 de hosuma gitti (bagajının sabit çıkarılabilir olmaması ve katlama mekanizmasında kitlemesi olmaması hariç). Bir konuda fd1000 kullandığını söyleyen bir arkadaş baya bir övmüş hatta. Ama bir çok yerde de yerin dibine sokmuşlar dahon 'a karşı. O yüzden c7a şuan için benim aklımdaki ve gönlümdeki bisiklet. Kendimi gordukten sonrada 8 vites dahona geçiş yaparım diye düşünüyorum kısmetse. C7a dan memnunmuydunuz ve gördüğünüz eksi yönleri nelerdi sizce? Vitesinden ses geliyor gibi ve 30km hız ve üzerinde tedirginlik yaratıyorkatlanma noktaları diye yorumlar okudum.

HUAWEI GRA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@ScaryEnemy
Merhaba, carraro benimde dikkatimi çekmişti vites sayısıyla :) ama okuduğum yorumlarda sayılara takılmayın dahon 7-8 vitesi ile aynıdır mantığı vardı. Zaten forumlarda dahon ve tern illede. Forumlarda sanırım bayilerin çok adamları var ve alıcıları yönlendirme çabaları içindeler. Hal böyle olunca o kadar kirli bilginin içinde temiz bilgi kaybolup gidiyor. Ama sanırım dahon c7a da başlangıç için karar verdim gibi. Şuan pusuya yattım 2.el bakıyorum :)

HUAWEI GRA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Gurkan S.
merhaba arkadaslar.ben de katlanır bisiklet almaya karar verdim. daha önce cok az bisiklete bindim (cocuklugum dahil) Amacım gunde 1 saat sahil veya hafif yokuslu ortamda kullanmak. 3 yas cocuk icin romork takıp cıkarması kolay olsun diye mandal olan model arıyorum. Ortakoydeki bisikletcide tern'leri inceledim. link d8de mandal gordum fiyatı 695USD biraz butcemin ustunde. Dahon'da en az 8 vites ve mandallı hangi model önerirsiniz ve istanbulda nerden alınabilir? herkesin aklındaki baslangıc icin +1750tl vermeye deger mi? ama benim icin cocuk da tasıyacagım icin öncelikle guvenlik onemli bir de bisikletle hic hasır nesir olmadıgım icin lastigi patlar, zinciri cıkar, vitesi atar ne yaparım bilmediğimden sorun cıkarmayacak bir bisiklet. Tesekkurler.
 
Geri