Scudo Sports

Bike fit yaptırmak

Hayırlı olsun 🙋🏻‍♂️, bu konu beni her zaman düşündurmustur.. Bike fit için gereksiz gibi bir şey asla iddia etmem ve bu sporu profesyonel anlamda yapanlar için belki de bisiklet almadan önce halledilmesi gereken bir konu Lakin, insan vücudu değişken.. 1 sene içinde bile, kilo ve kemik yapıları farklı oluyorken, bunu sabit kabul ederek bike fit hatalı olmuyor mu? Sadece mantık yürütüyorum. Örneğin, 18 yaşında kadın veya erkek bisikletli, bike fiti yaptırdı diyelim. Ona göre kaskını aldı, bisikletini aldi.. 19 yaşına geldiginde kemikleri ve kaslari buyudu, gelişti.. şimdi yeniden mi bike fite? Doğrusu budur, gitti diyelim ama sonra 20-22 yaşlarına geldi , bir daha .. propelatonda bile power metre, kadans metre kullanmayıp, sadece nabız değerleri ile etap bitirenler var (di) ki, bike fit konusunda da aynı tavra sahip bisikletçiler elbette var.. Dün , neyşfilizde movistar in belgeselinde izlerken denk geldi, her birinin bisikleti yan yana iken, birinin boğaz acısı yüksekte, diğerinin düz ama birwz uzun, bir diğeri acısı yüksek olandan kısa, bir başka bisikletin alın borusu yüksek ama boğaz acısı bu sefer eksi değerde idi falan.. Belki de mevzu budur ama ayni bisiklet üzerinde kışlık veya yazlık giyindigimde bile bisiklet ustundeki duruşum değişiyorken, bike fit gerekliliği belki de hiç bir zaman cozemeyecegim bir mat2 problemi olarak kalacak..
 
Scudo
Hayırlı olsun 🙋🏻‍♂️, bu konu beni her zaman düşündurmustur.. Bike fit için gereksiz gibi bir şey asla iddia etmem ve bu sporu profesyonel anlamda yapanlar için belki de bisiklet almadan önce halledilmesi gereken bir konu Lakin, insan vücudu değişken.. 1 sene içinde bile, kilo ve kemik yapıları farklı oluyorken, bunu sabit kabul ederek bike fit hatalı olmuyor mu? Sadece mantık yürütüyorum. Örneğin, 18 yaşında kadın veya erkek bisikletli, bike fiti yaptırdı diyelim. Ona göre kaskını aldı, bisikletini aldi.. 19 yaşına geldiginde kemikleri ve kaslari buyudu, gelişti.. şimdi yeniden mi bike fite? Doğrusu budur, gitti diyelim ama sonra 20-22 yaşlarına geldi , bir daha .. propelatonda bile power metre, kadans metre kullanmayıp, sadece nabız değerleri ile etap bitirenler var (di) ki, bike fit konusunda da aynı tavra sahip bisikletçiler elbette var.. Dün , neyşfilizde movistar in belgeselinde izlerken denk geldi, her birinin bisikleti yan yana iken, birinin boğaz acısı yüksekte, diğerinin düz ama birwz uzun, bir diğeri acısı yüksek olandan kısa, bir başka bisikletin alın borusu yüksek ama boğaz acısı bu sefer eksi değerde idi falan.. Belki de mevzu budur ama ayni bisiklet üzerinde kışlık veya yazlık giyindigimde bile bisiklet ustundeki duruşum değişiyorken, bike fit gerekliliği belki de hiç bir zaman cozemeyecegim bir mat2 problemi olarak kalacak..
Primoz Roglic henüz Jumbo'da yarışırken (sene 2023) Cervelo R5'in 52 beden bisikletini kullanıyordu, Jonas ise 54 beden bisikletini.
Roglic 1.77cm boyunda, Jonas ise 1.75cm boyunda. Yani Jonas kısa olmasına rağmen daha büyük beden bisiklet kullanıyordu.
Mesela Pogacar'da boyuna uygun bedendeki Colnago V4RS'e biniyor fakat sele yüksekliği normalinden 3cm daha aşağıda, 165mm krank kullanmasına rağmen.

Tabi bunlar biz faniler için hep uç örnekler.
Ama sonuç olarak yıllar geçtikçe vücudun aldığı aerodinamiye ve esnekliğe göre değişimlerin olduğunu kabul ediyorum.
 
Primoz Roglic henüz Jumbo'da yarışırken (sene 2023) Cervelo R5'in 52 beden bisikletini kullanıyordu, Jonas ise 54 beden bisikletini.
Roglic 1.77cm boyunda, Jonas ise 1.75cm boyunda. Yani Jonas kısa olmasına rağmen daha büyük beden bisiklet kullanıyordu.
Mesela Pogacar'da boyuna uygun bedendeki Colnago V4RS'e biniyor fakat sele yüksekliği normalinden 3cm daha aşağıda, 165mm krank kullanmasına rağmen.

Tabi bunlar biz faniler için hep uç örnekler.
Ama sonuç olarak yıllar geçtikçe vücudun aldığı aerodinamiye ve esnekliğe göre değişimlerin olduğunu kabul ediyorum.
Kesinlikle 👍🏻, mesela krank kolu dediniz , yeri geliyor adam dişli yerine krank kolunu küçültüyor yeri geliyor tersini yapıyor .. tirmanislarda 165 kadans için ideal iken pogi için daha düz etaplarda ya da sprint gerektiren durumlarda yine pedal uzunluğunu aynı tutarken dişlileri büyütüyor belki ve nerede kaldı bike fit diye soruyorum izlerken.. 🤔
 
  • Beğen
Tepkiler: gunerokn
Hayırlı olsun 🙋🏻‍♂️, bu konu beni her zaman düşündurmustur.. Bike fit için gereksiz gibi bir şey asla iddia etmem ve bu sporu profesyonel anlamda yapanlar için belki de bisiklet almadan önce halledilmesi gereken bir konu Lakin, insan vücudu değişken.. 1 sene içinde bile, kilo ve kemik yapıları farklı oluyorken, bunu sabit kabul ederek bike fit hatalı olmuyor mu? Sadece mantık yürütüyorum. Örneğin, 18 yaşında kadın veya erkek bisikletli, bike fiti yaptırdı diyelim. Ona göre kaskını aldı, bisikletini aldi.. 19 yaşına geldiginde kemikleri ve kaslari buyudu, gelişti.. şimdi yeniden mi bike fite? Doğrusu budur, gitti diyelim ama sonra 20-22 yaşlarına geldi , bir daha .. propelatonda bile power metre, kadans metre kullanmayıp, sadece nabız değerleri ile etap bitirenler var (di) ki, bike fit konusunda da aynı tavra sahip bisikletçiler elbette var.. Dün , neyşfilizde movistar in belgeselinde izlerken denk geldi, her birinin bisikleti yan yana iken, birinin boğaz acısı yüksekte, diğerinin düz ama birwz uzun, bir diğeri acısı yüksek olandan kısa, bir başka bisikletin alın borusu yüksek ama boğaz acısı bu sefer eksi değerde idi falan.. Belki de mevzu budur ama ayni bisiklet üzerinde kışlık veya yazlık giyindigimde bile bisiklet ustundeki duruşum değişiyorken, bike fit gerekliliği belki de hiç bir zaman cozemeyecegim bir mat2 problemi olarak kalacak..

Teşekkürler.

Kızıma 10 yaşına kadar 3. bisikletini aldım. İlki 3 tekerlekliydi, 2.si 16 inc , bir diğeri 20 inc oldu. Büyüdükçe selesini gidonunu birşeylerini değiştiriyoruz, artık mümkün olmayınca bisikletin kendisi değişiyor. :) Büyümeyi bu denklemin dışında tutmakta fayda var. 18 yaşında ayarlamalar yaptıran biri, 19 yaşına geldiğinde özellikle iskelet yapısında büyük değişiklik olduysa , bırakın bikefiti (bunu ücret karşılığı hizmet olarak almak zorunda değilsiniz, kendiniz de yapabildiğiniz kadar yaparsınız, belki daha başarılı olursunuz) komponentlerin hatta bisikletin bile değişmesi gerekebilir.

Hiçbir şey sabit kabul edilerek yapılmıyor, esneklik arttıkça, kendinizi rahatsız hissettikçe bazı ayarlarınızı yenilersiniz. Kendimizin evde yaptığı da bikefit. Bazıları bunu kamerayla basınç sensörüyle ya da tecrübesiyle yapıyor ve meslek haline geliyor ve birileri bunu hizmet olarak alıyor, bazısı evde kendi kendine hallediyor. En büyük faydası örneğin kalçanız, sırtınız diziniz vs ağrıyorsa, bu işi bilinçli yapan biri, birçok kez yapmanın verdiği tecrübe ile de birlikte bu sorunu tek seferde çözebilir. (Çözemeyebilir de yanlış bir kanı oluşmasın) . Benim sağ kalçamın üstünde belli bir sürede ya da efor sonrasında ağrı oluyordu. Sağ tarafta kısalık olduğu hiç aklıma gelmedi. Sele ayarı, kal ayarı, yok acaba öne mi çok uzanıyorum diye uğraşıp durdum. Video analizde sağ kalçamın sola göre dikeyde daha fazla hareket ettiği / uzanmaya çalıştığı, açıların değişiminde ve görselde kabak gibi çıktı. Benim aklıma gelebilecek bir konu değil bu.

5-6 ay sonrasında takip için gideceğim, hissiyata göre bazı ayarlar belki de değiştirilecek.


Krank kolu değişimine örnek vermişsiniz, e o zaman da selenin yüksekliği ve yatay posizyonu değiştiriliyor. Yine bir fit işlemi yapılmış oldu :) Bence siz bikefit kavramını yanlış yorumluyorsunuz. Bisikletimin birinde 165 diğerinde 172,5 krank kullanıyorum, ikisi için de farklı ayarlar yapmam gerekiyor.

*Bisiklet almadan önce yapılan işlemler bundan biraz daha farklı. Orada sürüş tercihlerinize de göre pozisyonunuz belirlenerek ölçüler alınıyor ve üreticilerin referans aldığı değerler ile karşılaştırılıyor ve aralık içerisinde olup olmadığına bakılıyor. Örneğin Canyon, Cervelo TT bisikletleri için boy önerirken bacak uzunluğu ve boy yerine , arm pad stack/reach değerlerini dikkate alıyor. Bunları elinizde ölçüm için bir bisiklet olmadan elde etmeniz mümkün değil zaten. Yol bisikleti seçiminde denklem daha basit onu kendiniz de aşağı yukarı tahmin edip doğru tercihte bulunabiliyorsunuz.

1732626785196.png

Bike fit gerekli mi, kesinlikle gerekli olduğu su götürmez , buz gibi bir gerçek. Bunu ücret karşılığı hizmet olarak almak şart mı, hayır kendiniz de yapabilirsiniz.
 
Hayırlı olsun 🙋🏻‍♂️, bu konu beni her zaman düşündurmustur.. Bike fit için gereksiz gibi bir şey asla iddia etmem ve bu sporu profesyonel anlamda yapanlar için belki de bisiklet almadan önce halledilmesi gereken bir konu Lakin, insan vücudu değişken.. 1 sene içinde bile, kilo ve kemik yapıları farklı oluyorken, bunu sabit kabul ederek bike fit hatalı olmuyor mu? Sadece mantık yürütüyorum. Örneğin, 18 yaşında kadın veya erkek bisikletli, bike fiti yaptırdı diyelim. Ona göre kaskını aldı, bisikletini aldi.. 19 yaşına geldiginde kemikleri ve kaslari buyudu, gelişti.. şimdi yeniden mi bike fite? Doğrusu budur, gitti diyelim ama sonra 20-22 yaşlarına geldi , bir daha .. propelatonda bile power metre, kadans metre kullanmayıp, sadece nabız değerleri ile etap bitirenler var (di) ki, bike fit konusunda da aynı tavra sahip bisikletçiler elbette var.. Dün , neyşfilizde movistar in belgeselinde izlerken denk geldi, her birinin bisikleti yan yana iken, birinin boğaz acısı yüksekte, diğerinin düz ama birwz uzun, bir diğeri acısı yüksek olandan kısa, bir başka bisikletin alın borusu yüksek ama boğaz acısı bu sefer eksi değerde idi falan.. Belki de mevzu budur ama ayni bisiklet üzerinde kışlık veya yazlık giyindigimde bile bisiklet ustundeki duruşum değişiyorken, bike fit gerekliliği belki de hiç bir zaman cozemeyecegim bir mat2 problemi olarak kalacak..
Fit gerekli, devamında periyodik olarak fitin gözden geçirilmesi de gerekli. Fit yapanlar kendileri de zaten bir veya iki yılda bir kontrole gelinmesini öneriyor.
Ancak tekrarını yapamayacağım diye ilk fiti de yaptırmama gerek yok diye düşünmek doğru değil. :ssrtcbya:
Önemli fiziksel anomaliler ilk fitte belli oluyor, kontrol muayenelerinde ilkine kıyasla çok daha az değişim gerekecektir.
 
@Özcan abi, teşekkürler.. Gerçekten hiç bir şey bilmesek bile, sadece temas noktaları konusunda yapılan değişiklikler, pedal/gidon/sele seçimi ve fonksiyonları bile bisikletin üzerindeki geçirdiğimiz süreyi, performansı doğrudan ve net bir şekilde etkiliyor.. 👍🏻
@gurkan çok teşekkürler 🙋🏻‍♂️, çok açıklayıcı oldu.. ben de bisiklet geçmişim suresince belki 100 lere yakın kombinasyon denedim.. ideal sürüş ve duruş için gerek internetten gerekse de çevremden, uzun sürüşler için ideal sele nedir, aero gidon ve kadro üst boru açısının değerleri vs derken , hatta sadece bike fit de değil, kendimizin de fiziksel durumumuzu degistirmemiz gerektigi konusunda çokça şeyler okudum.. doğru değerlerde olsak bile göbekliyiz örneğin, sırf göbek ve bel çevresinden verdigimiz 3-4 kilo sayesinde, 150-200 km arası uzun suruslerde daha fazla aero duruş pozisyonunda kalmak rahat olacağından , belki turumuzda daha az yorulacagiz.. Benim bike fiti yanlış anladığım konusu dışında yazdığınız her şey le katılıyorum .. Benim itiraz ettiğim şey , sürekli değişken bir şey içi sürekli degisen ölçülerde bike fit anlamı çıktığı.. ama bunu kabullenebilirim ve sizinle aynı düşünüyorum, vücudumuzun ya da talebimizi değişmesi söz konusu ise, bike fit de tıpkı, zincir, ruble, dış lastik, gidon sargisi gibi değiştirilmesi gerektiği demek .. Yararlı bilgiler için tekrar teşekkürler 🙋🏻‍♂️
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve gurkan
@Özcan abi, teşekkürler.. Gerçekten hiç bir şey bilmesek bile, sadece temas noktaları konusunda yapılan değişiklikler, pedal/gidon/sele seçimi ve fonksiyonları bile bisikletin üzerindeki geçirdiğimiz süreyi, performansı doğrudan ve net bir şekilde etkiliyor.. 👍🏻
@gurkan çok teşekkürler 🙋🏻‍♂️, çok açıklayıcı oldu.. ben de bisiklet geçmişim suresince belki 100 lere yakın kombinasyon denedim.. ideal sürüş ve duruş için gerek internetten gerekse de çevremden, uzun sürüşler için ideal sele nedir, aero gidon ve kadro üst boru açısının değerleri vs derken , hatta sadece bike fit de değil, kendimizin de fiziksel durumumuzu degistirmemiz gerektigi konusunda çokça şeyler okudum.. doğru değerlerde olsak bile göbekliyiz örneğin, sırf göbek ve bel çevresinden verdigimiz 3-4 kilo sayesinde, 150-200 km arası uzun suruslerde daha fazla aero duruş pozisyonunda kalmak rahat olacağından , belki turumuzda daha az yorulacagiz.. Benim bike fiti yanlış anladığım konusu dışında yazdığınız her şey le katılıyorum .. Benim itiraz ettiğim şey , sürekli değişken bir şey içi sürekli degisen ölçülerde bike fit anlamı çıktığı.. ama bunu kabullenebilirim ve sizinle aynı düşünüyorum, vücudumuzun ya da talebimizi değişmesi söz konusu ise, bike fit de tıpkı, zincir, ruble, dış lastik, gidon sargisi gibi değiştirilmesi gerektiği demek .. Yararlı bilgiler için tekrar teşekkürler 🙋🏻‍♂️
Keşke ucuz olsa da altı ayda bir tekrarlatabilsek 🤭
 
Artık tecrübelerimi paylaşabilirim.

Dün toplam 3 saatten biraz fazla sürdü Çağrı ile olan seans. PT tarafından yapılan ön bir değerlendirmenin ardından, tt ve yol için ayarlamalar yapıldı. Mevcut rahatsızlıklarım , vücudumdaki kısıtlamalar, hatta bacaklarımın uzunluğundaki ufak farklılık (bundan haberim yoktu) , hepsi fiziksel muayene ile tespit edilip , işlemler öncesinde listelendi. Sonraki işlemler de bunlar göz önünde bulundurularak yapıldı. Kal ayarları yapılırken uzunluk farkını yok etmek için kal altına bir parça yerleştirildi. Öncesi - sonrası durum için video analizlerde ölçülen değişiklikler gösterildi. Tüm ayarlamalar yapıldıktan sonra bisiklet üzerine yerleştirilen reflektif referans noktaları ile tüm yapılan ayarlar , yine kamera destekli yazılıma ölçtürüldü ve evdeki sabit trainer bisikletime uygulayabilmem için rapor olarak sağlandı.

Ucuz bir hizmet değil, yaptırmasanız ve uygun ayarları kendiniz bulabildiyseniz eksikliğini hissetmeyebilirsiniz. Ama eğer bütçenize uyuyorsa , alacağınız hizmetten asla pişman olmayacağınızı düşünüyorum, ben fazlasıyla memnun kaldım. Bir süre sonra kontrol için tekrar görüşeceğiz.
Hocam yanlış hatırlamıyorsam TT bisikletinizi aldığınızda bikefit hizmeti sunmuşlardı. Çok eksik kalan tarafları mı vardı?
 
Hocam yanlış hatırlamıyorsam TT bisikletinizi aldığınızda bikefit hizmeti sunmuşlardı. Çok eksik kalan tarafları mı vardı?

Merhaba;

Doğru hatırlıyorsunuz. O yapılan, artık zaman sıkışıklığından mıdır, yoksa standartları mı buydu bilemiyorum biraz hızlı gerçekleşti. Kadro boyu seçmek için olan süreç fazla uzun sürmüş olabilir, kalan zamana sıkıştırıldı biraz fit işlemi.

Bir de tabi , benim geribildirim verecek kadar o bisiklet ile tecrübem olmamasının da etkisi vardır. İlk yapılan ayarlardan sonraki süreçte, hafif bel/kalça ağrıları ve omuzda biraz rahatsızlıklar vardı, bunları da dikkate alarak kapsamlı bir işlem yapıldı. Bu bence iyi bir tecrübe oldu, eğer böyle bir hizmet alınacaksa, ilk yüzeysel ayarlamalardan sonra, bisiklet bir süre kullanılmalı ve sonra bu hizmet alınmalı. Aksi halde, neyin nasıl hissettirdiği ilk aşamada anlaşılamayabiliyor.

Özetle , son yapılan işlemler (kal dışında);

1733121952647.png
 
Merhabalar;
Sedona Concept’te son zamanlarda fit yaptıran oldu mu? Olduysa memnun musunuz? Tavsiye eder misiniz?
Çağrı Terzioğlu iyi ama biraz fiyatı yüksek. Alternatif önerilerinizi yazabilir misiniz?
 
Bir yıldır bindiğim bisikletimin kadrosu 52 fakat bana ideal kadro boyu :(175cm boyundayım ve 81cm iç bacak boyum var) 54, haliyle biraz sırt ve diz ağrısı çekiyordum ilk başlarda. Selemi olabilecek en geri konuma getirerek diz ağrımın önüne geçebildim bir şekilde, fakat fren kollarına tam eriştiğimde sırt ağrısı yaşıyorum(ekte yeşil işaretlediğim yerlerden tutunca ağrı olmuyor). İndirdiğim bir bikefit uygulamasından aldığım verilerde bisiklet üzerinde postürü açılarımın (bu verileri nasıl adlandırmam gerek bilmiyorum.) uygulamanın önerdiği değerlerin altında olduğunu gördüm. Danışmak istediğim soru aslında daha uzun bir gidon boğazı edinerek bu sırt ağrısından kurtulmamın mümkün olup olmadığı. Elimde kalan ve görece daha sağlıklı olacak en ucuz çözüm ise kadrosu aynı olan bir Fit bike zero alıp kadromu değiştirmek ama malum, bir gidon boğazı ile bisikletin arasında oldukça fiyat farkı var.
Not: Fotoğrafta selenin gerisinden duruyorum
(link) Fitbike zero 7200

WhatsApp Image 2025-02-05 at 13.39.20.jpeg
WhatsApp Image 2025-02-05 at 13.58.44.jpegWhatsApp Image 2025-02-05 at 14.00.59.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: ikinciteker
hocam sorundan bağımsız olacak ama aynı şehirdeymişiz. Eskişehir'de bisikletçilik basit tamir vs ötesine geçemediğini düşünüyorum. Birebir görüşüp. bikefit yapabilecek biri yok sanırsam. Ben bisikleti deneyebilmek için cumartesi İstanbul'a gideceğim sırf deneyerek almak için. @Alazarhus
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus
Bir yıldır bindiğim bisikletimin kadrosu 52 fakat bana ideal kadro boyu :(175cm boyundayım ve 81cm iç bacak boyum var) 54, haliyle biraz sırt ve diz ağrısı çekiyordum ilk başlarda. Selemi olabilecek en geri konuma getirerek diz ağrımın önüne geçebildim bir şekilde, fakat fren kollarına tam eriştiğimde sırt ağrısı yaşıyorum(ekte yeşil işaretlediğim yerlerden tutunca ağrı olmuyor). İndirdiğim bir bikefit uygulamasından aldığım verilerde bisiklet üzerinde postürü açılarımın (bu verileri nasıl adlandırmam gerek bilmiyorum.) uygulamanın önerdiği değerlerin altında olduğunu gördüm. Danışmak istediğim soru aslında daha uzun bir gidon boğazı edinerek bu sırt ağrısından kurtulmamın mümkün olup olmadığı. Elimde kalan ve görece daha sağlıklı olacak en ucuz çözüm ise kadrosu aynı olan bir Fit bike zero alıp kadromu değiştirmek ama malum, bir gidon boğazı ile bisikletin arasında oldukça fiyat farkı var.
Not: Fotoğrafta selenin gerisinden duruyorum
(link) Fitbike zero 7200

324830 dosyayı görüntüle
324831 dosyayı görüntüle324832 dosyayı görüntüle
Ben de benzer bir uygulama kullanarak kendi çapımda bikefit ayarlarımı yapmıştım. Benim ayarlamam epey uzun bir deneme yanılma süreciyle birleşti ve sonuçta şu an memnunum. Fotoğraflarınızdan gördüğüm kadarıyla size çok doğru bilgiler veremem. Yanılabilirim de. Ama en azından gördüğüm kadarı ile yorum yapayım. Belki deneme yanılma ile siz de bir kısım çözersiniz.
Bence uzanma mesafen fazla gibi. Kolların hafif dirseklerden kırık olması gerekiyorken oldukça düz duruyor. Ellerinizin gergin olmaması ve rahat olması gerekli. Bacak uzunluğunuzu dikkate alırsak sele yüksekliğiniz sanki tam doğru değil. Selenizin yükselmesi gerekiyor gibi. Bacak arası yüksekliğinizi ayakkabısız ölçün. Krank merkezden sele ortasının üst çizgisine 71,5 cm ayarlayın. Sele yükselince aynı zamanda az miktarda da geri gitmiş oluyor. Bu durumda seleniz çok daha geride durur. Belki de tam tersine seleyi biraz öne çekmelisiniz. Bu sayede uzanma mesafeniz kollarınızı daha rahat tutabileceğiniz kadar öne yaklaşmış olur. Bu arada öne çok fazla eğildiğinizi hissediyorsanız, bu da parmaklarınızda ve avuçlarınızda karıncalanma ve uyuşma yapabilir. Bu durumda da gidon yükseltme deneyebilirsiniz. Şu an gidon boğazınız şu an kaç cm? Gidon boğazınızın uzunluğunu ve konumunu kontrol edin. Hemen altındaki bileziklerin konumunu kontrol edin. Belki de gidon boğazını uzatmak yerine gidonu yükseltmek (bileziklerin yerini değiştirerek) daha doğru olacaktır.
Benim boyum 173 ve bacak boyum 79 cm. 52 endurance kadro yol bisikletine sahibim. Bir çok bikefit sitelerinin benim için önerdiği kadro boyu 54 cm kadro. Ancak uzanma mesafemdeki farklılıklardan dolayı şuan daha küçük bisiklet kullandığım halde sana aktardığım düzeltmeler ile bisikletimi kullanıyorum. Konuda uzman değilim ama bir çok video ve uygulama ile kendi çapımda yatığım değişiklikler sayesinde şu an ağrısız, sızısız ve uyuşmasız sürüşler yapıyorum.
Yine de bu kadar deneme yanılma sonrası sonuç alamadığınızı düşünürseniz bir bikefit uzmanına gidip bikefit yaptırmanız çok daha doğru olacaktır.
 
Bir yıldır bindiğim bisikletimin kadrosu 52 fakat bana ideal kadro boyu :(175cm boyundayım ve 81cm iç bacak boyum var) 54, haliyle biraz sırt ve diz ağrısı çekiyordum ilk başlarda. Selemi olabilecek en geri konuma getirerek diz ağrımın önüne geçebildim bir şekilde, fakat fren kollarına tam eriştiğimde sırt ağrısı yaşıyorum(ekte yeşil işaretlediğim yerlerden tutunca ağrı olmuyor). İndirdiğim bir bikefit uygulamasından aldığım verilerde bisiklet üzerinde postürü açılarımın (bu verileri nasıl adlandırmam gerek bilmiyorum.) uygulamanın önerdiği değerlerin altında olduğunu gördüm. Danışmak istediğim soru aslında daha uzun bir gidon boğazı edinerek bu sırt ağrısından kurtulmamın mümkün olup olmadığı. Elimde kalan ve görece daha sağlıklı olacak en ucuz çözüm ise kadrosu aynı olan bir Fit bike zero alıp kadromu değiştirmek ama malum, bir gidon boğazı ile bisikletin arasında oldukça fiyat farkı var.
Not: Fotoğrafta selenin gerisinden duruyorum
(link) Fitbike zero 7200

324830 dosyayı görüntüle
324831 dosyayı görüntüle324832 dosyayı görüntüle
Sizin seleyi yükseltmeniz gerekiyor sizin, diz açısını arttırıp omuz ve dirsek açılarını daraltabilirsiniz bi tık. Gidonu fren kollarından değil de biraz daha geriden tuttuğunuzda ağrıların kesilmesi uygulamanın önerdiği gibi onuz ve dirsek açıları o pozisyonda daraldığından kaynaklanıyor olsa gerek. Aynı uygulamayı denedim ben de biraz evvel, tavsiye ettiği açıları yakalamak için seleyi bi tık daha geri almam gerekiyor ama ben aksine selenin ön ucuna doğru kaydığımda daha rahat oluyorum aslında. Belki de vücut ölçülerim sebebiyle uygulamanın sadece şekle bakarak yaptığı basit değerlendirme benim için (ve tabi sizin için) doğru sonuçları almanızı engelleyebilir. Yine de hemen masrafa girmeden seleyi yükseltmeyi deneyin bence.

Bi de tabi şu var, sırt ve karın kasları yeteri kadar aktif kullanılmadığı ve yeterli bi kuvvete ulaşmadıkları müddetçe yol bisiklet üstünde insan üst vücudunu kollarıyla mı sırtıyla mı taşıyacak karar veremiyor, neticede çorba şeklinde kas kullanımı oluyor ve sırt kaslarındaki ağrılar sırt ağrısı diye değerlendirilebiliyor. Tecrübenizi ve fitlik durumunuzu bilemiyorum tabi.
 
@suyunsesi ve @Umur Bora yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi seleyi yükseltip ileri alınca fren kollarına uzandığımda rahatça tutabilmeye başladım ama bu sefer sele o kadar yüksekte kaldı ki inip binmekte zorlanır oldum. Uygulamadan 5 6 kere daha test yaptım ve her seferinde kafam daha da karıştı. Bu işe birazcık ara verip araştırıp tekrardan bir ayar yapmaya çalışacağım.
 
@suyunsesi ve @Umur Bora yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi seleyi yükseltip ileri alınca fren kollarına uzandığımda rahatça tutabilmeye başladım ama bu sefer sele o kadar yüksekte kaldı ki inip binmekte zorlanır oldum. Uygulamadan 5 6 kere daha test yaptım ve her seferinde kafam daha da karıştı. Bu işe birazcık ara verip araştırıp tekrardan bir ayar yapmaya çalışacağım.
Şu sarı ile gösterdiğim kısmı ölçüp kaç cm olduğunu yazabilir misin?

1739094666332.png



Çok fazla seleyi geri alma. Çünkü uzanma mesafesi sana göre çok ileri de. Geriye aldıkça daha da zorlaştırıyorsun. Gidon boğazın kaç cm onu da belirt ona göre kısaltma yaparız.

Bariz uzanma mesafesi sana göre çok fazla. Kolların dümdüz, omzun ilerde, boynun kaybolmuş.

Seleyi öne ve arkaya alırken unutmamak lazım; seleyi öne kaydırınca biraz yukarı kaldırmak, seleyi arkaya kaydırınca da biraz aşağı indirmek gerekir. Seleyi gidebildiği kadar arkaya almak yerine raylarının tam ortası ile en uç kısmının ortasına al safe spot olsun. Yüksekliği de ona göre belirleriz.
 
Son düzenleme:
@suyunsesi ve @Umur Bora yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi seleyi yükseltip ileri alınca fren kollarına uzandığımda rahatça tutabilmeye başladım ama bu sefer sele o kadar yüksekte kaldı ki inip binmekte zorlanır oldum. Uygulamadan 5 6 kere daha test yaptım ve her seferinde kafam daha da karıştı. Bu işe birazcık ara verip araştırıp tekrardan bir ayar yapmaya çalışacağım.

Kerem, bir de iç bacak boyunu tam doğru ölçmek için evde bir kişiden destek al. Youtube da bu tarz konularda çok video var. İç bacak boyunu 0,883 ile çarptığımızda matematiksel olarak ideal sele yüksekliğine ulaştığımız söylenir. Ben bu yüzden 71 cm'e ayarlamanı söylemiştim hatta 4 mm az söylemiştim. (81x0,883=71,5). Doğru olan iç bacak boyu ölçüsü ile seleni tekrar ayarlarsın. Ancak tahminime göre en fazla + - 1 cm fark edecektir. Bu arada bisiklete binip inmede zorlanma kısmını şöyle açıklayayım. Selede otururken (ayakkabılar giyili) ayaklarınla tam olarak yere basamıyor olman gerekiyor. Çoğunlukla parmak uçlarınla tutunabiliyor oluruz. Binip inerken doğrudan sele üzerinde olmuyoruz. (Bununla ilgili bile videolar var Yutube da. Evet gerçekten artistik binme ve inme ile ilgili videolar çekmişler 😃). Ben genelde kaykay misali binerim. (Tek ayağımla tek pedala basıp bisikleti bir kez ittirip sonra diğer ayağımı sele üzerinden atarak). Uzanma mesafesi ile ilgili yazdıklarımızı da dikkate al. Gidon boğazı uzunluğu ve gidonun hali hazırdaki yüksekliği de etki eder. Belki gidonun yarım ya da bir santim daha yüksekte olması daha rahat etmeni sağlayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Bir de her ayar değiştirdikten sonra en az bi yarım saate kadar sürüş yap ayarın gerçekten nasıl hissettirdiğini anlayabilmek için.

Sele genişliğinin de oturma kemiklerine uygun olduğundan emin ol. Ben seleyi değiştirinceye kadar çok sıkıntı çektim. Yol bisikletleri genelde fit ve zayıf kişilere göre üretildiği için 140mm hatta daha dar sele kullanabiliyorlar.

Şu videoya bakarak mevcut selen senin için uygun mu fikir yürütebilirsin.

 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
@suyunsesi ve @Umur Bora yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi seleyi yükseltip ileri alınca fren kollarına uzandığımda rahatça tutabilmeye başladım ama bu sefer sele o kadar yüksekte kaldı ki inip binmekte zorlanır oldum. Uygulamadan 5 6 kere daha test yaptım ve her seferinde kafam daha da karıştı. Bu işe birazcık ara verip araştırıp tekrardan bir ayar yapmaya çalışacağım.
Eğer sele yüksekliğinden dolayı pedalları çevirirken aşağı inen ayağınla beraber kalçan da o yöne doğru yamulmuyorsa sele yüksekliğinde sıkıntı yoktur. Benim boyum 194 cm olmasına rağmen ben de bisiklete bi bacağımı kaldırıp rahatça binemiyorum ama pedal en alttan en üst pozisyona hareket ederken kalçam da sağa sola salınım yapmıyor (yani pedallara ayaklarımı uzatmaya çalışmıyorum). Doğru sele yüksekliği için tek kriter bu bahsettiğim durum değil tabi ama rahat inip binemediğin için uygun olmadığını düşünmek de doğru olmayabilir, bunu açıklamaya çalıştım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri