Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bianchi 21 Vites Katlanır Bisiklet

@Dadyamo arkadaşa katılıyorum, 105 kg teknik değil hukuki bir limit, sorun olursa "banane kardeşim, ben söyledim" diyebilmek için. Bu tabii risk yok diye algılanmamalı ancak ortalama şehir koşullarında çok olağan dışı bir durum yaşanmadıkça sorun olmaz. O yüzden bence alınabilir, arada da kilolarınızı verirseniz çok daha iyi olur.

Siz bisikleti alın, kullanamama diye bir şey yok en kötü 1 ay sonra kullanırsınız, hem arada motivasyon olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Dadyamo
Scudo
İyi temennileriniz için çok teşekkür ederim :)
2-3 hafta içinde almayı planlıyordum, süreyi 4-5 haftaya uzatıp öyle alacağım o takdirde, hem o arada da biraz dikkat etmeye çalışacağım önerdiğiniz gibi :)

Çok teşekkürler bilgilendirmeleriniz için
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
2017 Eylül ayında Tern Link A7 aldım.O zaman 1.82 boy 118 kilo idim Bende Bisikletimi saklayacağım yerim olmadığından katlanır bisiklette karar kıldım.Dediğiniz gibi 105kg.sıniri konulmuş bunlara.Fakat benim bisiketçim sorun yok sizi rahat çeker dedi ve ufaklığı aldım.Ve ayda Bu ufaklıkla tam 1300km.yol yaptım.
Bu arada şu anda 94 kiloyum.☺.
Diyeceğim korkmadan alın kullanın.
Sorun olmaz.2 ayda zaten en az 8 kilo verirsiniz.Sadece beslenme alışkanlıklarınizı gözden geçirin.En başta Şeker ve Tuzdan uzaklaşın.Hayatınıza Hareket katın.
2 ay sonraki değişime inanamazsınız.
 
@Altuğ Aktaş

1,70 - 110kg da benim hiç dert etme, katlanır bisiklete bin. bianchi 21 vites ama öyle bir dişli oranı ayarlamışlarki , 8 vites katlanır alsam aynı hesaba geliyor. alıp modifiye etmek lazım.
105kg üst sınır ama bu bisiklet daha ağırlıklarda test edilmiştir.
 
@danceros , haklısınız, yazının en başında yazınca sonuna geldiğimde aklımdan çıkmış :)

@sonyaz , bianchi'de beni en çok çeken şey vites olmuştu, onun dışındaki özellikler zaten pek çok markada mevcut. Gördüğüm kadarı ile birçok marka bisiklet kullanmışsınız, bianchi folding v-21'de bunların arasında. Vitesleri, dişli sayısı vb. durumlardan dolayı pek beğenmediniz gibi algılıyorum. 1)Ne gibi modifiyeleri düşünüyor ve öneriyorsunuz? 2) Vites, yokuş performansında ciddi bir fark yaratmıyorsa, önereceğiniz farklı bir marka/model var mıdır? Mümkünse, bianchi ile aynı fiyatlarda olanlardan söyleyebilirseniz sevinirim.

Ayırdığınız vakit için teşekkürler.
 
@Altuğ Aktaş

Arka teker göbeği vidali olduğundan, göbeği mandallıya çevirip, 11-36 oranlı rulbe almak gerekir, Ben aldığımda bunları yapmıştım.
Yaptıklarımı aşağıdaki linkten inceleyebilirsin.

Carraro Flexi 121
 
Dün Bianchi filding 21 sahibi oldum renk olarak mat siyah gri kırmızı olarak geçiyor alet inanılmaz içime sindi dandik servise rağmen [emoji4]
2ae1c82eb0b40c4f2726579594a2fef0.jpg
1f57ebd6db0831222a6229836c9785cf.jpg


MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@fatihtarim Hayırlı olsun. Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. Ben de bu aralar Bianchi ve Carraro üzerine yoğunlaştım. Sürüş tecrübelerinizi aktarmanızı bekliyorum. Ağırlığı kaç kg bisikletin?
 
@akinomatataAmin inşallah bütün yola çıkanlara Allah kaza bela vermesin inşallah. Tâbi veririm en son 99 yılında bisikletim olmuştu yinede kafama takılan eksi yönlerini anlatmaya çalışırım şimdilik kafama takılan servisi

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@fatihtarim13 14 kg sanırım

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
21 vites microshift vites koluyla kullanışlı olmuyor maalesef.
 
@akinomatataPazar akşam 8 km kadar yol yaptım bisikleti sürmek çok keyifli benim tüm beklentimi karşılıyor bisiklette sıkıntı olarak gördüğüm padallar zora gelince yamuluyor gibi . uzun zaman bu kadar binmedigim mi artık Toto da felaket ağrı var [emoji23] katlanır aksam mıknatıs iyi lakin gidon da mıknatıs olmadığı için açılabiliyor kutudan anlamadığım bi cırt çıktı sanırım gidonu bağlamak için
d71a07d0ad0a1a401061ec47f613101f.jpg


MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ve nihayet büyük gün geldi çattı. Bütün şartlar uygun hale geldi, nasip olursa bugün iş çıkışı Bakırköy metin bisikletten bianchi V-21'ime ben de kavuşuyorum :) gerçi hava bozuk yarına mı bıraksam diye düşünmüyor değilim ama daha fazla bekleyemiyeceğim sanırım :) bana önerebileceğiniz aksesuarlar nelerdir? km sayacı almak ne kadar mantıklı ya da faydalı? Eldiven ve kask dışındaki önerilerinizi belirtmenizi rica ederim.
Saygı ve sevgilerimle
 
@fatihtarim Maşa ağır geldiği için mıknatis kendini açıyordu bende de, Toto için belli aralıklarda ayağa kalkın oturun, yokuş aşağı inerken hafif ayağa kalkın. KAtlanır pedallar yamulur ve ıslakken kayar dikkat edin, bu sebepden ben kilitli pedala geçtim.

@Altuğ Aktaş alırken fener arka ışık pompayı hediye olarak isteyin :), km saati olarak decatlondan güzel ürünler var ama ben sadece saate bakmak için kullanıyorum.
 
bugün biraz çarşı içinde dolaştım, birçok kişiden(tanıdık-tanımadık) ilgi gördü ve soruları cevaplamak zorunda kaldım...şehir içi işlevsel bir ulaşım aracı, yürüyen insanlarla aynı hızda sürmek mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Bisikleti perşembe akşamı aldım, bugün hariç perşembeden beri kullanıyorum, kendi çapımda iyi ve kötü olarak algıladıklarımı kısaca aktarayım.

Öncelikle bisikleti Bakırköy'deki Metin Bisiklet'ten aldım, liste fiyatı 1296 TL. Aldığım aksesuarlar ile toplamdan bir indirim yaptığı için bisiklete şu kadar indirim yapıldı falan diyemiyorum maalesef. Karta taksit ile aldığım için de ufak bir miktar indirim yaptılar zaten.

Şu ana kadar bisikletten memnunum, ancak katlanır mekanizması beni tatmin etmedi. Ön tekeri sabitlemesi gereken mıknatıs çok başarılı değil. Yamuk vs. de durmuyor düzelttim. Bisiklet sabit durduğunda sağlam tutuyor, ayırırken güç istiyor ancak katlayıp iterek götürmek istediğinizde daha 2. 3. adımda tekerler birbirinden ayrılıyor. Çok inat ettim, çok şeyler denedim ancak sürüyerek götürmeyi başaramadım, metroda taşıyarak kullanmak durumunda kaldım.
Konusu gelmişken, metroda katlanır ile ilgili hiçbir sorun yaşamadım, en ufak bir olumsuzluk olmadı ne yolcular ne de görevliler tarafından.
Bisikletin boyutlarından dolayı belli bir hızın üstüne çıkmak mümkün değil. Yokuş performansı kesinlikle iyi ama kondisyon eksikliğimden dolayı ben zorlandım, kondisyonu yerinde olan biri yokuşlarda zorluk çekmeyecektir.

Gidonun katlanır kısmında hafif bir oynama var gibi, ama var diyemiyorsunuz belli belirsiz bir hareketlilik bu. Kasıtlı olarak yapmayı denediğinizde oynama durumu söz konusu değil, çok nadiren denk gelen saliselik bir boşluk hissi oluyor. Bisikletin arka tekerinde ufak bir şişlik vardı, ertesi gün gidip gösterdim, birebir aynı marka bir tekerle değiştirdiler.

Vites kollarından çok memnun değilim, büyük ihtimalle ileri bir tarihte fren-vites birlikte olan mekanizmalardan birine geçiş yaparım gibi gözüküyor. Mevcut sistemde sürekli vites değiştirmek istediğinizde gerçek manada biraz zahmetli olmaya başlıyor.
Sele kesinlikle güzel gözüküyor, ama ben popo konusunda gerek hamlık gerek ise ebatlardan dolayı çok ağrı çektim :) İtalyan marka bir XXL sele taktırdım, çok daha iyi geldi benim için.

Kısıtlı vaktimde aklıma gelenleri hızlıca aktarmaya çalıştım, sizin sormak istedikleriniz var ise kendimce bilgilendirmeye çalışırım. Bisikleti metro gibi ulaşım araçlarıyla kullanacak olan arkadaşlar eğer ki katlanır mekanizmasına önem veriyorsa, bu bisiklet onları tatmin etmeyecektir. Bu kadar para verdikten sonra pişman olmak hoş olmaz. Ama yokuş vs. gibi durumlar için de 21-V kesinlikle sağlam bir performans gösteriyor.

Son olarak, carraro 121 ve bianchi v-21 birebir aynı, kadrolarındaki kaynak noktalarına kadar. Bianchi'yi seçmemin tek sebebi uzun yıllardır bildiğim bir marka olması.
Bisiklet ile ilk turumda heyecandan fotoğraf çekmeyi akıl etmedim, ettiğimde ise aldığım keyfi yarım bırakmak istemedim :) Evde çektiğim birkaç basit fotoyu ekliyorum, ilerleyen günlerde başka fotoğraflar da eklemeye çalışacağım.

Saygı ve Sevgilerimle

20180329_194550.jpg
20180329_194559.jpg
20180329_194635.jpg
20180401_144807.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: sonyaz
Tadınızı kaçırmak istemem ama bu ve buna benzer markaların 21 vites diye sattıkları modellerde ciddi bir tasarım hatası var:

Kadroda sele borusunun içine girdiği hat aynakol göbeğinde sonlanıyor, sırf ön vites mekanizmasını yerleştirebilmek için böyle bir halt yemişler, mekanizma ile göbeğin aynı hatta olması gerekiyor. Bunun sonucu :

1. Bisiklet katlandığında sele borusunun içine girip alttan çıkamıyor, ekstra bir aparat takmazsanız bisiklet aynakolun üzerinde kalıyor.

2. Sele borusu yeterince uzun yapılamıyor, dolayısıyla biraz uzun boylu birisi kullanırken kadronun içinde kalan kısım kısa olduğundan kullanıcı biraz kiloluysa ( mesela 105 kilodan fazlaysa ), borunun yamulma veya daha kötüsü kadroyu haşat etme riski var. Ben olsam çukurlara girerken dikkat ederdim.

Halbuki kadro öyle tassarlanmalıydıki sele borusu göbeğin arkasında yere doğru gidebilmeliydi, vites mekanizması için ise onun önünde ona paralel ikinici bir boru olmalıydı kadroda.

Herşeye rağmen hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Altuğ Aktaş
@antika merhaba hocam dediğinize katılmıyorum. Carraro flexi121 model kullanmaktayım ve 2018 modellerde ayna kol temas etmemesi için bir demir ile geliyor ve ayna kolun temas etmesi imkansız hale geliyor. Sele borusu baya baya uzun yani kısa değil dediğiniz gibi. Belki 2018 modelden öncekilerde dediklerniz olabilir ama 2018 model bianchi ve carraro marka 21 viteslerde dedikleriniz karşılık bulmuyor malesef
 
Geri