@fde90
Sn fde90 ilginiz için teşekkür ediyorum.
Soru; "Katlanır bisikletiniz ile maceranız nasıl gidiyor?"
-Katlanır bisikletimle başladığım "macera"m oldukça keyifli ve hoş sürüyor. Daha önce 26 jant şehir bisikleti kullandım. Ancak 20 jant katlanır bisikletimin verdiği keyif ve rahatlığı alamamıştım. Katlanır bisikletimi sık aralıkla kullanıyorum. Özellikle 21 vites seçeneği bisiklete büyük konfor ve rahatlık sağlamakta.
Soru; "Bisikletinizi ile hiç toplu taşıma araçlarını kullandınız mı?"
- Katlanır bisikletimle Metro+Metrobüs seyahati yaptım. Bir sorun yaşamadım. Hatta Metrobüs durağındaki güvenlik görevlisi beyefendi ile biraz sohbet dahi etmiştik. En sonunda bizi otobüse buyur etti.
Kritik; Toplu taşıma araçlarının boş olduğu zamanlarda kullandım.
Soru; "Katlandığı zaman çanta gibi kaldırıp taşımak mı gerekiyor; yoksa pazar arabası gibi sürülebiliyor mu?"
- Öncelikle; bisikletimin gidonu dışarı katlanıyor. Bu bir yönü ile hem faydalı, hem de faydasız. Gidon dışarı katlandığı için, kadroyu çizmek gibi bir ihtimal ortadan kalkıyor.
Ancak katlanmış gidonu katlı hali ile tutacak bir aparat,kilit vs olmadığı için gidon dışa doğru serbest kalıyor. Bisikleti katladığınız zaman ön ve arka tekere sabitlenmiş 2 mıknatıs, katlanan kadroları bir arada tutuyor.
Ancak gidon bu noktada dışa serbest açılım yaparak sorun çıkarabiliyor. Hatta, gidonun dışarıya serbest açılımı, katlanan kadronun mıknatıslardan kurtulmasına neden olabiliyor. Ben bu sorunu basit bir lastik ile çözdüm. Gidonu katladığım zaman maşaya lastik ile sabitliyorum.
Gidon dışarıya doğru serbest kalamadığı için, bisikleti katlayıp tekerlekleri üzerinde sürüş yaptığım zaman mıknatıslar birbirinden ayrılmıyor. Dilerseniz elinizde çanta gibi taşıyabilir, dilerseniz katlandıktan sonra tekerlekleri üzerinde pazar arabası gibi sürebilirsiniz.
Kritik; Gerek Bianchi, gerekse Carraro katlanır bisikletin mıknatıs sistemi maalesef hatalı üretilmiş. Basit bir düzenleme ile bu sorun ortadan kaldırılabilir.
Esen kalın.